Fotovogne kan GODT fange motorcykler Fotovogne kan GODT fange motorcykler
Mange har sikkert for nyligt hørt politiet fortælle i pressen at de nye fotovogne ikke kan fange motorcykler fordi de er for små til at udstyret i de nye fotovogne kan måle dem. I en anden tråd herinde er der vedhæftet et billede af en mand på motorcykel som også efterfølgende har modtaget en fartbøde. Vognen har efter sigende også filmet nummerpladen ud af forruden og kunne derfor fremsende bøden til manden. Dette billede er fra juli måned 2015. Det undrer mig bare meget hvorfor politiet går ud og påstår det modsatte om deres eget udstyr. Der er da noget i det her som slet ikke giver mening. Er der nogen herinde som ved noget om dette?
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 20 Emner: 49 Svar: 610
sep 2012
Følger: 20 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 288
Mikkel det er specifikt oplyst af manden på billedet at det var en af de nye fotovogne. Da den jo har filmet ud af forruden også er det altså ikke det lille stativ udenfor bilen.
aug 2009
aug 2009
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
aug 2009
sep 2012
Artiklen er fra september i år hvor politiet påstår at de ikke kan måle mc'er. Billedet i tråden jeg linker til her er fra juli i år.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.864
sep 2012
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.233
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 108 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.340
han blev taget af en fotovogn
nov 2008
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 296
Citat - Winther j
"Jeg blev blitzet af en af de nye fotovogne for 3 måneder siden, jeg var på mc.
Her lige fået bøden tilsendt i dag, så det med at de nye ikke kan holder ikke.
Det var en ny grå transporter uden solfilm i bagruden som de gamle havde. Der var ikke noget billede med, det kan jeg hente digitalt på en eller anden www."
Som #11 gør opmærksom på, har fotovognen stået i modsatte side af vejen, så det virker lidt underligt..
jun 2014
maj 2011
nov 2008
jun 2014
Kan du linke til noget information om det? Jeg er nemlig ikke stødt på noget tidligere
nov 2008
er det her godnok til dig ??
http://www.fdm.dk/nyheder/bilejere-skal-betale-fartboeden-selv-om-de-ikke-har-koert-bilen
sep 2012
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Puhhhh... Ja så meget for dansk retssikkerhed! Nahhh den diskussion gider vi slet ikke igen.
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 52
nov 2008
ps det er nu forsent at byde andre velkommen (fordi det skal du jo sige)
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 420
aug 2009
Iøvrigt, så kan det jo være at du blvier skuffet, når du skal se på fotos med "Pernille"...Just saying!:
sep 2012
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
Når det så er sagt skal de jo også kunne se hvad der står på pladen når du passere dem.. bliver du blitzet og der nu kommer en modkørende bil der skygger for din nummerplade når du passere kamera i forruden kan de jo af gode grunde ikke læse din plade.. jeg er godt klar over vi er ude i scenarier som nærmest ikke sker, men det er også set at en fugl dækker for nummerpladen på en blitzet bil, så alt kan sgu lade sig gøre
Som udgangspunkt, kør ordentligt og gå ud fra de kan blitze dig ihjel på alle leder og kanter hvis de kan komme til det
"Ja spil bare hellig, for du køre jo aldrig for stærkt" - Ork jo, men jeg gør det fandme ikke i en 50 zone med 70.. jeg gør det på motorvejen eller landeveje hvor der er plads og meget sjovere
aug 2009
Men derudover har du sgu ret, vi kører alle for stærkt indimellem, bevidst eller ej, meget eller lidt! Venter selv på indkaldelse til en orienterende, fik for meget guf på motorvejen, men har det ellers lige som dig, har ALDRIG fået så meget som en løftet pegefinger i en byzone, børn, cyklister og andet der kan komme galt afsted - På en motorvej er det trods alt formentlig blot en selv det går udover, da man der er den blødeste!
nov 2008
+ det lyder lidt underligt en bøde fra 7 mdr først er udsendt her i 11mdr
en mdr
#29 ja de kan blitze i modsatte side går ud fra det er blitz /kamera der sidder der og pejer med trafik retningen dvs de går efter den anden side da de jo som hovede regl tager billed af "Ansigtet" så de har noget i en tvivls sag
apr 2009
Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
Billedet er taget næsten fra siden så vinkelen er alt for stor til at opmålingen kan godkendes.....Ligner en dårlig spas...
apr 2009
maj 2006
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 77 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 2.279
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.391
sep 2012
maj 2006
maj 2011
aug 2011
maj 2011
aug 2009
aug 2011
maj 2011
sep 2012
maj 2011
aug 2011
apr 2009
Hvor finder man et køretøj der har så præcis speedometer?
Rigtigt! Ingensteder!
Hvilken chance får en bilist/cyklist at overholde hastigheden? Langt de fleste speedometre har 10% nøjagtighed.
En anden ting er at holder man øje med speedometeren er man rigtig farlig i trafikken
nov 2008
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.295
apr 2009
Det det drejer sig om er at for retfærdighedens skyld skal politiet bruge tolerancen der svarer til vore køretøjers speedometers nøjagtighed.
Det der volder skader er ikke hastigheden selv men hastighedsforskel mellem bilen og en anden objekt/bil den rammer. I bytrafikken er en der kører 10% langsommere end resten den der skaber faren på ligefod med en der kører 10% hurtigere.
apr 2009
Her ses fornuftens sejr!
mar 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 108
Men i dette tilfælde snakker vi om at politiet måler en hastighed på dig, men tilkendegiver at deres måleudstyr nogen gange måler lidt forkert og derfor giver os fordelen på 3km/t.
Hvis vi tager eksemplet i en 50 byzone så skal du køre 5km/t over hastigheden før de giver dig en bøde, på grund af måleusikkerheden siger politiet så at de lægger 3km/t oveni hatten, til fordel for alle os, du skal altså reelt køre 58km/t før der falder en bøde for at køre i en 50km/t zone.
Med et speedometer som viser 5km/t for meget, er vi altså ude i at du må køre 63km/t på speedometeret før du får en bøde. En grænse jeg ikke synes er specielt svær at holde sig under, hvis man vel at mærke gør et reelt forsøg.
Jeg er godt klar over at hastighedsforskellen på køretøjer udgør en fare, men 10% forskel er jo ingenting i den sammenhæng...
nov 2008
sep 2012
apr 2013
Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Det er uopmærksomhed, langsomme reflekser og dårlig motorik, manglende overblik m.v. Alt det der pis med farten er jo bar for at panserne kan legitimere deres nidkærhed overfor såkaldte fartsyndere. - og flere af dem tror jo reelt på det selv men det er nok heller ikke studenterhuen og selvstændig meningsdannelse der trykker hårdest
Efterforskning af diverse art koster en del ressourcer og giver oftest ikke direkte penge i statskassen. Men det gør trafikforseelser og med minimal indsats især på de lokaliteter hvor de ofte holder og hvor det IKKE er trafiksikkerheden men sandsynligheden for størst indtjening via lakajerne der er i højsædet. Og så får polititoppen endda bonus af det. Jov jov det er sandelig en fin ordning
jun 2004
http://vejdirektoratet.dk/DA/om-os/nyheder-og-presse/pressemeddelelser/Sider/D%C3%B8dsulykker-sker-p%C3%A5-landet-og-med-h%C3%B8j-hastighed.aspx
jun 2006
Følger: 1 Følgere: 49 MC-er: 2 Emner: 216 Svar: 844
apr 2013
Ren pengemaskine.
jul 2010
Mathias. Hvis du har blot en anelse videregående uddannelse eller bare lidt dybere kendskab til teoretisk statistik, vil du vide at din argumentation er langt fra korrekt. I øvrigt udelukker den på ingen måde min argumentation, hypotese eller hvad du end vælger at kalde det jeg påstår
feb 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 293
Men som du selv er inde på så er farten en væsentlig faktor for hvor alvorlig skaderne bliver ved et uheld.
Og det betyder altså meget for både forældrene og samfundsøkonomien.
apr 2009
Statistikker siger at 10% af ulykker med alvorlige følger er fororsagede af kørere med alkohol i blodet. Hvor længe - spørger jeg - skal vi tillade de 90% ædru at køre rund og slå folk ihjel !!!!!?????
Statistikken ruller man frem når man ikke har argumenter eller vil undgå ærlig diskussion...
Den ene sælger bruger statistikker der siger at i afrikanske landsbyer er der 65% folk der går barfode til at sige : et kæmpe marked der venter på at blive åbnet.
Virkeligheden siger at de går barfode fordi de ikke har råd at købe skotøj.....
mar 2012
Følgere: 3 Svar: 313
Andrzej - hvis du gider at uddybe konkret, hvor der er fejl i Vejdirektoratets rapport, så ville dit indlæg måske gøre lidt større indtryk. Som det er nu, er det bare nogle generelle floskler om statistik, som du har hentet direkte på den lokale bodega.
