{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

Hjælp m. afgift {{forumTopicSubject}}

Spørgsmålet er om man inden man eksempelvis henter en cykel i tyskland kan få en vurdering hos told og skat af hvad afgiften vil ligge på, eller må man bare vente til den dag man har købt den og måske få stukket en regning i hånden der er meget højere end man havde troet? Jeg ved man kan se vurderinger på tidligere importerede mc'er. på skats hjemmeside, men hvis man fx tager en HD 1200 FL fra 51 så er der en der har betalt 4000 kr og en der har betalt 50.000 kr. Det ville jo være meget rart at have en mere nøjagtig ide om afgiften inden man køber en cykel.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp m. afgift
  • #1   26. okt 2007 Jeg har flere gange været i Odense med en kopi af en regattest. De har så givet mig en cirkapris. Dvs med forbehold. Men prisen er et gotdt udgangspunkt, da den kun vil svinge meget lidt den dag du vil betale den

• #2   26. okt 2007 Jamen det fremgår jo ikke af reg.attest hvor meget udstyr osv den har. -

• #3   26. okt 2007 udstyret er ligemeget.
    De korrigere prisen ud fra hvad toldsynsrapporten siger. Det er i 3 trin, under middel, middel og overmiddel.
    Prisen kan ud fra det variere 10% i alt ud fra den afgiftspligtige værdi

Om det er anderledes med Harleyer ved jeg ikke. Der har været en masse fusk med sådan, så kan godt være der er kommet nogle regler, men det må en anden kunne svare på. Ellers er det som overstående smiley
    Men egen superduke har udstyr for 60k, det er bare et plus smiley :)

• #4   26. okt 2007 Nå jamen så har du sikkert selv forklaringen på de store udsving i afgiften ....
    ligenøjagtigt HD bliver taget ind til en endelig vurdering efter syn og toldsyn

• #5   26. okt 2007 Ok - men jeg synes bare der er meget store udsving i afgiften på andre cykler også. selvom det er samme model fra samme årgang.

• #6   26. okt 2007 pga stand og udstyr

• #7   26. okt 2007 - Du har fuldstændig ret, afgiften er meget svingende på noget der burde være en prisliste på. Årsagen ligger hos SKAT´s medarbejdere og afgiftssystemet. Medarbejderne er ikke lige godt uddannede allesammen og afgiften beregnes efter markedsprisen hos en DK forhandler. Det betyder bl.a at mc´er hvor der er få modeller til salg i DK, ikke giver SKAT nok baggrund til at finde den korrekte afgift. Derudover er deres opdatering af priser ( de falder jo ) ikke altid for god. Som tommelfingerregel skal du betale ca 56-60% af prisen i DK i afgift.
    Når du har hentet drømme mc´en i D og været til syn skal du over til SKAT. Her har du foreberedt dig rigtig grundigt.
    1. Du har hver fredag i de sidste 6 mdr taget en kopi af dba´s priser på mc´en. ( for at dokumentere DK priser )
    2. Du har været inde på SKAT´s hjemmeside og printet de sidste ås vurderinger på samme mc. ( hvis du får en højere afgift )

Ovennævnte skal du først fremkomme med,hvis de mener at afgiiften er større end den, du selv er kommmet frem til.

I mit tilfælde vurderede de at min ( vurderet 7.3.07) afgift skulle være 118k. Jeg dokumenterede ovennævnte ( det tog ca 30 min ) og bagefter kom de frem til at jeg skulle betale 100.411 kr. Husk man kan ikke betale med Dankort.

• #8   27. okt 2007 Sune, prøv at se om den mc-model du har i tankerne findes på de SKAT-værdilister der flyder rundt om på Nettet. Gør den det kan du beregne afgiften med stor sikkerhed. Forudsætter dog at du ved om cyklen vurderes middel eller under middel til toldsyn.

Jeg betalte afgift på en Suzuki nogle måneder tilbage og min egen beregning af afgiften (hvor jeg gik ud fra værdilisten) var ca. 50 kr. fra hvad SKAT regende sig frem til.

Kommentér på:
Hjælp m. afgift

Annonce