{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.110 visninger | Oprettet:

Hvordan vælger i jeres motorcykel ? {{forumTopicSubject}}

Ja synes selv det er lidt af et problem.. at finde den man synes bedst om smiley

Racing bikes, de er jo super hurtige.
Chopper, der er nogle jo overlækkere selv om de kommer trillende.
Offroadere, kan jo køres hvor man vil, men de er vel ikke lige de bedste til fart ?

osv. osv (streetfighter, onroad, custom og alle dem der)

Hvordan beslutter i jer lige for at det skal bare være den der ? Stod det til mig skulle jeg have en af hver, hehe. men der er jo ligesom en del af dem, og er ikke millionær.

Forventer kun at få svar fra folk der er seriøse, eller på anden måde med lidt sjov.. gider bare ikke hører kritik, det kan man gøre et andet sted.
Mange tak til dem der gider snakke smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan vælger i jeres motorcykel ?
  • #1   23. jan 2008 Jeg vælger med hjertet. Den jeg syntes bedst om er valget.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 282 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.721
    #2   23. jan 2008 Der er kun EN ting der kan give dig en basis for at vælge.

Køreturen.... smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 282 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.721
    #3   23. jan 2008 I mit tilfælde var det økonomi og lyden der tippede vægtskålen.

• #4   23. jan 2008 jeg vælger ud fra det jeg kan li` . jeg elsker sving og baner så derfor er en racer lige min stil .

jeg ville slet ikke kunne finde mig til rette på en touring eller en chopper .

• #5   23. jan 2008 Det er cyklen der vælger dig...

• #6   23. jan 2008 Først fandt jeg mit budget. Så kiggede jeg i den prisklasse til jeg fandt det jeg lige brændte for.
    Og købte det.
    Først køb var en GS500. Billig og fin til prisen. Og troede den sku holde mig kørende i 2 - 3 sæsoner.
    Havde den 1 sæson. Blev for lille. Og jeg havde tjent lidt bedre på job.
    Ud og finde en R6. For det ville jeg sku ha.
    Kørte 1 sæson på den. Og den var jeg sikker på jeg sku beholde. Til jeg prøvede R6 06.. Puha.. Der var endnu bedre forbindelse mellem gashåndtag og smil end på min gamle R6. Så den måtte jeg bare eje. :=)

Anyways, det blev en halv roman. Og jeg takker af.
    -Lasse

• #7   23. jan 2008 hjertet. og seføli økonomien til en hvis grænse. man da mit hjerte går efter potentialet i ombygning og jeg har svaghed for de glade 80ére, har økonmien ikke været så stort et dilemma

• #8   23. jan 2008 Budgetet og at jeg VILLE have en Duc

• #9   23. jan 2008 Tjaee... Pengene giver jo lidt begrænsninger..

Men lidt race er man vil altid til..
    Jeg har nu tit overvejet en "mutant".. For legens skyld..

Men igen.. "pengene".. =8o)
    /Rass

• #10   23. jan 2008 Ja stil men rart at have lidt at vælge mellem efter humør smiley

• #11   23. jan 2008 har prøvet lidt forskelligt og er klart til sportbike, racer er for risikabelt for mit kørekort bla. de store enduro cykler kan jeg godt li...sådan multi køretøj.

• #12   23. jan 2008 Øre, hjerte, øjne og smile effekten når jeg kære og det hele bare flyder sammen (Og det gøt det på begge jeg har lige p.t)

• #13   23. jan 2008 Helt klart custom/chopper/cruiser.... det er indbegrebet af motorcykler, i min verden.... Det er det fedeste at cruise igennem byen med en larmene v-motor og vende hoveder... :0)

Grunden til jeg har det svin jeg har, er: jeg skal have noget at køre noget erfaring hjem på, og det skulle jo også være noget der kan betales.... Så, om et par eller 4 står der sq no en HD i garagen :0)

Denne video siger lissom det hele:
    http://youtube.com/watch?v=U2olCKnTVPI

• #14   23. jan 2008 der skulle selvfølgelig stå: "Så, om et par ÅR eller 4 står...."