Snehvide - kan du forklare, hvilke undersøgelser du selv har lavet, som viser, at fart ikke har nogen betydning for risikoen for at ende i et færdselsuheld? Eller måske bare henvise til de data, som du bruger til at konkludere modsat Vejdirektoratet (som faktisk HAR undersøgt tingene) og almindelig sund fornuft?
Eller gætter jeg rigtigt, når jeg tænker, at det bare er din egen mening, som du har trukket ud af røven?
Fair nok, at I er uenige i fotovognenes værdi for færdselssikkerheden - det er jeg også selv, eftersom jeg må konstatere, at jeg ikke én gang har set dem placeret på andet end gode, lige, primært firsporede veje som udmærket kunne bære en højere fartgrænse end 50 kmt - men jeres harseleren ovenfor er bare dumt.
apr 2009
Jeg må skuffe dig min ven. Jeg besøger aldrig bodegaer ej heller steder hvor man drikker alkohol. Mit indlæg nævner ikke vejdirektoratets rapport så du har skudt ved siden af....I øvrigt er du ikke særlig høflig over for andre..
Vejdirektoratet er vist nok din auktoritet og guru. Er det ikke dem der godkendte vejkryds på mototorvejene? Du ved, der hvor indkørsel kommer forst og lige efter den kommer afkørsel så bilerne skal krydse hinandens spår med uheld til følge.....
Jeg mener at det var en idiot der ikke en gang kunne kopiere de afprøvede løsninger fra udlandet (tyskland ligger nærmest). Det er ikke en auktoritet for tænkende mennesker. Det jeg opfordrer til er at observere og tænke selv og glemme alle floskler.
apr 2009
”Vejdirektoratets Dødsulykkesstatistik er en påmindelse til trafikanterne om nødvendigheden af at overholde hastighedsgrænsen og køre efter forholdene,”
Jeg vil mene at ”Vejdirektoratets Dødsulykkesstatistik er ”Vejdirektoratets Dødsulykkesstatistik. Ikke andet. resten af sætningen er ren brainwashing der skal bilde læseren ind en påstand.
Det minder om situationen hvor en motorcyklist fald p.g.a et hul i vejen og brakkede halsen ved 60 i timmen. Han kørte for stærk! Det er rigtig at han ikke tilpassede hastigheden til forholdene. Det at der skulle ikke være et hul i vejen glemmer vi da det ikke er orsagen til ulykken. Eller er det?
Ja, det er rigtigt! Der er så mange faktorer i hvert individuelt tilfælde der skal undersøges... Meget arbejde. Men det bliver meget mindre bøvl hvis man finder og erklerer en skurk - hastigheden! ikke oss? Dem der skal danne offentlighedens mening skal ikke tænke, gudbevare nej! Derfor bombarderer man dem med skurkens navn -- HASTIGHEDEN og så er de frie for at tænke.
At sige at det er mangel på færdigheder ville være at indrømme at man hade fejlet med at uddanne dem. Faktisk så ser det ud sådan: Man forsyner masser af mennesker med vaben der kan slå ihjel uden at checke om de har de nødvændige prædispositioner og uden at checke om de vitterlig kan håndtere sig selv og køretøjet. Hvor mange gange om dagen møder vi i trafikken en der ikke kan styre sig selv for at ikke nævne køretøjet? Skal man have skydevåbentilladelse er sagen helt anden. Der bliver man undersøgt ganske grundigt.!
Så venner, jeg påstår at det er mangel på færdigheder og ikke farten der dræber.
Fra mine baneerfaringer ved jeg at hver gang der skete en kollision eller grusgrav tur var det ikke hastigheden men mine mangler der var grunden dertil. Det der indsatsen skal gøres. Med uddannelse og øvelse.
mar 2012
Det er bare lidt arrogant at gå ud fra, at Vejdirektoratet ikke har lavet deres arbejde ordenligt men forfalder til sælger-statistik - især når man nu ikke har gjort sig den ulejlighed faktisk at læse deres rapport.
Jeg er enig i, at folk bør tænke sig om, men selv hvis jeg forsøger at bruge min begrænsede sunde fornuft kan jeg ikke se det odiøse i at hævde, at fart er en faktor i forbindelse med trafikuheld.
maj 2011
mar 2012
1 - du kan ikke konkludere noget om Vejdirektoratets arbejde ud fra fejl hos andre myndigheder. Det siger sig selv. Ville det være rimeligt, hvis en af dine kolleger laver en fejl, at konkludere at DU ikke kan finde ud af dit arbejde? Nej vel.
2 - Det er arrogant, fordi der er linket til rapporten ovenfor, så alle og enhver kan læse den og forholde sig til konklusionerne. Herefter kan man så være enig eller uenig på en kvalificeret måde. Det er der bare ingen af de to stjerner, der har gidet. De vil hellere komme med nogle generelle, lommefilosofiske betragtninger om henholdsvis farts rolle i færdselsuheld og brugbarheden af statistik. I begge tilfælde skriger det til himlen, at de to ikke ved en pind om nogen af emnerne.
3 - Hvis man skal være uenig i Vejdirektoratets rapport, så kan man angribe deres vurdering af årsagerne til de enkelte færdselsuheld. Vejdirektoratet har for hver enkelt uheld vurderet, om fart (og flere andre mulige årsager) har spillet en rolle. Det er ikke sikkert, at deres vurdering er rigtig, men det er efter min opfattelse latterligt bare generelt at affeje vurderingen, når man ikke selv har noget bedre at byde på.
4 - Jeg kunne aldrig finde på at underkende erfaring. Det betyder alverden. Men åh hvor er det ord misbrugt efterhånden af typer med barkede næver og mindreværdskomplekser som en teenagepige. Joachim B Olsen, Socialdemokratiet og Vejdirektoratet osv osv. Hvis bare de ville lytte til nogle nedslidte smede, der har arbejdet siden de var 9 år gamle, så ville verden være et bedre sted. Stop med at tale om erfaring, alle ved, at det er skidevigtigt.
maj 2011
mar 2012
Derudover er jeg fra en landsby på Fyn og er vokset op med en far, der lyder præcis ligesom dig, og har spillet fodbold hele min barndom med fyre, der kommer til at lyde mere og mere ligesom dig, så jeg kender alle argumenterne.
Med hensyn til resten af dit indlæg kan jeg kun henvise til punkt 4 ovenfor. Jeg værdsætter erfaring meget, både min egen og andres, og det kunne aldrig falde mig ind at forklejne den. Skole kan i mine øjne aldrig erstatte erfaring.
Jeg kan til gengæld konstatere, at der er masser af mennesker uden uddannelse og med masser af erfaring, som føler sig kaldet til at nedvurdere værdien af uddannelse ved enhver lejlighed. Det forstår jeg ikke.
maj 2011
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
apr 2013
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
maj 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Svar: 6
jun 2004
apr 2009
DU skriver "Vejdirektoratet har for hver enkelt uheld vurderet, om fart (og flere andre mulige årsager) har spillet en rolle." Helt fint, men i konklusionen er der bare farten der nævnes. Hvis det ikke er manipulation så ved jeg ikke hvad det er...
Til Ebbe T.
Du har ret. Lad os skrue hastigheder ned gradvist. 5km/h per år. Om 10 år skal vores færdigheder mindskes og det bliver igen farligt at færdes. Peger kraverne nedad så går udviklingen samme vej. Som resultat har vi i landet stigende antal af folk der kan læse men ikke forstår hvad de har læst. Alarmerende tegn i 21 århundrede. Danmark fald fra 7 plads i 2000 til 10 i 2012 i PISA vurderinger.
Og du snakker o kariere...
apr 2013
Næstvedvej i Vordingborg, sikkert på denne landevejsstrækning hvor de trafikhadende vejansvarlige i Næstved har sat grænsen til 60
https://goo.gl/maps/PF8eVNJfcv42
dec 2012
Følger: 1 Svar: 2
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Det klæder dig ikke at advokere for at fart er farlig. Det ved vi alle på nær de to idiastikere du diskuterer med- et eller andet sted ved de det nok også. Jeg er en af dem der har efterlyst noget dokumentation for ATK effekt på MC. Den mener jeg, at jeg har fået nu. Ikke at sagen med objektivt ejeransvar bliver et mindre justitsmord af den grund!
jul 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
jun 2015
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 16 Svar: 378
Politiet bestemmer hvad det koster.
Een af de få ting der pisser mig af i trafikken, er når mine medtrafikanter ikke nedsætter hastigheden, når der er folk der arbejder på vejen. I øjeblikket er det galt ved "Kunsten" i Aalborg. Der er 20km/t hastighedsbegrænsning, men kører jeg 20km/t på min PGO der, bliver jeg konsekvent overhalet af biler. Det er fandme ikke rimeligt overfor de folk der arbejder med livet som indsats.
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.352
Jeg tror det ikke
aug 2005
nov 2008
nov 2008
nov 2008
jun 2011
Følger: 19 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 96
1. Kør aldrig hurtigere end tilladt.
2. Kør altid mindst 230 km/t så kan radaren ikke fange dig, fordi tiden er for kort til at signalet skal kunne nå frem og tilbage mellem radaren og motorcyklen. Du er hurtigere væk end ekkoet når tilbage til radarvognen. Du flytter dig ca. 64 m/sek og radaren skal bruge mindst 1,5 sek på den afstand. Radaren når ikke længere end ca. 50 m. Ligetil og logisk.
