{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.923 visninger | Oprettet:

blitzet = fotofælde {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg blev blitzet kl.04.20 lørdag nat fra en bro mens jeg selv køre på motorvejen.

Jeg kørte 130 (måske 135) på en 110 km begrænset strækning.

Mit spørgsmål er så, hvad er straffen?
Jeg er jo nybegynder, så mister jeg kortet og isåfald mister jeg så også det til MC'en?

Mister jeg kortet til MC'en så er livet jo ikk værd at leve hehe smiley

Mvh Kristian D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blitzet = fotofælde
  • #1   6. mar 2005 Bare rolig du mister først kortet ved 70% overskridelse....

• #2   6. mar 2005 Hej.....

Desværre er det er ikke sikkert at Tonny har ret.

Da du er nybegynder har du kun kortet "til låns", og der er derfor en risiko for at du reelt kan miste kortet, og når man mister kortet er det alle de kategorier man nu måtte have.

Sorry, Kristian men du er lidt i farezonen, jeg tror du har en 50/50 chance.

• #3   6. mar 2005 Arh... come on..... hvis du har kørt 130-135 er der os noget fejlvisning vel omkreng 10 km/t
    Så jeg tror sq ikke du for nogle problemer, ud over en bøde på 500 eller 1000 kr.

• #4   6. mar 2005 Hej Kristian Dyrmann L
    Hvad er kørselsforbud og hvordan får jeg det?

Ved kørselsforbud mister du dit kørekort. Det sker, hvis du laver grove trafikforseelser inden for de første tre år, efter du har taget dit første kørekort.

Hvilke forseelser skal jeg begå?
    Du får kørselsforbud, hvis du laver grove trafikforseelser inden for de første tre år, efter du har taget dit første kørekort. Det gælder:

Overskride den tilladte hastighed med over 60 % i personbil, varebil mv.
    Overskride den tilladte hastighed med over 40 % i lastbil, bus, personbil med trailer mv.
    Køre 160 km/t eller mere på motorvejene