{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.510 visninger | Oprettet:

Jeres bedste måde at sikre MC mod lange fingre? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået ny motorcykel og kunne godt tænke mig at høre jer der gøre lidt ekstra ud af at tyverisikre cykelen? Jeg har låst min med Ulås til lygtepæl, skivelås og overdækningen smiley Har i fundet en løsning som med næsten garanti kan holde tyven væk? Garage tæller ik!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres bedste måde at sikre MC mod lange fingre?
  • #1   30. apr 2017 Mine er boltet fast i murværket på mit hus sammen med en abus kæde til 1800kr !! Håber da det holder dem væk smiley

• #3   30. apr 2017 Jo tykkere kæde
    Desto mere skræmte bliver de

• #4   30. apr 2017 Jeg overpisser den hver gang, jeg forlader den.
    Så har jeg den i fred.

• #5   30. apr 2017 Kasko forsikring er nok det sikreste.

• #6   30. apr 2017 Ikke når man er 20 og mc er 11år smiley
    2 år og man har betalt cyklens værdi

• #7   30. apr 2017 Jo flere låse jo bedre, du er godt på vej.
    Eventuelt en lås med alarm.

• #8   30. apr 2017 Skiven har alarm smiley Roder lidt med at sætte alarm fast et sted med fjernbetjening da det ikke vil øge tiden jeg skal bruge på at låse den da det kan gøre når man kommer og går fra motorcykel. og så vil den også gå i hvis de andre låse er ved at blive brudt op smiley

• #9   30. apr 2017 Jeg havde på min:

Startspære fra fabrikken
    Abus 8088 skivelås med alarm
    Kryptonite New York 14mm hærdet kæde gennem baghjul
    og
    Dantracker gemt på mcen.

Der har aldrig været nogen der har prøvet at stjæle den, men hvis de vil stjæle den så ryger den så er det lige meget hvad du låser den med.

• #10   30. apr 2017 En arrig hund der reagere på mindste lyd, og et jagt gevær.

• #11   30. apr 2017 Kommer lidt an på hvor langt fra den du kommer smiley

profilbillede
  • #12   30. apr 2017 Min mz står pt under køkkenvinduet med en tynd kædelås, fordi der ikke er plads i mc-skuret (der står min bmw jo). Men så igen: det er jo også en grim mz smiley

• #13   30. apr 2017 Skivelås med alarm og en kæde om noget der sidder fast.

For tiden har jeg en knallert stående i vejen for de dyre maskiner.
    Den knallert har så også bremseskivelås med alarm på. Men er ikke låst fast..... decoy smiley

Og cover henover de dyre,
    så man kan ikke se hvad de er, før man bryder knallerten op og flytter den...
    Medmindre man bor i nærheden så man ved hvad overtrækket gemmer på

Husk du behøver kun gøre din mindre attraktiv at stjæle end den der står ved siden af..

• gleb13
    gleb13 Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 4 Emner: 2 Svar: 19
    #14   1. maj 2017 Søm på sadlen

• #15   1. maj 2017 Stor bremseskive lås med alarm foran og en lille T-hansen skivelås bagpå der er nem at overse.

• #16   1. maj 2017 Jeg kører på min hele tiden...!! smiley

Bruger kædelås ved baghjulet og skivebremselås m/alarm ved forhjulet... og prøver så vidt muligt at parkere den inden for mit synsfelt såfremt den er parkeret ved fremmede/ukendte steder...

Hvis de absolut vil stjæle den, ja så tager de den sgu..!! Vi er jo nødt til at sove ind i mellem...

• #17   1. maj 2017 Kører bare på en kedelig gammel japaner, den gider ingen stjæle....en Suzuki GS500 f.eks, den lader du bare stå i tomgang, ulåst, så er den varmet op og klar, når du skal afsted næste gang...måske der ligger lidt mønter omkring den, som folk har smidt til dig i medlidenhend.

Det var lige, hvad jeg hurtigt kunne komme på af gode råd. Genialt. hvis jeg selv skal sige det.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 282 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.721
    #18   1. maj 2017 Der er en løsning der virker 100%. Lås den inde i et rum - man kan ikke hugge noget man ikke kan se. smiley

• Ham D
    Ham D Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 9
    #19   1. maj 2017 min er malet lyserød, med lyserød sædebtræk og med tankmalerier af store dildo`er...

PS den er aldrig låst.....

• #20   1. maj 2017 en håndgranat og 1½m fiskeline,
    så er du ihverfald sikker på at de kun forsøger en gang

• #21   1. maj 2017

profilbillede
  • #22   3. maj 2017 PTSD og en riffel...

smiley

• #23   3. maj 2017 På nogle cykler er sikringsboksen nem at komme til (fx under sædet). Der kan du evt. fjerne en sikring hvis den skal stå i lidt længere tid. Men at forhindre de smider den op i en kassevogn er umuligt.

• #24   7. maj 2017

profilbillede
  • #25   7. maj 2017

profilbillede
  • #26   7. maj 2017 4 af dem her
    Jeg synes ikke mine to fra thansen + min kædelås var nok til mine 2 maskiner, der begge to har cover på, Og står i en aflåst cykelkælder. -som jeg i øvrigt kender alle der bruger...

