4. aug 2005 Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Video-sektion DEBAT II Video-sektion DEBAT II
Har lige siddet og læst forrige streng af samme overskrift-PyHa.
Jeg synes faktisk, at Sebastians indledende oplæg er helt OK. Hver eneste dag kan vi herinde læse indlæg fra folk om, hvor åndsvagt bilister opfører sig og krav til offentligheden om, hvordan MC--ister er et stakkels forfulgt mindretal, som ikke har nogen fredningssæson.
Nej - selvfølgelig får vi ingen fredningssæson, når mange af de mest forfulgte også er de personer, der loader racervideor fra landevejene op og fortææle i tråde som den ovenfor nævnte, at de fandeme kører som de vil.
Hjælpeadministratorer og administrator:
Her er et lille klip fra galleriets brugerbetingelser:<i>1.4 Ytringsfrihed
MotorcykelGalleri.dk er en hjemmeside for alle, hvor der er mulighed for at ytre sig frit. Derfor kan MotorcykelGalleri.dk ikke påtage sig ansvaret for de indlæg og kommentarer, der postes af brugere.
MotorcykelGalleri.dk forbeholder sig dog retten til, til enhver tid at vurdere, hvorvidt indlæg/kommentarer er anstødelige eller uønskede og slette disse uden forudgående varsel. <b>Det samme gælder indlæg/kommentarer der er i strid med gældende lovgivning.</b>
Vurderingen af hvilke indlæg, der er anstødelige eller uønskede, påhviler udelukkende MotorcykelGalleri.dk, herunder administrator og hjælpe-administratorer, som står for at slette uønskede indlæg.</i>
...og så siger I at I ingenting kan gøre!!!!!!
..lad os bare se det i øjnene: kan en vise en vidio, hvor han kører 281 kmt ud ad Gl. Kongevej, skal der nok være mindst en halvhjerne, der skal vis, at han kan køre 282!!!
Hvis vi nogensinde vil tages alvorligt, så er det en anden vej. Fint for mig, at folk kører stærkt - hvor der er plads, og hvis de eller kan magte det. Allerbedst på bane!
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
Havde det ikke været så langt væk og havde jeg ikke været begravet i eksamner, så havde jeg klart været med! Flere af den slags tak! -og gerne i nærheden af KBH
Mine holdninger til det videoerne kan læses i den omtalte tråd... (jeg er generelt enig med Knud og Sebastian).
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.708
For det første fordi vi MC'ister ikke bør udstille os selv som lallende idioter, i form af hjemmevideo optaget med tank cam. Jeg har selv et cam, og har masser af optagelser hvor der vist ikke på et eneste af dem er tvivl om hvad og hvor tingene foregår - men jeg mener overhovedet ikke dette er den rette side at poste dem på, så dem har jeg smidt på youtube, hvor der findes rigeligt af den slags i forvejen. På den måde kan det kun komme mig selv til skade hvis nogen skulle få ondt i røveren over det.
For det andet fordi jeg ikke mener det beviser noget at folk kan køre 299 på en landevej i tæt trafik - andet end at de er heldige. Og held er absolut ikke noget man efter min mening bør forlade sig på hvis ens eget liv er indsatsen - som det jo ofte er på en MC. Med andre ord, får folk INGEN som helst "street respekt" fra mig på grund af sådan noget.
Per E - Hvis du tilbød mig en drag dag for 150.00 så ville jeg da helt sikkert overveje at deltage - men nu nævner du jo ikke noget om de nærmere omstændigheder for dit tilbud, så det er svært at sige hvad grunden til folks manglende deltagelse er. Du må meget gerne smide et link til tråden så jeg kan se det....
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Online Tilmeldt:
mar 2004
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Hvis vi nu havde været riffelskytter, havde det været fint hvis vi skød på en lukket bane!
Hvis vi fandt et øde stykke strand, med en klitrække bag skydeskiven, så havde det nok været ulovligt, men trods alt ansvarligt!
