{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Sturup d. 6. juni med MCRacing {{forumTopicSubject}}

Dette er en forkortet udgave af hvad jeg har skrevet på min hjemmeside.
Efter at have været flagpost i weekenden, tænkte jeg at jeg måtte skrive lidt om min banedag tidligere på året, selvom det er lidt forsinket smiley

Vi kørte derhen om morgenen, da Sturup ligger så tæt på København.
Vi fandt en plads i pitten og gik hen og blev skrevet ind til rød klasse, som aftalt med Carsten fra MCRacing, da blå klasse var fyldt.
Det viste sig at være lidt optimistisk og vi rykkede ned i blå klasse senere på dagen.

Efter førermødet var der over en time til vi skulle køre, så vi spiste morgenmad i den fine "Drivers Lounge" (den har været lukket de andre gange jeg har været på Sturup).

Efter første pas var jeg temmelig smadret i venstre ben. Sturup har mange venstresving og næsten ingen langside til at "slappe af" på.
Kombineret med lidt dårlig "ben teknik" fra min side, så resulterer det altså i et ømt venstre lår.
Det blev dog bedre hen af dagen, hvor man kom ind i rytmen og slappede lidt mere af. Dermed blev kørestillingen også bedre og knap så belastende for benene.
I modsætning til Anderstorp som vi var på tidligere, så er der på Sturup meget kort mellem svingene og det betyder man skal rykke rundt på sædet og finde sin position meget hurtigt. Jeg tror det stressede mig lidt og betød at jeg ikke sad helt korrekt og holdt ordentligt fast med benene.
Det gav en lille følelse af ikke at "sidde fast" på mc'en og det giver lidt usikkerhed i nogle af svingene. Helt klart noget jeg skal arbejde på næste gang.
Det føltes også lidt som om mine fødder gled på fodhvilerne. Det er ikke sikkert de gjorde, men usikkerheden forstyrrer rent mentalt.

Tredje pas endte med en lille bitte smule regn, men det var så lidt at det var (næsten) uden betydning.
Derefter var der tvungen frokost pause fra kl. 12.00-13.00. God måde at få slappet af på og vi gik ikke glip af noget.
Der køres en time længere på Sturup end på mange andre baner, så vi fik stadig 7 pas a 20 minutter.

Efter frokost kom Johnny fra MCRacing og sagde at vi blev rykket ned i blå klasse efter lidt brok fra de hurtige gutter som blev fanget bag os på banen.
Anyway, så foretrak vi at skifte klasse, for vi vidste vi var de langsommeste i rød og ville egentlig have startet i blå hvis vi selv havde kunne vælge.
Jeg tror også det gav et lille boost til selvtilliden, for vores første pas i blå klasse kørte vi 1 sekund hurtigere end før.

Vi sammenlignede også vores gearvalg og Michaels valg fungerede faktisk bedst. Hvor vi skiftede op i tredje på start/mål langsiden og blev i det gear indtil efter det blinde sving, hvor vi gik ned i andet gear. På det lille ligeud stykke inden 180 graders højresvinget gik Michael dog op i tredje igen og ned inden svinget, hvor jeg bare blev i andet og drejede motoren op nær begrænseren.
Pga. mine småproblemer med siddestillingen, så skiftede jeg dog for sent til tredje på start/mål langsiden, nemlig først efter svinget og ikke i svinget, som ville passe bedre i forhold motorens omdrejninger og hvornår man skal bremse igen inden næste sving. Så det kan blive bedre.

Jeg brugte det anbefalede dæktryk i mine Metzeler Racetec dæk, men Michael, med sine Bridgestone BT016 gadedæk oplevede at de gled lidt nogle gange og mistænkte at de blev for varme pga. lavt dæktryk.
Han justerede op med ca. 0,1 bar og det afhjælp problemet.

Det interessante var at Michael kørte hurtigere end mig på de første par omgange på hvert pas.
Jeg er altid lidt forsigtig for jeg kan mærke dækkene glide lidt hvis jeg presser for hårdt de første 1-2 omgange.
Michaels gadedæk er dog oppe i temperatur meget hurtigt og han var da også så fræk at overhale mig på første omgang af sidste pas, lige indtil han udbremsede sig selv...

Vi kørte dog stort set lige hurtigt hele dagen, det kunne vi se på laptimeren som vi flyttede frem og tilbage mellem os.
Hurtigst kørte vi på sidste pas, med en tid på 1:20, næsten 5 sekunder hurtigere end de tider vi kørte på de første pas.

Det var sjovt at komme tilbage til Sturup (som jeg ikke havde været på siden 2007), som har vist mig at der er (flere) ting jeg skal arbejde med for at forbedre mine omgangstider.

Det var en god dag på Sturup med MCRacing


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sturup d. 6. juni med MCRacing
  • #1   19. aug 2009 På sturup kørte jeg rent 2 gear på en r6 med 2 tænder størrer bagpå (altså mindre gearing alt i alt)
    Den går lidt i begrænseren men det kan sku ikke betale sig at bruge tid på at skifte.
    Der ud over sidder dine fødder hele tiden rigtigt på pegsne så du har ikke problemet med du kommer til at sætte dem forkert.


Kommentér på:
Sturup d. 6. juni med MCRacing

Annonce