1.538 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Punktering... Punktering...

smiley Lige hjemkommet fra en dejlig lang aftentur på mc'en, hører jeg den velkendte (og triste) lyd af luft der siver. Ved nærmere eftersyn konstateres et ca. 5 cm langt søm i bagdækket, som kun er 1½ måned gammelt og har kørt ca. 2000 km...
Hvad gør jeg? Køber et nyt dæk? Eller kan dækket repareres? Erfaringer/gode råd efterlyses....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Punktering...
  • #1   17. aug 2016 Nyt dæk. Alt andet holder ikke

• #2   17. aug 2016 Kan sædvanligvis sagtens lappes. Ville dog aldrig gøre det selv

• #3   17. aug 2016 lapning på et dækcenter. Jeg har kørt på lappet både for og bagdæk (dog ikke op en gang) og det har der aldrig været nogen problemer med. Tag ned på det nærmeste dækcenter og hør om det er noget som kan laves. det koster ikke mere end en 1½ hundredemand sidst jeg fik det gjort.

• #5   17. aug 2016 Alt efter placering, kan dækket som oftest lappes.
    Folk der påstår andet, ved enten for lidt om emnet, eller har et dæk til salg.
    Det centrale er blot, at det skal lappes fra indersiden af, så man samtidig kan kontrollere dækket for skader.

Man kan få nogle lapper man sætter i udefra, og selvom jeg kender til flere, der har slidt dæk op med sådan nogle i, så er de kun tiltænkt en nødløsning.

• #6   17. aug 2016 det bliver aldrig godt ! det sker der intet ved ! det er essensen af svarene på tråde der har været om det emne smiley

• #7   17. aug 2016 Har kørt 4000 km på et lappet dæk, med fart på over 200 km/t uden problemer, så bare kom igang med lappegrejet smiley
    Har også kørt på et dæk lappet med dækpilot, da der var en lille sten som ville ind i dækket smiley

• #8   17. aug 2016 Jeg købte for 5 år siden sådan et sæt, hvor man skyder en prop ind, som åbner sig på indersiden. Siden har jeg dog ikke været punkteret, så jeg har ikke prøvet det endnu.

profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.911
    #9   17. aug 2016 Paddehat lap indefra kan man sagtens - men kun i de midterste 30mm af dækket.

Brug IKKE snotklatten udefra. Jeg har set en del af dem som stort set ikke sad fast...

• #10   18. aug 2016 #9 midterste 30mm er et meget lille område. Mener at have set producenter der skriver midterste 1/3.

• #11   18. aug 2016 Sajmon.
    Det er de midterste 50 % af dækkes bredde man må lappe, og max 3 mm lapper.
    Ellers korrekt, altid paddehat og aldrig de satans snotklat lapper.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#12   18. aug 2016 Jeg er et levende bevis på at lappede dæk ikke er farlige. De første 3-4 bagdæk på min gamle baneracer var lappede dæk fra folk der ikke var trygge ved at gøre det. Har aldrig haft en utæthed eller noget der eksploderede, og på bane bliver grejet brugt til grænsen.

• Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

Emner: 6 Svar: 188
    #13   18. aug 2016 Jeg har også prøvet at køre et søm op i næsten nyt dæk. Købte sådan et sæt: http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/Dak-og-slange/Reparationssat-dak-2000022836/
    Og det fungerede fint, jeg kørte vel 10-12000 km. efter uden problemer smiley

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#14   18. aug 2016 Så er Mortens hjul lappet med en paddehat, som er det eneste jeg vil anbefale. Aldrig snotklatterne.. Aldrig aldrig... Jeg har flere gange set dem give op så dækket blev fladt igen, og de par gange jeg har skiftet dæk med sådan en siddende i, var den lige til at pikke løs.

Helt værdiløst produkt til andet end en midlertidig rep når alle andre muligheder er udtømte.

Kommentér på:
Punktering...

Annonce