Hvis vi satte en skydeskive op på Rådhuspladsen og skød på den fra 100 m afstand, så havde det ikke alene været ulovligt, men også dybt uansvarligt!
Hvis vi så videofilmede den sidste situation og lagde den offentligt ud på nettet, og skytteforeningerne derefter ville have offentlig støtte af den ene eller anden form - hvor meget velvilje mon de så mødte????
Og Per E - jeg forstår din forbløffelse - det ser sgu da underligt ud
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.904
Jeg kører selv alt for stærkt og, nej faktisk ikke for panserbasserne har taget mit kort fram mig af samme årsag, men jeg kunne aldrig finde på at ligge det her på galleriet, for det er at invitere myndighederne ind i vores fælleskab.
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 327
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 9 MC-er: 6 Emner: 68 Svar: 566
aug 2005
Ud fra en eller anden ytringsfrihedsbetragtning, har du selvfølgelig ret.
Nu er det sådan, at vi alle gerne vil have opmærksomhed på dødsulykker og have noget gjort ved det.
Desværre ved vi alle sammen - skønt det ikke er vel hørt - at i hvert fald halvdelen af alle MC-ulykker forårsages helt eller delvis af MC-føreren!!!!
Hvis vi vil have nogen til at hjælpe os - med de selvforskyldte og de uforskyldte - MC-ulykker, så er det hverken dig eller mig, der afgør, hvad der kan vises som ansvarlig eller uanvarlig adfærd.
Det er de mennesker vi vil holdningsbearbejde, der afgør det! Folk generaliserer desværre - se bare effekten af de to idioter på Langebro!
Jeg er en af de personer herinde, der rent faktisk prøver at råbe medierne op. Jeg synes det kunne være skønt, hvis jeg kunne henvise til f.eks MCG og sige: "Se en gang, hvor seriøse disse mennesker er!"
Jeg er selvfølgelig klar over, at det er utopisk, men sikke en effekt det kunne have!
aug 2005
Jeg mener ikke folk her generelt er useriøse, men der er et antal, der med deres anakistiske og nihilistiske tilbøjeligheder "stempler" hele flokken!
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
der var desværre flere i min oprindelige tråd der ikk eforstod at debattere og holde sig til menet. Håber de læser med her, så de kan se hvordan man debatterer.
jeg holder mig udenfor i denne her tråd
I andre kan læse den oprindelige tråd her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=42747
aug 2004
aug 2004
aug 2005
Jeg kan ikke se, hvordan man stemmer et videoklip ud! Mener du, at man skal stemmer klippets ejer ud???
Rasmus:
Som jeg sagde, er det nok en utopisk tanke, men der er da ikke nogen grund til at "flage" med sin uansvarlighed offentligt. Vi ved, at pressen - som nogle af os med ganske stor opbakning forsøger at påvirke - bl. a. bruger disse gallerier som kilde!
aug 2004
mar 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 105
mar 2004
Det er jo netop derfor der er brug for regler. Fordi nogle ting altså er værre end andre. og der er for mange hlavhjerne både i bil og på mc, der skal ligge nogle fuldstændig tåbelige klip ud, som kan få andre til at halvhjerner til at opføre sig ligesådan.
Kan ikke forstå hvordan ejerne af sitet bare kan fralægge sig ansvaret. Netop sådanne videoer her kan være med til at slå sagesløse ihjel. Alene det er nok til at der urde være regler.
og så alligevel kunne jeg ikek lade være med at blande mig
aug 2005
Larm er vel ikke i sig selv uansvarlighed, men måske nok ulovligt.
60 kmt på baghjul på vej med andre trafikanter er efter min bedste mening uansvarligt.
200 kmt på øde motorvej med oversigt 500 m frem er næppe uansvarligt, men 80 kmt, i bymæssig bebyggelse med parkerede biler i vejkanten, tilkørselsveje eller uoverskuelige sving er sgu da uansvarlig,
I øvrigt undrer det mig lidt, at vi skal diskutere på det niveau. Vi har vel alle kørekort og ved, at ud over generelle hastighedsbestemmelser, skal man køre efter forholdene og have sin ged under kontrol.
