973 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Prøveplader? Prøveplader?

Hey alle jer der måtte sidde inde i dette skønne vejr smiley

Well jeg står lidt i et dilemma og håber i kan hjælpe smiley

Når jeg kigger ud af vinduet ser jeg mega godt vejr smiley
Når jeg kigger på DMI ser jeg mega godt vejr i weekenden smiley
Når jeg kigger i skuret ser jeg ingen MC smiley
Når jeg ringer til Rydberg hvor cyklen står (Og er færdig, har lige haft ringet smiley ) Får jeg at vide de nok først kan komme med den på tirsdag eller onsdag, fordi de har så travlt smiley

Og så tænkte jeg jo på at jeg jo måske selv kunne hente den smiley
Så ville jeg nemlig smutte ned på motorkontoret og låne et par prøveplader og så få en eller anden til at køre mig derop og så selv tage cyklen hjem, og så på den måde få min første rigtige tur på den smiley smiley
...Nå men nok om mig smiley

Men mit spørgsmål er så, kan man bare gå ned til politiet og få en prøveplade stukket i hånden med det samme, og hvad skal politiet bruge af info og evt. papire, for at jeg kan få en plade? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prøveplader?
  • #2   8. mar 2007 Og så skal du vel have dit kørekort/pas/sygesikring med..

• #3   8. mar 2007 Hmm okay, tak smiley
    Men tænkte så også lige på, hvis jeg nu smutter ind og låner dem imorgen fredag, og så henter cyklen lørdag, hvordan er det så med betaling? For skal jo først bruge pladerne om lørdagen, men der de så vidt jeg ved lukket ikke? Og så kan jeg jo først aflevere dem tilbage mandag. Skal jeg så betale for alle de dage, eller hvordan fungere det?

• #5   8. mar 2007 Du kommer til at kontakte motorkontoret. Nogle steder har de proevplader du kan klistre paa.
    Har de dem i naerheden af dig, skal du kun betale for den dag du skal bruge den. Hvis du faar en normal proeveplade er det for de dage du har den. 100 kr om dagen + 1000 kroner i depositum.
    Du skal bruge cyklens stelnummer og dit koerekort for at leje dem.

• #6   8. mar 2007 Husk stelnummeret på cyklen ellers får du ingen plader!!!!

• #7   8. mar 2007 Hvorfor henter du ikke bare den selv din nr. plade??? Er det ikke bare den der mangler på din MC. Jeg mener den skal du jo også bare hente nede på motorkontoret.

• #8   8. mar 2007 Hvis de på dit lokale motorkontot, bruger papirs-pladerne der skal klistres på, så er der trykt på dem hvilke dage de gælder i.
    De koster 100,- pr dag og ikke noget i depositum.
    Du skal oplyse stelnr. og have dit kørekort med. Det er alt, og du betaler med det samme.
    Du skal dog være opmærksom på. at du ikke må trille en søndagstur med prøvepladen. Det er kun til turen til og fra værksted og registrering og andre ting i samme dur.

/
    Jesper

• #9   8. mar 2007 Okay, super tak for svarene alle sammen smiley

Klaus P, cyklen er ikke synes endnu, der er ikke betalt afgift, ingen forsikring og så self. ingen plader smiley

Jesper, hvad skal det sige med mit lokale motorkontor? smiley
    Troede kun der hva det inde i århus smiley (Og så self nogle andre "stor" byer smiley

• #10   8. mar 2007 Har du spurgt Rydberg om du kan låne en plade, så du kan hente den selv?

De plejer at være meget behjælpelige og venlige derude. Prøv at spørg, du kan højst få nej.

• #11   8. mar 2007 Husk også, at der ikke er kasko forsikring ved kørsel med prøveplader.

• #12   8. mar 2007 Lasse H okay, tak for tippet det vil jeg da lige høre ham om imorgen smiley

Matthias, hvis jeg nu bare siger jeg er studerende og kun 19 år gammel og uden "erfaring" i forsikring selskabernes øjne, behøves jeg så at sige mere? smiley

Heh ej, det er der heller ikke med, det sq umuligt at finde nogen steder der tilbyder kasko til en som mig hvor det er indenfor rimelighedens grænser smiley

• #13   8. mar 2007 Dit lokale motorkontot er det nærmeste. Ved ikke hvor det ligger, men det kan du jo finde på nettet eller i en telefonbog.

• #14   8. mar 2007 Okay, tror bare jeg tar det inde i århus ved politigården, så er jeg fri for at lede så meget smiley
    Tar jo kun 10-15min at komme derind smiley

Tak for svarene allesammen smiley

Kommentér på:
Prøveplader?

Annonce