Vil du være 100 % sikker, så er det enten eller.
nov 2008
300.000 m/s
Det kunne ellers være smart nok, hvis du kunne rejse frem i tiden på kinøjseren
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Svar: 5
Skrønerne om, at politiets nye fotovogne ikke kan måle motorcyklister kommer efter alt at dømme til at ramme en motorcyklist fra Næstved hårdt.
http://www.tveast.dk/artikler/motorcykel-koerte-205-kilometer-i-timen-i-60-zone
aug 2005
nov 2008
sep 2012
jun 2015
jun 2011
1. atmosfæriske som fx luftfugtighed og lufttryk, jo højere, jo langsommere går det
2. objektets størrelse, jo mindre, jo mindre ekko og jo længere tid tager det
3. mængden af metal, jo mindre, jo mindre ekko og jo længere tid tager det
4. hertil skal lægges computerens beregningshastighed
5. samt kameraets reaktionshastighed
Hvad angår pkt. 2 og 3 har motorcykler en absolut fordel – de er næsten stealth, (never heard about that?). Prøv bare med 64 m/sek (230 km/t) og se om du ikke vinder. Derudover er der også et par andre tricks, som kan bringes i anvendelse. Det er kun de enfoldige, der lader sig fange af politiets radar.
http://www.radar-detector-superstore.com/
http://www.dailymotion.com/video/x3b869n
aug 2005
De der links og så min bare røv - de kan altså æde øllebrød sammen
nov 2008
Jeg har beskæftiget mig professionelt med radarteknik og praktisk anvendelse i rigtig mange år - blandt andet som controller af jagerfly. Hvis man kan fange og tracke et jagerfly eller et missil med overlydshastighed, kan man nok også nappe en Virago! Tror du ikke?
Det du skriver er det rene skære vrøvl - sorry to say!
aug 2005
Det er muligt at politiets radarudstyr rhar en indbygget hastigheds max. men din argumentation med vacuum, atmosfæretryk, fase overgange osv må du altså længere ud på landet med. Ved normalt atmosfæretryk er lushastigheden mindre end 300000000 m/s - nemlig 298000000m/sek. der er MEGET langt til 64 m/sek. I andre:
Pas rigtig godt på at I ikke tager fejl af 229 og 230 km/t:-)
nov 2008
nov 2008
Hvis radar var virkningsløs overfor objekter med en hastighedhed højere end 230 km/t, var teknologien nok ikke så udbredt som den er
aug 2005
maj 2011
apr 2009
Revider venligst din logik fordi den bygger på en falsk forudsætning.
Reaktionstid er helt uafhængig af hastigheden. Det er en personlig egenskab.
Dermed falder resten af din argumentation til jorden.
Har du kørt banekørsel i dit liv? Hvis ja så ved du sikker at den ene kollision er den anden ulig men når din bil ligger 20 cm efter forankørende så når du ikke at reagere hvis han klodser bremsen. Og der sker ikke det helt store og dramatiske fordi på 20 cm afstand kan hastighedsforskel ikke opbygges. Du og din kolega føler et lille puf der ikke har energi nok til at påvirke jeres kørebane.
Konklusionnen er at kommer man med usand påstand mister man troværdigheden.....
aug 2005
dec 2005
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 10 Emner: 8 Svar: 18
Nå men ved billede der er vist af mc`isten der skulle have fået bøden, er der noget der ikke lige hænger sammen! der er et fint billede af mcen men hvordan finder de lige manden for på fotoet er der jo ingen nummerplade vist- og der er godt nok mange hvide/lyse mc med helkåber der ligner den til forvekslig. Så hvis der ikke er fotodukomentation med nrpl. er der ingen beviser på den rigtige ejer - den holder aldrig i retten. Men hvor svært er det at kombinere et kamera der måler farten forfra på mc og et kamera der vender den anden vej og kan tage billed af nummerpladen når man er kørt forbi? Det kræver ikke ligefrem et geni! Hvem tror at Politiet ikke får det lavet??? Eneste middel mod bøder at man placere nrpl. på en måde så kameraet ikke kan aflæse det (som nogle fx der kører med en "bukket" plade eller at lade være med at køre for stærkt. Det sidste er lige så usansynlig som at politiet altid siger sandheden:::::::::-)
apr 2009
Er det afstand tilbagelagt i tiden fra observation og fysisk reaktion? (bremsning for eksempel) Undskyld men du vrøvler en anelse her....
sep 2012
jun 2004
Hvorfor går folk så meget op i de fotovogne? Det er nok kun fordi de vil have lov til selv at bestemme hvor hurtigt de må køre. Og så er det jo ikke så godt det kan blive opdaget.
De er pengemaskiner. Ja, hvis man ikke holder hastighedsgrænserne, så tager de ens penge. Og det synes jeg er godt.
Af flere grunde. For det første så skal der penge i kassen og så er det nemt og godt man tager dem hos dem der bryder loven. Ellers skulle de hentes på en anden måde. Det kunne være ved at hæve skatterne, men jeg synes jeg betaler nok i forvejen, så fotovogne er helt fint.
Den anden grund er den, at fotovognene helt sikkert er med til at nedbringe hastighederne og derved mindsker måske både antallet og skaderne ved ulykker.
Alle har stort set kun øje på risikoen for en bøde. De tænker ikke på konsekvenserne ved at køre for stærkt.
"Jeg kører supergodt, så jeg kan godt køre noget stærkere"
Sådan tænkte ham der kørte barnet ihjel garanteret også!
Jeg skal ikke pudse min glorie, for jeg har også kørt for stærkt og har også fået min andel af bøderne. Men jeg sørger i det mindste for, at jeg holder grænserne i byen og der hvor risikoen for uheld er størst.
Jeg har aldrig klaget over at få en hastighedsbøde, for jeg har selv bedt om den.
Jeg har derimod fået skæld ud af konen. Og det er ikke så godt. Hun har til gengæld fået nogle P-bøder, men det er så en hel anden sag.
maj 2011
sep 2012
jun 2004
I dag har der været stort snak om, at man skulle eller man ikke skulle medbringe pas, når man skal til Sverige. Hvad det rigtig svar blev, ved jeg ikke, men når man ikke engang kan finde det rigtige svar på det, så er det jo til at forstå der også kommer forkerte svar ang. fotovognen.
Men kører man som om de kan tage foto både den ene og den anden vej, så går det ikke helt galt.
maj 2011
Det er altså nået dertil, at vi har et politikorps, der ikke rigtigt kender den lovgivning de er sat i verden til at sørge for bliver overholdt? Og deraf må den logiske følge jo være, at vi dagligt er udsat for overgreb fra en etat der er ude af stand til at kende forskel på rigtigt og forkert! Jeg kan slet ikke følge med mere, den her tråd er blevet alt for politisk krævende, bare send en besked om hvem jeg skal stemme på, så skal jeg nok gøre som der bliver sagt. Ellers kommer politiet (det hemmelige) nok efter mig
apr 2009
Det er kædeligt men du har ret i det sidste indlæg. Kan du huske en sag hvor 3 betjente har slået en tyrkisk dreng ihjel med knipler når han ikke ville lade sig anholde? Der var meget diskussion den gang om brug/overbrug af magt.
Politiet hade ret at bruge magt men ikke misbruge det. Når drengen døde er det ultimativt bevis på misbrug. Betjentene blev friet for enhver mistanke og ikke en gang suspenderet mens udredningen foregik. Så meget for retssikkerhed.....
jun 2004
Vi ved jo alle en hel masse om motorcykler, men vi ved jo heller ikke alt.
maj 2011
PS hvis du selv tror at de respektive afdelinger har styr på div. love og regler, så må den nært forestående juletid da tære enormt på dine kræfter, for så kommer alle de forbandede nisser jo frem, og dem tror du vel så også på??
jun 2004
Se lidt lyst på det og glæd dig til det snart er jul.
maj 2011
apr 2013
På det tidspunkt billedet er taget er det et fuldstændigt øde industrikvarter, hvor 80 også ville være forsvarligt.
Ikke nok med at de generelle hastighedsgrænser er pylrede, det er meget værre at 70 og sågar 60 begrænsninger breder sig alle vegne, men der har vi jo modtrækket i form af fartkontrol.nu så man f.eks. kan køre de forsvarlige 87 på landevejen og ikke sætte farten ned til 70 og 60 fordi en trafiksforskrækket kælling med fødselsdepression og angst for alt (Min svigerinde) synes at det er svært at komme ud på vejen samtidig med at man checker Facebook.
jun 2011
jun 2011
PS. Har hørt, at der vist nok noget med en vinkel. Hvis ikke den er indstillet korrekt, måler radaren forkert til skade for den blitzede. Kan radareksperten forklare det lidt nærmere?
nov 2008
Hvis det er mig du omtaler som radarekspert... (det er jeg langt fra)
Ja, vinklen betyder sikkert noget på det system politiet bruger.