Ellers læs mit ovenstående eksempel med riffelskytterne som om din MC var projektilet!!!
De øvrige trafikanter er dem der i de tre tilfælde, kan hindre det fri skud mod målskiven.
mar 2004
I mine øjne avler det mere af samme, netop fordi der er nogle der ikke ve dhvad sund fornuft er
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
aug 2005
Lige en lille en til Ytringsfriheden:
"Jo den har vi, men den er jo ikke uden ansvarsforpligtelser".
Vi har oven i købet i dag et lovværk, der begrænser de, hvis den kan betragtes som samfundsskadende (terrorpakken)
mar 2007
mar 2004
Jeg synes det er godt det bliver debatteret igen. Og håber der kommer flere til denne tråd i løbet af dagen, selvom den snart er væk fra forsiden
mar 2007
mar 2004
Det handler jo om etik, og det er sq svært at sætte regler for netop da folk har forskellige grænser.
Men jeg mener nu nok alligevel man kan lave en regler de r hedder noget alt ufrosavrlig kørsel elelr ulovlig kørsel må ikke..... så er vi da på rette vej
mar 2007
aug 2005
Det er rigtigt, at vi virrer noget omkring emnet, det skal da siges, at der ikke har været noget mudderplask i denne streng, og det synesjeg bestemt heller ikke vi skal have.
Kim: Jeg kan kun sige som ovenfor: "vi har vel alle kørekort og ved i bund og grund godt, hvad der er ansvarligt eller uansvarligt".
Hvis jeg ikke mente det, ville jeg nok fornærme nogens intelligens. Jeg taler jo i bund og grund om, hvad vi vil vise de mennesker, vi forsøger at påvirke i en retning, så de vil hjælpe os alle til en sikrere hverdag.
Så kan man kalde det reulering af sitets indhold, censur eller selvcensur - det er mig egentlig ligegyldigt.
mar 2004
Jeg tænkte specifikt på de folk der kaster med mudder, dvs kalder andre idiot med mere. Det sås i den oprindelige tråd.
mar 2004
Mindes mange debatter herinde med folk på under 21 der kører på udroslede mcér fordi de jo er veredns mænd og sagtens kan styre det.
Mht race ud, det er også derfor man skal tage på bane!
Jeg skal selv igang på motarden nu her. Glæder mig sindsygt til det.
mar 2007
mar 2004
aug 2005
Der er mange pointer i dit indlæg, og selvfølgelig har jeg da tidligere gjort ting, jeg i dag undrer mig over, men ikke ofte!
Mit mål med det her er ikke at missionere, det er ikke at moralisere.
Det handler i bund og grund om, at bringe os alle i en situation med gensidig resekt og forståelse mellem os som gruppe og de målgrupper, vi forsøger at adressere omkring færdselssikkerhed.
Enhver komminukation har sendere og modtagere, der skal tunes ind. Hvis senderen støjer med for modtageren provokerende meldinger, slukker modtageren!
mar 2007
aug 2005
Jeg havde ikke lige fanget den her:
<i>Knud du er præcis inde på det rigtige, vi har en lovgivende magt der sætter grænser. Der er i dag ingen lov der siger at man ikke må lægge klip ud med mc stunts. Så længe der ikke er det mener jeg ikke der skal gå selvjustits i den. Vores admin er jo ikke loven vel?</i>
Jo- ifølge de generelle betingelser-øverste indlæg i denne streng:
"MotorcykelGalleri.dk forbeholder sig dog retten til, til enhver tid at vurdere, hvorvidt indlæg/kommentarer er anstødelige eller uønskede og slette disse uden forudgående varsel. Det samme gælder indlæg/kommentarer der er i strid med gældende lovgivning."
- jo så er vore administratorer faktisk loven herinde - det har vi selv accepteret.
