Fra bambusraket til cruiser Fra bambusraket til cruiser
Så blev Dragstar'en hentet. Og de første knapt 100 km er tilbagelagt.
At gå fra en småhidsig bambusraket med små 110 hypper og vilje til at nå 100km/t på lid under 4 sekunder, til en lidt gumpetung cruiser med blot 62 hk, er lidt et kvantespring, men det måtte gøres.
Men det var så også det sjoveste, Hondaen kunne byde på - en ret fænomenal accelration.
Hvis jeg havde forventet, at mit sparsomme pandehår blev flået om i nakken, da jeg vred håndtaget i bund på Dragstar'en, så ville skuffelsen have kunne været skåret ud i tykke skiver. Jovist accelererede cyklen, men aha oplevelsen gik mere på at jeg nu ved, at overhalinger på landeveje, er noget der skal planlægges i god tid..
Til gengæld er vibratoen, når jeg sidder og nynner, et helt naturligt forekommende fænomen, allerede ved de 40 km/t.
Til gengæld: Køreglæde på landevejen er jo uovertruffen. Den ligger som en betonklods på vejen. Men i svingende er den super let håndterlig. Og medkun 5 fremadgående gear til rådighed, er jeg ude over mit evige tilbagevendende irritation over følelsen at rode i en aspargessuppe efter det rigtige gear. Lander jeg i et for højt gear med Dragstar'en, klarer bundtrækket resten.
Motorvejene klarer den såmænd fint, men den store kvalitetsoplevelse er klart på landevejene. Nu skal jeg bare lære at køre hjemmefra lidt før end jeg normalt plejer at gøre, hvis jeg et bestemt mødetidspunkt.
Jeg bliver helt sikkert glad for denne maskine, når de første tilvænnings-udfordringer er ryddet af vejen. Og jeg glæder mig som en rasende til at køre - mageligt tilbagelænet og nu med endnu større mulighed for at nyde omgivelserne lidt mere.
Det bliver godt
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.960
Men altid sjovt at prøve noget nyt jo.
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.103
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
Fedt du har fundet glæden ved en cruiser. Jeg kan ikke sige at jeg selv nogenlunde ender der - så stopper jeg hellere med at køre MC, for så er der ikke mere at køre for.
mar 2018
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 85
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
feb 2015
Følger: 25 Følgere: 77 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 259
Du skulle nok aldrig ha solgt Hondaen. Det holder en helt skarp i øverste etage, at man
K Ø R E R motorcykel. Det er farligt blot at læne sig tilbage, og bare lade sig transportere. Det er der heldigvis forskellige meninger om, og derfor trives mangfoldigheden i den skønne mc verden.
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 51 MC-er: 4 Emner: 135 Svar: 1.568
Hvis man ikke tør prøve noget nyt og helt andet, så kan man sgu da ligeså godt lægge sig langs - 3 alen under.
Er det nu, så er det nu og som regel gider jeg ikke måned lange overvejelser, 40 test ture, besøg hos en terapeut for at komme i kontakt min indre MC'ist om karmaen ligger på de 160 eller 80.
Jeg gør det bare og er det ikke sagen, så står der en anden ged i garagen i 2022.
Længere er den altså bare ikke. Og nej, jeg skal ikke overbevise mig selv eller nogen andre - følelsen om det er det rigtige kommer helt af sig selv i løbet af sæsonen, som km tælleren skrider opad.
Lige nu syntes jeg egentligt det bare er fedt at sidde lidt tilbagelænet og nyde de danske landeveje, tage mig lidt bedre tid og snuse til det spirende forår. Fullface hjelmen er røget på hylden og erstattet med en halvhjelm, så har gedehamsene også bedre kår, når de styrer efter masken på mig.
Så jeg må jo være på et stadie i mit liv, hvor det ikke er farten, men glæden ved at nyde turen, der er det vigtigste for mig.
Og helt korrekt, det er min 5. cykel - så jeg er egentligt ikke så bekymret om det er min sidste eller blot den 5. i rækken af endnu flere.
mar 2018
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 85
Det er også de forbandede afgifter ! Ellers så havde vi muligheden for at have 2 forskellige bike's....Med mindre at man har røven fuld af penge og det har jeg ikke....Ja så kan vi vælge at have 2 ældre og billigere motorcykler, Men så skal man helst selv kunne lave reparationer og vedligeholdelse...Ellers bliver det også dyrt i længden... Afgifter på motorcykler bør reguleres efter personlig indkomst
Det er jo sindssygt at en 20 år gammel Honda CBR 600 koster næsten det samme, som den kostede fra ny af i eksempelvis usa... Tillykke med kværnen.
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 51 MC-er: 4 Emner: 135 Svar: 1.568
Fra bambusraket til cruiser