{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.187 visninger | Oprettet:

Blev blitzet - what now?? {{forumTopicSubject}}

Hey Jungs.

Blev sgu blitzet idag, godt nok i bil, men det er stadig røvsygt. Problemet er jeg nok ligger så småt til et klip mere - det er lige på kanten. Det er hvis man kører mere end 30 % for stærkt at man får et klip, men hvordan er det med den fejlmarging de skal forholde sig til?

Jeg piver ikke over det selvom det er træls, vil bare gerne vide hvad jeg kan forvente.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blev blitzet - what now??
  • #1   14. maj 2007 havde du tonet visir på?

• #2   14. maj 2007 Wheelie.... det var i bil som han skrev smiley

Tror også de trækker 3% fra... eller er det 3km... kan ikke huske

• #3   14. maj 2007 Kører da altid med hjelm i bil:)

• #4   14. maj 2007 To fast for ya! hehe

• #5   14. maj 2007 jeg har da prøvet at køre med hjelm i bil
    , men de trækker 5% fra

så fdu får et brev fra dem hvor der er billede af dig, der skal du bekræfte om det er dig der har kørt eller om hvem personen ellers er, og så sender de dig bøden, jeg går selv og venter på at de ringer til mg, for ringer man ikke til dem, så ringer de til en, så de ringer sgu bare, har ikke så travlt

• #6   14. maj 2007 Nej Ronnie det tror jeg ikke at han havde for han skriver at han var i bil...
    Jeg mener at de trækker 3% fra - og det resultat der så fremkommer er det båden/klippene beregnes ud fra..
    Held og lykke med det - men der er mange af de billeder der bliver tage i fotovognen der slet ikke kan bruges - så lad os da håbe du er imellem dem.... eller må du jo bare lære at kører ordentlige... ha ha ha c,')

• #7   14. maj 2007 båden = bøden

• #10   14. maj 2007 Jeg er blevet blitzet 2 gange. Fik kun bøden den ene gang. Det er da en meget god statistik. Ved mig trak de 3 km/t fra.

• #11   14. maj 2007 Kom glad,- kør lidt friskt :)) ,,, dejligt med lidt håndører i statskassen.. :o)

Hvis tilstrækkelig mange gør det, kan det være at min trækprocent falder med en ½ % næste år.. Jubii.. :o))))

• Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 192
    #12   14. maj 2007 Tænkte lige på (gud hvor skal jeg til at spørge dumt)

Ligger lige et underemne ind.. Havde det nu været på motorcykel, og man bliver bliztet med tonet visir.

Hvordan er produceren så? - Sender de bare et til den bopæl nummerpladen står i? og forventer man erkender det er en selv der var føre?

For umiddelbart er billedet vel 100 % ugyldigt? man kan vil ikke have en ærlig chance for at vide hvem det er?

• #14   14. maj 2007 køretøjets hastighed blev målt til 59km/t.
    Dausikkerhedenfor målinger til og med 100km/t. højest er +-3%. og over 100km/t. højest 3% har hastigheden været mindst 56 km/t. Højest tilladte hastighed er 50 km/t

de sigtes derfor for overtrædelse af færdselslovens hastigheds bestemmelser, som sigtet har de ikke pligt til at afgive forklareing.

Hvis de inden 8 maj 2007 oplyser, at de selv har været fører af køretøjet, vil de modtage et bødeforlæg. Herefter vil sgaen kunne afsluttes ved at de betaler en bøde på 500 kr Dede skal i givet fald give oplysingen til politiet som beskrevet nedenfor, idet politiet først herefter kan sende dem et bødeforlæg.

Retter de IKKE henvendelse hertil inden den nævnte dato, må de påregne at politiet kontakter dem telefonisk for at fastslå, om det er dem, der er fotograferet. Viser det sig, at de har været fører af køretøjet, vil de modtage ovennævnte bødeforlæg

S.Rode
    Overassistent
    Århus politi

• #16   14. maj 2007 Jeg køre altid med hjelm smiley MC som bil, safety first!!

• #18   14. maj 2007 Nesdunk: Det troede jeg kun de gjorde i "gamle dage"??
    Jeg var sikker på at ejeren af køretøjet hæfter for bøden..

• #19   14. maj 2007 Så nu går der sport i at se ugenkendelig ud i bil smiley
    bare sørg for at skære totalt grimasse når man racer igennem byerne haha %0/

• #20   14. maj 2007 har fået taget en del snap-shots efterhånden... ikke et eneste er dukket op i min postkasse, dejligt smiley

• #21   14. maj 2007 Nej ejer hæfter ikke for bøden...
    Nesdunk... Alt du skriver er korrekt, dog ikke sidste linie med de tre år.. 2x betinget giver ubetinget, men man starter med et halvt år... det er kun ved sprit hvor promillen er over 1,2 at man får 3 år ubetinget med det samme

• #22   14. maj 2007 De trak 4km/t af, da jeg fik en gul mand til at løbe ud på vejen..!

• #23   14. maj 2007 Haha blev Bruus (Brønshøj) Blitzet for at kører for stærkt, og det ikke er det første klip ??

Manden som nærmest mente at man stod til dødsstraf og ønskede alverdens ulykke over Ramz og flere andre som har kørt for stærkt.

Det er da skæbnens ironi der vil noget.

• #24   14. maj 2007 Nogle her som har lige så god styr på reglerne i sverige, som i har her i dk ?
    Kan de nappe ens kort hvis man ved ... øhh .-.. et uheld kører meget for stærkt ? .. når man stadig bor i dk.
    Og hva koster de svenske billeder ?