Dertil kommer, at hele diskussionen handler meget mere om, hvordan andre grupper af borgere opfatter os, end den handler om ret!
Og lige det faktum kan godt være lidt svært at sluge.
mar 2004
Mikkel H, nej det er ikke alle der er lige priviligerde, men det retfærdiggør altså ikke at man må svine andre folk til fordi man er uenig! Det er der mange der gør herinde og det e rigtig trælst.
Alle har lov til at have deres mening også selv de ikke argumenterer for den, men man skal ikke svine andre
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.457
Jeg synes ikke der skal være regler for hvad der må uploades på MCG da det jo er et offentligt forum.
Hvis man offentligt ikke må vise ting som man er glad for hvor er så den ytringsfrihed som vi er så glade for.
Det drejer sig jo netop ikke omkring folk der skader andre men om at nogle synes det er ok at vise man kan køre på baghjul eller andet ulovligt og der er så andre der synes det ikke er i orden. Det må være op til den enkelte bruger at afgøre det. Som der tidligere er blevet sagt så er det da en god ide at folk kommenterer de videoer der bliver lagt ind så kan man jo direkte tilkendegive om man synes vedkommende er gået over grænsen eller ej. At nogle så ikke "tør" skrive deres mening det må sgu være deres sag.
Om det opildner til vild kørsel tror jeg ikke meget på da folk som regel gør hvad folk vil uanset om de ser en video eller ej.
Hvorvidt forsikringsselskaber, politi, dagblade jounalister osv. osv osv. kigger med her på siden og finder videoer. Det håber jeg virkelig ikke får nogen indflydelse på lovgivningen eller forsikrings præmierne i Danmark.
Til det kan jeg så tilføje at jeg sagtens kunne forestille mig at det ville blive brugt.
Politikkerne er jo "medieludere" der gør alt for at promovere sig selv og "deres" parti så de vil gerne lave nogle flere love omkring det at eje og køre MC. Uanset om det giver mening eller ej...
Forsikringssleskaberne er kun ude på en ting og det er at skaffe så stort et overskud som muligt så hvis de øjner en chance for at skrue op for præmierne så gør de det. Uanset om det er statistisk bevist eller ej.
Men lur mig om ikke der nok skal komme nogle regler alligevel. Det er vel ligesom med mobiltelefon snak i bil mens man kører. Det er i Danmark nemmere at lovgive sig ud af det end det er at appelere til folks sunde fornuft og kun bruge den skide mobil når de har overskud til at snakke i den og ikke imens de er ved at foretage en 11 punkts vending midt i indre by i myldretiden.
Så regler skal der nok komme det er jo det "vi" gerne vil have i Danmark..... Fortsat god dag.
mar 2004
Det er desværre en problemstilling som er fuldstændig umulig at lovgive eller kontrollere sig ud af."
mere præcist kan det ikke siges!
mar 2004
mar 2007
aug 2005
gode velovervejede synspunkter-hatten af for det.
Jeg vil fantastisk gerne kæde dine holdninger om almindelig sund fornuft sammen med hvad man offetliggør, så havde vi nok intet basis for denne diskussion:-)
aug 2005
Jo de mennesker eksisterer da, man skal resten bare acceptere, at de "unåelige" får lov til at tegne et forvredet mediebillede af MC-isterne som helhed????
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
Tro der er noget over det med at man har rærset af. og nu kan slappe af.
Men jeg tro også der er folk som aldrig bliver klogere ligemeget hvor gamle de bliver eller hvor meget de prøvet sig selv og deres omgivelser af.
Der er desuden all for mange som her en cykel som kan køre 280+ og som ALLe tro at de sagtens kan magte den. For de er jo ohhh så seje og dygtige.
Hvis dette var tilfældet. Hvorfor er der så mange som har smaderet deres mc, dem selv osv. Der ligger mega mange film hvor man ser racer-folk komme til skade. og vi ses det tit i avisen osv.
