{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syns regler (igen)
  • #1   15. jun 2007 Det ER egentlig meget straight.
    Hvis du ved alderen, og kender sidste syn...så har du fact om den skal synes.

under 5 år, og under 2 år siden sidste syn, så skal den IKKE.
    Over 5 år, og under 1 år siden sidste syn, så skal den heller ikke...

• #2   15. jun 2007 Inde i mit hoved og her på mcgalleri forstår jeg godt reglerne...

Men Det er jo ikke mcgalleri der laver reglerne smiley

Det jeg leder efter er et sted hvor det står.

For de steder jeg finder der står der ikke noget om under 5 år så skal den ikke synes.

• #3   15. jun 2007 Som JEG læser det (har læst de samme steder som dig da jeg synede min Suzi), der læser jeg det som at MC'ere YNGRE end 5 år, skal IKKE synes ved ejerskifte...

• #4   15. jun 2007 Det er jo heller ikke dig eller MCG der har lavet reglen om højre vigepligt, men sådan er den jo alligevel.
    Du kender reglerne og der er to link på den tråd du selv linker til.
    Din motorcykel er under 5 år gammel og skal ikke synes ved ejerskifte. Sådan er reglerne, ring til politiet hvis du eller en køber er i tvivl.

• #5   15. jun 2007 Jesper> Netop. Jeg ringede selv til "Manden" og fik at vide min skulle synes..de var vældigt flinke hehe

• #6   15. jun 2007 Nej det er heldigvis ikke mig der har fundet på højre vigepligt for det er godt nok en lorte regl! ingen kan jo finde ud af den... For min skyld måtte de godt lave ubetinget vigepligt alle de steder der er højre vigepligt!

Og jeps jeg kender reglerne inde i mit hovedt men det gør dem jo ikke "rigtige". Bare mærkeligt de ikke også skriver den regl på deres side med 0-5år ingen syn.

Men der er ikke andet at gøre en køber kan ringe til policen og spørge dem hvis det er smiley

• #7   15. jun 2007 Her er den mail jeg har liggende i min indboks:
    Ved mail af 4. januar 2007 har De spurgt om, hvordan reglerne er for motorcykler og syn, herunder i forbindelse med ejerskifte.

Færdselsstyrelsen kan bekræfte, at der ikke er periodisk syn af motorcykler.

Hvis motorcyklen er under 5 år gammel (fra 1. registreringsdato), kan den ejerskiftes og omregistreres uden videre.

Hvis motorcyklen er mellem 5 og 10 år gammel, skal den synes inden omregistrering (ejerskifte), medmindre den har været synet indenfor de sidste to år.

Hvis motorcyklen er over 10 år gammel, skal den synes inden omregistrering (ejerskifte), medmindre den har været synet indenfor det seneste år.

Reglerne findes i bekendtgørelse om godkendelse og syn af køretøjer af 8. juli 2004, paragraf 21. Bekendtgørelsen kan findes via www.retsinfo.dk. http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20040076205-REGL

Synet kan ske hos en synsvirksomhed. Det vil være en god idé at kontakte synsvirksomheden og bestille en tid. På Færdselsstyrelsens website kan man finde en liste over synsvirksomheder: (link fjernet)

Med venlig hilsen
    Peter Dyrelund, Bilinspektør
    Færdselsstyrelsen, Bilteknisk afdeling
    Road Safety and Transport Agency
    Adelgade 13
    DK-1304 København K

Tlf.: +45 33929143
    Fax: +45 33932292
    e-mail: pdy@fstyr.dk
    www.fstyr.dk

Men for h...... scraller, du maler fanden på væggen. Hvis en køber ikke vil have din MC fordi den er tunet, vil du så også hive papir frem fra færdselsstyrrelsen hvor der står at den må tunes til max 20%...??
    Hvis en køber ikke vil have din MC fordi du ikke har synsreglerne på skrift, så er det fordi han ikke vil købe den alligevel.
    hvis jeg sælger en cykel uden syn, og mener den godt kan synes uden problemer, så hiver jeg ikke detail-forskrifterne frem for at vise den godt kan synes.

• #8   15. jun 2007 Har på intet tidspunkt skrevet at evt. en køber ikke vil købe min cykel hvis jeg ikke har syns reglerne på skrift.

Men jeg vil ikke stå og sige til køber at den ikke skal til syn og så den skal! Jeg vil have det hele på det rene og ikke sige noget jeg bare tror/har fået afvide smiley

Men siger tak for "mailen" smiley
    Nu kan jeg med sikkerhed sige den ikke skal til syn.

• #9   26. jul 2009 hej Scrallar jeg syntes det er fint du får ordentlig styr på reglerne inden du sælger den , så er alle ordentlig informeret.
    og fin tråd fra Jesper , for dem som ikke kendte reglerne. smiley

Kommentér på:
Syns regler (igen)

Annonce