{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.560 visninger | Oprettet:

Gled i sving, uden udstyr!! {{forumTopicSubject}}

Min kammerat gled i et sving med sin MC sidste dag, og kom på sygehuset med en helvedes masse hudafskrabninger og ondt i ryggen, men heldigvis skete der ikke noget vildt alvorligt...
Men han fik respekt for maskinen, og fandt ud af hvor vigtigt det rigtige sikkerhedsudstyr er!!

Det eneste MC udstyr han havde på, var en MC jakke og hjelm, ellers havde han normale jeans på som blev slidt fuldstændig istykker på asfalten og gav nogle NASTY ben, ingen rygbeskytter og han kørte også uden handsker hvilket resulterede i nogen MEGET grimme hænder bagefter...

Han er en af mine bedste venner, og jeg er UBESKRIVELIG glad for at der ikke skete mere end der gjorde, men jeg ser bare dagligt mange der kører uden det store udstyr, og sker ulykken er det sgu ikke sjovt længere...

HUSK NU AT BRUGE JERES UDSTYR, selvom det modsatte frister her i varmen!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gled i sving, uden udstyr!!
  • #2   30. maj 2007 Jeg ku' ikke drømme om at køre en meter uden at være klædt som en ishockey-spiller. Men jeg har også måttet lære det på den trælse måde...;-(

• #3   30. maj 2007 mangler selv bukser....men ellers kører jeg altid med støvler, jakke, hjelm og hansker....

bukser er bare så ubehagelig varme...men ved godt det ligemeget, ville ønske man havde dem på hvis uheldet er ude

• #4   30. maj 2007 god bedring til din sjuk...

• #5   30. maj 2007 Av av, men ja så har han da selv erfaret det på den hårde måde... desværre...

• #6   30. maj 2007 Jeg fandt selv ud af her for ikke så længe siden, hvor godt det er at køre med alt udstyret.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1845
    Væltede med noget like 80km/t og gled hen ad jorden.
    Eneste jeg kom til, hva en øm balle smiley

Eneste tidspunkt jeg kører uden alt udstyr er når jeg skal i skole 3km væk, (Jaeh ved godt det også sagtens kan gå galt der) der hopper jeg kun i jakke, hjelm og handsker smiley

• #7   30. maj 2007 ...Heh everybody look at me smiley

Ja glemte lige, god bedring med din m8 ;P

• #8   30. maj 2007 Jeg ville også helst køre i Jeans, men tør sgu ikke... Men har nu valgt at købe et par fede Draggin Jeans for at have sikkerheden, men desværre det nye model som nu har været i restordre i en måned, surt... Men de er for fede, så jeg satser på at det er ventetiden værd!!!

• #9   30. maj 2007 av av av... ville aldrig selv kører uden udstyret i orden OGSÅ hansker selv om det er 30 grader..

kan kun ryste på hovedet når man ser folk komme kørene i shorts og tshirts--

ja men som sagt din kammi har lært det på den hårde måde..

ønsk ham rigtig god beding og få ham til at købe udstyret når han er klar til en kører tur mere.. er glad på hans/ hans familie og dine vejne han slap så billigt

• #10   30. maj 2007 Godt bedring med din kammi Gert.!
    det er sku nederen ting der er sket...
    jeg må indrømme at jeg tit køre uden "ordenlige bukser"
    men handsker jakke og hjelm har jeg dog altid på...

• #11   30. maj 2007 Hey hvad med støvler, havde han dem på? Har en m8 der også syntes det var skide smart at køre kun i hjelm, hvilket resulterede i at han nu har flere skruer på/i sig end jørgen leth.

• #12   30. maj 2007 Jeg kører stort set også i alt grejet selvom svende kan hagle af kroppen.

Skal dog have købt en ordentlig rygbeskytter - faldt for et tilbud i Lidl i foråret....én tur så røg den ud igen!

De Draggin Jeans Gert omtaler se dog for fede ud...var værd at overveje omend prisen er "fed" også.

• #13   30. maj 2007 De fleste uheld sker i en radius af 4km fra hjemmet. (Kan ikke huske kilden, -sikkert dk statistik).

Hvis en mc.ist får skader ved styrt er der 80% chance for at han/hun har skader på benene.
    http://www.roadsafety.mccofnsw.org.au:80/a/85.html

Det er derfor paradoksalt at det er bukserne vi smider først. Det burde være jakken, men det kan ingen selvfølgelig finde på. smiley

• #15   30. maj 2007 Jeg må osse sige at jeg kom til at tænke lidt mere over hvor meget udstyret egentlig gør, efter jeg havde snuden i jorden.