Så jeg har bestilt 2 mere

profilbillede
  • #27   8. maj 2017 Men dima så går de vel også nemt i gang når du er ved at tage den ene af?

• #28   8. maj 2017 Nej så fint følende er de heller ikke.
    En på forreste skive og en på bagerste.

Sku jeg komme til at skubbe til cyklen mens jeg tager den ene af, så siger den anden bare bip-bip-bip, og så er det bare at lade den være 30 sekunder mens jeg lige tager hjelm på eller lægger den skivelås jeg lige har afmonteret , i rygsækken til at have med.

Bruger normalt ca 3 minutter på at låse kælderrum op, fjerne låse, fjerne cover og iføre mig det sidste udstyr.

Starter altid med alarm låsene i tilfælde af jeg vender nøglen forkert når jeg prøver at låse en alarm op el.lign., og derfor lige må bruge tiden på noget andet 30 sekunder.

Bare vær opmærksom på at kraftig regn eller vindstød sætter dem i aktivering, og derefter skrigeri hvis det sker igen inden for 5-30 sekunder af første false trigger.

Sååå. De skal pilles af nytårsaften.
    Og geden skal ikke have fast plads under åben himmel

• #29   8. maj 2017 Det selvfølgelig ikke en dårlig vej med flere låse, men i midt hoved vil jeg gerne bruge så kort tid som muligt på at låse den da den skal bruges til hverdagsbrug. Jeg tænker også at hvis de kan få den første af, så er 2 af samme lås er bare falsk sikkerhed

• #30   9. maj 2017 De er faktisk nemme at dæmpe hvis man tænker over det

Men mine maskiner er ikke de dyreste i byen, så det er ikke for pengenes skyld de bliver gået efter. Hvis de gør.
    Derfor formoder jeg også at evt. Tyve ikke vil være af den super opfindsomme type.
    Snarere et par eller tre 15-21 årige lømler uden adgang til professionelt håndværktøj smiley

Skulle man parkere på gadeplan i london f.eks. ville alarmen vel også gå igang konstant.

En udlænding jeg solgte min hverdagsged til sidste sommer har lige fået den forsøgt stjålet på frederiksberg.
    Der sad sådan en billig alarmlås på som jeg gav gam med sidste år, men batteriet var fladt.
    Den stod uden cover på ude under et træ på gaden.

Tyvene har fået pillet tændingen fra og fået maskinen startet, fået vredet ratlåsen i stykker og har så opdaget skivelåsen..
    Jeg skal ind og se på skaderne og hjælpe ham med at få bestilt nyt låsesæt. Han taler ikke dansk.
    Han siger de har sat 3 låse på den nu, i håb om tyvene ikke kommer tilbage med noget der kan spise skivelåsen smiley for så er den lige til at starte og køre væk på.

Typisk frederiksberg, der var der jeg sidst fik stjålet en maskine. En ældre mcscooter jeg havde glemt at låse med kæde den aften og ikke havde fået cover til, endnu..

Den stod godt nok inde i en halv gård, men man kunne se og gå lige ind i gården fra finsensvej...
    Var heldig at politiet fangede tyven på den nogen dage senere.

Nu har jeg et låst rum at putte den ind i, og bor ikke er sted hvor så mange lømler kommer gående forbi og kan se hvor jeg forsvinder hen med dem derhjemme, så ja for every task there's a tool

• gleb13
    gleb13 Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 4 Emner: 2 Svar: 19
    #31   9. maj 2017 Hvor henne i Danmark er det så slemt, at en almindelig cykellås ikke er nok?

• #32   9. maj 2017 #31: Der hvor tyven kommer

• Petur S
    Petur S Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 6 Svar: 2
    #33   12. maj 2017 Sæt en GPS Tracker på den. Det kostede mig 400 kr til mit køretøj

• #34   12. maj 2017 Hvad er det for en gps tracker petur?

• Petur S
    Petur S Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 6 Svar: 2
    #35   12. maj 2017 Dui kan finde den på. http://diims.dk/Account/LogOn?ReturnUrl=%2f

• #36   12. maj 2017 Diims virker IKKE!
    Måske i bymæssig bebyggelse, hvor der jævnligt kommer en postbil forbi i ny og næ, for deres biler har jo forstærkere indbygget, så signalet kommer rundt i by og land. Nå nej, det virker IKKE på landet, testet over flere år, bilen bliver kun detekteret ved Storcenteret og et enkelt sted på hovedvejen derind.
    Spild af penge.

PS! Der kører også færre og færre postbiler rundt. dvs dårligere detektering.

• #37   12. maj 2017 Jeg læste godt at deres dækning på diims ikke var så god og den blev opdateret lidt for sjældent, til man man skulle kunne finde sin mc igen. Ellers havde det været en god dims at smide lige penge efter smiley

• #38   12. maj 2017 Fik en for 200,- ved en som aldrig havde fået den monteret.
    Var i Kbh med den og kunne på data se at den var usynlig helt op til en arbejdsdag af gangen.
    Dur ikke!

Kommentér på:
Jeres bedste måde at sikre MC mod lange fingre?

Annonce