• #15   23. jan 2008 Når dit smil er fra øre til øre, så har du fat i den rigtige cykel...!!! Jeg har li købt en Buell XB12R, og der fik lyden alene mit smil frem fra øre til øre hele turen igennem...!!!

• #16   23. jan 2008 Smilet er det vigtigste, har du det ikke på når du køre, er det den falske cykel du køre på.....

Jeg har aldrig smilet, grinet, sunget og skrålet så meget som jeg gjorde det på turen hjem, da jeg lige havde givet forhandleren en check og skulle køre svinet hjem.... :0) :0) :0)

• #17   23. jan 2008 Du skal finde din stil. Om du er til det ene eller andet kan kun DU mærke. Jeg har prøvet lidt af det hele og er kommet frem til at min stil er sofacyklen. Jeg gider ikke at køre stærkt. For mig er det fællesskabet og de hyggelige køreture der tæller. Så min næste kværn bliver nok en intruder eller en dragstar. Nu må vi se hvad økonomien rækker til. smiley

• #18   23. jan 2008 Har det ligesom dig,kan lide flere typer cykler.....det er også derfor jeg altid har gang i flere projekter på en gang.
    KIM.

• #19   23. jan 2008 Jamen, I mit tilfælde kiggede jeg på en CBR 600 F2, men jeg syntes at de var for dyre kontra alder, så jeg endte med at købe drømmebiken, en CBR 600 F4.

For det var nu engang den, jeg ville ha, så det var en beslutning med hjertet, samt en økonomisk betragtning...:-)

• #20   23. jan 2008 Startede på en Katana GS 650 G, havde derefter en kort flirt med en Yamaha Virago 920, men den "leverede" ikke varen... (på det tidspunkt) tilbage på Suzuki, denne gang GSX 750 ES, som der med venners hjælp og en del kontanter blev en del mere volsom end sine model søskende - så voldsom,- at nogle mennesker med pistol, stav og stjerne..... mente det var bedst at jeg kom i karentæne i en periode, tja det er efterhånden 12 - 14 år siden,- havde ellers opgivet tanken om MC igen, men lige pludselig kom lysten til igen - havde aldrig helt glemt Viragoen´s moment - så det skulle være stort igen, så efter flere grundige ovejerelser, blev det en Intruder 1400 (jeg har altid syntes bedst om Suzuki´s desing) - så nu har jeg en dejlig "tøffer" og begreber som "kom nu lige hjem,- og tag nu den korteste vej" er fuldstændig gledet ud af mit univers - og jeg har det bredeste smil på midtsjælland, når jeg drejer "rullen" og den trækker rent fra 45 km/t i 4 gear (har ikke flere) og turen efter morgen brød tager lidt over en time..... men når alt kommer til alt,- så er det dig der vælger cyklen,- stilen kan ærdre sig med tiden - og dit temperment.

Men lige meget hvad du vælger, så kør pænt - du er ikke den eneste der mister noget hvis kører galt....

Mvh. Henrik.

• #22   23. jan 2008 Jeg er også vild med både off-road , racer , og streetfighter stilen ,men ved det bliver for farligt for mig på en kåbecykel så jeg holder mig til det jeg ved får mig til at smile som en flækket træsko , nogen gange skrige af fryd :o) uden det bliver alt for farligt
    ( køber sq en af hver når jeg bliver rig )

• #23   23. jan 2008 Theis (Hobro) For fed video. Det er nøjagtigt det det handler om for mig smiley

• #24   23. jan 2008 Kan også lide flere slags cykler, så hvis man vandt i lotto...................................................................................
    Derfor :
    Solid cykel, godt bundtræk, ok med heste, overkommelig pris, billig forsikring, og jeg bliver ikke så ked, fordi den får en skramme eller to + at sådan en gammel cykel har vist sit værd, og at skrue i den, er næsten ligesom at lege med legoklodser.

