{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

kristian s
kristian s
Tilmeldt:
26. nov 2006
Følger: 2 Emner: 34 Svar: 42

En fornuftig førstegangscykel? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til at tage kort til mc, og regner med at skulle have en mc til foråret. Det er naturligvis begrænset hvor meget jeg ved om motorcykler, og vil derfor gerne høre "eksperternes" mening smiley


Jeg ved ikke hvad jeg skal kigge efter, og er derfor interesseret i nogle emner. Da det er min første cykel skal det naturligvis ikke være den vildeste man kan få, men stadigvæk skal der jo gerne være noget riv i den (regner med at have den i nogle år, så det skal ikke være en der bliver kedelig med det samme).

Drømmen ville self være en zx6r, men ved ikk om ikk de3t er lige vildt nok, og desuden ville jeg gerne kunne holde prisen under 75.000,-.
Jeg har forelsket mig i ducati, har bl.a. fundet nogle fine 600 ccm fra midthalvfemserne. Ved dog ikke om det er dette ville være fornuftigt . .
Har også set man kan få en ny er6f til under 90.000 (selvom dette rykker llidt på det oprindelige bugdet). men syntes bare ikke 100% om designet. Er designmæssigt mere til cykler som zx6r.

Jeg er derfor åben for forslag, og høre gerne fra folk med ideer til en fornuftig sportscykel. Cyklen skal være driftsikker, samt billig i drift. Jeg skal ikke ud at køre over 200, men lægger stor vægt på en godt acceleration.
Jeg er 1.90 høj, hvis dette skulle have relevans.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En fornuftig førstegangscykel?
  • #1   26. nov 2006 CBR 600 F-modellerne ville være et godt bud.. Men du må jo regne med, at sportsmotorcykler ikke umiddelbart er bygget til høje personer! smiley

  • Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #2   26. nov 2006 Jeg har min til salg. Det er en fin Begyndercykel

  • #3   26. nov 2006 ZXR 750 fra 93 er en fin begynder maskine og også god plads på den til lange personer. Er selv 1.98.
    Kører fint.



  • kristian s
    kristian s Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 2 Emner: 34 Svar: 42
    #4   26. nov 2006 Og det er ikke umiddelbart ufrnuftigt at købe en cykel der er over 10 år gammel? og hvordanmed km? en mc køre jo ikk ligeså langt som en gammel golf 2. .
    Skal self ikk ud at handle på egen hånd, men bare for lige ar spore mig ind på hva det er man skal kigge på.Syntews faktisk sådan en zxr 750 er ret fed.

    Hvodanmmed min forkærlighed for ducati. Duer den ikk til mit behov tror i?
    Eller skal jeg måske vente med at kørbe sådan en, til budgettet er lidt mere medgørligt?



  • #5   26. nov 2006 Jeg vil anbefale dig at vente lidt med en Duc. Ikke at jeg har erfaringer med dem, men det siges at der er mange reperationer på dem.

    Nu ved jeg godt at jeg kan blive lidt upopulær, men jeg vil varmt anbefale en Hyosung GT 650R. Den er billigere end en SV650. Motoren er lavet med licens fra suzuki. Jeg har ikke haft et eneste problem med min, det første år. Den kører ca. 18-20 km på 1 liter benzin. Der er nok nogen som vil sige at den ikke er driftsikker, men jeg har som sagt ikke haft nogle problemer over hovedet og den starter hver gang.


  • #6   26. nov 2006 Ducati. Jeg regner med at du tænker på en ss. Det er sgu en fin maskine og kan helt sikkert dække dit behov. Det er dog ikke så meget ræs at se på som en zx for eksempel. Men den vil til hver en tid være lige så sjov at køre på på danske veje. Det er jo også lidt med hjertet man vælger MC og hvis Ducati er det som hjertet siger så er der nok ikke meget andet der virker.
    ZXR kan god klare en del. Min havde kørt over 60.000 til sidst mens jeg havde den og der var ikke rørt ved motoren overhovedet. Der skal selvfølgelig skiftes lejer diverse steder på cyklen men sådan er det jo. Det er almindelige sliddele. Har set ZXR til 60.000 her i danmark før så prisen er da til at have med at gøre.

