{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.650 visninger | Oprettet:

Sådan for man respekt på bambusraketen {{forumTopicSubject}}

En lille beretning fra tirsdag d. 3/6

Jeg kommer kørende i lovligt tempo på Randersvej i Århus. Pludselig kan jeg høre en sirene bag mig og kan se i sidespejlet at, det er en lille blå focus med blink på taget.
Jeg trækker ind til siden for at de kan komme forbi, men de bliver bag mig...Hmm, så må det jo være mig de vil tale med.
Jeg holder ind på i en busholdeplads og stiger af kawaen. Så kommer den lille konfirmand iført dunblødt overskæg og uniform hen og siger:
"det gik lidt vildt for sig..." Da jeg rent faktisk har kørt pænt, spørger jeg " øhh, hvad var vildt?" Ja, du overhalede indenom svarede repræsentanten for ordensmagten.

Den ulovlige handling:
Jeg holder for rødt i et lyskryds, i anden vognbane bag en berlingo. Der holder ligeledes en bil i første vognbane.
Det bliver grønt og vi sætter i gang. Bilen i første vognbane kører frisk derudaf, men den kvindelige fører af berlingen har mere travlt med at tale med veninden og vifte med armene end at køre. Så hun kører ca. 5 under det tilladte. Jeg bliver liggende bagved for at se om hun trækker ind. Dernæst bliver jeg og berlingen overhalet indenom af en "frisk" polo? jeg ser om hun trækker ind, men det gør hun ikke. Jeg kigger i spejlet og over skulderen, der er en bil bag mig, men ingen i første vognbane. Så jeg svinger over og overhaler indenom. Ikke noget med bundgas, men ligeså stille.

Her er så samtalen mellem mig og bejenten:

Mig# Hvorfor gælder det ikke som en forbikørsel?
Betjenten:# Det gælder kun når der er tæt trafik. Du lå helt oppe i røven på berlingoen og ventede bare på at der var frit, så du ku overhale indenom.
Mig# ikke for at være flabet, men burde hun ikke trække ind, vi har jo højrekørsel?
Betjenten:# du må ikke overhale indenom. Det er simpelthen så pissefarligt.
mig# Nu lå du jo bagved, så må du jo have set at jeg orienterde mig ordentligt og ikke ræste forbi.
Betjenten:# det lagde jeg ikke mærke til, jeg havde travlt med at se du gjorde noget ulovligt.
mig# du må da give mig ret i at, der er forskel på at ræse forbi og så gøre det stille og roligt. Og så er der een ting der undrer mig. Hvorfor stoppede I ikke poloen?
Betjenten:# Hvis du går hen til din motorcykel og venter, så kommer jeg hen til dig når jeg er færdig.

Står så og venter i 5-6 minuter, indtil han kommer hen.
Betjenten:# Her er din bøde, den skal...osv...
for at svare på dit spørgsmål. Jo jeg så godt poloen overhalede indenom, men vi kan jo kun stoppe een ad gangen. I dag blev det dig og så slipper du nok en anden gang. Fortsat god dag.

Det her handler ikke om kasse 1 og alt det der, men een ting er at få en bøde og klip for noget så fluekneppeagtigt, men det der virkelig sætter mit pis i kog er at, han ikke stoppede poloen. Der gik lidt tid fra den overhalede indenom til at jeg gjorde det. Hvor længe ville de 2 overskæg vente på at jeg gjorde det? For mig virker det helt klart. De har siddet der i deres lille skulderklemmer af en bil og sagt: Rolig Ejner, vent lidt så kan vi tage motorcyklen i stedet for.
Det var altså bedre at knalde en mc for en overhaling indenom, end en bil for det samme plus en overskridelse af fartgrænserne...

Det med hvordan man får respekt på en bambusraket!

Mens jeg står de der 5-7 minutter og venter, kommer der 3 Hells Angels trillende forbi. Normalt synes jeg ikkke det er dem der hilser på typer som mig.
Men når man er blevet stoppet af politiet, får man lige et anerkendende nik fra dem alle 3... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sådan for man respekt på bambusraketen
Kommentér på:
Sådan for man respekt på bambusraketen

Annonce