1.117 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

SV650S vs. RF600R SV650S vs. RF600R

Hey.

Jeg regner med at den lille suzuki skal skiftes ud engang til sommer (hvis pengene bliver til det).

Jeg har længe fået og været lun på Rf600R. Jeg synes modellen er utrolig smuk.
Men her p ådet sidste har jeg også fået øjnene op for '99 modellen af Suzuki Sv650S.

Hvilket negativt og positivt kan man sige om cyklerne, stillet op ved siden af hinanden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SV650S vs. RF600R
  • #1   13. jan 2007 Positivt: De er billige og velkørende
    Negativt: Der står Suzuki på tanken..... ;o)

• #2   13. jan 2007 Ja det er jeg sgu godt kalr over =)
    Men så kan vi jo blive ved med at kritisere diverse mc'er.

Jeg tænker mere på fordele og ulemper de 2 mc'er imellem.

• #3   13. jan 2007 yjah det er jo to vidt forskelige maskiner, men prøv at køre på dem og så dan dit eget indtryk.

• #4   13. jan 2007 Spøg til side. De er nu ganske velkørende og rimelige fejlfrie hvis de har fået deres service, og det gælder jo for alle MC'er. Men ingen af dem ligge i toppen af kvaliteten rent finish-mæssigt, så se efter rust på stel (RF) og SV kan have et problem med at sætte ud på forreste cylindre i regnvejr. Det er fordi forhjulet sprøjter vand op til motoren, så nogle har med succes monteret en forskærmsforlænger.

De er begge gode på en snoet vej, dog er SV'eren hurtigst her, og begge er komfortable og har overskud nok i motoren til en længere tur med passager.

/
    Jesper

• #5   13. jan 2007 ved valg af en sv får du lavere omdrejninger da den er v2 .
    det er EN af de ting jeg sætter pris på ved længere ture på en v2 fremfor en r4

• #6   13. jan 2007 Det er fine cykler begge to ... så det er smag og behag...

Havde også kig på begge to, da jeg købte min RFér

Jeg valgt dog RFéren, idet jeg altid har været mega vild med dens udseende ....

RFéren har højere ydelser og dermed større topfart, hvorimod SVéren har lidt bedre moment...

Derudover står valget jo også om man er til V2 eller R4...

I 6. gear er der ikke meget forskel på omdrejningstallet - jeg har dog også skiftet fortandhjulet på min for at sænke omdrejningstallet en smule .. kører 4.700 o/m ved 100 km/t ... og den kan sagtens trække det

• #7   13. jan 2007 RF'eren er helt sikkert dyrere i forsikring da det går som en sportsbike

• #8   13. jan 2007 Ja der er meget forskel på forsikringsprisen på de to. Jeg skulle slippe omkring 12,000 for kasko på RF'eren, og nu giver jeg kun 4000,- for SV'eren med kasko.

Jeg kan kun sige at jeg er glad for skiftet til SV. Den er godt nok ikke helt så hurtig som RF'eren, men den styrer til gengæld noget bedre og så er den lettere.

• #9   13. jan 2007 Ved GF-forsikring og Thisted-forsikring er det værdien på motorcyklen, som de tager udgangspunkt i, så der har det ikke noget at sige...

Men ved FDM-forsikring samt TopDanmark er RF´eren væsentlige dyrere end en SVér .. ja endnu noget dyere end en SV 1000 S - hvilket ikke er ret logisk ...

• #10   13. jan 2007 Har selv en RF og en af mine gode kammerater har en SV650s og vi kører tit sammen. Ved ikk om en SVer er bedre i sving, muligvis ska man bruge mere konttrastyring med RFeren, pga. den højere vægt. Der er vist ca 15 kg forskel på det to. SVeren har selvfølgelig en bedre bundtræk helt fra bunden, men RFeren trækker nu rigtig godt fra 4000 rpm og kan sagtens overhale her i 6. gear. Acc. og topfart mæssigt er der dog stor forskel på det to, selvom der på papiret er 15kg forskel til SVeren side og på baghjulet har RFeren måske 10-15 hk fordel

• #11   13. jan 2007 Jeppe-->

Hvordan er accelerationen på dem i forhold til hinanden? Når i kører side om side..

• #12   13. jan 2007 Jeg ville gå efter en sv650
    Har selv både haft rf400/rf600/rf900 Og har kørt en del på sv650

SV 650 er en nyere konstruktion
    Sv650 er MEGET letkørt sammenlignet med rf600.
    Der er cirka 10-15 hk forskel på hjulet, men udlignes af SV`erens lavere vægt. (RF har flest heste på hjulet, der Jeppe beskriver skyldes nok strømlinethed, at RF fjerner vind bedre)

RF´eren føles træg og tung sammenlignet med sv´eren!

