{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.683 visninger | Oprettet:

Blev måske blitzet, får jeg bøde? {{forumTopicSubject}}

I dag kørte jeg fra Gl. Holte til København. Motorvejsstrækningen hedder 110km/t, men så deler den sig i to, og den mod københavn var der så et skilt der sagde 90km/t lige efter et sving som så blev til 80km/t, hvor der så var et hvidt blinkende lys.

Jeg ved godt det lyder som en dårlig undskyldning, men havde ikke lige 'nået' at bremse helt ned til de 80km/t, og skiltene kom altså også lige efter man var kørt fra. Og blitzlyset lå altså så godt som oveni skiltene, men bevares, det er sagtens muligt at bremse ned i god tid.

Problemet var at mit speedometer vist nok sagde omkring de 100km/t, så bøden er ret høj og tæt på at man kan få klip, så har lidt noia på.

Men det var ikke en fotovogn så vidt jeg kunne se, bare et blitslys der blitzede på mig frontalt, så ved ikke helt om de har et kamera bagved der så tager et billede samtidig eller hvordan den slags fartfælder fungere. Fordi hvis ikke, så kan de jo ikke se min nr. plade (som jo kun kun er bagpå) og sende mig bøde?

Uanset hvad. Er der nogen der ved om den slags fartfælder fungere på motorcykler når det IKKE er en politivogn der holder der, men bare noget der er sat op?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blev måske blitzet, får jeg bøde?
  • #1   28. aug 2023 Stakkels dig. Nu vil du komme til at gå med mavepine i mindst 14 dage hvor du skal holde øje med din Eboks. smiley
    Der kan sagtens være der holder en bil lidt fra måleren, da de nye er trådløse.

• #2   28. aug 2023 De nye trefod kan have/har kamera monteret til at få bagerste nummerplade hvis forreste mangler.
    Dog skal du køre 104 km/t før du er over de 30%, og speedometer må ikke vise for lidt, så det bliver formentlig ikke det store hvis dit speedometer sagde under 110. Hvis du nogensinde hører for det. 7 9 13

• #3   28. aug 2023 til #2
    Er godt opmærksom på at en GPS f.eks. ville sige man køre omkring de 90km/t hvis et speedometer siger 100. Men hvad med politiets fartmålere, hvor akkurate er de? Det kan jo godt være de er biased med en +5km/t eller lignende, fordi alle køretøjer viser 5-10km/t mere end man faktisk køre.

Desuden kan det godt være mit speedometer har sagt noget tættere på 106, kan ikke helt huske det.

• #4   28. aug 2023 De er ret præcise. Men for en sikkerheds skyld trækker de lidt fra målingen. Under 100 km/t mener jeg det er 3 km/t og over 100 km/t trækker de 3 %, der rundes op til nærmeste hele tal.

• #5   29. aug 2023 er blitz lys ikke altid med RØDT lys ?????
    (for ikke at blænde i mørke). hvis det blinkede er det bare som en advarsel til bilisten

• #6   3. sep 2023 Jo, blitzen er rød (stadigvæk) også på de nye fotovogne.
    Se f.eks. denne nyere youtube video (ca. 50 sekunder inde bliver det sagt, og det ses også på udstyret, at blitzen har rødt glas). Der er selvfølgelig andre måder man kan blive målt på, hvor man ikke bliver "blitzet".
    https://www.youtube.com/watch?v=N-tshd99sE4

Kommentér på:
Blev måske blitzet, får jeg bøde?

Annonce