Der er sku mange bilister, motorcyklister osv som er meget bedre end mig til at køre mc og bil. Men jeg har kørt MEGET bil og mc og jeg har aldrig haft en skade eller noget. Selv ikke da jeg kørte taxe og transport (op til 1000 km og dagen)
Dette er ikke fordi jeg er god..... Det er fordi jeg anerkendte det og tænkte mig om.
Så når man kommer på sin Tupperware-cykle (racer) med 150 igennem en by så overvudere man sku ens egen evner.
Om man har nok så meget alu, potter, sej dragt og hjelm. så er man IKKE Rossi.
mar 2004
Men der er jo bare forskellige hodninger til hvad den almidelige sunde fornuft er.... Så jeg venter bare på at der kommer nogle regler for at man ikke må ligge klip ind med "hensynsløs" kørsel. Hvad det så er, det er der andre der må bestemme for jeg kan ikke ud fra et klip på en internet side.
Og så hedder jeg sgu Nikolaj og ikke Micolai.... Der skal jo ikke svines i denne tråd
aug 2005
jeg forstår det også sådan at admin ikke vil røre denne problemstilling. Egentlig forbud erefter min mening heller ikke ønskelige - tro det eller ej, jeg tror også på ytringsfrihed:-).
Strada var inde på noget med udstemmer tidligere i strengen. Muligvis skulle vi simpelthen prøve det af. Ganske vist kan man ikke stemme et indlæg, video eller fotoalbum ud, men man kan reagere mod "ejeren" og udstemmer skal under alle omstændigheder begrundes.
aug 2005
Undskyld Nikolaj!
aug 2005
aug 2005
mar 2007
mar 2004
Jeg venter også bare på hvornår der kommer regler for hvad man må uploade her på siden. For det skal nok komme.
Online Tilmeldt:
mar 2004
For det er det slet IKKE.
MIN indgangsvinkel er at der ingen grund er til at folk lige præcist skal bruge denne her sides videosektion til trafikale udskejelser, når der for det første er så meget fokus på den som der er, og for det andet findes steder hvor der allerede ligger titusindvis af den slags videoer, og de dermed meget nemmere kan gå ubemærket i glemmebogen.
<b>Per E</b> - Jeg kan godt se at det er ærgerligt at ingen møder op til en drag dag når det "kun koster" 150 kroner... Men du poster tråden torsdag aften - DAGEN før det hele starter en bro + læssevis af kilometer væk for alle sjællænderne.
Hvordan skal man kunne nå at planlægge noget på 24 timer når der er så mange ting som skal passe sammen?
Mvh
<b>Sajmon med J</b>
aug 2005
Sajmon med J:
Jeg er ikke helt med. Der er da et par indæg, der handler om generel trafkadfærd. men hele tråden drejer sig netop om, hvilke signaler vi gennem MCG sender ud mod omverdenen - misforstår jeg dit indlæg???
aug 2005
Muligt, at du er træt af selvbestaltede trafikordførere her. Det er din ret!
Men, hvis en selvbestaltet "trafikordfører" kan skaffe bare et nuanceret preseklip eller redde bare en trafikant fra at komme til skade, så vil jeg sådan set blæse på, hvad du er træt af!
Undskyld - det var vist tråden første grove indlæg, og det stod jeg selv for.
Jeg står også inde for det!
mar 2004
Sporten jeg kan sagtens se dit argument mht censur, og jeg vil egentlig give dig ret. Der burde ikke være censur! Men jeg synes bare der er mere i det end som så, netop da jeg mener det kan opfordre andre til samme dumheder og fordi sådanne videoer i mine øjne svarer til at smide benzin på bålet for de få der ikke kan se det dumme i sådanne klip
Online Tilmeldt:
mar 2004
mar 2004
aug 2005
Du er muligvis gået nu, men det handler jo netop ikke om hvorvidt Sebastian eller jeg gider se på de videoer. Det handler om, hvad vi vil vise omverdenen i en tid, hvor vi forsøger at påvirke forskellige medier og interessegrupper. Der er noget forskel!
mar 2004
Jeg vil gerhe have den sektion, jeg synes den er rigtig god!