God bedring til din makker

• #16   30. maj 2007 Ja, han havde forresten heller ikke MC støvler på.... Heller ikke så godt smiley

De bukser jeg omtaler, for dem der ikke kender dem, og tjeck lige testen:

(link fjernet)

Dette model har jeg bestilt:

(link fjernet)?page=silver

• Onkel Ray .
    Onkel Ray . Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39
    #17   30. maj 2007 God bedring til ham

• #18   30. maj 2007 Jeg har investeret i et par og de er monster fede at køre i.
    Giver beskyttelsen ( dog ikke som læder... ) og tager faktisk noget af vinden også.
    Endeligt kan man bruge dem som helt almindelige jeans.

Jeg kører osse altid med hele svineriet på - det gavner én selv i det lange løb !

God bedring til kammersjukken, Gert smiley

• #19   30. maj 2007 Alternativ til cowboybukser og samme beskyttelse som dragginjeans er mærket Lindstrand, fede bukser, har selv købt et par. Der er billeder af dem på min profil...

• #20   30. maj 2007 Tak for det allesammen, jeg giver det videre til ham smiley

• #21   30. maj 2007 god bedring til din kammi..

Næste gang bruger han jo nok udstyret smiley selvom om det er svidene "lærepenge" sådan en tur smiley

• #22   30. maj 2007 ønsker god bedring.be careful out there

• #23   30. maj 2007 Må indrømme, at jeg ikke har haft mine MC bukser og støvler på de sidste 1000km.
    Ved godt, at det ikke er så smart med hovedet. Men alligevel er jeg nød til at vælte før jeg tager dem på tror jeg.

• #24   30. maj 2007 Søren hvis jeg ser dig uden støvler får du fandme en røvfuld! når du kører uden selvom du har dem! hvis du smadre din ankel i et styrt, så kommer du ALDRIG til at kunne gå 100% normalt igen! Hvis det er fordi du har nogle trælse støvler så køb nogle ordentlige og brug dem. Jeg har føst lige fået støvler i sidste uge (SIDI Vertigo Air) de er jo som et par tennisko at gå i og have på, jeg kører ALDRIG uden igen

• #25   30. maj 2007 Øh Carsten smiley Ved det godt, har engang siddet og plastret en scooterkører godt til på viborg sygehus efter han havde kørt et eller andet ned. Men som skrevet er det ikke så meget en beslutning, som bare neglegt. Før jeg med "hjertet" forstår hvor meget man slår sig, så tror jeg ikke det bliver til noget med de støvler.

• #26   30. maj 2007 Lige nu har han bare mistet lysten til at køre, håber den vender tilbage igen!!!

• #27   30. maj 2007 Giver jeg fuldstændig ret ang at man bør bruge udstyret hver gang, men det er ikke smart/praktisk at køre ind til byen og shoppe i læder bukser og støvler der ikke er til at gå i.

Foretrækker helt klart også at køre med alt udstyret på, men ikke hvis jeg skal ud til selskab eller gå rundt længere tid af gangen. Jeg kører også derefter.

• #28   31. maj 2007 Rigtig god bedring til din kammi.... og surt at det var nødvendig at lære det på den måde - for han har vel lært en hel del nu???

• #29   31. maj 2007 Tror sgisme jeg har tillagt mig en masse knap så gode vaner ved at have været bosiddende i USA smiley

Er yderst sjældent hvis vejret er varmt, at jeg har støvler eller bukser på. Dog hvis jeg skal køre en længere tur, end blot trille rundt inde i byen, kommer støvlerne på.
    Jeg er dybt debil til at få de bukser på, men på den anden side, det gik vældig godt i en årrække i USA iført t-shirt og bukser...

Er dog ved at vænne mig til at have mere udstyr på herhjemme, der er jo semi koldt ofte.

• #30   31. maj 2007 Tja - selv dårlige erfaringer bliver med tiden til gode erfaringer...;-)

Det de fleste 'glemmer' er at asfalteksem er VÆSENTLIGT mere smertefuldt end at brække en knogle (og jeg har brækket ikke så få op gennem årene). Desuden er helingsprocessen ved road-rash noget der ta'r ufatteligt langt tid.

Det ta'r under 5 minutter at hoppe i et komplet kørekit (inkl. kvasikinky, svedtransporterende undergear), når man først har gjort det til en vane: På lige fod med at børste tænder og slå brædtet ned efter sig når man har hældt vand fra kartoflerne (kun for Jeres skyld, tøser, kun for Jeres skyld...)

• #31   31. maj 2007 Ah Kleen du sidder da vist ned når du hælder vand fra gør du ik'? smiley

• #32   1. jun 2007 Nej, kummevandet er skidekoldt, og hvis jeg kommer til at hikke imens jeg sidder ned trækker jeg vand op...;-P

• #33   1. jun 2007 Ja Søren jeg ville nødig ha set min fod hvis jeg ikke havde haft mine støvler på... Den er da øm nu men langt fra hvad den kunne ha været uden støvler... Så på med dem... smiley

Hils din kami og ønsk ham gode bedring c",)

Kommentér på:
Gled i sving, uden udstyr!!

Annonce