Hvis motorcyklen kun har radialhastighed, altså hvis den gør fart men hverken nærmer eller fjerner sig fra målepunktet vil hastigheden blive målt til nul.
På et egentligt radasystem bestemmes positionen enten til et givent tidspunkt, og så er udregning af hastighed ganske simpel - eller også benyttes dopplerprincippet men det kræver at det man måler på enten fjerner eller nærmer sig.
At vinklen ikke er fuldstændig ret på målepunktet kan aldrig komme den blitzede til skade. Alle andre vinkler end ret på vil give en lavere målt hastighed end den virkelige.
jun 2011
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 4
Får man en fartbøde har man kun sig selv at takke for det, og kører man vildt og gør skade på andre skal straffen for det være hård. Basta og amen
nov 2008
er du betjent?
aug 2009
At vi så nogen gange ikke følger de råd vi godt ved er rigtige og gode for os, ja det er en anden sag! Fik selv en bøde på 4K for et par måneder siden og går og venter på indkaldelse til orienterende køreprøve! For meget fart på motorvejen(kunne ikke DRØMME om at køre vildt i byen, hvor der er så mange "bløde" emner man kan ramme!) Betjenten der stoppede mig var super flink, måske også fordi jeg selv smilede og var imødekommende, ikke kom med en masse elendige undskyldninger - Jeg vidste hvad jeg gjorde, inden jeg drejede håndtaget rundt og loven er som den er = Så tag bøden som en mand, bliv en lektie klogere og drop undskyldningerne! Jeg kan virkeligt råbe ad fjernsynet når der f.eks. vises station 2 og en eller anden stoppes fordi han/hun har kørt for hurtigt og så kommer undskyldninger, oftest på en små sur og halv aggressiv måde som om det er betjentens skyld: "jeg skal hente børn og er for sent på den", "jeg har et vigtigt møde eller skal til jobsamtale og er for sent på den", "jeg vidste ikke det var en 50 zone"! OG HVAD SÅ! Uvidenhed er ikke en undskyldning og hvis du er for sent på den, så skulle du være kørt tidligere! Jeg brækker mig over hvor infantilt voksne mennesker kan opføre sig når de mødes af modgang! Fair nok man kan kvaje sig eller løbe en kalkuleret risiko, men bliver man busted, ja så er det som det er! Skulle man helt lade være, gu skulle man så - Men sådan er vi mennesker ikke, livet skal leves, så lev det, men vær klar til at betale regningen, på den ene eller anden måde!
nov 2008
ja han har ret i det kan vi bare men han kan(og skal) ikke bestemme det med mindre han er betjent
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.295
nov 2008
problematikken ligger mest i måden det er skrevet på havde han i stedet skrevet i kan jo bare følge....
jul 2010
problemet for langt størsteparten af dem der får pålagt ekstraskat til statskassen OG ikke mindst til egen lomme hos personer i politiets ledelse er jo, at de ikke kan forstå det rimelige i den grænse der i mange tilfælde IKKE er baseret på nogen form for objektiv/videnskabelig analyse og derfor lige så godt kunne være fastlagt af enten en husmor eller endnu værre en krakilsk ignorant panser.
HVIS vi nu forudsætter den tåbelige argumentation om, at det udelukkende eller primært er farten der er skyld i uheld, så er det sq da mærkeligt at undertegnede eller for den sags skyld alle banekørere stadig er i live. Jeg har i mange årtier stort set altid kørt stærkere end hastighedsangivelserne pålægger mig som maks (dog overholder jeg i bil næsten altid begrænsningerne på motorvejen) og jeg har ALDRIG kørt galt. Er det så fordi jeg er et unikum? ikke udelukkende ihvertfald, mit postulat er stadig, at det er kejserens nye klæder, når fx de tåbelige pansere/politikere forsøger at indoktrinere den danske befolkning at det er FARTEN der er den store synder.
Det var sq meget bedre at panserne så i givet fald gik mere op i dem som reelt kører uforsvarligt, og hermed menes ikke nødvendigvis (alt) for stærkt.
For lige at få lidt stereotypi ind i debatten som nogen så kan slå mig i hovedet med ,-) så er jeg selv påpasselig når kvinder er i nærheden og i særdeleshed når det er gamle mennesker og især mænd med hat samt hele bondestanden når de kommer i traktorer og andet landbrugsgrej. vedr, sidstnævnte er det mit indtryk at fx blinklys er et totalt ukendt begreb.
Uopmærksomhed, nedsat reaktionsevne, overskridelse af fornuftige trafikregler (kom så angrib synspunktet
maj 2011
jul 2010
Måske andre har det lige sådan.... jeg ANER ikke hvem du hentyder til! Hvorfor ikke bare sige det direkte?
-Og i øvrigt finder jeg dit argument underligt, men sådan er der jo så meget *S*
aug 2014
Får man det har man selv bedt om det.
Man ligger som bekendt som man har redt??
jul 2010
Dit svar giver ihvertfald ikke mig nogle inputs jeg kan fundere over......
nov 2008
At en ytring om det fornuftige i at overholde fartgrænserne mødes af et modargument om at manglende brug af blinklys, manglende køre- og kognitive færdigheder også er et problem - vægter ikke særligt højt hos mig.
jul 2010
nov 2008
jul 2010
Du er sq nødt til at uddybe eksakt hvad du mener, ellers forstår en tek-nat´er slet ikke hvad du taler om.....
Men du kan jo ikke først tale om andres tåbelige argumentation og så ikke gøre det selv.... Det synes jeg da er lidt underlig, eller er du løbet tør for saglige argumenter?
nov 2008
jul 2010
maj 2011
jul 2010
Og hvis vi nu lige ser bort fra mit lille stunt bl.a. her, så synes jeg da bestemt ikke der er noget i vejen med at stemme på sig selv. Nu skal jeg jo passe på med postulater, men jeg gætter også på at samtlige folketingsmedlemmer stemmer på sig selv. Ellers skulle de måske finde et andet metier.
Men vel.... jeg synes da selv det er pissegodt det jeg skriver - liiiige til et 12 tal i mangel på højere karakterer.....
maj 2011
jul 2010
Det ER så dejligt at man kan få en virkelig tilbundsgående psykoanalyse inkl. mit intellektuelle niveau - så har vi da DET på plads.
Skal jeg forstå dit indlæg som om DU opfatter mine indlæg som intellektuelle eller måske endda intellektuelt overlegne.... eller..... det er da en anelse interessant - tak for det
jul 2010
(DET liker jeg lige - det var saaaaatme rigtig fornuftigt sagt, synes jeg selv....)
maj 2011
jul 2010
Nej jeg synes oprigtigt du skulle kigge på de tråde, du har indlæg i, og hvad de EGENTLIG handler om og så komme med nogle argumenterede inputs, som andre kan tage stilling til, i stedet for det pjat, du har lagt op til et par gange. Som du ser, er der næppe nogen, der får noget som helst ud af det, ud over at spilde deres tid. Det var da rart at vi ved eksemplets magt kunne nå dertil!
maj 2011
https://www.youtube.com/watch?v=ecVn2EeIe4Y
jul 2010
jun 2015
jul 2010
-Og jeg skal nok ae dig bagefter
aug 2009
hvad du skrev,tom I citat: "Jeg vil også komme med et postulat, nu det er på mode, nemlig det at det er underligt at man, uden at have en MC - der er da ikke oprettet nogen - skal lufte sine meninger/fordomme på et MC forum! "
Hvad med en ældre gut der har kørt mc i 40, men ikke kan mere pga. ryggen, men som har en masse viden og erfaring og dele af - Han kan så ikke deltage eller komme med sine meninger, pga. han ikke ejer en MC længere og derfor ikke kan oprette den! Det folk skriver er jo i forhold til MC verdenen og om hvordan folk kører eller bør køre og det du kalder for utilfredshed med samfundet, har relevans til det vi taler om, så det hører fint hjemme på en MC side, også selvom du ikke kan håndtere det, fordi vedkommende ikke har et foto af en MC i sin profil!
Jeg har heller ikke noget oprettet på min, fordi det ikke spiller den store rolle for mig om jeg har eller ikke har og nu har jeg slet ikke, for hvis det kan pisse folk som dig af, så skal den da SLET IKKE herind!
Kan du selv se hvor idiotisk dit indlæg er?? Eller skal jeg skære det helt ud i pap?
aug 2014
Hvor er det træls, at man når man kommer med en saglig kommentar bliver mødt med et snusfornuftigt " og hvad kan jeg så bruge det til " Bliv du bare i dit eget lille univers og gør som du har lyst til.
