{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.446 visninger | Oprettet:

Punktering {{forumTopicSubject}}

Er godt klar over der er mange indlæg men ville være rart med et opdateret.

Nå.. Jeg kørte sgu et stanleyblad op i bagdækket og det skal skiftes til nyt (desvørre kun kørt en sæson smiley )

Hvordan gøres det billigst og lettest?? forhandlerne tager omkring 1500 for bagdækket, men det kan købes på mcdaekonline.dk til en 1000 kr.. (BT023)

Skal jeg så selv pille fælgen af og få dem til at sætte "mit eget" dæk på og så selv sætte fælgen på igen?
Eller bare få dem til at ordne hele svineriet?

Gode råd modtages gerne smiley

Ps. er fra Aarhus og dækket skal være 160/60 17 hvis det har nogen som helst betydning for noget smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Punktering
  • #1   15. okt 2013 hvis du kommer med eget dæk , husk da at tage før/efter billeder af fælget , da de meget nemt kommer til at køre i fælget.

det har jeg da lært på den hårde måde ihvertfald.....

• #3   15. okt 2013 På dækonline kan du se hvem der monterer deres dæk i nærheden af dig. Det koster lidt, men nok billigere end hvis du køber dæk hos et dækcenter. Iøvrigt er der mange dækcenter som vil sælge til den samme pris hvis man spørger.

• #4   15. okt 2013 Jeg fik en pris der hed 200 hos superdæk, hør evt dem..

• #6   15. okt 2013 Hos min lokale mc forhandler der er montering og afbalancering med i prisen på dækket. Men jeg plejer selv tage dæk med da jeg køber dækkene billigt.

• #7   15. okt 2013 Hvis det "bare" er en 500 i forskel, så ville jeg nok købe ved forhandleren.
    butikkerne her omkring tager 250kr pr fælg for at sætte nyt dæk på dem, så det er sådanset kun 250kr man sparre, det kunne jeg godt give til forhandleren.

Men kommer vi over en forskel på 8-1000kr, så vil jeg købe dem et andet sted, også kan de få lov til at sætte dem på.

Ser ikke noget forkert i at komme med sine egne dæk, de tilbyder at montere dæk, så må de også acceptere at folk kommer med dæk selv, så skal de enten sige at det gider de ikke, eller sætte prisen højere så de får lidt mere ind.

Men 250kr for at montere et dæk syntes jeg nu også er pænt betalt, med maskine til det hele tager det 5-10min, det er en fin timepris så smiley

• #8   15. okt 2013 jeg bor også i århus omr... og jeg kørte ud til Larsen MC i lystrup... fandeme nogle konge mennesker derude... betalte 3000 kr for fordæk bagdæk afmontering af gammel dæk og påmontering af nye dæk... man skal også huske på så er det folk som ved hvad de laver som ordner det for en så der ingen komplikationer er og går noget galt jamen så har du en kvitering og nogen du kan daske i hovedet for det er gået galt

• #9   15. okt 2013 3000 for to dæk med montering ? Så de satme da osse betalt. Jeg gir ikke meget over 2000 for dæk inkl montering.

• #10   15. okt 2013 Karsten det afhænger jo også lidt af hvad type dæk man køber smiley husk på det

• #11   15. okt 2013 Selvf, men hvad dæk køber du siden de koster det?

• #12   15. okt 2013 kan ikke huske det præcise navn på modelen men det er et Bridgestone

• #13   16. okt 2013 Lær at skifte selv.... var jo også en mulighed.

• #14   16. okt 2013 ja hvis det var en gammel stål fælg til en bil eller en knallert fælg så ku man da godt stå og slås med dæk jern. Men en mc fælg man gerne vil have er pænt og lige bagefter, der gad jeg ikke gøre det selv uden maskine.

• #15   16. okt 2013 Daniel: Ja har læst din tråd, det sgu noget værre noget smiley

Og ang. om det er "dårlig karma" at komme med sit eget dæk, synes jeg måske det er dårlig karma at tage 500 kr i avance på noget der koster 1000 kr.. synes måske liige det grov nok smiley

Og ja selvfølgelig koster det at have en hobby. Fik skiftet begge dæk ved forhandler sidste sæson, men når man så punkterer fordi, der er nogle der ikke rydder op efter sig selv og man derfor kører et krumt stanleyblad til tagpap op i dækket, ja så er det vel okay at vil have det så billigt som muligt? smiley
    Tak for svarene folkens smiley

Kommentér på:
Punktering

Annonce