Så mit råd, gå efter en sv´er

• #13   13. jan 2007 Det er ret skørt med acc.
    0-100 køres ca. side om side, der er minimal forskel og højst en cykellængde mellem de to, men derfra og opad er der en verden til forskel.
    Fra 100 og opad kan jeg have en passager med bagpå og stadig ligger vi side om side.

• #14   13. jan 2007 Hvis man kører 0-200 er det sjovt at de følges ad op til ca 100, men at derfra den ene pludselig trækker meget fra. Sjovt når de de første sekunder virker nødagtig lige hurtige smiley

• #15   13. jan 2007 Okay.
    Hvad har de 2 maskiner af "Sygdomme"?

• #16   13. jan 2007 Info fra MC-tests:

RF600R
    0-100: 3,7
    0-120: 4,9
    0-180: 12,2
    0-200: 19,1

SV650S
    0-100: 4,2
    0-120: 5,6
    0-180: 16,9
    0-200: 64,2

• #17   13. jan 2007 ren mellemaccelerationsmæssig kan RFéren ikke følge med. På toppen kan SV ikke følge med. Med 2 ligegode førere vil en SV til enhver tid vinde på en hvilken som helst bane! Der er RF`ren sat helt af.

RF´eren har også ry for at være en god touringmaskine. Det er den også, men SV klarer det mindst ligesågodt hvis ikke bedre. (her tænker jeg på stabilitet ved højfart med passager og oppakning)

RF´eren er en gammel konstruktion hvor vægten ikke er et issue:) Det er vel sygdom nok smiley
    RF´eren har en rigtig god slidstærk motor, men af og til går deres 2. gear. Det er de kendte for. Det skyldes forkerte gearskift

Tror ikke der er deciderede sygdomme på nogle af dem, men kan være jeg tager fejl

• #18   13. jan 2007 sv'ern er langt sjovere at køre...bare min mening!!!

• #19   13. jan 2007 Dry Weight: 165 kg (364 lbs)
    Engine type: Liquid-cooled 645 cc V-twin, DOHC, 8 valves. 70 hp (51.1 kW)/ 9,000 rpm, 62 Nm/ 7,500 rpm.

Dry Weight: 195 kg (429 lbs)
    Engine type: Water-cooled 600 cc inline-4, DOHC, TSCC,16 valves. 100 hp/ 10.600 rpm, 63 Nm/ 9.800 rpm.

-> http://www.suzukicycles.org/All-Suzuki/all_suzuki_models.html

• #20   13. jan 2007 Ren mellemaccelerationsmæssig tror jeg godt at RFéren kan følge SVéren ...

Det kræver bare at man bruger et lavere gear og derved får flere omdrejninger på maskinen...

• #21   13. jan 2007 Ja, men så hedder det ikke mellemacc. Mikael smiley

Det kræver de er i samme gear. Fx 60-120 km/t i 4. gear

• #22   13. jan 2007 mikael p . en månecykel ??.
    rfèrn er da tung og dvask og se på i forhold til svèn .
    kan slet ikke følge dig der .
    men det er jo også en smagsting smiley

• #23   13. jan 2007 ja, den kunne jeg også tænke mig at få uddybet

• #24   13. jan 2007 Jeg vil også nok sige at SV'eren fuldt ud kompenserer for de færre hk, ved at være meget mere letkørt i sving og det gør den til den sjoveste maskine af de to. Den er også helt på niveau med RF'eren når det kommer til touring.
    Uanset hvordan det vendes og drejes, så er der mest sjov for pengene med SV'eren.

• #25   13. jan 2007 Kan lidt godt følge dig Mikael. Synes også at den første model er for "rund og blød" at se på

• #26   13. jan 2007 Prøv begge 2 inden evt. køb.
    Mig bekendt har de ikke de store minus'er. Er man mest til sjov kørsel på de små veje, ville jeg vælge Sv'eren og er man til de længere ture ville jeg vælge RF´en. men prøv dem først.

evt. kig forbi på www.rf-klubben.dk (der er en del RF600 kørere)

• #27   13. jan 2007 Jeg ville til hver en tid vælge SV'en. Det er svingegenskaber der tæller mest.

• #28   14. jan 2007 Ville gå efter SV650, den er nyere, lettere og styrr bedre.

Mvh. Rune

Kommentér på:
SV650S vs. RF600R

Annonce