{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cbr 900
  • #1   11. maj 2014 Jeg solgte min 99'er (indreg 00) (se profil) for 43000 i efteråret med 53000 på tælleren. Den var solgt på et par uger, så der var prisen nok rigtig.

  • #2   11. maj 2014 Ja har den været smiley priserne går fra 42-55k det er rimeligt stor forskel på en cykel som har rundet 15år

  • #3   11. maj 2014 sjældent at, sådan en mc model fra 98 kun har kørt 35.000 km.
    min Ninja er fra 98, og ligger aldrig og køre langture , og på trods af det har den kørt kun kørt 1200 km jaaaa og så + en omgang. så pas på med de km tal. mvh hc


  • #4   11. maj 2014 Min kammie købte hans SC33 for ca 30K sidste vinter.. så ikke om jeg ville gi 42K for sådan en i dag..

  • #5   11. maj 2014 Husk nu, priser på Mc'er hænger ikke kun sammen med km og årstal. På så gamle mc'er er det meget motorcyklens tilstand der sætter prisen. Men kan ikke altid bare stile efter den mindste pris og prissætte et marked efter det. Du kan også købe dig en gammel nedslidt Ford Taunes fra 85, mens en i god stand med lav km tal og måske endda noget historie koster en slat penge mere. Min oplevelse er, at det tit betaler sig at give lidt ekstra og få noget der er i orden, hvor der er en historik på service, om den har kørt bare, har været beskadiget, genopbygget eller andet. Bare lige en kommentar i manges higen efter at få det billigste af det billigste.. få at sparer de sidste håndører...

  • #6   12. maj 2014 Tillykke med det Juel, men det er nok ikke repræsentativt for markedet og slet ikke, når Dennis spørger om en 1998-1999 model med 30-55 tkm på klokken smiley

  • #7   12. maj 2014 Det var en 97'er og om det er en 97'er eller 98'er er Medina/Madonna er samme model.. Så synes bestemt det er repræsentativt for markedet, da den var en del af det, og den er oven i købet pæn! Folk tror jo at det er guld de sælger.. Men kan da godt forstå, at du ikke synes, det er sjovt, at de bliver solgt til den pris. For så er din nemlig heller ikke så meget værd, som du synes.. smiley Og så vidt jeg husker har den i hvert fald ikke gået over 50K på klokken.. Så kan slet ikke se at din kommentar er relevant Kenneth!

  • #8   12. maj 2014 Min er en 929'er, og jeg har ingen forventninger om, at den er mere værd, end jeg har givet. Hvad får dig til at tro det? Jeg synes min kommentar er meget relevant. Fordi din kammerat har været heldig at finde en SC33 til en billig penge, er det jo ikke ensbetydende med, at det er markedsprisen, og det er vel reelt det, Dennis spørger om! I øvrigt er en 97'er ikke magen til en 98- og 99'er, da den bliver faceliftet i 98 m/ bl.a. ændringer på kåben, større bremseskiver m.m.

  • #9   12. maj 2014 Hvis man har fået en banan på tilbud til 50 øre er det ikke et udtryk for markedspriserne og man skal ikke forvente at man kan få en banan til samme pris hos alle andre fremover, Kenneth´s kommentar #6 er meget relevant. Stefan N siger det meget fint sådan som tingene hænger sammen i #5 det handler om udbud og efterspørgelsel. Juel din "kammi" skal bare være glad for sit køb, han var heldig, det kan man være nogle gange.

  • #10   12. maj 2014 Tjaa er jo igen hvordan man ser på det, at give 50K for sådan en gammel cykel er i min optik helt galt. Og ja der er lidt små ændringer fra 97 til 98, men ikke noget der kvalificere et prishop på 10k, eller det er de 10k i hvert fald ikke værd smiley
    Jeg giver jo bare udtryk for at jeg synes at markedsprisen på dem hvis de i dag er 42-55 er for meget, og er jo som sådan det Dennis spørger om. Hvis man kun skal give 10K mere for en SC44.. så er det i hvert fald et let valg, der får man da noget mere for pengene, bla indsprøjtning, 20hk og lavere vægt...

    Jeg ville da også ønske at jeg kunne få 35-40K for min SC28.. men det er jo ikke realistisk..


  • #11   12. maj 2014 http://www.dba.dk/honda-fireblade-cbr-929-900/id-1007533053/ <-- Man er da dum hvis man køber en SC33 i 40K klassen, når man kan få den der til 52000,- inden man har charmeret sælger lidt..


  • #12   12. maj 2014 Igen så sidder du kun og kigger årgang og fastsætter dit prisleje der efter, det kan du ikke, og det er heller ikke dig der sætter markedsprisen, det er udbudet og efterspørgelsen der afgøre priserne, bare se på boligmarked feks.

    Her er en bil fra 1973, årgangen siger at den skal ikke koste mere end højst 8000.- så prøv du at byde ejeren det og se hvad der sker.

    http://www.dba.dk/porsche-911-27-rs-1973-km/id-502857147/

    hvis man kun har 40k og det er det, så er der ikke nogen garanti for at sælger vil sælge til det man nu har at rutte med, og ja du kan da godt hvis du ingen moral har prøve at tyrker skam byde, den sidste idiot er jo ikke født endnu vel ?


