621 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Køb af brugt mc?? Køb af brugt mc??

Jeg skal inden så længe købr en brugt mc. det bliver højst sansynligt en Suzuki gsx 600 f.
Har det noget at sige den har kørt 50-60.000, eller kan de holde til det??
Har de nogle sygdomme/noget jeg skal være opmærksom på??
Hvilken årgang skal jeg helst have fat i??
Min økonomi siger omkr. 50-55.000

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af brugt mc??
  • #1   12. feb 2005 hmm... har lige været på dba.dk og dem er der sq ikke mange af....
    tror jeg holder mig til en gsx 600 f :o)

• #2   12. feb 2005 Nu er der helt sikkert en stor forskel på at forsikre en RF og en GSXF:) medmindre man er elite osv osv.

• #3   12. feb 2005 Der skal kun ansvar på...

• #4   12. feb 2005 ja, meen 400 ccm det er ikke nok, gider ikke skifte efter et år, pga den er for lille....

• #5   12. feb 2005 hmm... er blevet anbefalet en gsx 600 f af mange, såå det må jo være en ok maskine

Tja en sv650... hmm det kunne da godt ske jeg skulle overveje sådan en, er den bedere end en gsx 600 f??

Undskyld alle mine "dumme" spørgsmål, men jeg er ny her *gg*

• #6   12. feb 2005 Hvis jeg skulle vælge mellem en SV650 og en gsxf600 ville jeg klart vælge SV'eren. Den har en bedre lyd, frækkere look, bedre køregenskaber og jeg den kan du forsikre til samme pris når det kun er kasko der skal på... Men der er jo mange fede maskiner til den pris. Personligt ville jeg nok finde en cbr600f2, men det er jo bare mig smiley held og lykke.

• #7   13. feb 2005 Nu var planen at holde den på 50.000 kr. max 55.000 da der kun skal ansvar på.
    Jeg kan kun nå at skrabe 35.000 sammen inden jeg skal ud og købe, og vil helst ikke låne så mange penge til den, nu da der ikke skal kasko på...

• #8   13. feb 2005 Men for at komme tilbage til mit spørgsmål :o)
    Skal jeg være bange for at købe en mc som har kørt 50-60.000 km??

• #9   13. feb 2005 Sådan en RF600 er sq ok fed, der er ellers en på dba.dk til 55.000, så er det bare noget pis der lige går 2-3 mdr. inden jeg har mit kort... :0(

• #10   13. feb 2005 Du skal være opmærksom på knasternes stand.
    Hærdningen på knasterne på mange af suzuki's 600+750 oliekølet motore er ikke så god, hvilket medfører pitting. Tyske motorad "anklagede" engang suzuki for at være "opfinder" af begrebet pitting...
    Det gælder både for den gamle, men også de nyere modeller.
    Har hørt om tilfælde hvor knastakslen kun holdt 20.000km!!!!
    Hvis knastakslen er slidt kan det også gå ud over vippetøjet...

Andre modeller du kan se på, kunne være Honda VFR750 og CBR600, Kawasaki GPX600 og som tidligere nævnt Suzuki RF600. De findes alle i dit prisleje.

Generelt når man kigger på en MC med nogle år og km på bagen, så se hvordan de alm. sliddele har det. Dvs. bremseskiver og klodser, kædekit, dæk og affjedringen.
    Nye skiver og klodser til forbremsen på fx en CBR600 kan godt løbe op i 2800,- og et kædekit er ca 1000,-
    Så sliddelene skal man også være opmærksom på da udskiftning af disse hurtigt kan løbe op.

Men når du får dit kort, så prøv nogle forsk. MC'er. Hvis du falder for en GPX600 så lad være med at købe den første du kigger på, se og prøv flere af samme model så du har noget at sammenligne med.
    Det bedste er at tage en med som har lidt forstand på MC'er

Held og lykke
    Jesper

• #11   13. feb 2005 Hey Martin.

Jeg har lige købt mig en gsx 600 f fra 95 og har ikk været specielt heldig. Den har som Jesper siger de børne sygdomme med knasterne og vippetøjet og det kom til at koste mig lige knap 6000 oven i de 41500 jeg havde givet for den i forvejen.

Men når det så er sagt så vyntes jeg ellers det er en dejlig Mc. Har dog kun kørt nogle få km på den så tag dette med et gran salt.

Jeg ville, hvis det var mig, helt sikkert vælge en cbr 600 F2/3. Og det kan jeg kun sige ud fra udseende og hvad jeg har hørt af omtale af den.

Men held og lykke i jagten på en MC.

• #12   13. feb 2005 Du kan roligt købe en GSX 600F, jeg har haft 2 750F ere der havde de km på sig, det eneste jeg synes var træls det var at der var ikke nogen der kunne justere karburatorene ordentligt, den ville gerne gå ud hvis den holdt i tomgang, og man så gav hurtig gas, men ved ikke om det er et problem på 600, ellers er det en ok maskine, der er ikke noget at være bange for.

MVH Tonny

• #14   13. feb 2005 Nej aldrig haft jet kit på...

• #15   13. feb 2005 Jonas: har aldrig før hørt om knastproblemer på en GPX600 af senere årgang (heller ikke af de ældre). Men det er jo ikke ens betydende med at de ikke eksisterer. Tror bare ikke det er så omfattende som på GSX-F.
    Det var nu ikke en F2'er men en F1'er jeg havde i tankerne. Der burde man for 50K få et meget pænt eksemplar.
    www.aarremc.dk har en pæn F1'er stående...

Et andet godt bud ville være en ZZR600 de er også kommet ned i en rimelig pris

Jesper

• #16   13. feb 2005 evt en Yamaha fzr 600???

• #17   13. feb 2005 Jeg købte en RF600 fra'95 sidste år og ind til vidre har den kørt som en drøm.

Der er rigeligt med kræfter til mit forbrug (fik kortet sidste år) på nuværende tidspunkt.

Det eneste der er, at man har en del vægt på armene, så kører man ikke alt for hurtigt, kan det mærkes på længere ture.

Den er vidst nok heller ikke så velegnet til høje personer pga. kørestillingen.

Bare det snart var sommer...........

• #18   13. feb 2005 Hvis det var mig........

Valgte jeg enten en Honda CBR 600 F2, Yamaha FZR 600 eller en Kawazaki ZZR 600!

Kommentér på:
Køb af brugt mc??

Annonce