• #25   23. jan 2008 Også her Lars (højfyn) J... Så derfor skal du da have en dragstar, og ikke sådan noget suzuki skidt :0) :0)

• #26   23. jan 2008 Glemte lige.................Selvfølgelig nostalgien.....
    Så dem jo første gang, da jeg var en gut på 15.
    Sagde du DRØMMECYKEL....... he he he.
    Det er unægtelig nogle år siden.......................

• #27   23. jan 2008 Hehe Theis den har jeg også drømt meget om. En kammi har sådan en som jeg har prøvet, den kører sgu godt. Meeeen jeg var oppe ved brd jensen i foråret og prøve en 1500 intruder, den sætter altså stadig i blodet på mig smiley

• #28   23. jan 2008 Hmmm... første gang jeg så den tænkte jeg det ser godt nok ikke så ringe ud... smiley

Da jeg hørte lyden og prøvede en tur på den var jeg helt solgt - jeg tror aldrig jeg har været mere sikker på et køb end min SZR. Var næsten chokeret over hvordan den bare passede som hånd i handske med alt jeg ønskede mig af en mc.

Har prøvet en masse andre langt dyrere cykler siden, men ingen af dem har været i nærheden af, i hvertfald ikke nok til at bruge de ekstra penge på dem.

• #29   23. jan 2008 nu ved jeg jo ikke hvor meget "tid" du har, men hvad med wild star 1600 eller 1900? De er jo lidt dyre, men efter min mening, også noget federe.......

• #31   23. jan 2008 Økonomi og erfaring...

Startede på en GS500. Efter et år fik jeg flere penge og følte mig klar til noget større. Så købte jeg SV'eren som jeg p.t. er meget glad for. Bliver færdiguddannet til sommer og overvejer en 1000cc supersport til næste år afhængift af hvad jeg skal slippe i forsikring. Blive nødt til at prøve de kandidater jeg har råd til. Vi snakker ny til 2 år gl. R1, Fireblade, Mille, KiloGixxer eller ZX10R. Måske en Busa, VTR eller Blackbird... Det må tiden vise. jeg har da i hvert fald tænkt mig at prøve nogle forskellige cykler i løbet af i år.

• #32   23. jan 2008 Jeg var fra starten helt vild med udeseendet af min nye bike, en Suzuki GSF 650 Bandit, synes den er vild flot og fræk smiley

Men det er da klart at det også var en væsentlig faktor at prisen er lav for sådan en fætter, det gør det jo lidt sjovere... Og så er den jo sikker med ABS og hele mollevitten smiley

Men må nok indrømme at jeg hovedsagelig vælger med hjertet, og Bandit fangede mig med det samme smiley

• #33   23. jan 2008 kkiggede på på kotoen og der efter gik jeg på jagt. hørte hva folk sys var en god begynder osv. så faldt jeg over min zx6r. og ja. kærlighed ved første blik 5:D:D:D

• #34   23. jan 2008 Lars (højfyn) J, det er denne du skal have: (link fjernet)

Det er en af de fedeste "standard" cykler jeg længe har set.....

• #35   23. jan 2008 mit første valg gik på en rigtig fornuftig starter: så fik et tilbud på en mc-scooter jeg ikke kunne sige nej til, den kørte jeg på 2 år. Så fandt jeg et fint eksemplar af cbr600f2, som jeg kan huske jeg var i marselishallerne og se da den kom frem med min morfar, havde altid ønsket mig sådan en, ja har faktisk stadig en plakat fra den messe med den. Så byttede jeg til den. Der kom mere sport i blodet... og jeg blev effekthamster efter at have prøvekørt en blackbird, faldt valget dog på en hayabusa... jeg måtte bare have den ultimative motorvejs kværn... den var så lidt tung, men egentlig en rigtig gedigen mc, med gode styreegenskaber og altid et vældigt overskud. - den døde så i en soloulykke... efter 2 års pause godt og vel fandt jeg så en r1 i blå, med eftermmonteret turbokit, og jeg må tilstå jeg er blevet skadet af at have se ghostrider... sådan en måtte jeg bare prøve og have...