Dejligt at der da trods alt findes fornuftige mennesker der gider tage imod er fornuftigt råd. Halleljuja og amen for det!!!
jul 2010
Så igen vil jeg da gerne efterlyse RELEVANTE inputs. Og nej, jeg ønsker ikke udelukkende meninger, der nødvendigvis ligner mine egne, men for at være interessant og givtigt for andre, så synes jeg, at man bør kunne argumentere i en vis grad for sine synspunkter. Bevares man kan da godt komme med en holdning, men jeg synes bare ikke det er interessant, hvis ikke der er substans bag. Men som du skrev og som jeg er ret enig i: "En sag afhænger af øjnene der ser"
maj 2011
jul 2010
Det skal ikke komme an på det. Det er da synd for folk når de er dårlige på den ene eller anden måde.....
jun 2011
jul 2010
Herefter giver du mig jo ret, ved din omformulering: ”Naturligvis er hastigheden ikke i sig selv en ulykkesårsag. Det ligger i sagens natur.” –Så jeg forstår egentlig ikke helt dit indlæg. Jeg er ganske godt bekendt med bl.a. fysiske beregninger, så det med voldsomheden af en ulykke med relation til farten ved et sammenstød, forventer jeg ikke at nogen vil/kan argumentere imod. –Og det har du næppe set mig gøre – så jeg tror du fuldstændig misforstår hvad jeg argumenterer for eller måske endda ikke forstår min argumentation.
Alle kan jo overse noget eller begå en fejl og umiddelbart vil jeg påstå, at du som minimum begår én af de to muligheder eller også fortolker du et eller andet forkert. Indlæg #137 er jo en del af en kontekst og hvis du evt. lige kigger længere oppe i Indlæg 58, skriver jeg: ”Jovist farten har bestemt indflydelse på voldsomheden af en evt. ulykke, men i langt de fleste tilfælde er det IKKE farten der er det vægtigste element.”
-MEN farten er jo kun en mindre del af alle de forhold der gør sig gældende omkring ulykker og i dette eksempel et sammenstød. Sammenstød og en ulykke (af anden art) er jo heller ikke det samme! Faktisk langt fra……
Men så hopper du lige pludselig over i en helt anden problematik som kun er en meget meget lille, ja nærmest ubetydelig del af det samlede antal trafikuheld, nemlig eneulykker på MC. For det første har jeg, så vidt jeg lige kan huske, aldrig nævnt dette som eksempel og som jeg lige har skrevet kan ingen sammenligne forskellige typer uheld, og drage den konklussion du drager! Og for det andet er der særlige forhold omkring disse ulykker, og så vidt jeg er orienteret (jeg ved ikke specielt meget om disse uheld) så er det i mange tilfælde politiets FORMODNING (hvilket jo passer fint ind i deres fejlagtige opfattelse af ”farten som dræber”), fordrejning og fejlagtig indoktrinering at dette ”nok” er årsagen. Politiet mangler i høj grad mange kompetencer og på områder jeg så rent faktisk kender en del til (fx brandefterforskning), der er flere af deres undersøgelser stærkt fejlagtige og meget amatøragtige pga manglende reel uddannelse, så den almene opfattelse af politiet som ufejlbarlig eller bare i nærheden deraf, VED jeg er forkert. Så jeg hopper heller ikke på vognen med at stole på politiets konklusion vedr. eneulykker. Jeg kan i hvert fald sagtens komme på flere scenarier som kan medføre eneulykker og her er farten eller rettere en ”hastighed og samhørende forhold i øvrigt som overskrider den enkelte kørers færdigheder og formåen” kun en blandt flere muligheder.
Og det er NETOP det der er en del af mit postulat at der er mange andre forhold som spiller ind og som ofte i højere grad betyder noget for uheld end kun farten. –Men det er klart, at hvis en person kører på en måde som overskrider vedkommendes kompetencer og formåen, ja så går det galt, men du/ingen kan sagligt argumentere for at det farten som enkeltelement der er udløsende når vi taler om flertallet af ulykker.
Jeg kan sagtens komme med fx baneeksempler som formentlig vil være velkendte for andre banekørere af enhver art. Tager vi fx enduro eller cross-kørsel vil de fleste vælte en del gange især i starten og det er fordi de på den ene eller anden måde overskrider grænsen for deres kompetencer. Det kán være farten i forhold til de øvrige forhold,, men det kan sagtens være mange andre ting også. Banens kurver, hældning, uventet underlag og en del flere faktorer, så det med farten er igen noget udokumenterbart pjat!
Men efter som har "tonsvise undersøgelser" som jf. dit udsagn skulle danne basis for dit synspunkt, så synes jeg da det kunne være rart med blot 3-4 henvisninger, så man kunne blive orienteret.
Så afslutter du endeligt med: ”Derfor – og KUN derfor skal hastighedsgrænserne overholdes overalt. Den, der bliver snuppet, skal bare betale og det lige med det samme – pengemaskine eller ej. Sådan er det og sådan skal det være. Bed Gud om at give dig sindsro til at acceptere de ting, du ikke kan ændre.”
Det er jo et udsagn der kan kommenteres rigtigt meget på – hvilket jeg af mange årsager vil holde ganske kort. Dit udsagn: ”Derfor og KUN derfor” er jo et totalt ignorant, da du STADIG ikke forstår/forholder dig til basis i min argumentation, så jeg kan ikke rigtig se, hvordan andre eller jeg kan blive mere oplyste af dette. –Og som sagt skyder du helt ved siden af idet din indledende ”gennemgang” af farteksemplerne jo netop blot er det samme som jeg selv på anden vis har sagt.
Du forholder dig heller ikke til det som flere i befolkningen anser som problematisk at især mange fartbøder er baseret på indtjening og ikke/ofte i meget lille grad har noget med færdselssikkerhed at gøre.
Endelig er din bemærkning som sådan, efter min mening, i HØJ grad udtryk for en udemokratisk tankegang subsidiært samme tankegang som får (der blot følger flokken) har.
aug 2005
aug 2005
jun 2011
1. Det er ikke politiet, der foretager ulykkesanalyser og statistikker. Det er Havarikommissionen for Vejtrafikulykker. Jeg henviser til en af deres rapporter, som jeg lige her og nu kan finde (se nedenfor). Den omhandler ganske vist kun motorcykler, men det er jo sådan set også det, der er emnet er. God læsning og god fornøjelse.
2. Det er ikke politiet, der laver lovregler (færdselsregler) i Danmark – det er Folketinget. Vi lever ikke i en politistat.
Man går normalt ud fra tre hovedulykkesårsager:
A. Vejforhold
B. Køretøjsforhold
C. Forhold omkring fører
Det viser sig, at hovedårsagen til 90 % af alle ulykker kan placeres på C. Dvs. forkert adfærd hos køretøjsførerne. Det kan så igen opdeles i tre forskellige, nemlig:
I. Uopmærksomhed
II. Spritkørsel
III. Manglende overholdelse af færdselsreglerne
Det førstnævnte er det afgørende, hvilket det er vanskeligt at gøre noget ved, bortset fra håndholdt telefon og den slags (det er jo så også forbudt – falder derfor egentlig under III).
Overskridelse af hastighed falder under III, som i øvrigt er den største faktor i den gruppe. Det kan og skal man gøre noget ved, fx hastighedskontrol. De, der ikke ønsker det, må derfor karakteriseres som folk, der accepterer unødvendige ulykker. De, der får sure opstød over politiets arbejde, taler også mod bedre vidende. Det handler om forebyggende kontrol, og det foregår langtfra udelukkende via radar. Når det er formålet (forbyggende kontrol), er det fuldstændig ligegyldig hvor kontrollen fortages – dog helst der, hvor det giver mest bonus - altså der hvor folk har en tendens til at køre for stærkt. Det kan man så kalde pengemaskine, men det er noget pjat. Det handler om at give så mange som muligt en på hatten, så de andre holder sig i skindet. Sådan er vi mennesker. Civil færdselskontrol spiller også en væsentlig rolle ved hastighedskontroller fx på lande- og motorveje. Politiet foretager et glimrende arbejde på det område – ikke et ondt ord over for dem. De gør stort set kun det, de får besked på fra samfundets øvrigheder.
http://www.hvu.dk/SiteCollectionDocuments/HVUrapp06_Motorcykel.pdf
jul 2010
Så vi tager det lige én gang til for (prins) Knud.
1. jeg taler generelt om trafikulykker
2. Jeg postulerer at farten IKKE er den væsentligste årsag til trafikulykker generelt set. HVIS det var farten alene vil jeg og fx samtlige banekørere være døde for længst! Allerede her må logikken vel være indlysende…….. eller?
3. Jeg har ALDRIG udtalt, at man skal køre stærkere end forholdene tillader – tværtimod faktisk! Jeg har derimod sagt at man selvfølgelig ikke skal køre stærkere end ens evner OG forholdende tillader.
4. Jeg er stærkt imod hele konceptet om årsagen til, midlerne til, stederne det ofte foregår og hele konceptet omkring hastighedsmålinger generelt betragtet. Herunder især politiet mål og den tidligere praksis hvor politiledelserne blev forgyldt bl.a. via fartmålinger. Hvert år indgår Justitsministeriet en resultatkontrakt med politiet om indsatsen i det kommende år. Lever politiet op til kravene, de såkaldte måltal, får politicheferne en bonus. I 2013 var målet for trafikfarlige forseelser 182.000 bøder og ”kun” 150.000 i 2014. Så vidt jeg er orienteret er der stadig et krav om 50.000 ATK-timer.
