{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.923 visninger | Oprettet:

blitzet = fotofælde {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg blev blitzet kl.04.20 lørdag nat fra en bro mens jeg selv køre på motorvejen.

Jeg kørte 130 (måske 135) på en 110 km begrænset strækning.

Mit spørgsmål er så, hvad er straffen?
Jeg er jo nybegynder, så mister jeg kortet og isåfald mister jeg så også det til MC'en?

Mister jeg kortet til MC'en så er livet jo ikk værd at leve hehe smiley

Mvh Kristian D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blitzet = fotofælde
  • #1   6. mar 2005 Bare rolig du mister først kortet ved 70% overskridelse....

• #2   6. mar 2005 Hej.....

Desværre er det er ikke sikkert at Tonny har ret.

Da du er nybegynder har du kun kortet "til låns", og der er derfor en risiko for at du reelt kan miste kortet, og når man mister kortet er det alle de kategorier man nu måtte have.

Sorry, Kristian men du er lidt i farezonen, jeg tror du har en 50/50 chance.

• #3   6. mar 2005 Arh... come on..... hvis du har kørt 130-135 er der os noget fejlvisning vel omkreng 10 km/t
    Så jeg tror sq ikke du for nogle problemer, ud over en bøde på 500 eller 1000 kr.

• #4   6. mar 2005 Hej Kristian Dyrmann L
    Hvad er kørselsforbud og hvordan får jeg det?

Ved kørselsforbud mister du dit kørekort. Det sker, hvis du laver grove trafikforseelser inden for de første tre år, efter du har taget dit første kørekort.

Hvilke forseelser skal jeg begå?
    Du får kørselsforbud, hvis du laver grove trafikforseelser inden for de første tre år, efter du har taget dit første kørekort. Det gælder:

Overskride den tilladte hastighed med over 60 % i personbil, varebil mv.
    Overskride den tilladte hastighed med over 40 % i lastbil, bus, personbil med trailer mv.
    Køre 160 km/t eller mere på motorvejene
    Køre spiritus- eller promillekørsel med over 0,5 promille
    Køre uforsvarligt eller hensynsløst fx ved at overhale hasarderet, ikke overholde vigepligt eller chikanere andre trafikanter.
    Hvis du laver endnu grovere overtrædelser, eller der er skærpende omstændigheder ved din forseelse, kan du selvfølgelig risikere en strengere straf.

Bliver kørekortet taget på stedet?
    Kørekortet bliver normalt ikke taget på stedet. Politiet kan først kræve kørekortet udleveret, når afgørelsen om kørselsforbudet er endelig. Men hvis betingelserne for ubetinget frakendelse er der, kan politiet godt inddrage kørekortet på stedet.

Hvad sker der, hvis jeg kører bil, selvom jeg har kørselsforbud?
    Så får du en bøde for at køre uden kørekort. Det koster 5.000 kr. - første gang.

Der er mere at læse på, www.sikkertrafik.dk

MVH
    Bjarne Klit

• #5   6. mar 2005 her er et link til bødetaksterne
    (link fjernet)

• #6   6. mar 2005 Hej Kristian Dyrmann L
    Hvis vi nu siger at din spedometer passer, så har du jo kun kørt 22,73% for hurtig. Så ud fra det der står på siden jeg henviser til skulle du have gode muligheder for at opleve sommeren på to hjul, sammen med alle andre der dyrker den lidenskab.

MVH
    Bjarne Klit

• #9   6. mar 2005 hej.

mange for svarene, nu kan min mave godt holde op men at dirre igen smiley

Kenneth: jeg var lys vågen, og mine kammerater sagde det samme, no doubt, jeg blev blitset.

Men så kommer jeg bare til det andet problem, det var ikk min bil hehe, om dem jeg "lånte" den af bryder sig ikk om jeg køre i den hehe.

(skulle køre for en ven der var alt for træt, ikk stjålet)

Men endnu engang, mange tak især til Bjarne K.

Mvh Kristian D

• #11   6. mar 2005 nej det er rigtigt nok kenneth, men om den så kom fra nødsporet ved jeg ikk, men det var en blitz.

Du er heller aldrig itvivl om når du et billede med dit kamera, men mon ikk der er en deroppe der holder hånden over mig, Please....

• #14   6. mar 2005 Politiet må parkere hvor de har lyst..... Desværre

Men vi må jo lige huske på at de "dumme svin" er ansat til at passe på os *gg*

• #15   6. mar 2005 Man kan sige meget, men

kristian: eftersom det ikke var din bil og ejeren af bilen ikke har kørt, så kan han nægte at oplyse hvme det var der kørte bilen... Ejeren får således en bøde på 500 kr. for ikke at oplyse politiet om, hvem der kørte bilen. Så betaler du bare de 500 og du slipper for alt det pjat med at være nervøs for pappet....

Hvis du har spørgsmål, så kan du bare komme med dem.. så skal jeg prøve at svare..

/Glenn

• #16   6. mar 2005 Hej
    Som svar til Chris, kan jeg sig at mit arbejdstøj er blåt kansas med gul logo, og det har jeg ikke set dem du tænker på er begyndt at bruge endnu; men da i stadig er meget nysgerige, kan jeg da godt indrømme, at jeg er en af de væmmelige henne fra synshallen.

MVH
    Bjarne Klit

• #17   6. mar 2005 Hej
    Jeg er hvad det angår, sku lige så jaget vildt som alle i andre.
    Men jeg kan også anbefale mange andre fotograffer som er væsnligt mere moterate med prisen pr. billed.

MVH
    Bjarne

• #18   6. mar 2005 Hej
    Ja, jeg har nydt cigaren; men det var den til 500 kr så der var sku ikke noget at gøre. Jeg kan kun konkludere ud fra det at jeg kørte for langsomt, for havde jeg kørt stærk nok kunne han sku nok ikke have nået at læse nr. pladen.

Mvh
    Bjarne Klit

• #19   6. mar 2005 flere a mine kammerater er betjente... de bruger ikke fotovogne på motorvejene.. de nye motorvejsregler siger at man skal hives ind til siden for at erkende din skyld efter man er blevet målt.. så hvis du ikke blev d så vær du bare rolig... og d er meget sjældent at de bruger fotovogne efter kl 17-18tiden.. og de bliver kun brugt i by og land-zoner... det er hvad jeg er blevet "indbildt" a mine kammerater... og
    PPS. hvis de køre efter en og måler en så skal der mindst gå 700m før målingen er præcis nok.. så kig jer for så går d nok (-;

• #20   6. mar 2005 jeg kan oplyse, at omkring måling, så gælder det at på motorvejen skal der en måling på 1000 meter til før man kan snuppes og 500 meters måling udenfor motorvej...

Ang. identitet, så har man jo pligt til at oplyse, hvem der har ført køretøjet på forseelsestidspunktet.. gør man ikke det får man en stift på 500 ... ja og det er der så ikke noget at gøre ved.. hellere det end at miste pappet...

/Glenn

Kommentér på:
blitzet = fotofælde

Annonce