{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
901 visninger | Oprettet:

Valg af R6... {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal erhverve mig en Yamaha Yzf R6 inden for de næste par måneder

Så er mit spørgsmål hvormeget det har og sige om det er den "gamle" model eller den "nye" model, tænker på hvornår det er de får smedet stempler og stærkere gearkasse, og om det kan betale sig og gi det mere fpr og få den nye model

Har kigget på et par stykker fra 99-00 og de ligger på omkring 99k til 115k

Og et par 01-02 modeller der ligger mellem 115k og 125k

Så tænker jeg på om det kan betale sig og gi det xtra og få den "nye" model eller det ikke har det store og sige..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af R6...
  • #1   7. feb 2005 Hejsa, da jeg har haft en 2000 model ville jeg råde dig til at gå efter en 2001 og frem, gearkassen på den "gamle" er noget skit, og den fik blandt andet nye stempler fordi den brugte for meget olie, der blev også lavet en del andre lækre småting på den nye....

    Håber du finder hva du søger...


  • #2   7. feb 2005 Hej Peter

    Min er, som du kan se, en 99 der har kørt 43000km. Den kører som en drøm. Ingen mislyde eller noget. Jeg har lige kontrolleret ventilafstand. Den var stadigvæk indenfor tollerencen efter 43000km.
    Om det kan betale sig at købe en nyere ved jeg ikke. Jeg har godt hørt at den får smedede stempler i 01 (tror jeg nok), men vist ikke flere heste. Har engang læst en test i touring nyt hvor 99eren står med de bedste præsentationer, ved ikke hvorfor, eller om det er en tilfældighed.
    Held og lykkemed det. Du bliver nok glad for den, ligemeget hvilken model du vælger.

    Christian


  • #3   7. feb 2005 Hej Søren

    Hvad skete der med din gearkasse med din R6?

    VH Christian


  • #4   7. feb 2005 Ja det var sådan set for og høre om det genneralt var et problem på dem alle, men det kan jeg så se at du ikke har haft problemer med....

    Det er vel alt efter hvordan den er kørt selvfølgelig


  • #5   7. feb 2005 Der skete ikke noget ved gearkassen, men den er meget grov, og kan være svær at få i gear, den hopper også i frigear, ved hurtig skift mellem første og andet... snakkede med fisker om det og han kendte godt probemet, og det har også været omtalt i div test...

  • #6   7. feb 2005 Det er jo også bare min mening, men der er jo altid en del begyder ting på en ny model, som der for det meste bliver rettet på de opdaterede modeller, og det er måske værd at overveje at smide de sidste 5-10k og få en uden børnesydomme, det er vel heller ikke for sjov de har forbedret gearkassen...

    Det er jo ikke for at sige en "gamle" er dårlig cykkel, for det er det ikke!! men den nye er bedere og det er der vel ikke nogen der kan modsige...


  • #7   7. feb 2005 Jeps det er jo også altid nemmere at bruge andres penge ;o)
    og skal nok blive en glad mand lige meget hva han vælger

    God jagt.....


  • #8   7. feb 2005 Jeg ville helt klart gå efter den nye model, der er klare forbedringer på den nye model fremfor den gamle, især på motoren som i har diskuteren, men der er også ændret nogle småting på selve cyklen som skulle give bedre aerodynamik og vejgreb. Og hvis du kan få en af de nye modeller til 115/125 ville jeg klart slå til.