5. Jeg har ALDRIG påstået at farten ikke har indflydelse på en ulykkes voldsomhed – tværtimod
6. Min argumentation har aldrig gået på eneulykker. Eneulykker er et interessant og specielt fænomen som formentlig har en række årsager, og igen NÆPPE udelukkende farten.
Statistikker kan være brugbare og interessante (af flere årsager), men at tro, at man har sandheden eller den fulde sandhed ved blot at læse en enkelt eller nogle stykker uden at kende baggrunden for såvel det der undersøges, dem der har bestilt statistikken, formålet med statistikken, dem der udfører den og måden den udføres på, er fuldstændig fejlagtigt. Men efter som dele af herskabet herinde er så vilde med statistikker og offentlige undersøgelser, så tager vi da den tur også……. ?
Uddrag fra ovennævnte rapport:
1. Politiets opfattelse af 45–knallerten vedrører især hastigheden
a. Som jeg har sagt tidligere vægter politiets inputs desværre alt for tit alt for meget eller man kunne måske rettere sige at alt for mange danskere stadig opfatter politiet som dem der taler sandhed og altid opfører sig som de skal herunder altid overholder loven. Her fremgår det jo tydeligt at politiet har et (alt for stort) ord at skulle have sagt.
2. Undersøgelsen viser, at risikoen for uheld ved kørsel på 45–knallert er den
samme, som ved kørsel på motorcykel
a. Er der nogen der synes det underbygger (den tåbelige) påstand om at det er farten der er hovedårsagen til ulykker?
3. Andelen af skadede Motorcyklister ligger højt fra 20-29 år.
a. Kan man så konkludere at det vil være fornuftigt at forbyde denne gruppe at køre MC?
b. Kan årsagen7en del af åårsagen til netop dette skyldes de årsager jeg påstår?
4. Risikoen ved kørsel på 45–knallert er beregnet til den samme som ved kørsel på motorcykel, nemlig ca. 20 dræbte. Det betyder, at der i perioden 1. april 2000 – 31. marts 2001 er optalt 1.650 personskader på tohjulet motorkøretøj. I 1994 (hvor der ikke blev registreret uheld på 45–knallert) var der 1.523 personskader på tohjulet motorkøretøj. Der er altså tale om en stigning for disse køretøjstyper, hvor andre trafikantgrupper i modsætning hertil kan fremvise et fald.
a. Efter som antallet af hastighedsovertrædere næppe har ændret sig voldsomt, så bør det her jo give stof til eftertanke for de der stædig holder med politiet i påstanden om at det er farten der er den store synder
5. Risikoen ved kørsel på 45–knallert er beregnet til 20 (antal dræbte og alvorligt tilskadekomne pr. 10 millioner km). Risikoen ved kørsel på motorcykel er også beregnet til godt 20, hvorimod risikoen ved kørsel på almindelig knallert er beregnet til ca. 30.
a. Nu må de fleste vel være overbevist om at det med farten og ulykker ikke hænger sammen (her tales om lovlige knallerter)
Der henvises også til Havarikomissionens undersøgelse, men der er flere uklarheder heri og når de taler om procenter sog stigninger, ser det jo legende let ud at konkludere noget men fordi en andel stiger i procent er det jo fx ikke ensbetydende med at der er faktuelt flere totalt set og det siger SLET ikke noget om årsagssammenhæng!
Jeg er glad for at se, at rapporten skriver:” I alle ulykker optræder mindst én trafikantrelateret ulykkesfaktor – dvs. alle
ulykker kunne således have været undgået ved en mere hensigtsmæssig
trafikal adfærd.”
Dette er heller ikke specielt klar tale, men jeg vil tro at det underbygger det udsagn jeg hele tiden har påstået!
Dele af min påstand underbygges af det komissionen skriver senere:
Motorcyklisterne kan selv gøre en indsats for trafiksikkerheden
HVU anbefaler kampagner, som henvender sig til motorcyklisterne. Motorcyklisternes
høje hastighed, deres mulighed for hurtig acceleration og deres
mindre synlighed i trafikbilledet betyder, at de må være særligt opmærksomme
på de øvrige trafikanter.
Rent køreteknisk er det vigtigt, at motorcyklisten
kender sine begrænsninger og eventuelt deltager i køretekniske kurser. Endelig
kan beskyttelsestøj og tøj med selvlysende farver have afgørende betydning
for motorcyklistens sikkerhed.
Vi skal lige omkring stereotypien igen med farten og at (alle) motorcyklister åbenbart altid kører med høj hastighed (hvad det så end vil sige – igen INTET konkret!).
Ellers er der flere ting jeg er enig i, men det jeg hæfter mig særlig ved er: ” at motorcyklisten
kender sine begrænsninger og eventuelt deltager i køretekniske kurser”
Jeg er så lodret uenig i, at dette kun gælder MC-kørere. Det gælder i mindst lige så høj grad andre trafikanter!
Lige præcis det her er jo en del af min argumentation for årsager til ulykker. –SÅ er det da på plads.
De skriver ydermere:
” I 19 af de 30 flerpartsulykker var det en ulykkesfaktor, at modparten ikke
orienterede sig tilstrækkeligt og overså motorcyklisten. Men i halvdelen af
disse tilfælde, hvor en motorcyklist blev overset, var motorcyklistens hastighed
højere end hastighedsgrænsen, og hastighedsovertrædelsen udgjorde en
ulykkesfaktor.”
Jeg forstår ikke hvordan kommisionen kan være så skråsikker på noget hvor de ikke selv har været til stede og samtidig haft måleudstyr tilgængeligt. Det er videnskabelig uredelighed! Men tager vi nu det der står til troende bakker det igen mit postulat op: Det er uopmærksomheden der er den udløsende faktor. Kommisionen nævner så også farten og det er klart at sammen med bl.a. uopmærksomheden, ja så kán den have en medvirkende årsag, men det kunne lige så godt være personernes reaktionsevne, motorik og generelle evner til at føre køretøj der var den (mest) medvirkende årsag! Jeg synes det er et eksempel på Kommisionens snævertsynethed eller manglende åbenhed overfor muligheder der gør at de kan komme med så forsimplet en konklusion.
Og jeg synes faktisk overordnet set, at rapporten giver et overfladisk og ikke-pålideligt indtryk, da der mangler ganske mange forklaringer og detaljer for deres konklusioner. Faktisk kunne man få indtrykket af en vis form for manipulation var e del af rapportens opgave……
Et andet eksempel på en forkvaklet argumentation er:
HVU anbefaler politiet at gøre en særlig indsats i form af øget kontrol på de
mindre trafikerede veje, hvor motorcyklisterne ofte vælger at køre. Indsatsen
skal rettes mod hastighed, spiritus samt kontrol af kørekort.
At manglende kørekort hives frem som et stort sikkerhedsmæssigt problem og at et kørekort skulle gøre en til en mere sikker trafikant, kan jeg på ingen måde se, at nogen kan argumentere seriøst for. Det er da et fuldstændigt fejlskud.
Eksempel: Hvis vi forudsætter 2 personer der kører efter evne og forhold. Den ene har lige taget kørekort og aldrig kørt før. Den anden har været banekører siden han var dreng, har færdes i trafikken uden kørekort i flere år uden uheld, men har aldrig taget kørekort.
Hvem har de bedste evner? Hvem har størst sandsynlighed for at komme i ulykkesstatistikken?
HVU kommer også med nogle kuk-kuk-er-der-nogen-hjemme-forslag, hvor man må tænke sit:
Desuden foreslår HVU automatisk hastighedsbegrænsning, alkolås til motorcykler
samt elektronisk motorcykelkørekort, som hindrer kørsel uden gyldigt
kørekort.
-DET tror jeg slet ikke jeg skal kommentere på, og hvordan min opfattelse af rapporten styrkes….
Men jeg kan ikke lade helt være med (igen) at grine lidt over politiets inkompetence som fremstår i rapporten: ”Politiet har i ingen af motorcykelulykkerne
selv rekvireret en screening for narkotika og medicin.”
http://www.trafiksikkerhedsforskning.dk/Default.aspx?id=369 Kilde:
Havarikommissionen for Vejtrafikulykker: Motorcykelulykker. Rapport nr. 6, 2009
”Motorcykelulykker hænger ofte sammen med for høj hastighed hos motorcyklisterne og for dårlig orientering hos modparterne.”
ALTSÅ IGEN punkteres jeres tro på at det er hastigheden der er problemet/det store problem/det største problem.
http://www.vejdirektoratet.dk/DA/viden_og_data/publikationer/Lists/Publikationer/Attachments/787/1_kvt_2013.pdf
”Udviklingen for de forskellige transportmidler i år og de seneste 10 år viser, at den mest positive udvikling siden udgangen af 2003 ses for knallert 45, som er faldet med 78 %, mens den mindst positive er personskader hos motorcykel, fodgængere og cyklister som er faldet henholdsvis 51 %, 48 % og 50 %. ”
og
” Specielt ligger personskader med motorcykel og cykel i 1. kvartal 2013 markant lavere end forventningen og lavere
end i 1. kvartal 2012.”