Og sporten, jeg er helt med på dit synspnkt det er sq også godt. Og jeg overvejer da også om du egentlig ikke har ret mht det med censur og overvågning.
Men jeg mener bare ikke at et par regler om film, ligesom regler om hvad der må snakkes, hvordan man opfører sig, vil skade på video sektionen. Kan det få bare et par stykker til at tænke sig om er det jo klasse!
aug 2005
Deri kan man jo kun være enig!
mar 2004
mar 2004
Der må jeg desværre skuffe jer med at jeg personligt ikke ændrer kørsels mønster om jeg kan se videoer på nettet elller ej.
Hvis omverdenen dømmer alle mc'ister ud fra hvad de ser på denne side så er det jo noget skidt for de mc'ister der ikke vil ses som fartbøller. Men så har man jo muligheden som bruger af motorcykel galleriet at man kan melde sig ud og dermed vise at man tager afstand fra de ting der er på denne side.
Mvh
Nikolaj
Online Tilmeldt:
mar 2004
Man kan ikke stemme andet end brugere ud....
aug 2005
Ideen med denne streng, er ikke at påvirke folkets køremønster. Hele fokus ligger på, hvad vi med sidens indhold fortæller de medier, der nu en gang har fundet den.
At så der kunne være behov for det andet også, ja det er en anden sag
mar 2004
Forlanger joikke de skal holde øje med os, men havde jeg sådan et site her ville jeg forbyde visse videoer.
Men som det også har været oppe før. Hvorhenne går grænsen så? Folk har jo forskellige syn på hvad der er grov kørsel med mere. Men debatten går på om der skal regler eller ej. Hvilke klip der er grove og hvor folks grænser er er reelt ligemeget i den her debat
mar 2004
Nå men jeg holder ved at jeg ikke synes der skal regler til hvilken type video man må uploade på siden her.
Mvh
Nikolaj
aug 2005
Ja .... nu begynder den at blive svær, ikk'
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.904
mar 2004
Men for dem er det hele jo hits og brugere! Så det er da klart de er ligeglade hvad der bliver uploadet!
aug 2005
Vi har allerede været rundt om det idenne streng. Jeg er sikker på, at mange af de deltagende i debatten her har modet, så jeg synes da bare, vi skal gå i gang og prøve det af.
Derfor: "Hvis du ser et videoklip du ikke mener hører hjemme her, så send klippets ejermand en "Udstemme" og begrund den med dit synspunkt på videoklippets indhold"
Dette er en opfordring - bryder du dig ikke om tanken, så lad være
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
aug 2004
mar 2004
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.919
Dit opfordring er hermed fulgt.
->Nikolaj
Dette er ikke et offentligt forum, men et privat. Du skal være bruger for at oprette posts og videoer her og da du blev bruger, sagde du "ja" til at følge mc-galleriets gældende regler.
mar 2004
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
Stay tuned for tomorrow's news.
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.744
mar 2004
aug 2006
Det er ikke noger, der hedder ytringsfrihed og demokrati i et privat forum - der er nogle regler, man accepterer at følge, udstukket af ejerne.
Opret dit eget forum og udtryk dig så meget du vil;-)
mar 2004
mar 2004
Det drejer sig om at vise hvad man vil finde sig i og ikke finde sig i. Hvis bare man har den holdning, at man bare kan finde tilsvarende andetsted ender det jo i ren anarki. Tænk fx hvis politiet sagde, vi gider ikke stoppe fatsyndere da der jo findes tonsvis af dem. Hvor ville det så ikke ende!