En mc-nørds udvikling... og hver gang er det hjertet der bestemmer... jeg går efter noget der styrer, bremser og trækker godt... for det giver de mest sublime oplevelser.
    ps. ja jeg har så kørt lidt motorsport for år tilbage (mx).
    Find din egen stil... det skal helt sikkert nok blive godt.
    er du i tvivl er der masser af kompetente folk herinde der ved noget om svagheder på forskellige modeller... så spørger du bare.
    God fornøjelse.

mc-hilsen Offslow

• #36   23. jan 2008 Theis. Alt respekt for harleyer, jeg syntes også at det er nogle fede bikes. Men jeg syntes ikke at de er de ekstra penge værd i forholdt til en japaner i samme stil. Jo måske hvis jeg var stinkende rig, men det er jeg desværre ikk smiley

• #37   23. jan 2008 øknomien til at starte med men efter at ha savle over den jeg har nu i ca 4-5 år fik jeg et tilbud jeg ik kunne sige nej til så nu savler jeg ik mere men nyder at køre på den maskine som fik mig til at savle

lars

• #38   23. jan 2008 En MC skal vælges med hjertet, desværre er der nogen gange noget der hedder pengepungen, der kommer i vejen.

• #39   23. jan 2008 LarsT tror du skal have kigget på dit tastatur.. det laver alt for mange punktumer.. hehe..
    For mig kiggede jeg på hvad mit budget var til.. og kiggede i den prisklasse og så hvilken cykel der skreg mest på mig.. smiley

• #40   23. jan 2008 Når jeg kommer til det - så er det pris og hk smiley

• #41   23. jan 2008 Det mest sportslige til de penge en su og job kan give.. smiley

• #42   23. jan 2008 Det jo smag og behag, og alt det der.... For mig vil en HD altid stå som den ultimative drømmecykel.... Men når jeg får en, skal du ikke regne med at den bliver helt ny.... så meget gider jeg alligevel ikke at arbejde :0) så kan jeg godt "nøjes"..... :0)

• #43   23. jan 2008 theis ok men skal du skrue smiley

• #44   23. jan 2008 Det man ikke har i banken, må man have i hænderne :0)

....eller kende en der kan det der med at skrue...... :0)

• #45   23. jan 2008 haha ja det er rigtigt smiley

• #46   23. jan 2008 Blev nød til at gå af igen smiley

Må sku sige det er nogle gode ideer og ting i er kommet med smiley

Overvejer selv til start en offroader og banecykel til sjov smiley
    Ellers om nogle år en 1300 ccm chopper er nok min drøm..
    Men det er som i siger, med hjertet. Alle vil jo noget forskelligt smiley

• #47   23. jan 2008 www,advrider.com

KTM 950 ADV S
    Fordi den kan alt...

• #48   24. jan 2008 med øjnende og med hjertet og så lidt sund fornuft, livet skal jo også holde lidt selv om man har mc, derfor valgte jeg en stor chopper, troede også jeg var til racer maskine, men har ikke fortrut mit valg, også gør det jo heller ikke noget de er billiger i bøder og forsikring

• #49   24. jan 2008 Har det som tiden står stille i næsten alt smiley
    Bil, scooter, knallert.. så er nu normalt glad for bare at kører smiley

• #50   24. jan 2008 Jeg har hele mit liv drømt om at eje en stor racer, så jeg har egentlig aldrig været i tvivl om, hvor mit hjerte hørte til.

Min første køretur på Firebladen var et langt kæmpestort smil :o)
    Jeg var på rette hylde…..