ALTSÅ dvs der er sket et fald på 50 % for MC. Er antallet af fartsyndere så også faldet med 50%?, 40%, 30% eller…. NÆPPE. Hvor er sammenhængen så, hvis vi forfølger postulatet at det er FARTEN der er det store problem.
Hvis man kigger i samme rapport side 19vil man se et markant fald i antallet af Personskadeulykker og Personskader. IGEN hvor er sammenhængen med farten?
” Matthias H. M #59 7. nov Statistikken siger så godt nok, at i langt de fleste dødsulykker blev der kørt for stærkt. ”
Nej Mathias. Det gør den ikke. Det er noget DU konkluderer, men netop den eksakte årsagssammenhæng du nævner, står der ikke. –Og det er med god grund. –Men som jeg også har skrevet flere gange nu, er det klart og det hænger 100% sammen med de fysiske love at energien ved et givet sammenstød øges med øget fart – og jeg har ALDRIG postuleret andet!!!! Derfor kan du i din opfattelse af det der stod principielt sagtens have ret, for der er en vis logik i det og det kán være rigtigt. –Det har bare ikke nødvendigvis noget som helst med årsagen til ulykken at gøre – og det er DET der er sagens kerne i min postulering!. En persons død er en konsekvens af ulykken og den fart/den måde personen ramte med/på, og ikke nødvendigvis i sig selv det der udløser ulykken.
Jeg begriber faktisk ikke at det er virkelig er nødvendigt at diskutere, om der er farten alene eller om der er andre forhold som har mindst samme eller (efter min mening) endnu større betydning for antallet af uheld.
Jeg har ikke læst en masse statistikker (at bruge én eller to er ikke et validt grundlag!) før jeg udtalte mig. Det er da noget man kan se/opleve i trafikken, hvis man er en smule opmærksom! (men det er jo også sidstnævnte, jeg anklager, som en af de helt store syndere i den her problematik
aug 2005
fra din sidste lange fristil:
>"6. Min argumentation har aldrig gået på eneulykker. Eneulykker er et interessant og specielt fænomen som formentlig har en række årsager, og igen NÆPPE udelukkende farten."
fra din forrige fristil:
" Men så hopper du lige pludselig over i en helt anden problematik som kun er en meget meget lille, ja nærmest ubetydelig del af det samlede antal trafikuheld, nemlig eneulykker på MC. "
Snehvide: giv os lidt kredit - vi kan godt læse indenad - hvad mener du??
jun 2015
aug 2005
jun 2011
For det første:
Ja – politiet har svært ved at fange motorcykler selv med den mest moderne radar. Det skyldes at de kun afgiver et lille ekko (pga. lav metalmængde), som er lig med stor risiko for fejlmåling. Håber at radarmanden kan acceptere det.
For det andet:
De væsentligste ulykkesfaktorer er UOPMÆRKSOMHED og SPRITKØRSEL (inkl. narkotika som hash, kokain mv.).
For det tredje:
Ulykkesfaktorerne forstærkes/forværres af for høj hastighed. Lavere hastighed ville have resulteret i færre skader og færre dødsfald.
For det fjerde:
Hastighedsgrænserne skal overholdes, men kunne godt hæves på visse lavt trafikkerede vejstrækninger.
For det femte:
Hastigheden skal kontrolleres ved stikprøvekontroller vha. radar og civil patruljering på de steder, hvor det giver mest udbytte at fange syndere.
For det sjette:
Det er sagen uvedkommende at politimestre får bonus for forbrydelsesopklaringer.
For det syvende:
Banekørsel kan ikke sammenlignes med alm. færdsel på trafikkerede veje. I øvrigt mener jeg at der var en professionel kører, der blev dræbt ved det seneste TT på Isle of Man pga. for høj fart/manglende kompetence i et sving.
jun 2004
Men lige et lille spørgsmål, som nok er lige så dumt som nogle af dine egne meninger:
Jeg påstår farten er med til at dræbe. Det mener du så ikke, men prøv at hoppe på din cykel og kør så ind i væggen med 10 km/t.
Det sker det nok ikke det helt store ved.
Prøv så igen ved 100 km/t
Hvad er så skyld i at du kommer til skade eller måske slår dig ihjel?
Svar venligst før du prøver ved den høje hastighed.
Jeg gætter på, at du vil svare, at det skyldes manglende evner.
jul 2010
Jeg havde nok forventet at Knud i det mindste kunne forstå det, men efter som han stadig mener at doppler effekten er interessant uanset politiets nyere måleudstyr, så er hans inputs måske ikke så mærkelige endda. Som jeg også har nævnt tidligere, er jeg ikke ekspert (én der ved ALT) på dette område men doppler hører altså til en anden måleteknik og derfor vil fx jammere af den rette kvalitet sagtens kunne virke (og for den sags skyld også overfor de gamle systemer). At Knud og andre ikke er enige med mig kan jeg sagtens leve med, men jeg synes det er stærkt betænkeligt at man melder sig uenig i noget, man tydeligvis ikke har forstået *SS*. Så Knud kom nu ind i kampen og tag mine ”postulater en ad gangen og modargumenter så på ordentlig vis – vi har jo stort set samme uddannelsesbaggrund (jeg har så ganske vist også maskinsiden med) så selv om jeg synes nogle af dine udsagn/lynkonklusioner er ret underlige, så forventer jeg, at du er vant til at argumentere sagligt.
Det er også yderst interessant at en gut som LOPET simpelthen har så meget kendskab til min person, at han kan kalde mig en amatør. Det er jo intet mindre end fantastisk - det er simpelthen en mand med evner ud over det sædvanlige - så jeg kan godt se at jeg med en sølle IQ mellem 119 og 136 slet ikke kan følge med her.
Fordi man er belemret med en IQ der er højere en gennemsnittet gør det, efter min mening, ikke i sig selv én bedre end andre til alle ting, men der er en del ting der er lettere at gennemskue og som tilsyneladende så er meget vanskeligt for andre at forstå. At LOPET mener jeg er "langt klogere end eksperterne fra Havarikommissionen og alle andre" synes jeg måske er lidt af en overfortolkning (medmindre han kender samtlige herunder min person – og det gør han ikke
-Hvordan var det nu lige fx med ALLE de forfærdelige våben Saddam Hussein skulle have og som guds eget lands højeste myndighed påstod de havde... (jeg nævnte dette blandt utallige andre mulige, da jeg forventer de fleste har et indtryk af denne sag). Hvis man vitterlig ikke tror at myndigheder eller virksomheders udmeldinger, for den sags skyld, ikke også indeholder en eller anden grad af manipulation, så er man ganske enkelt ignorant. -Og jeg kan da også lige nævne, at jeg tidligere har deltaget i et kursus for ledere omkring manipulation – i øvrigt et yderst anvendeligt instrument bl.a over for medarbejdere men også for personer der har med presse og/eller det politiske system at gøre. –Så det er jo noget man kan dygtiggøre sig i!
Vi har alle en mængde og meget forskellige erfaringer og nogle har mere end andre og selvom jeg er ganske bevidst om, hvordan mine udsagn kan blive modtaget, så er det altså ofte i ret høj grad et udtryk for de erfaringer og den viden jeg nu og engang har.
Afslutningsvist kan jeg da godt hjælpe LOPET lidt i hans forsøg på opsummering - tager hans punkter ét for ét:
1. Jeg skriver meget og har også andet at gøre end at kigge diverse indlæg igennem. Jeg er dog ikke (helt
2. MEGET interessant! Betyder dette så, at du rent faktisk er enig med mig (jeg er dog ikke så indskrænket at jeg kun har 2 punkter der betyder meget i relation til uheld) ????? Nu hopper kæden sq godt nok for mit vedkommende. Jeg forstår SLET ikke hvad du mener nu!
3. ” Ulykkesfaktorerne forstærkes/forværres af for høj hastighed. Lavere hastighed ville have resulteret i færre skader og færre dødsfald.”
Din første sætning er jo også identisk med det jeg hele tiden har sagt, så det er jeg naturligvis HELLER IKKE uening i. Din anden sætning er uklar, så jeg er ikke helt sikker på hvad du mener. I sagen natur – det er jo ren fysik! - kan vi dog (som jeg vist OGSÅ har skrevet) sagtens blive enige om, at lavere hastighed I DE ULYKKER DER SKER vil medføre færre døde – MEN det har INTET med mine postulater at gøre. Du er nødt til at prøve endnu mere ihærdigt at forsøge at forstå, hvad det er jeg mener…….