  • #13   12. maj 2014 Hehe nu er der uendelig forskel på en unika Porsche, og en gammel blade, som der findes i overflod (ikke at den bliver dårlig af den grund) men det bestemmer jo prisen, udbud og efterspørgsel. Nej jeg bestemmer ikke markedet, så ville en cbr1000rr koste det halve, og så havde jeg en flok af dem smiley Pointen var jo bare at som markedet er i dag, er noget der minder om 50K for en 16år gammel cykel helt skævt smiley Tror heller ikke de bliver solgt til den pris, men det er jo lidt svært at gennemskue smiley

  • #14   12. maj 2014 Personligt mener jeg en brugt 929 med afgift, lav km stand, masser af udstyr kun burde koste 15.000 kr. !
    Har dog ikke fået købt en endnu da alle der er til salg koster meget mere.
    De må jo være gale de sælgere?

    Host ... Host



  • #15   12. maj 2014 Jan, hvis du venter 30 år så kan det være, eller måske prisen er blevet højere til den tid smiley

    Det kan godt være det er skævt, men det kan vi jo takke vores afgiftsystem for, vi får ikke priserne til at gå ned på det som vi syntes er ok fordi det er det vi har råd eller lyst til at betale, de priser folk sætter til salg til kan man acceptere eller ej, og er det ej må man undvære eller se om man kan finde noget andet, men hvis det er lige præsis den man vil have, så må muldvappeskindet op af lommen smiley


  • #16   12. maj 2014 Ja da det er ham med grisen der bestemmer prisen smiley Men så må man jo handle lidt i porten, så alle er glade smiley

    Haha Jan, jaja vink med en vognstang, jeg siger jo ikke de skal være gratis, siger bare at de ligger for højt smiley


  • #17   12. maj 2014 Handle plejer at være muligt ja, men indenfor rimelighedens grænser, en god handel er kun en god handel hvis både sælger og køber er tilfredse.

  • #18   13. maj 2014 Tak for jeres indspark til mit opslag.Har lige kikket lidt på de tyske sider, der ligger en sc 33 98-99 på ca 2500-3800 Euro + den danske afg på ca 28k, når man læse på de tyske forums er en sc 33 mere populær end en sc 44 men hvorfor???? ved jeg ikke, en sc 44 er kun lidt højere prissat dernede, så måske skulle jeg se på en sc 44 i stedet? Igen tak for jeres kommentar

  • #19   13. maj 2014 Det endte også med at blive min beslutning Dennis. Jeg kiggede oprindeligt efter en 98 model Fireblade, men da jeg så havde prøvet min nuværende 929'er, syntes jeg egentlig, valget var nemt ?? Den kører fantastisk smiley

  • #20   14. maj 2014 Denne her har et fornuftigt km-tal i.f.t. til den gule, som Juel linkede til længere oppe i tråden:

    http://www.dba.dk/honda-cbr-929-fireblade-929/id-1007665297/


  • #21   14. maj 2014 ...Med mindre der skal stå et 1-tal foran de 24.

  • #22   14. maj 2014 Lige et spørgsmål til Kenneth J, Har læst at en sc 44 godt kan køre lidt hakkende under ca 3000rpm pga indsprøjtningen, er det noget du kan genkende?

  • #23   14. maj 2014 Så vidt jeg ved er det ikke under 3000 rpm, men lige omkring 3000 rpm. Det skyldes ikke spjældhusene, men den variable udstødningsventil mellem forrørene og selve udstødningen. Den skal sørge for bundtræk ved lave omdrejninger og åbner og lukker ved ca 3000 rpm, hvilket kan give lidt hakkende kørsel ved de omdrejninger, men ikke så det er generende. Ventilen kan også afbrydes eller fjernes, hvis man ønsker det. Har jeg dog ingen planer om smiley

  • #24   14. maj 2014 Ok godt med lidt erfaring fra andre smiley tak for det

  • #25   15. maj 2014 Hej

    Har selv kørt 929'er i et par år, syntes ikke jeg husker nogen form for "hakken" ... Den kørte bare GODT !

    Købte den fra ny i 2002 som overgemt model til 199.000 kr. nedsat fra 229.000, det var året hvor 954'eren kom.

    Havde den fra 2002 frem til 2004 hvor jeg byttede den til en Aprilia Tuono.
    Den kørte med ny ejer i et år eller to, og siden har den stået til salg her:
    http://www.specialmc.dk/produkter/16-motorcykler-brugte/57-honda--929rr-fireblade-/

    Og det bliver den sikkert ved med et stykke tid endnu.

    Inden 929'eren havde jeg en god gammel ZX9'er, den har i øvrigt også kun kørt godt et år eller 2 siden 2002, og "pokkerme" om den ikke også kan købes samme sted:
    http://www.specialmc.dk/produkter/16-motorcykler-brugte/60-kawasaki-zx-9r-/
    Og det bliver den sikkert ved med et stykke tid endnu.....

    En 929'er er ikke at sammenligne med en af de tidligere Fireblades, det er en helt anden cykel der er meget lettere og med flere kræfter.
    Skulle man igen have så må jeg dog sige at 954'eren så igen kører en del bedre end 929'eren ... men sådan kan man jo blive ved.

    En dag når jeg bliver voksen skal jeg igen have en sports MC, men så længe jeg ikke kan holde mig på "måtten" og køre nogenlunde ordentligt ... Ja så må det vente. Min familie skal ikke have en søn, mand, far der har endt sine dage på mc.


  • #26   15. maj 2014 Jeg havde også 954'eren i tankerne, men den blev min. 15 kliks dyrere end en tilsvarende 929'er, hvilket var mere end jeg umiddelbart var villig til at kaste ind i projektet. Jeg valgte derfor at undlade at prøvekøre den, for ellers var det nok blevet sådan én smiley

Kommentér på:
Cbr 900

Annonce