Uopmærksomme bilister... {{forumTopicSubject}}
Hej Alle.
Jeg vil godt starte med at undskylde for eventuelle eder og forbandelser i følgende indlæg.
Jeg var i dag på vej ud fra en tank sammen med min far. Han holder forrest helt op til stregen midt på vejen og jeg holder lidt til højre for ham. Vi blinker begge til venstre. Han kører så lidt frem for at få et bedre overblik og jeg skal lige til at følge efter da en eller anden dum kælling(undskyld) vælger at kører helt op i røven på ham og derved skærer mig fuldstændig af. Jeg banker så blidt på ruden og spørger om hun er blind siden hun ikke kan se mit blinklys og beder hende så venligst om at holde tilbage da jeg Stadig skal til venstre. Nå men der bliver så frit ude på vejen, så jeg begynder at køre ud og gudhjælpemig om kællingen(undskyld) ikke også køre ud og igen prøver at komme indenom. Der var jeg fandme hidsig men besinder mig og kører op til min far som holder og venter. Vi kører så lidt videre hvor vi skal til venstre ned på motorvejen. Der er 2 venstresvings baner hvor der de sidste 50 meter hen til krydset er en stor fed fuldt optrukken linie mellem svingbane og ligeudbane. Men jeg kører så forbi bilerne i ligeud banen hvorefter der fandme(undskyld) er en eller anden klaphat der river bilen ind over den fuldt optrukne linie og er ved at ramme mig. Jeg bliver selvfølgelig forskrækket men formår ved hjælp af diverse gymnastiske manøvre at undgå at blive ramt og kører lidt længere frem i den tomme svingbane, hvor der fandme(undskyld) er en til der gør det samme!!
HVAD FANDEN(undskyld) SKER DER FOR FOLK?? Kan det være så skide(undskyld)svært at lige orientere sig inden man laver sådan en manøvre?? Sådan en et par forpulede(undskyld) indavlede(undskyld) snotaber(undskyld).
Skulle lige af med noget galde...
MVH Martin
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Der er desværre mange trafikanter der bliver til sande monstre og ubetænksomme når de kommer bag et rat.
Her i Dk gælder det om at komme først i trafikken og genere alle andre mest mulig!
Det er helt anderledes i Tyskland og Sverige. Der gælder det om at være høflige for andre i trafikken
sep 2006
Følger: 84 Følgere: 82 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 652
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 372
Det være sagt, så vil jeg gribe i egen barm og gå til den erkendelse og indrømme, at jeg selv først for alvor blev opmærksom på hvor blød man er som motorcykelist efter at jeg fik kortet - dermed ikke sagt at jeg førhen gjorde som det du beskriver!
Tror ikke man er klar over hvor stor fare man udsætter en MC-ist for ved at gøre den slags manøvrer førend man selv har siddet på en og kørt rundt i trafikken...
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 249
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 249
sep 2006
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.820
Var nødt til at hugge bremsen for 20min siden da en KÆLLING svingede ud foran mig fra en sidevej.
Kommer altid i tanke om et eller andet der ville have været fedt at gøre, når man ER kommet videre i trafikken.
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 33
feb 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 110
feb 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 110
sep 2006
Og hvis du ikke kan se noget galt i at en bil der holder i kø for rødt lys skifter vejbane hen over en fuldt optrukken linie uden at orientere sig først, så ved jeg simpelthen ikke hvad jeg skal sige...
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 28 Svar: 734
aug 2005
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 59
surt... men sådan er det her i lortelandet
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.212
Jeg har været ved at blive kørt ned 2 gange i løbet af 4 dage.
Første gang en gammeldame der køre ud fra en sidevej mens jeg er lige ud for hende.....hun køre stille og roligt længere og længere ud og presser derved mig længere over mod de holdende biler (passer med at hun drejer så jeg hele tiden er på siden af hende)....det er først da jeg dytter hun ser mig, og der er hun ca 30 cm fra mig...(hvordan fan... kan hun overse mig på den afstand).
Anden gang var i dag hvor en gammel mand kører ud lige foran mig, så jeg er oppe og hænge i bremsen...kører op på siden af ham og spørger (han har nedruller siderude) hvad fan... han laver, hvortil han svarer "jamen der kom jo også en bil den anden vej fra så jeg så ikke dig".....
Nu kommer en fordom: men der er satme godt nok mange gamle mennesker der er direkte livsfarlige i trafikken....De ser ikke en skid
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 630
Der blev jeg fandme sur.. Da den første gjorde det blev jeg sur.. da det så skete igen 5km efter blev jeg sku endnu mere sur. Det var i begge tilfælde på et lige stykke landevej med frit udsyn.
sep 2006
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 852
Derfor er det med fulstændig ro i sindet at jeg gerne vil komme med følgende postulat: Der er ALT for mange billister der ikke er i stand til at føre deres automobil på forsvarlig vis. Billister er uopmærksomme, travlt beskæftiget med alt andet end trafikken omkring dem og desuden er de bundegoistiske i deres iver på at komme frem. Man tror at grønt lys betyder kør og ikke kør hvis der er frit. De orienterer sig kun nødtørftigt ved hjælp af spejlene og orker ikke at dreje hovedet for at kigge over skulderen. De fleste aner ikke hvad et blinklys skal bruges til.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
okt 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 14
Men det samme gælder sgu da for rigtig mange MC'ister. Der er nu også nogle blandt dem som end ikke skulle ha' lov til at færdes frit omkring på fortovene.
Lars
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 58
Uopmærksomme bilister...