  • #9   8. feb 2005 Har en kammerat der har en rigtig fin 02 model til salg, kørt omkring 20-25.000 km, hvis det evt kunne have interesse.. Har osse prøvet suzuki og jeg vil under ingen omstændigheder bytte mín R6 for sådan én. R6`eren trækker fra Honda 900 Fireblade RR, ikke den helt nye model, men alligevel, og så er designet osse lidt mere moderne så køb du dig bar en R6`er...!!:-)

    Vh Jakob


  • #10   9. feb 2005 :o) Det er godt nok lige optimistisk nok at bilde ham ind at den kan køre fra gsx-r eller et fejeblad, for så det i hvert fald ikke en standart r6, og ingen tvivl om at det er en pæn cykkel, men at kalde en cykel med en forgaffel fra en yamaha 4 gear´s moderne er også lige at stamme den :o)

  • #11   9. feb 2005 Ja tro I bar det, men nu er det altså sådan at både min kammerat`s R6 og min har trukket med 2 forskellige 900 RR og de har begge fået hjul på motorvej, desværre for dem men sandt nok..!! Plus Honda VTR 1000 SP1 og Aprilla RSV 1000 Mille, ved Hondaen træk R6 okay fra, Aprillaen var sværere, men muligt at jorde dem begge, SÅ alt respekt til en R6...:-)

    Det var osse bare en konstatering, og nej det er ikke optimistisk at bilde ham noget ind der er sandt, det er der ingen idè i.


  • #12   9. feb 2005 Jacob L

    Jeg stiller gerne op til hver en tid hvis det er, nu har jeg jo også haft sådan en r6, en r6 er også "kun" opgivet til 255, den går ca 278 på skiven og det tager sin tid at komme der op, en r6 er skabt til at køre på bane, og der er der til gengæld heller ikke meget der kan hænge på den...
    Ud over det er det et meget! flot eksemplar du triller rundt på, den sku bare lige have en upsidedown gaffel på, så ville der ikke værre et øje tørt....



  • #13   9. feb 2005 Ja ja ja ja den er god med dig, det er sjovt jeg kan få min til at vise 290 på uret, og det samme kan min kammerat, ved ikke hvor ringe din motor har været, men min har ingen problemer til 280, så begynder det at tage lidt tid op t 290.. Kan fortælle dig, ligegyldigt hvordan jeg kæmper for at holde den nede fra stående start så vil den op 1. 2. og gerne lidt 3. Jeg har været heldig med den motor åbenbart, hvis der ingen andre er herinde der kan få sådan én R6`er til at vise 290 på uret på lige vej..!!


  • #14   10. feb 2005 He he nemlig ja.. Er sgu egentlig osse noget så ligeglad med hva I må tro, for det er nu engang sådan at det er sandt, ellers ville jeg overhovedet ikke sige andet. Desuden kører min kammerat`s R6 ligeså hurtigt på toppen, tror du jeg lyver?! Hmm der er nu ikke noget støj fra min gearkasse, den spinder..

    For 5 potter pis kåbe hahaha, nemlig, fordi den ikke skal minde om en kampvogn som din suzuki der,...!



  • #15   11. feb 2005 Søren D.

    Nu kommer det jo også an på hvilken årgang af R6`eren du har haft, da de nye modeller 2001+ jo har fået flere forbedringer frem for den "ældre" model. Jeg har endda hørt om en fra Skjern Motorcykler der har en tunet R6 åtgang 99` og den skulle ikke kunne følge med standard 2001 model, efter det jeg har hørt. Jeg vil ikke blande mig i diskussionen om hvilken cykel der er den hurtigste, blot lige give mit besyv med. :o)


  • #16   11. feb 2005 Rart med noget Yamaha opbakning drenge..:-) Den ska bar snart ha noget gas på vejene igen wee...

  • #17   11. feb 2005 Sebastian L

    Jo det var er 2000 model så det kan sagtens være, og det er jo så en grund mere til at Peter S nok burde ofre de sidste penge og købe den nye, som det hele her jo handlede om, det handler jo ikke om Suzuki mod jamaha, syntes dog at det er helt fint at Jacobsen spørger om han havde overvejet en gsx-r, jeg var jo også glad for min r6er, men oplevede først hvad rigtig køreglæde var da jeg fik min gsx-r, men igen, det er jo bare min mening...

    Hva blev der ellers af Peter S i den her diskussion???


Kommentér på:
Valg af R6...

Annonce