    Bare husk at hvis du køber kawa så skal den være GRØN





  • #7   26. nov 2006 Jeg ved ikke hvor gammel du er; men hvis du skal have kasko på, er det en stor ulempe med en R-model, da de som regel koster en formue i kasko... af den grund er det også jeg valgte min Suzuki GSX750-F. Den har kræfter nok med dens 93 hk, den har moment nok pga. de 750ccm og den styrer ganske fortræffeligt OG den er "billig" i frosikring.
    Hvis du er interesseret, så er min til salg her http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=10336
    Den er serviceret med eks. ny bremseskive bag, og så er den nysynet, så den er lige til at hente ud af garagen 1. marts og nyde de første sæsoner på smiley


  • #8   26. nov 2006 Kasko kan slet ikke betale sig på en gammel cykel som en ZXR fra 93 så det slipper du får at tænke på. haha


  • #9   26. nov 2006 Det ved jeg skam ikke om det ikke kan... der er jo nogen der ikke er trygge ved at have 60-70K stående på gaden uden forsikring smiley

  • #10   26. nov 2006 Man stiller sgu da ikke sin cykel på gaden... Den skal da indenfor smiley

  • #11   26. nov 2006 Kristian S: En 10 år gammel MC kan godt være et godt køb. En Hinda VFR750 fra midt 90'erne holder 500.000km ved alm service. Den har en fejl, og det er den originale ladeensretter der kan brænde af.
    Der er god plads på den til en af din højde, og trækket i motoren gør at en fornuftig begynder godt kan lære at køre på den. Men undervurder den ikke. Den trækker igennem.

    /
    Jesper


  • #12   27. nov 2006 Jeg ville vælge Honda CB 500, den er billig og driftsikker

  • #13   27. nov 2006 Jeg er ret enig med Christian(Lyngby)

    Det her cykler komme ikke fra Kim Il Yong,s kollektiver! Man har et højt udviklet industriapparat i Sydkorea. Men selvfølgelig - er man "mærkevareorienteret" ja så hedder det jo noget forkert.

    Endvidere - alle producenter leverer mandagsvarer ind imellem.

    Så er Hyosung altså heller ikke værre, og ser man på værditab som absolut størrelse (altså i kr) og ikke i procent, er der noget mindre værditab i sådan en end i ret meget andet.

    Dertil kommer, at vi taler om en førstegangskøber, der til og med skal tegne noget forsikring(real-life så bliver der næppe råd til kasko). Det er absolut en fordel ikke at stå med en alt for dyr cykel i den situation.


  • kristian s
    kristian s Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 2 Emner: 34 Svar: 42
    #14   27. nov 2006 Hold da fast hvor får man meget klog motorcykel snak herinde . . ville være meget lettere hvis man bare kunne slå facit op i en bog over hvilken mc man ska købe første gang . .
    Det er jo heller ikke nemt når man endnu ikke ordentligt har prøvet at køre på nogle forskellige . .

    Hvis man nu skulle skrive noget helt generelt om de forskellige mærker, hvad ville det så være . .(jeg mener, i bilverdenen er det alment kendt, at wv er (muligvis for) dyrt. skoda er fornuftigt da det er wv indeni, eneste minus er navnet. Og Susuki er billigt, og taber værdi (håber i forstår hvad jeg mener)

    For skal da ærligt indrømme, at en ny Hyosung, alt andet lige, kunne lyde som mere fornuftigt end en gammel brugt zxr 750 . . .



  • #15   27. nov 2006 Kristian S:

    Nu får jeg en skideballe, og du får tudet ørerne fulde af hvad for lort alt andet end Honda, Yamaha, Suzuki, Ducati osv. er.

    Gør dig selv en tjeneste. Sæt dig ned og lav en afskrivningstabel og regn så sammen hvor mange absolutte kr du har mistet efter 2-3 år. Det er helt normalt, at en nystarter som dig skifter ud efter 2-3 år.

    Tag evt de helt billige kineserknallerter med i regnestykket(dukker mig nu)

    Der er utrolig meget "mærkehysteri" i MC-verdenen. Det gælder ikke bare cykler, men også hjelme, støvler - you name it......


  • #16   28. nov 2006 ...og husk nu at købe noget tøj !! Det behøver ikke at være det dyre, men det er de som skal redde din røv, når du styrter.

  • #17   28. nov 2006 ...og husk nu det her er et forum man kan søge i! Det her emne har været oppe 100000 gange der er masser og atter masser af info om det her emne herinde. Brug det dog!

Kommentér på:
En fornuftig førstegangscykel?

Annonce