945 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Erling M
Erling M
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27

EN cbr 900 eller en gsxr 750. EN cbr 900 eller en gsxr 750.

Hej, skal have ny cykel. Har kigget på disse:

https://www.123mc.dk/brugt/mc/honda/cbr-900-rr/til-salg/164810

og

https://www.123mc.dk/brugt/mc/suzuki/gsxr-750/til-salg/165053

Den skal bruges til lidt småture rundt og omkring Randers, samt til og fra Randers og Århus i de gode perioder.

Andre emner kunne være:
https://www.123mc.dk/brugt/mc/kawasaki/zx9r/sport/162933

Vil gerne høre fra folk som kan rådgive, samt komme med erfaringer. Har ikke noget budget at gå efter, men vil ikke bruge for mange penge, da man kan få fine cykler for få midler. Har set for mange bruge for mange penge, for at cyklen, bare står stille.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  EN cbr 900 eller en gsxr 750.
  • #1   1. sep 2018 Hvad siger mavefornemmelsen efter at have prøvet dem?

• #2   1. sep 2018 Gsxr750

• #3   1. sep 2018 Og gsxr er med indsprøjtning. De andre med karburator.

• #4   1. sep 2018 Havde helt klart taget Kawaen, men nu er jeg jo også glad for den model, prisen er jo latterlig lav.

• Erling M
    Erling M Tilmeldt:
    mar 2015

#5   1. sep 2018 Ja, jeg har kun prøvet en ældre gsxr 750, og den synes jeg er fed. Er ikke farvet af hvilket mærke det skal være, men har altid syntes at gixerne var super fede. Og har altod kun haft Honda. Og som nævnt, så er gxr'en lige en tand foran med indspr. Kan dog godt lide hondaen pga. den er slim og nemt at have med at gøre, uden dog at have prøvet den, kun siddet på den i en butik. Så lige nu er det åbent. Kan dog bare godt lide at høre folk mening, at skabe lidt debat, uden det bliver religionskrig. Og Ja, priserne er helt i bund, nogle fede cykler man kan få, uanset pris!

• #6   1. sep 2018 Altså man kan vel sige, at motorcykler af den årgang er nær umulige at anbefale alene ud fra modellen. De har nået et alder, hvor stand, kilometer, vedligehold af den enkelte motorcykel fremfor den anden og den slags afgør hvor man får mest for pengene og gør det bedste køb. Og siddekomfort ej at forglemme.

• #7   1. sep 2018 Kommer vel an på, hvor godt du sidder på dem? Din højde og drøjde..
    Min bror har en Blade magen til den, du linker til.
    Jeg har selv haft sådan en ZX9R.
    Vi oplevede begge, at man sidder højere og en anelse mindre racet på ZX9R. Den har umiddelbart en bedre kørestilling, hvis du er over 180 cm.
    De var umiddelbart lige hurtige på motorvejen ned gennem Tyskland.
    Motorgangen på en Blade ER bare lækker! Den er virkelig velbygget.

Jeg synes at man sidder vildt dårligt på GSXR. Jeg er for lang med mine 190 cm.

Jeg ville vælge ZX9R any time. Selvom den er en anelse "Kawa-grov" på nogle måder...

• Erling M
    Erling M Tilmeldt:
    mar 2015

#8   1. sep 2018 Til gsxrmanden, de antal km på gixern' er det et problem, og er der ting jeg skal være obs på?

• #9   1. sep 2018 Kawaen er skudsikker, kører 18-20 på langtur og har grunt til at fornærme de fleste, prisen er som nævnt før helt unik lav.

• #10   1. sep 2018 Nej ingen problemer.

Jeg plejer at tjekke om en motor har det godt, ved at give fuld gas. Kommer der en sort sky ud af udstødning og den lugter af sur olie, så hold dig væk.

• #11   1. sep 2018 Altså bedømt ud fra pris ene og alene er Kawasakien jo nærmest halv pris af hvad den model plejer at stå til salg for. De andre er ikke voldsomt billige.

Det gør den måske en tand mere interessant.

• #12   1. sep 2018 Snup nu bare den srad. Meget nedre kvalitet
    Sraden har:
    Upside down forgaffel
    Indsprøjtning
    Generelt smarte i speedometer
    Bagsvinger osv. Ind se andre 2
    Men jeg har jo også en svaghed for de ældre gsxr'er

• #13   1. sep 2018 Kawasaki gik faktisk væk fra USD til denne ZX9R. USD ser fedest ud, men er ikke altid bedst.
    I øvrigt synes jeg bedre om kubik og moment end indsprøjtning

• #14   1. sep 2018 Jabbe. det er smag og behag.
    Men nu om dage er det in med upside down og indsprøjtning.. Ikke mange nye maskine der køre med gammeldags forgaffel og indsprøjtning. Medmindre de er under 500 cc
    Så ved ikke hvor fedt det er.?

• #15   2. sep 2018 True dat.. Men SRAD hører jo også til "gamle" dage...

• #16   2. sep 2018 Jeg har en fireblade næsten magen til den du linker til. Den er jeg svært glad for. Den har mere end rigeligt med kræfter og let nok til at svinge også smiley
    Personligt synes jeg ikke siddestillingen er slem. Jeg er selv en bamse på 1.92 og ca. 105 kg. smiley
    Jeg kørte forleden ca. 1000 km på en weekend, uden at blive overanstrengt smiley

Jeg synes bestemt du skal give den en chance. For en god ordens skyld vil jeg nævne at jeg ikke har erfaring med de to andre, som garanteret også er gode maskiner.

• #17   6. sep 2018 Generelt holder jeg mig fra mcer i uoriginal lak , med tilhørende sære forklaringer om hvorfor , undersøg historik og vær kritisk mht.kilometertal

Kommentér på:
EN cbr 900 eller en gsxr 750.

Annonce