• #25   14. maj 2007 jeg er 100p på at det ikke er 3% men km/t de treker fra.. for jeg fik også en bøde her den 27/3 og der blev jeg målt til 59 og + - så kørte jeg 56..

men det sjove var at jeg fik en bøde på 5500.. : S
    men det var en fejl pga at jeg ikke havde noget kørselsforbud.. det var en fejl der ikke var rette for mange år siden.. he he så slap med 500 : D

• Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 192
    #26   14. maj 2007 Jacob B

Sverige har et utroligt tæt samarbejde med Dansk Politi, så du kan regne med det omtrendt det samme.

Fik en bøde på 4000 svenske kr.- hvilkent vi nægtende og betale, og det går faktisk meget godt...

De første 3 månder, så kommer Dansk Politi, og stemmer de dørklokke for at høre om dig på billedet, og så går det ellers derud af smiley

• #27   14. maj 2007 Bruus.....Jeg troede ellers ikke du var sådan en der kørte for stærkt.... Du havde da temmeligt travlt med at råbe op da Ramz kørte galt..... Men det er nok det med at se splinten i sidemandens øje, men ikke bjælken i ens ejet.... Nu må vi så håbe du bliver straffet efter de strengeste regler der gælder mht. din trafikforseelse + alverdens ulykke... Bare for at bruge dine egne termer...

• #29   14. maj 2007 Det er vist en generel tendens herinde til at når det gælder fartoverskridelser, så er moral godt, men dobbeltmoral dobbelt så godt!

- og selvfølgelig er man da som moralist med på en "frisk" tur på sin 150+hk's cykel, lige efter at have fortalt xxx at han selv er ude om den fartbøde han fik og at man håber han får sin velfortjente straf... + det sædvanlige bla bla macho pis om at ta' sin straf som en mand og linken til kinagrill.dk mm...

• #30   14. maj 2007 Ja, jeg undrer mig bare over hvorfor de største moralister altid kører på en (i forhold til de danske hastighedsgrænser) lynhurtig mc? En geely burde vel række? smiley

• #31   14. maj 2007 er det en fordel med tonede visir WHEELIE

• #32   14. maj 2007 ja det er, jeg blev blitset med omkring 100 på en 4 sporet vej hvor man må køre 60, har aldrig hørt et pip, de kan jo ikke engang scanne pupiller eller noget, så det er jo fint, MEEEEN, det gør det jo ikke i orden at køre for stærkt som jeg gjorde, blev bare så frygtelig irriteret, jeg kører sgu da også for stærkt, men kommer bøden, klippet eller frakendelsen, jamen så må man stå forrest i rækken og trække bukserne ned når pisken svirrer i luften, JEG styrede jo hånden

• #33   15. maj 2007 Niels H, nu er jeg så af den overbevisning at der er forskel på det nummer Ramz lavede og så på at køre 72 hvor man må køre 60. Jeg har aldrig gjort mig hellig eller påstået jeg ikke brød loven men det stunt han fyrede af så fortjener han en ordentlig straf. Som jeg også skrev da jeg oprettede tråden, jeg piver ikke over straffen, ville bare gerne have hjælp til at finde ud hvad jeg kunne forvente.

• #35   15. maj 2007 Sort visir eller ej så kan de da ikke lave en positiv identifikation... det eneste de kan bruge er nummerpladen.

• #36   15. maj 2007 Bruus.... Du var jo bare heldig at du ikke forvoldte skade på nogen med din vanvidskørsel.... Nej.. spøg til side... Det handler om gradbøjningen af ulovligheder...Er det mere forkert at stjæle en blyant på sin arbejdsplads end at stjæle en motorcykel. Afhængigt af hvad man havde tænkt sig at gøre med de stjålne effekter vil jeg påstå det er same shit....Altså et tyveri... Jeg ved godt loven taksere nævnte eksempel forskelligt, ligesom der også takseres forskelligt mht. graden af en hastighedsoverskridelse... Prøv du at fortælle din evt. kæreste at du kun var lidt utro... Den går kun i sjældne tilfælde..
    De fleste folk mener jo de har styr på deres køretøjer i en given situation, nogle gange går det så galt fordi dette ikke var tilfældet. At ønske Hævn og hårde repressalier forudsætter vel at det skønnes folk har forvoldt skade med vilje og været i ond tro.
    For hver gang vi hører om at nogle har været årsag til en færdselsulykke på den ene eller anden måde, er der sikkert hundredevis der var meget tæt på, og bare var heldige...
    Vi kan nok ikke blive uenige om hvorvidt trafikanter skal køre ordenligt, men hvad der i en given situation er acceptabelt er jo meget subjektivt.
    Og for at få det på det rene vil jeg da håbe politiet glemmer alt om din lille overskridelse der, for jeg mener de bør prioritere højere på andre fronter.

Ha en god sommer... Til alle self.

• #37   15. maj 2007 Niels H du lyder jo næsten menneskelig og som en man kunne holde ud at være i lokale med smiley Just kidding. Jeg ved hvad du mener og jeg er sikker på du også ved hvad jeg mener. Internettet er lavet til misforståelser og uoverensstemmelser. God sommer og kør forsigtig. Måske vi ses en dag på vejene hvis jeg får fat i den cykel jeg kigger på.

Kommentér på:
Blev blitzet - what now??

Annonce