448 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Beklædning Beklædning
Jeg står og skal have min første mc her om ikke mange dage. Jeg køber mig en Suzuki Sv650s. Jeg vil høre om I vil anbefale sådan en til en starter?
Som overskrevet lyder, så skal jeg bruge en masse tøj. Læderset ser alt for sejt ud, men er det bedre med tekstil? gerne begrundelser "ud over at det er vandtæt"
På fårhånd tak
0 synes godt om
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
Læder har den fordel at det sidder tæt på kroppen og giver også en noget bedre beskyttelse hvis du ryger på røven. Dog er tekstil blevet ok, til "røvture", men jeg mener stadigvæk at læder er det bedste.
Tekstil har den fordel at det både er vind og vandtæt, i modsætning til læder som ikke er nogen af delene. Ulemperne ved textil, ud over at det (jf. mig) ikke er så godt at crashe i, er at det flaprer som en i helvede, når du kører stærkt.
Når varmen først rigtig kommer til danmark, så er tekstil heller ikke det fedeste at have på, selv om det har adskillige udluftningslommer. Her er læderet suverænt, da de fleste del og heldragter har perforreret læder som hjælper til at holde temperaturen nede.
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.064
maj 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 620
Det flagrer ikke op så meget op til 160+- , ved 275 skal jeg ligge mig helt bag kåben for at rystelserne fra jakken ikke påvirker min hjelm etc:p.
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
Det giver (efter min mening) det bedste kompromis mellem performance og tålelig komfort i de fleste vejrforhold.
Ihvertfald har jeg stort set ikke brugt min gamle (ellers ret lækre) læderdragt siden jeg købte den to-delte Berik.
- blot et input...
apr 2007
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 69 Svar: 221
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
NB: ProBike i Lystrup ved jeg har fået noget forskelligt Berik-udstyr hjem, så ring og snak med Bent - han er en reel fyr, der hverken plukker dig eller binder dig noget BS på ærmet...
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Det er lige så sikkert som læder, hvis det ellers er lavet rigtigt, og så har det en kæmpefordel - den der har stået med en gennemblødt læderdragt ved, at den skal tørre langsomt, og det kan i værste fald tage dage! Tekstil kan også gennemblødes, selv om det tager noget længere end læder, men det kan tørres ved radiator, fyr eller lignende på ganske få timer.
Har selv begge dele, men vil du ikke det fra starten, vil jeg foreslå tekstil - vi lever i Danmark - Byger der går og kommer, det er den danske osv.
Beklædning