{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.656 visninger | Oprettet:

MØG ! {{forumTopicSubject}}

Kørte med en kammerat der havde damen med bagpå - vi kommer ind i et sving på en lille landevej, der er lagt ny tjære på vejen og hans cykel skrider en smule med bagenden.. Han bliver nervøs og retter cyklen op og fortsætter ud på en græsplæne - jeg gør det samme instiktivt, men mit fordæk glider på græsset og BUM så ligger jeg og roder rundt på græsset og glider gode 10 meter ind på græsplænen.

45 km/t cirka - og alligevel er hele venstre side på kåben ødelagt..

Hvorfor er det - at man ikke sætter advarselsskilte op når der er nylagt tjære på vejene?

Nå, men der er intet der er så skidt at det ikke er godt for noget- jeg har skilt hele mc'en ad - og det hele er sendt til maler (inklusiv stel) til et komplet omdesign.

Jeg ser frem til fredag - hvor cyklen er færdig malet og de nye pyntestumper er kommet på!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MØG !
  • #1   7. aug 2007 som mckører skal man jo køre efter forholdene, ikke punke andre for det som de burde eller skulle have gjort

  • #2   7. aug 2007 Bodie B, det er svært at vurdere hvor nylagt tjæreklatter på vejen er i et sving hvor du koncentrere dig om at styre i ideall inie når du ikke kender vejene så godt.

    Men jeg er ikke ude på at punke, syntes bare det er ærgeligt man ikke lige sætter et skilt op - lidt ala de MC Dræbere (trafikmålere man smider rundt omkring på vejene) uden advarsel.


  • #4   8. aug 2007 tja et skilt burde da være stillet op.
    det ses desværre tit det ikke er sådan... Så man skal sq være opmærksom på underlaget. Jeg har af og til den tendens at jeg kigger ned på jorden foran mig i sving. Det er lidt dumt, da man så ikke styrer ordentligt gennem svinget. men det er resultatet af at være bange for at køre gennem noget snams.
    Hvad skete med mc´en?

    Men hånden på hjertet.. Kunne ikke ikke se at vejbelægningen var anderledes?
    fordi baghjulet skrider lidt behøver det jo ikke være farligt. Jeg har daglige udskridninger bagtil her i centrum af Odense, da der ligger alt mulig lort i rundkørsler og lyskryds.


  • #6   8. aug 2007 Det er så nemt at være gammelklog.

    Alle skal bruge hjernen - det er sundt og det er fornuftigt. Og her tænket jeg ikke mindst på dem der bestiller, udfører, overvåger og kvalitetstjekker vejarbejder. Mange gange kunne man være i den tro at disse mennesker kun lige akkurat har lige så mange brikker at flytte rundt med som vi har hjul.

    Det er ingen skade til at uddele en kæmpe skideballe til de ansvarlige - teknisk forvaltning. Det ville jeg have gjort - og endda een der sent ville blive glemt - tænk på hvad der kunne have været sket.

    Godt der ikke skete mere - fat mod og held og lykke med genopbygningen - husk billeder.

    Mvh
    Thomas E


  • #7   8. aug 2007 Der skal bare skilte op, det da ikke til debat.

    Kommer du rundt i et sving har du jo ikke en chance, og vil sige 45 km/t er passende lav fart..

    Så Bodie B og Freddy (Aabenraa) P , tror i den bløde hat strammer lidt?



  • #8   8. aug 2007 I Holland stiller de skilte op med at der er kommet ny belægning på vejen, og info om at der er længere bremselængde. Hvorfor kan vi så ikke finde ud af det i DK? Ved ikke om det kunne have hjulpet i dette tilfælde, men det ville da være nyttig information for alle motorkøretøjer...

  • #9   8. aug 2007 pas nu på politiet ikke ser det. så kommer der bare skilte op over alt med elendige veje..og tjære pletter ;).så vi skal køre 45 over alt... men dvs sådanne et skilt ville du have respekt for og sætte farten ned ved ? (bare lige for at høre)

  • #10   8. aug 2007 I tyskland står der et skilt for hver 5 km med dårlig underlag, så det lort med at man skal køre efter forholdene er noget fis, hvis ikke der er skiltet for det.
    Skulle man tjecke alle forhold i alle sving så skulle man nok ned på 30 knallert for at nå alle sving !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • #11   8. aug 2007 Jeg synes det er fint at der stilles et skilt op til information, lige som der mange steder er skilte der viser at der er et skarpt sving forude. Det betyder ikke automatisk at der skal være et 45 km/t skilt (eller anden hastighed), men så er man informeret og kan tage de nødvendige forholdsregler.

