{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.450 visninger | Oprettet:

lovligt at kører uden baglys? {{forumTopicSubject}}

ja jeg ved godt det lyder som et meget meget dumt spørgsmål. Men min gamle mc fra 1938 er lavet uden baglygte er den så ikke umulig at få synes i dk? og så lige et spørgsmål mere. Min mc er født med nr plade som jeg stafig har men kan bare ikke fatte hvor den har sidet nogen der kan gætte sig til det?

billed af mc:
http://www.motorcykelgalleri.dk/uploads_large_wm/137106.jpg?11-08-2007

billed af nr plade:
http://www.motorcykelgalleri.dk/uploads_large_wm/137117.jpg?11-08-2007

måske nr plade belysningen er baglygten?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lovligt at kører uden baglys?
  • #1   29. dec 2007 Så vidt jeg er orienteret (har en bror som kører RIGTIGT gamle Trumfer), så kan de synes hvis de står som org./standard og overholder de sikkerhedskrav der var dengang!
    Men mit spørgsmål til dig er nok : Tør du køre uden??

    (Flot mc i øvrigt!!)


  • #2   29. dec 2007 hmm.. det der.. det ville jeg kalde for en cykel med hjælpe motor på... men jeg ville da mene at der var ulovligt... for det er da lige som en almindelig cykel det er jo også ulovligt at køre uden lys om aftenen.

    men er ikke sikker..


  • #3   29. dec 2007 Er faktisk temmelig sikker! Har en barndoms kammerat som kører vetaran-biler. Og han har en gl. (ander ikke hvilket mrk.) Men den har ikke blinklys, men en anordning med pinde man hiver i, så ryger der en anden "pind" ud, så man kan se man skal dreje... Kva den er lavet sådan fra fabrikken, så behøver den ikke blinklys...

    Men prøv og kontakt en synshal, så kan du sove bedre om natten ;o)

    Lars


  • #4   29. dec 2007 Du skal ikke lave om på det. Synes det ville være en skam og en dødssynd.

    Sådan nogle gamle cykler skal være så orginal som muligt.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.680
    #5   29. dec 2007 Ja det er en dårlig ide at blive set i mørket.

    Lav IKKE om på det, men bliv i stedet splattet ud på fronten af en lastbil...

    Ja sorry jeg virker en smule spydig, men jeg havde smidt en lygte på uden tøven... smiley


  • #6   29. dec 2007 nu er det jo ikke sådan så jeg ska ligge pg køre rundt om natten

  • #7   29. dec 2007 På med en cykel lygte når du skal ud og køre, det ville være en skam at montere noget uorginalt på denne. Og det bliver nok heller ikke det helt vilde man kommer til at køre på sådan en fætter og slet ikke ved nattetid.



  • #8   29. dec 2007 fandt lige dette (link fjernet)

    tror ikke det er originalt


  • #9   29. dec 2007 Vil da godtnok holde med Fenris.....for en gangs skyld;-);-)...ville da være synd....men nu skal du nok heller ikke køre motorvej fra aalborg til odense ved 3-tiden om natten, vel;-).................jeg gjorde det ikke...om så det betød jeg skulle køre med en cykel-lygte i baglommen:-)..........for de andres skyld altså;-)


  • #10   29. dec 2007 Loven siger jo, at baglygten skal kunne ses 300m væk, og ikke må blende.
    - Dog tror jeg det er lovligt at køre veteraner i original stand.
    Jeg havde nok bare sat en eller to diode cykel lygter på, når jeg kører efter mørkets frembrud. - De kan ses 300m (også lovpligtigt for cykelister) og det gør jo sikkerheden langt større?


  • #11   29. dec 2007 Sajom: Sådan en cykel køre man kun på i godt vejr, stille og rolig, de små stille veje, vetaran træf i gråsten som er led af panserne osv.

    Den type cykler laver man ikke om på. Gør man det er man ikke en rigtig mc elsker. Der er tale om arv og historie.
    bevaringsværdig.

    Det vil jo svare til at lave HC.Andersens hus om med gulvvarme og spabad. Kom nu ind i kampen..... :OP


  • #13   29. dec 2007 har jeg os læst et sted mogens det var vel mange penge dengang:D

  • #15   30. dec 2007 Carsten G: Hvor kom den med reflekser i hjulene fra? smiley Den er med motor på, så reglerne for cykler gælder vel næppe.

    Ligesom gamle biler der er født uden sikkerhedsseler ikke skal have dem eftermonteret, og ældre motorcykler ikke skal have eftermonteret blinklys, vil mit gæt være at denne mc er lovlig hvis den er som den var originalt. At man så sikkert ikke må køre på den i mørket uden baglys er en anden ting.


  • #16   30. dec 2007 Jeg er helt sikker på, at alt hvad du behøver at vide ang. syn og div. står på fstyr.dk

  • #17   30. dec 2007 jeg har set flere veteran mc'er som kører et eller andet løb om natten med en blinkende cykellygte bagpå.

Kommentér på:
lovligt at kører uden baglys?

Annonce