{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.562 visninger | Oprettet:

Punktering :-( {{forumTopicSubject}}

Så skete det for mig..

Har lige været i Tyskland igår og købe læderdragt, støvler og handsker. ´Så jeg har været ude at køre HELE dagen "næsten" men da jeg kommer hjem og slukker cyklen kan jeg høre en pifte/sive lyd.. det viser sig at være dækket der er punkteret, der sidder en sten i dækket på størrelse med tegnestift..

Problemet er nu at cyklen står i mit skur med fladt dæk, så jeg kan jo ikke køre cyklen til værksted, og det er desuden bagdækket som gør det vanskeligt at tage af så det er bare MEGA øv!

Kan man overhovedet lappe sådan et dæk eller skal der nyt på?

Thomas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Punktering :-(
  • #1   17. jun 2005 Du kan bruge Dækpilot! ¨

Brugte det selv på min knallert, og den kørte alligevel 80-90 km/t, og det kunne jeg sagtens køre videre på, uden at få det lappet yderligere.

Men du skal nok holde dig under 100km/t til du får det lavet rigtigt. smiley

• #2   17. jun 2005 Enig med LunD^ (Stevns)
    ..du kan sagtens nød-køre med dæk-pilot.

Hygge
    Claus

• #4   17. jun 2005 Tak for hjælpen drenge, tror jeg dropper det der dækpilot da det ødelægger dækket og dermed begrænser mulighederne for lapning.
    Så det ender nok med at jeg må slæbe cyklen ud og op på central benet og af med fælgen.. og ind med det.

endu engang tak

Thomas

• #5   17. jun 2005 Hvis det er slangefrit er det nemt at lappe. Bare køb lappegrej til slangeløse dæk, så kan du lappe det mens de sidder på. Brugte det en del i Afrika...;_)

• #6   17. jun 2005 Hvordan fungere det??

• #7   17. jun 2005 Kender følelsen.....:-(
    Havde næsten lige fået nyt bagdæk på Millen, nåede at køre ca.500 km. Så var der et glasskår i dækket, sikke nogle slemme ord jeg lige pludselig kunne.
    De er jo ikke ligefrem, helt billige i den størrelse den kører med sådan en Mille.
    Men jeg ville ikke få lappet dæk, hvis det var mig.
    Mvh.
    Ronni G.

• #8   17. jun 2005 Man rasper hullet større, smører det ind i en gummi-masse/hærder. Maser en gummiprop ind i hullet vha. raspen, og når man så trækker den ud igensidder proppen fast. Så pumper man dækket op med de gaspatroner der også følger med.

Brug ALDRIG dækpilot/skum på en MC med slangeløse dæk. Forestil dig hvordan fælgen ser ud når dækket kommer ef...

/
    Jesper

• #10   17. jun 2005 Hans....
    Bandit +200... Kan den det....?....:-)

• #12   17. jun 2005 Fy for den da... jeg kunne aldrig drømme at køre så stærkt, der skal man nok være noget af en Bandit for at gøre det.....:-) ho ho hi hi ha ha, jeg tror jeg er ved at være træt. Nok bedst at jeg går i seng nu.

• #16   18. jun 2005 Hey Kim...:
    Nu ved jeg ikke hvad Helle har røget, den dag hun snakkede med dig.
    Men ja hun har da prøvet at par gange, med at ville lege 1/4 mile med mig. Men det eneste jeg så var,
    Kun et svagt glimt af hendes lygter bagude.
    Hvis hun påstår andet, ja så lyver hun.
    Ellers stiller jeg gerne op, hvis hun vil prøve igen.
    Mvh.
    Ronni G.

• #17   18. jun 2005 Att: Ronni G
    Min Bandit har da rundet ægte 225 km/t på cykel computeren, så jo det kan en Bandit sagtens! smiley

Att: Thomas R
    Så skulle du lige have været hurtig og lavet en ordentlig burnout, og så bare skifte bagdækket bagefter, for efter hvad jeg har hørt, anbefales det ikke at lappe mcdæk...

Mvh. Rune smiley

Kommentér på:
Punktering :-(

Annonce