  • #12   8. aug 2007 Holder med MOR og Lars S i denne her uden at blinke.

    Nu skal jeg nok lade være med at flamme, men jeg ser god grund til det her!!!


  • #13   8. aug 2007 i bund og grund drejer det sig om erfaring til at køre og når det så går galt så skal omverdenen have skylden, det er også det nemmeste, skulle der så også skilte op når der høstes korn, når man kører i landområder hvor der kan være jord på vejen, om vinteren skilte for mulig sne på vejen

  • #14   8. aug 2007 "når man kører i landområder hvor der kan være jord på vejen" så SKAL bondemanden sætte advarselsskilte op. skulle jeg mene, det er jo også nogle syge klumper sådan en Jørgen hjort kan smide fra dækkene smiley

  • #15   8. aug 2007 Yes, men jeg kørte nu efter omstændighederne - havde jeg taget svinget havde det nok ikke sket.

    Det foregik bare rent instinktivt - at når den foran kørende tager græsmarken måtte der jo være en grund til det - og derfor gjorde jeg det samme.

    Så for min skyld måtte de da gerne droppe skiltene, men havde der været et skilt havde den foran kørende nok sænket farten endnu mere.

    Så ingen grund til diskussion, vi er enige om at vi må køre efter omstændighederne.


  • #16   8. aug 2007 Tja jeg kan da lige nævne at jeg var lige ved at smide Gixxeren i går, da jeg kom på et stykke med frisk nylagt asfaldt.
    der var heller ingen skilte, og man kunne faktisk ikke se at det var MEGA-fedtet!
    Drejede lidt på gassen og så spandt slog den med halen - øv det var sq ikke spændende.

    I dag var der så et skilt med "TJære på vejen"
    - det ville måske være smartere at sætte det op INDEN man hældte det lort ud...


  • #17   8. aug 2007 Har en ven som smadrede en 18" fælg på sin bil et sted de havde lagt nyt asfalt med høj kant hvor det ikke var skiltet. Han fik skam erstattet den fælg.

  • #18   8. aug 2007 Det er egentlig mærkeligt det skal være så svært. De kører rask væk 5 køretøjer afsted for at skifte en omgang asfalt. Slæber diverse udstyr med, men har ikke plads til et skilt.

  • #19   8. aug 2007 i teori lokalet får man afvide at man skal være særlig opmærksom på vejens brug når man kører ved marker hvor der er indkørsler til , da det der kan være jord på vejene.

    Hvad har det dog med skilte i snevejr at gøre. ?

    Det har jo intet at gøre med skiltning.

    Ønsker nogen gange at folk der pudser deres glorie selv en dag ryger på røven af samme grund, SORRY ved det er en forfærdelig tanke men helt ærligt


  • #20   9. aug 2007 Jeg synes stadig at man bør tage fat i den pågældende Kommunes tekniske forvaltning. Det er dem der har ansvaret for vejarbejde, vejrep. og efterfølgende skiltning. Jeg mener helt klart at det vil være på sin plads at uddele en verbal og skriftelig skideballe. Ikke mindst for at gøre opmærksom på os som minoritet, der ofte bliver glemt i overvejelserne ved udførsel af vejarbejde og vejanlæg. Se bare på brugen og placeringen af de såkaldt trafiktællere. For ikke at glemme valget af materialer ved vejindsnævringer til sænkning af hastighed - her benyttes der mange steder 1/4 telefonpæle, lige til at bukke en ryg omkring. Det skete for nogle år siden i Søsum (Veksø). En MC'ist blev lam fra halsen og ned, da han i svinget ramte en sådan pæl. Efterfølgende blev de fjernet igen og udskiftet med bøjelige afmærkninger. Men jeg ser til stadighed flere og flere ny-anlæg med disse faste pæle/stolper. Totalt uforsvarligt efter min mening.
    Kør blot en lille tur i det ganske land og find total hjernelamme placeringer af diverse skilte og afmærkninger, som er direkte livsfarlige for os som to-hjulede trafikanter.
    Jeg synes ærlig talt at det er på tide at nogen gør disse ansvarlige "ingeniører" opmærksomme på deres mangelfulde uddannelse eller skal vi sige IQ.

    Kristian, du er i din fulde ret til at henvende dig til kommunen - du er i det mindste berrettiget til en skriftelig undskyldning for manglende skiltning. Erstatning af ødelagte ting på din MC ville også være på sin plads.

    I lovgivningen står der at man er berettiget til en erstatning, hvis et hul i vejen på mindst 10 cm, forårsager skader på ens køretøj.

    Mvh
    Thomas E


Kommentér på:
MØG !

Annonce