1.086 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Syn og afgift og eventuelt bøde Syn og afgift og eventuelt bøde

Ja så bliv min cykel synet dejligt så troede beg at jeg skulle ud og trille men nej har snakket med skat igår og man må åbenbart ikke køre mens de er ved at finde ud af hvad afgiften den er selv om man har plade på den og alt er iorden og det værste er han sluttede af med at sige til mig at de havde 90 dage til at gi mig et svar øv det var jo så næsten den sommer men er der overhovedet nogen der er blevet stoppet i perioden mellem syn og indtil man har fået afgiften og betalt den?????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syn og afgift og eventuelt bøde
  • #1   25. maj 2012 tænker da mere hvordan du har fået plade på uden afgift? smiley

• #2   25. maj 2012 Der her altid været plader på den jeg har bare skiftet til lovlige dele efter den nye lov og har fremvist den for at betale eventuelt rest afgift hvis der skulle mangle noget for at alt skulle være iorden men nu må jeg ikke køre før de har fundet ud af det er der nogen der har prøvet at blive stoppet i den periode der kan gå op til 90 dage det er længe og gå og vente og kigge på den i det her vejr

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #3   25. maj 2012 Forstår jeg ikke.
    Hvis der stadig er plader på den, hvorfor skulle du så ikke køre en tur?
    Var de i tvivl om den var lovlig havde de vel pillet dem af eller indkaldt den til syn?

• #4   25. maj 2012 Den blev synet i mandags og nu er de ved at finde ud af om der er noget rest afgift der mangler at blive betalt og i den tid de bruger på det må jeg ikke køre med mindre jeg vil risikere at få en bøde på størrelse med det der måske mangler at blive betalt i afgift

• #5   25. maj 2012 Kør knægt, kør for helvede..... hvis du bliver stoppet, med plade på, så spiller du rimeligt bare dum smiley

tror sgu heller ikke Helge hverken tænker over eller opdager at der skulle være noget galt, hvis der i det hele taget er det.

• #6   25. maj 2012 byt rundt på ord 16 og 17.

• #7   25. maj 2012 Jeg kan bare ikke se eller forstå at de kan gi en bøde når papirerne lægger ved skat og bare venter på at blive stemplet

• #8   25. maj 2012 Den er synet, der er betalt afgift, du afventer blot prisen for det der er omforandret, så dvs. alle papirer er i orden, ingen fusk eller svindel.
    Så kan du aldrig straffes eller på anden måde forfølges af div. myndigheder...........Kør for helvede !

• #9   25. maj 2012 Set. Er osse min vurdering men ringede til skat i dag hvor de sage til mig at jeg ikke måtte men det kan jeg bare ikke forstå så ville være godt hvis der var noget der havde prøvet noget ligende og var blevet stoppet og kunne fortælle hvad der skete for min største lyst er osse til bare at køre til røven falder af og ilka skulle vente i 90 dage

• #10   25. maj 2012 Det er da ikke særlig fair hvis du jo netop har søgt om evt extra afgift og de så ikk kan få finger ud, at du skal ha en bøde for dette. Jeg ville 100% køre hvis det var mig, du har jo søgt og gjort hvad du kan, at de så arbejder i slow motion er vel ikke dit problem? Det er jo en iforvejen afgiftet dansk cykel. Hvem ved om der overhovedet bliver en extra afgift? Også vente 90 dage på det..

KØR : D

• #11   25. maj 2012 Jeg er helt enig men kunne godt tænke mig og høre fra nogen der har været ude for det samme og om de har fået en bøde eller om de er sluppet netop fordi de Har været igang med at få det hele gjort rigtigt

• #12   25. maj 2012 Det virker helt tåbeligt, hvis du skulle kunne straffes når ALLE papirer er i orden.

Men omvendt set: Skat's regler er ofte tåbelige smiley

• #13   25. maj 2012 Alle papire er iorden jeg venter bare på skat får sagt til mig om jeg skal af med mere i afgift eller om der er betalt det der skal

• #14   25. maj 2012 Kør dog. Bliver du stoppet, så spiller du bare dum og siger at den lige er blevet synet og godkendt med de dele der sidder på den.
    De 90 dage kan du stikke lodret op i rumpetten. På statsforvaltningens hjemmeside står der at en seperation tager 6måneder. Jeg er nu separeret på 14. måned og afventer stadig de sløve svin.
    De bruger den tid de vil og siger bare at de er blevet forsinket. Det har jo INGEN konsekvenser overhoved, hvis de er forsinket.
    SKAT er enevældig og sådan har det altid været.

Så kør du bare løs og som sagt, så sig at den er synet og godkendt med delene. Men hvorfor skulle du blive stoppet?

• #15   25. maj 2012 Kør - skulle du blive stoppet, så må du jo forklare dem sagen på samme vis som her. Du kunne evt. have en kopi af alle papirerne i inderlommen, som du kan fremvise.

• #16   25. maj 2012 Ja det vil sige det eneste der mangler er papiret fra skat med at afgiften er iorden det venter jeg på at få jo

• #17   25. maj 2012 Jeg har kørt bil dagligt i 17 år nu og er aldrig blevet stoppet.

Så kan du selv regne sandsynligheden ud for, at du skulle blive stoppet i løbet af 90 dage smiley

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #18   25. maj 2012 pokkers til forskel på at køre bil og så køre ombygget harley, hvad angår frekvensen af at blive stoppet smiley

• #19   25. maj 2012 Dér har du naturligvis en god pointe smiley

Nu prøvede jeg blot at angribe det fra den positive vinkel og lade sandsynligheden tale for smiley

• #20   25. maj 2012 Har tænkt det samme men her skal de bare høre lyden af en harley så skal den findes og stoppes så ville gerne vide hvad man kunne forvente hvis der nu var nogen der måske havde prøvet der

• #22   25. maj 2012 Det jeg ikke forstår er at jeg ikke må køre imens jeg har jo selv indleveret alle papirer osv til dem hvorlang tid gik der før du hørte det endelige svar fra dem ???

• #23   26. maj 2012 Peter har ret. De kører jo deciderede aktioner mod os for tiden, så hold stille og ryk dem for svar hele tiden.

Kommentér på:
Syn og afgift og eventuelt bøde

Annonce