Tager man stilling så sender man et signal!
mar 2004
Mvh
Nikolaj der stadig ikke mener at der skal laves regler om indhold i video galleriet. Går ind for ideen om at folk kan lave nogle udstemmer hvis de mener at indholdet ikke passer til siden.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
Men stadig må man godt oprette en tråd og linke til en youtube video hvor der bliver gået til den.
mar 2004
Heldigvis sker det aldrig
aug 2006
I har ret, det er nemlig udbyder/ejer, der bestemmer alt: hvad I må skrive og vise. Defor er der ikke ytringsfrihed og heller ikke demokrati, da der er kun "en", der bestemmer reglerne. Så I "spiller" under spillereglerne for siden. At der ikke er regler for videosiden, er bare jeres "held", men I får ikke lov til at bestemme, hvad der skal stå, hvis de kommer - det gør ejeren af siden.
mar 2004
Det har ALRDIG været min hensigt at bestemme noget som helst på denne side. ALDRIG.
Jeg er her som bruger og jeg gør som jeg vil inden for reglerne. Jeg synes bare ikke der skal være regler for hvad der må uploades på video sektionen.
Mvh
Nikolaj
Der stadig ikke mener at der skal være regler for uploads i videosektionen
aug 2005
Oplægget var ikke at jeg vil have regler. De ER der allerede!!!
Det var derimod et spørgsmål om det hensigtsmæssige i at blæse på alle love, bestemmelser og anstændigsikkerhed, for derefter at vise det offentligt frem - I en situation, hvor MC-ister generelt klager over deres sikkerhed på vejene.
Det fokus holdt strengen langt hen ad vejen, og vi kom oven i købet frem til en form for konklusion, hvor man som medlem kan reagere og admin får et grundlag at reagere på.
Det vil jeg gerne takke for - at så tingene efter konklusionen begynder at "fise lidt ud" er vel ikke så underligt.
Tak for en interessant streng og tak for den forholdsvis sobre tone - største bandit var vist mig selv
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
Iøvrigt er det min helt klare overbevisning, at de holdninger folk i al almindelighed har til motorcykler, er nogen de danner sig udfra hvad de oplever i trafikken, og ikke udfra hvad et lukket forum har liggende af videoer. Og jeg køber simpelthen ikke den der med at videoerne bliver årsag til en yderligere "hetz" imod os. Hvis nogen har brug for den form for dokumentation, kan de jo sagtens anskaffe eller fremstille den. Der er desværre en del alvorlige uheld, hvor vandvidskørsel på motorcykel er hovedårsag, så oppositionen mangler altså ikke kasteskyts....... Næ... Lad nu folk uploade det de vil, stem det ud hvis det forarger, og kør sikkert....
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 851
På den anden side er som mange påpeger, vand på mange MC-haderes mølle: Se bare på deres eget forum hvor åndsvagt de kører.
Men i bund og grund mener jeg ikke der skal være nogen regler. Lad bare "idioterne" lægge deres videoer ind. Det er meget bedre end at "gemme" videoerne på you tube.
For der vil nemlig altid komme en debat efterfølgende, hvor hovedparten af mc-folket tager afstand fra de hovedløse videor og det tjener til mc-folkets ære.
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 19 Svar: 594
Så er man jo lige vidt. .udover man er ydret sin holdning til emnet!
/Kristian
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 221 Svar: 2.307
Hvad er det næste ? At man ikke må "TALE" om at man har kørt med hovedet under armen ??
Prøv lige engang at nævne noget om rygning,,, IIIHHHH , Hvor får fok travlt om at sige (og det er selv om det er skadeligt/chikanerende for folk at være passiv ryger) at der skal være plads til alle og hvis man ikke kan lide det , så kan man jo bare gå et andet sted hen ..
Men NIKS Ikke her på MCG,, Der kan man ikke gå uden om et emne eller lade være med at holde pegefingeren højt hævet, i moralens/retfærdighedens navn...
Og alt dette "gylle" komme fra mc'ister som mere eller mindre kan nyde den frihedsfornemmelse som mc-kørsel kan give..Det påvirker imidlertidig ikke deres frihedsopfattelse på andres vegne....
Yaaaaks !!!!
Video-sektion DEBAT II