687 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Afgift og syn? Afgift og syn?

Goaften alle sammen smiley

Da jeg er helt ny indenfor det her, har jeg lige et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med smiley

Sendte for en uge eller to siden, papir ind til skat, for at få at vide hvad jeg skal betale i afgift for cyklen.
Har så fået brev tilbage, og synes den er noget høj.
Har så fået af vide af flere at jeg kan klage over prisen og få den lidt ned.
Men cyklen skal også synes.
Så hvordan foregår alt dette?
Skal jeg sende nye papir ind hvor jeg skriver Så mange penge gider jeg ikke gi smiley og så smutte til syn bagefter?
Eller skal jeg så ha den til syn nu og så sende papir ind igen efter den er blevet synet?

Og nå ja lige et til.
Når jeg skal have den til syn, og når jeg skal ud til en mekker og ha den droslet, skal jeg så virkelig låne en trailer hver gang, da den jo ikke er droslet og jeg kun er 19?
Det gælder ikke at køre på den med prøveplader når den ikke er droslet eller hva? smiley
(Tror godt jeg selv kender svaret, men vil bare lige være sikker smiley )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afgift og syn?
  • #1   31. jan 2007 hvad er afgiften sat til?

• #2   31. jan 2007 37.276,-

Synes selv den er ret høj.
    Gav 25.000 for cyklen og den har trosalt fået 40.000km

• #3   31. jan 2007 Hej Kenneth

Njah...det der med, at klage over prisen kan være en ordentlig omstændig omgang! -forsøgte at køre en sag på min første cikel, da jeg mente jeg havde betalt for meget. Men staten må jo åbentbart te sig som de vil...det er nu snart 2 år siden jeg indgav kravet/klagen...og det er ingengang kommet til nogen form sag/fremvisning!

Desuden er jeg ligeglad nu, skidtet er solgt og staten og deres afgifter kan som sædvanligvis rende mig! smiley

Det andet spørgsmål...personligt kørte jeg mine til og fra syn på prøveplader hver gang jeg har importeret...

• #4   31. jan 2007 Forresten...

Det HELT rigtige mærke du har valgt! smiley

• #5   31. jan 2007 hmm, det lyder lidt som prisen på dem herhjemme! du køre bare til toldsyn med den og betaler midlertidig afgift, og hvis du så syns den er for høj, kan du få den vurderet!
    jeg kørte til toldsyn, betalte asfgift, og hentede plader, så var den prut slået! ;o)

• #6   31. jan 2007 Hvad du gav for MC'en er Skat ligeglade med.
    Du ender på en pris på knap 63K og det er skam ikke for højt ifht handelspriserne herhjemme. Pt står der på dba en 97'er til 80K hos en forhandler.
    Men ja, du kan godt klage over afgiften hvis du syntes den er for høj. Gjode det med min Hawk650 og fik den sat 3K ned, og minkammerat fik slået 8-10K af sin ZX9r

/
    Jesper

Kommentér på:
Afgift og syn?

Annonce