856 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Alexander B
Alexander B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Nybegynder søger input Nybegynder søger input

Hej alle

Jeg er helt ny i gamet, og håber, at i vil dele lidt ud af jeres viden og erfaringer.

Jeg er i gang med at tage MC-kort, og er i sagens natur gået i gang med at researche efter min første MC. I den forbindelse vil jeg høre, om i har nogle anbefalinger? Jeg er 26 år, så ingen begrænsninger i forhold til volumen. Mit budget er på 30-50.000 kr.

Med til historien hører, at jeg har en svaghed for cafe racer-looket, og dertil har jeg også et par spørgsmål:
1. Jeg er ikke mekaniker el.lign. og har aldrig skruet på en MC (vil dog gerne lære). Vil i mene det er en forudsætning, at man kan skrue, hvis man skal have en cafe racer?
2. Jeg er 1.90 høj. Hvilke cafe racer-modeller vil i anbefale til høje mænd? smiley
3. Findes der "nye" cafe racere? tænker modeller fra år 2000 og opefter.

På forhånd tak for jeres svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nybegynder søger input
  • #1   7. jun 2019 Du skal vælge en cykel der passer til dit behov og dine drømme. Hvis du går efter en ældre mc ombygget til caferacer, bliver du nok nødt til selv at kunne reparere, hvis ikke det skal stikke økonomisk af. Suzuki, yamaha, honda, kawasaki, bmw og ducati har nye modeller med cafelook, det må være den bedste løsning, selvom det ligger uden for dit budget. En ny caferacer kræver ikke anden vedligeholdelse end service, kan altid køre og vigtigst den styrer og bremser faktisk som en motorcykel skal.
    Ergonomi er vist ikke noget man snakker om på ombyggede caferacere. Måske du også kunne falde for nogle streetmaskiner med lidt kant, feks yamaha szr660, MT-03, ducati monster første modeller, triump street og speed triple ?

• #2   7. jun 2019 Hvis du er fra København, som der står i din profil, så prøv at tage på Roskilde havn en Torsdag eftermiddag.. Der er proppet med både nye og gamle motorcykler..

Viser også gerne min BMW k100 RS 16v caferacer frem.. smiley jeg er 188 og sidder perfekt på den. Jeg har dog også droppet clip-ons og beholdt et styr

• #3   7. jun 2019 Du nævner café racer look, men du nævner intet om hvad du regner med at bruge din motorcykel til? Er det isture, er det hverdagstransport, er det rejser?

• Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    jun 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   7. jun 2019 Min fejl. Jeg bor i en forstad til København, men arbejder inde i byen. Cyklen er tiltænkt hverdagstransport samt diverse småture - Ikke nogle længere rejser smiley

• #5   7. jun 2019 Selvom det er noget over budget kan du kigge på Royal Enfields nye modeller - de er super fede og til stærke priser. Og personligt synes jeg de emmer af personlighed.

Ellers er der også en del som har bygget nyere cykler som til looket hvor du ikke behøver være bekymret for pålideligheden. Selvom mange af de gamle maskiner nu også kan kører i evigheder uden problemer hvis de bare er blevet passet.

• Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    jun 2019

Følger: 1 Svar: 17
    #7   9. jun 2019 Jeg stod som dig for 3 år siden (Bare noget ældre) og kunne ikke finde ud af hvad jeg ville have. Valget faldt på en SV1000S, da jeg er lige så lang som dig.

Jeg elsker også Cafelooket, men for mig er de til hyggeture, da de er meget spartanske.

Jeg kunne intet inden jeg fik MC, altså skrue, og nu kan jeg det mest med hjælp fra fora og youtube. MCér med en hvis alder er meget simple. Og så er det ellers at komme op og sidde på en masse, så du kan føle dig frem.

Mvh
    Kasper
    http://www.onetallrider.com

Kommentér på:
Nybegynder søger input

Annonce