Nybegynder søger input Nybegynder søger input
Hej alle
Jeg er helt ny i gamet, og håber, at i vil dele lidt ud af jeres viden og erfaringer.
Jeg er i gang med at tage MC-kort, og er i sagens natur gået i gang med at researche efter min første MC. I den forbindelse vil jeg høre, om i har nogle anbefalinger? Jeg er 26 år, så ingen begrænsninger i forhold til volumen. Mit budget er på 30-50.000 kr.
Med til historien hører, at jeg har en svaghed for cafe racer-looket, og dertil har jeg også et par spørgsmål:
1. Jeg er ikke mekaniker el.lign. og har aldrig skruet på en MC (vil dog gerne lære). Vil i mene det er en forudsætning, at man kan skrue, hvis man skal have en cafe racer?
2. Jeg er 1.90 høj. Hvilke cafe racer-modeller vil i anbefale til høje mænd?
3. Findes der "nye" cafe racere? tænker modeller fra år 2000 og opefter.
På forhånd tak for jeres svar
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 920
Ergonomi er vist ikke noget man snakker om på ombyggede caferacere. Måske du også kunne falde for nogle streetmaskiner med lidt kant, feks yamaha szr660, MT-03, ducati monster første modeller, triump street og speed triple ?
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
Viser også gerne min BMW k100 RS 16v caferacer frem..
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.381
jun 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 MC-er: 7 Emner: 55 Svar: 277
Ellers er der også en del som har bygget nyere cykler som til looket hvor du ikke behøver være bekymret for pålideligheden. Selvom mange af de gamle maskiner nu også kan kører i evigheder uden problemer hvis de bare er blevet passet.
jun 2019
Følger: 1 Svar: 17
Jeg elsker også Cafelooket, men for mig er de til hyggeture, da de er meget spartanske.
Jeg kunne intet inden jeg fik MC, altså skrue, og nu kan jeg det mest med hjælp fra fora og youtube. MCér med en hvis alder er meget simple. Og så er det ellers at komme op og sidde på en masse, så du kan føle dig frem.
Mvh
Kasper
http://www.onetallrider.com
Nybegynder søger input