• #51   24. jan 2008 Hvad angår mig så havde min drøm altid været en FireBlade... Jeg startede dog på en mindre og billigere ældre Kawasaki men den var tung og svær at tumle. Så fandt jeg økonomien til en (dengang) ny CBR600 - og så var jeg solgt.... Efter 4 år på den mente jeg at både økonomi og køreegenskaberne var blevet så gode at jeg godt turde binde an med min drømmecykel... og så købte jeg den i 2002... og den har jeg stadig - da der ikke rigtigt har været noget andet der har "tændt" mig nok til at skifte den ud...

• #52   24. jan 2008 Nemli det skal måles i herligheds effekt.

Inden jeg købte Tuonoen havde jeg en 2001'er CBR929RR købt fra ny. Elskede den maskine og havde absolut ikke planer om den skulle skiftes ud efter allerede 1,5 år. Ved en tilfældighed skulle jeg lige prøve en Tuono ... Efterfølgende lignede jeg en der havde sovet med en bøjle i munden - smilet ville ingen ende tage.

Om byttet var fornuftigt set udfra kvalitet, genslagsværdi, økonomi osv. osv. NEJ udelukkende udfra hjertet.

Total sjov scooter sådan en Tuono, eneste minus jeg ville kunne påpege var at hvis man var en inkaneret gnavpotte .... Ja så ville man få ødelagt sit dårlige humør.

Italienske motorcykler er sådan at nogen dage kan de gøre ejeren rasende - andre dage lykkelige .. Men en ting er sikkert de er ikke kedelige.

Fik jeg frit valg på alle hylder ville jeg vælge:

Tuono Factory til det sjove
    En Honda VFR til den længere tur
    Kawaski ZX10 til når man skulle skynde sig
    Noget KTM offroader til ud over stepperne

Men heldigvis skal man da ikke udvide garagen lige med det samme *S*

• #53   24. jan 2008 glemte lige MOMENT er for mig Feeedt..

• #54   24. jan 2008 Først fastsættes prisgrænsen. så kigger man lidt på udvalget inden for den prisramme man har sat, så ser man lidt på ens behov, derefter køber man en som ligger over den prisgrænse man har sat og som strider mod alt den fornuft man startede ud med....... Noget som de fleste sikkert kan nikke genkendende til. Lækkert ;o)

• #55   24. jan 2008 Thomas[ 9000 ] - !LOL!

• #56   24. jan 2008 Hehe, det er sgu ikke engang løgn , har selv gjort det hver gang jeg skulle have nyt legetøj :o)

• #57   24. jan 2008 Ja, men jeg tror skam også på dig smiley

Jeg kommer selv til at gøre på præcis samme måde..

• #58   24. jan 2008 Hehe jeg skal kun have det jeg vil smiley

hehe, men kender godt til at få en man ikke skulle have haft men man køber den altid alligevel smiley

• #59   24. jan 2008

• #60   24. jan 2008 Til dig eller din far ?
    Til dig: så skal den jo være droslet >:oD

• #61   24. jan 2008 Det var kærlighed ved første blik, da jeg så min Rossi. Jeg vaklede lidt mellem en R6 og R1, men min hastighedsgrænse går til omkring 220, så 6'eren var rigeligt til mig. Da jeg skulle vælge Harley'en var det meget med vægten. Jeg havde kørt en sæson på kærestens Fat Boy, og ville gerne have noget lettere da blive dus med chopper-stilen på.
    Men skønne maskiner begge to.

• #62   24. jan 2008 Mig.. smiley

regner med at starte med en offroader smiley
    Og så en 250 ccm banecykel til sjov

• #63   24. jan 2008 Den skal kunne starte første gang.....

• #64   24. jan 2008 hehe den er god smiley

• #65   24. jan 2008 Jeg vælger ikke min motorcykel...

- Det gør min bankmand ;o)

Løgn, men sjovt!

Kommentér på:
Hvordan vælger i jeres motorcykel ?

Annonce