1.929 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Salg af mc. Privst eller via forhandler? Salg af mc. Privst eller via forhandler?

Hey MCG skal havde skudt min MC af da jeg ikke. Bruger den og det er dumme penge at havde holdene. Er det sikkert at sælge privat. Høre jo så meget om købere der ikke kommer tilbage..
Eller skal jeg kontakte en forhandler og forhøre mig om de vil stå for formidlingen (hvad koster der typisk?)
Der er Kasko på maskinen men dækker den hvis man selv overdrager nøgler til en evt køber?...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El tavle 750 kr.
  • Vask af lejlighed 1.700 kr.
  • Ordnet døre 1.000 kr.
  • Rådgivning om TV 1.000 kr.
  • Opsætning af lampe. 802 kr.
  • Utæt vandrør inde i gipsvæg 1.140 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salg af mc. Privst eller via forhandler?
  • #1   7. feb 2018 Forhandler er mere sikkert, men du kan få mere for den privat

• #2   7. feb 2018 Du får mere for den privat..
    Hvis den står og er synet (inden for 1 år) så kan i jo om registrerer med det samme..

Hvis du er nervøs for at sende ham ud og prøve din Mc, så tag et billede af hans kørekort og sygesikringskort inden.. og husk at de fleste MC forsikringer først gælder fra marts

• #3   7. feb 2018 Hvis det er din sv650, så helt klart privat. Og vær ikke så nervøs for svindlere. Det er ikke cykler i den prisklasse der er attraktive for dem.

• #4   7. feb 2018 Som de andre skriver, så afhænger det af din egen fornemmelse. Du kan få mere privat (hvor du selv bærer risikoen) end du kan ved en forhandler.

Jeg ville ikke bekymre mig det store om at skulle sælge en MC af den slags privat, se folk an og tag billede af kørekort inden en tur. Sørg også for at MCen er synet så i kan omregistrere med det samme - den er også lettere at sælge når den står synet.

• #5   7. feb 2018 Ja det er min SV'er
    Nå Sæsonen starter og det bliver varmt nok køre jeg den til syn. Så må jeg sætte den til salg og se hvad der sker. Heldigvis koster den jo ikke meget at havde holdene. Ved ikke og jeg skal droppe MC eller om jeg bare skal havde en eller anden billig maskine holdene til de dage man lige gider køre... Men billede at kørekort. Sygesikring og personen. Samt straks omregistring ved køb. Så burde jeg være sikker?

• #6   7. feb 2018 Hvis du er så bange for at der kommer en "bussemand" og snyder dig, så sælg den til en forhandler, til den meget lavere pris du får der! Og så kan forhandleren vel også finde på at snyde dig, hvis du leder længe nok kan du finde alle mulige former for skræmmebilleder! Og så pas på når du går på gaden, måske bliver du rullet af en flok 12 årige tøser smiley smiley

• #7   7. feb 2018 Behold den da. Du finder ikke noget meget billigere du gider køre på.

• #8   7. feb 2018 Nu har jeg solgt 17 de sidste 10 år, og der har aldrig været noget smiley Folk er da så rare smiley

• #9   7. feb 2018 Hvis du alligevel vil ud og have en anden så behold dog den du har, det bliver billigere i den sidste ende, og du ved hvad du har, man ved aldrig hvad man får...

• #10   7. feb 2018 #6 gider bare ikke bøvlet med forsikring og politiet hvis det skulle ske... Hvis de vil havde maskinen kan de stjæle den på normal vis så er det meget lettere at få dækket af forsikringen... Kan sku også være den ryger i bytte på en anden bil hvis der dukker noget spændene op.

• #13   8. feb 2018 #11

Hvor står det nogen steder i det dokument?

• Søren H
    Søren H Tilmeldt:
    jan 2018

Svar: 1
    #15   10. feb 2018 Hej.
    I dag kan man købe små GPS`til installatin på MC. De koster ikke ret meget.(En billig forsikring)
    Venlig hilsen
    Søren Høst

• #16   10. feb 2018 15
    Ligeledes kan man købe små gps jammere for en halvtreller på eBay..
    Falsk tryghed imo

• #17   11. feb 2018 Hvis min MC bliver stjålet så jeg pænt lige glad. Den er kasko forsikret... Men bliver den stjålet under en prøve tur bliver det bare et meget tungere arbejde at få den dække. Og det er bøvlet jeg ikke gider...

• #18   11. feb 2018 Hvis du VIRKELIGT er så nervøs, så kunne du måske låne en andens mc og køre "med" på prøveturen?

• #19   11. feb 2018 Vil ikke sige nervøs. Har bare indset at andre mennesker er nogle uærlige idioter der heller vil snyde folk for egen vinding end at være ærlige og reele..

Måske fordi jeg er fra Nordsjælland

• #21   11. feb 2018 Langt de fleste købere er dybt reelle... Det er ofte sælgeren der har det en anelse svært med sandheden smiley

• #22   11. feb 2018 Jeg synes lynhurtigt man kan regne ud om det er en legitim køber eller ej. Hvis du synes der er noget lusket ved køber, så lad være med at tilbyde en prøvetur.

Desuden, så ankommer de fleste jo i bil, og efterlader den mens de er ude og prøvekøre MC. Så du har jo en slags garanti der...(med mindre bilen er stjålet også :p)

• #23   12. feb 2018 Hold fast, det er underholdende, det her! smiley

Hop bagpå under prøveturen. Så er du sikker på, at der bliver kørt pænt og så kan du endda også blive stjålet... smiley

profilbillede
  • #24   13. feb 2018 Har endnu ikke haft nogen kvaler med private handler, både som køber og sælger.
    Det handler meget om at se personerne an der kommer. Se deres kørekort og måske tage et billede af det så du har Navn på vedkommende hvis de skulle stikke af.
    - Tror dog det kun er skræk historien hvor folk stikker af med dem.

Har også været udsat for at ligge et depositum svarende til selvrisikoen på motorcyklen. Så er du sikker på at hvis det sker nogen skader så har du nok til at dække for det.
    Og så lav en aftale om at hvis de kører galt giver de fuld pris for maskinen uanset hvad, som det tidligere blev skrevet, "You brake it, you buy it"

Kommentér på:
Salg af mc. Privst eller via forhandler?

Annonce