448 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Beklædning Beklædning

Jeg står og skal have min første mc her om ikke mange dage. Jeg køber mig en Suzuki Sv650s. Jeg vil høre om I vil anbefale sådan en til en starter?
Som overskrevet lyder, så skal jeg bruge en masse tøj. Læderset ser alt for sejt ud, men er det bedre med tekstil? gerne begrundelser "ud over at det er vandtæt"
På fårhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beklædning
  • #1   5. apr 2007 Der er fordele og ulemper ved begge typer. Nogen sværger til læder og andre til tekstil.

Læder har den fordel at det sidder tæt på kroppen og giver også en noget bedre beskyttelse hvis du ryger på røven. Dog er tekstil blevet ok, til "røvture", men jeg mener stadigvæk at læder er det bedste.
    Tekstil har den fordel at det både er vind og vandtæt, i modsætning til læder som ikke er nogen af delene. Ulemperne ved textil, ud over at det (jf. mig) ikke er så godt at crashe i, er at det flaprer som en i helvede, når du kører stærkt.
    Når varmen først rigtig kommer til danmark, så er tekstil heller ikke det fedeste at have på, selv om det har adskillige udluftningslommer. Her er læderet suverænt, da de fleste del og heldragter har perforreret læder som hjælper til at holde temperaturen nede.

• #2   5. apr 2007 Har selv textil,. og det er helt fint også om sommeren, man piller bare foret ud... smiley mht vind, ved alm kørsel på motorvej osv er det ikke slemt med at det flapre.. tror man skal over 200 for at det er slemt... smiley

• #3   5. apr 2007 Kører selv med textil...om sommeren, ja hele året, er foret pillet af, du kommer til at svede ved nosserne uanset hvad du vælger.
    Det flagrer ikke op så meget op til 160+- , ved 275 skal jeg ligge mig helt bag kåben for at rystelserne fra jakken ikke påvirker min hjelm etc:p.

• #4   5. apr 2007 Mange nyere dragter benytter sig faktisk af et mix af læder (udsatte slidflader) + div. tekstiler (strækzoner, ventilation).

Det giver (efter min mening) det bedste kompromis mellem performance og tålelig komfort i de fleste vejrforhold.
    Ihvertfald har jeg stort set ikke brugt min gamle (ellers ret lækre) læderdragt siden jeg købte den to-delte Berik.

- blot et input...

• #5   5. apr 2007 Kleen har du evt. et link og pris til den dragt du har købt? Vidste ikke der fandtes "mix'es"

• #6   5. apr 2007 Nej, jeg har desværre ikke et link, idet jeg helt tilfældigt faldt over den i en biks og bare ville ha' den. Jeg mener jeg gav en syv-otte af de lange for den. Jeg ved at både Berik og Dainese gør i kombo-materialer, men du bliver nok nød til selv at surfe lidt rundt på nettet...

NB: ProBike i Lystrup ved jeg har fået noget forskelligt Berik-udstyr hjem, så ring og snak med Bent - han er en reel fyr, der hverken plukker dig eller binder dig noget BS på ærmet...

• #7   6. apr 2007 Som allround synes jeg tekstil er bedst - ikke lækrest.

Det er lige så sikkert som læder, hvis det ellers er lavet rigtigt, og så har det en kæmpefordel - den der har stået med en gennemblødt læderdragt ved, at den skal tørre langsomt, og det kan i værste fald tage dage! Tekstil kan også gennemblødes, selv om det tager noget længere end læder, men det kan tørres ved radiator, fyr eller lignende på ganske få timer.

Har selv begge dele, men vil du ikke det fra starten, vil jeg foreslå tekstil - vi lever i Danmark - Byger der går og kommer, det er den danske osv.

Kommentér på:
Beklædning

Annonce