613 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Rigtige Hestekræfter.. Artikel Rigtige Hestekræfter.. Artikel

Jeg prøver igen.. smiley

Jeg faldt over denne artikel, og synes det er spændende læsning. Personligt ved jeg ikke om den er sand eller ej, og er sq også ligeglad, da ens cykel jo ikke kører anderledes af den grund. Forhold jer til artiklen og ikke mig! smiley

http://www.factorypro.com/dyno/true1.html

Så hvem skal man tro på?
Men vi må hellere glemme alt om netop denne her artikel, ellers går det der siges på grillen og i klubben jo slet ikke smiley :)

Sjovt at det kan være så svært at måle en enhed smiley 1kg, 1meter osv ved man da hvad er smiley :)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af rødder 6.000 kr.
  • Vægbeslag TV 500 kr.
  • Bore huller i beton væg til billeder 400 kr.
  • ømreropgave: Lægge én gulvbrædde, skære bjælke jævn m. væg, fjerne gips/stål fra loft + lukke hul, montere 60 cm opkant 3.200 kr.
  • Fix mit komfur/kogeplader 1.100 kr.
  • El tavle 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rigtige Hestekræfter.. Artikel
  • #1   27. okt 2007 er det mig der er blink eller er min cykel der ikke ?? kunne da være lidt sjovt h´vad den egentlig har af hk smiley

• #2   27. okt 2007 blink = blind

• #3   27. okt 2007 ret interessant...

• #4   27. okt 2007 Line det er den ikke smiley Jeg tror nu heller ikke der er nogen der får det endegyldige svar i den artikel smiley Der er jo ingen der siger den passer smiley og der er sikkert masser andre artikler der siger modsatte smiley

Men synes bare det er sjovt så meget der er om HK. der er jo ingen debatter om hvor megt et Kilo er eller hvor lang en meter er smiley

Men læs den lige igennem istedet for at gå direkte til oversigten. Der er jo noget med noget beregning osv man skal forstå

• #5   27. okt 2007 Det, jeg i hvert fald kom til at tænke lidt på, var det med friktionen.. Det er jo ganske rigtigt, at den ikke bliver målt direkte og sådan - og jeg har ikke lige hørt/set nogen forklaring på, hvordan man så forholder sig til det.. - selvom det enkelte firma nok næppe vil kunne klare sig med en forklaring om, at de tillægger en middelværdi for alle MC'er.. smiley

Ganske interessant artikel!

• #6   27. okt 2007 hehe Sebastian tog den nemme løsening smiley havde ikke lige overskud til at læse det hele igennem, men kan være jeg skulle gøre det senere smiley

• #7   27. okt 2007 Tror nu der er en rimelig høj grad af sandhed i den artikel, der har jo været gået inflation i hk i flere år..

• #8   27. okt 2007 Måske sebastian kan forklare mig hvorfor de fleste bil producenter oplyser HK på hjulene men mc producenterne oplyser i motor? :o) Har altid undret mig?!

• #9   27. okt 2007 altså det med biler ved jeg intet om. Ved heller intet om det med HK på mc´er.
    Kan bare konstantere der åbentbart er delte meninger med MC heste smiley smiley

• #10   27. okt 2007 En Dynobænk er et værktøj der kan bruges til at måle forskel.... Ikke en skid andet. Men det er den til gengæld rigtig god til, og det er guld værd når der skal justeres på motoren.

• #11   27. okt 2007 Michael og kwak...

Alle de biler jeg har været med til at rulle har haft producentens angivne hk på hjulene så derfor går jeg da stærkt ud fra at det er sådan det hænger sammen!!!

• #12   27. okt 2007 Factory Pro har i mange år haft disse udregninger og udtalser oppe på et højere akademisk niveau.

Jeg er i teorien ligeglad med hvad en mc viser fra starten, men er mere interesseret i forskellen fra før til nu.
    Og hvis man kører på det samme felt før og efter og ligeledes kan gå ind og se de andre rulninger (Mc'er) det har kørt, ja så har man jo et rimeligt godt sammenlignings grundlag. Din badevægt er jo sikkert heller ikke præcis, men du kan sammenligne din vægt fra igår til idag
    Jeg skal aldrig have min cykel op på en Factory Pro bænk. De bremser den, så den bliver belastet/Fastlåst til et fast omdrejningstal med fuld gas for at se effekten.
    Men sådan er det jo ikke i virkeligheden. Din MC går jo altid enten op eller ned i omdrej. Og hvis du kører med et fast antal omdrej. ja så belaster du jo ikke motoren som sådan. Landevej motorvej osv.
    De har en masse teori og skriver en hulens masse, men i praksis kan du ikke bruge det til meget. Deres måde at markedsføre sig på. De er simpelhen oppe på så højt "Nørd" plan at man kan sammenligne dem med PC nørder. De bruger ikke computeren til det den skal bruges til, men tuner og tweaker dem for derefter at kører Bench-tests for at se resultatet af deres nye processer de har tunet

Dynojet har været dygtige til at markedsfører sig på en anden måde og været dygtige til at opbygge sig et solidt brand

Det eneste mærke jeg VIRKELIG tror er realistisk er Superflow. Akrapovic bruger det, men det koster så mange penge + at 90% af motorcykellisterne herhjemme ikke "Kender" navnet og derfor ville fortrække et "Dynojet" center. Men det er nok en af de mest stabile felter med en superfin margin fra gang til gang

• #13   27. okt 2007 Fortæl noget mere om det superflow?

• #14   27. okt 2007 Anders, det er jo netop fordi de bænke der er måt på har været alt for optimistiske... smiley

Kommentér på:
Rigtige Hestekræfter.. Artikel

Annonce