4. Her er jeg langt mere vidtgående end det du skriver. Hastigheden kunne SAGTENS hæves utallige steder, hvis sammenlignelige strækninger skulle have samme hastighedsforhold. MEN I misforstår STADIG i høj grad min mission. –Så jeg prøver lige igen for hundrede og syttende gang: Det er IKKE hastigheden der er det største/udløsende problem i forbindelse med ulykker!!!!! Det er i høj grad de egenskaber den enkelte fører har (men ikke udelukkende. Fx vej – og vejrforhold har naturligvis også indvirkning), og det er DET jeg opponerer imod. Panserne har så satans travlt med at anføre hastigheden som ”den store satan”, men det ER altså ikke korrekt – men det er en meget meget let måde at få flere penge i kassen på sammenlignet med indsatsen. Et andet postulat jeg så også gerne vil udgyde er, at såfremt befolkningen generelt har sympati for/forstår at det giver mening med nogle givne retningslinier, så vil flertallet i høj grad efterleve disse (pendant hertil kan ses i regelsæt på virksomheder – og det ved jeg også en del om – sorry
Prøv nu lige selv, kritisk vel at bemærke, at undersøge, hvem der fastlægger disse grænser og hvordan der foregår. Disse personer er absolut ikke klogere end så mange her i landet, de har blot til forskel en position der giver dem magten til at bestemme over vi andre.
5. Jeg begynder sq for alvor at tro, at du enten er panser eller en dum/manipulerende politiker. Hvis formålet er at kratte flere penge til systemet, ja så er det et stensikkert område at fokusere på. –men det har INTET absolut INTET med logik eller færdselssikkerhed at gøre. Jeg går ud fra at du så heller ikke kan se nogen som helst forskel på om en person kører over for rødt i myldretiden og om natten hvor der ikke er et andet køretøj eller personer i miles omkreds? Dvs regler skal overholdes for reglens skyld, eller……?
Hastighedsmåling skal selvfølgelig fokusere på de områder, hvor der er mest færdselssikkerhed at få for pengene og det er SLET ikke det samme som du skriver! Men i stedet for at fokusere på det der fartpjat, så skulle der hellere fokuseres på de øvrige faktorer jeg har nævnt, men det kræver jo en indsats fra politiet og det har jeg bestemt ikke indtrykket af er populært inden for etaten
Jeg er IKKE imod fartgrænser! – Men er imod en del af de eksisterende samt de manglende føreregenskaber som jeg kan se hos for mange af mine medtrafikanter. –og DET er farligt. Og især i forbindelse med fx høj fart!
6. Lodret uenig (om end historisk i en vis grad – som skrevet tidligere). Dvs du har slet ingen problemer med inhabilitet uanset hvad vi taler om eller? Gud fri mig vel
7. ” Banekørsel kan ikke sammenlignes med alm. færdsel på trafikkerede veje. I øvrigt mener jeg at der var en professionel kører, der blev dræbt ved det seneste TT på Isle of Man pga. for høj fart/manglende kompetence i et sving.”
Det forstår jeg slet ikke. I er mange, der har angivet, at det er farten, der er det store problem. Ergo må ALLE der kører for stærkt jo ustandseligt blive udsat for uheld/dø. Det er jo et indlysende uholdbart postulat! Sådan hænger det jo ikke sammen.
Jeg synes din afsluttende bemærkning er rigtig fin og det samme som jeg netop postulerer er et problem, så tak for det. Du er åbenbart mere enig med mig end du selv ved, selv om det er lidt komisk!
Til Mathias: Jeg tror du skal overveje meget meget nøje, hvornår du skal hovere og kalde andre for dumme *SSSS*. Prøv nu i stedet at læse (måske endda mange gange!) hvad det reelt er jeg skriver og prøv samtidig mere ihærdigt end tidligere at forstå, hvad jeg skriver. Du har igen sparket dig selv i numsen med det du skriver her *SSSSSS* . –Jeg kan sq nok fysikberegninger bedre end du kan, så jeg kunne, som skrevet flere gange nu, ikke drømme om at påstå noget vrøvl som du skriver vedr. hastigheden hihihi
aug 2005
Dine lange klagesange bliver ikke sande af længden og din trang til at bruge ord. Og så lige doppler effekt er det eneste ved en radar man kan måle på
jun 2004
Slut herfra.
maj 2011
Fordi man er belemret med en IQ der er højere en gennemsnittet"
Se det er da spædende, forstår i nu hvorfor vi bare skal holde kæft, eller skal snesnuden endnu engang forklare hvor overlegen intelligens han besidder???
Gad vide om geniet kan stave til TROLL
jun 2011
»Det er IKKE hastigheden der er det største/udløsende problem i forbindelse med ulykker!!!!! Det er i høj grad de egenskaber den enkelte fører har (men ikke udelukkende. Fx vej – og vejrforhold har naturligvis også indvirkning), og det er DET jeg opponerer imod. Panserne har så satans travlt med at anføre hastigheden som ”den store satan”.«
Her kan jeg så supplere med at køretøjernes udrustning, konstruktion og beskaffenhed så sandelig også har en betydning. Hertil kommer sikkerhedsudstyr for så vidt angår motorcyklister. Det er ikke ligegyldig om man kører med eller uden styrthjelm.
Helt enig, hastigheden er ikke det store udløsende problem. Det er uopmærksomhed og spritkørsel. Men det er det forstærkende problem og det er det, man umiddelbart kan gøre noget ved. Det kan man nemlig ikke, hverken med uopmærksomhed eller spritkørsel. Det gør man så ved at lave stikprøvekontroller og fordi der er stikprøvekontroller, holder de fleste af os så nogenlunde i skindet. Hvis der ikke var stikprøvekontroller, ville hastigheden på de danske veje gå helt amok – det er så mit postulat. Det vil så resultere i voldsommere ulykker og flere dødsfald. At undgå den slags, må jo være målet.
Nej – jeg tror ikke på hvad som helst. Men jeg tror på at fagfolk i det store hele ved hvad de har med at gøre og det inkluderer altså også de, der kommer fra Havarikommissionen. I øvrigt modsiger du fortsat dig selv, hvilket kan være forklaringen på at folk har svært ved at forstå dig. Manden fra TT kom jo netop af dage, fordi han kørte for stærkt, ergo var hastigheden alligevel den udløsende faktor. Det betyder egentlig at du alligevel, på trods af dit ovenfor anførte postulat, giver os andre ret i at høj hastighed sagtens kan være en ulykkesfaktor. Eller har jeg misforstået noget? Jamen, hvad vil du egentlig bevise? Hvad er dit mål? Hvem vil du til livs? Har du mulighed for at formulere det i en enkelt sætning?
apr 2013
jun 2015
aug 2011
jun 2015
aug 2011
jul 2010
Knud: Du kommenterer længden af mine indlæg. Ligesom din mangel på reel argumentation i relation til konteksten er det meget meget mærkeligt ud fra den uddannelsesmæssige baggrund, du tidligere har nævnt over for mig. I usædvanligt stort omfang har dine indlæg jo ikke ret meget, om nogen, reelt indhold og det kunne jeg da godt tænke mig, så du (jeg kunne jo godt provokere og påstå ”vi”) kunne hæve niveauet her en anelse. Og hvem ved – måske kunne én af os eller måske endda vi begge blive en anelse klogere på nogle punkter. At længden skulle være en problem synes jeg IGEN konflikter voldsomt med din baggrund. Jeg kan i hvert fald erindre, at jeg hver eneste dag, selv på basis, havde 100 – 300 siders højniveau faglæsning for til efterfølgende dag. Endelig kunne man jo også argumentere for, at det ikke er et krav at læse mine indlæg, hvis de af den ene eller anden grund er for komplicerede, lange eller hvad kongerne af MCG ellers kunne klandre mig/mine indlæg for. Det ER faktisk HELT frivilligt ?. Og stadig – dit postulat om doppler effekten og politiets hastighedsmålinger ER altså ikke korrekt. Det er viden som ganske vist er metoden til de gamle målemetoder. Men din viden er uddateret og du vil/magter jo tilsyneladende ikke at holde dig opdateret. Det synes jeg på en eller anden led er lidt sørgeligt, bl.a. fordi du jo meget ofte kommenterer herinde.
Matthias: Dit seneste indlæg her er jo det ultimative udtryk for din manglende evne til at forstå og argumentere. Jeg kunne godt sætte nogle mere dagligdags og temmelig grove udtryk på ”indholdet” i dine indlæg, men som skrevet og påvist tidligere ER dine forsøg på ”argumentation” totalt fejlplacerede i forhold til konteksten, hvorfor jeg er nødt til at konkludere, at du ikke magter at overskue, hvad det er jeg reelt postulerer. Ved udelukkende at konkludere, at det jeg skriver er noget sludder, UDEN nogen som helst faktuel/saglig argumentation, så har du endegyldigt sat dig selv helt ind i hjørnet/skammekrogen som en ubetydelig person, der godt nok står og råber på sidelinien, men hvor råberiet blot er en omgang støj uden nogen form for indhold.
Og som også skrevet tidligere til Knud: ”Kommentér mine postulater én ad gangen og modargumenter så på ordentlig vis”. Så kan vi jo måske komme i gang med en mere intelligent diskussion og forhåbentlig på et højere niveau.
Tom: Samme som jeg lige skrev til Matthias. I stedet for det der infantile subjektive støj-råberi, så kommenter dog faktuelt i forhold til konteksten. Jeg ved godt, at jeg har lettere end mange andre ved at gennemskue og overskue mange ting, men jeg føler mig nødsaget til IGEN at påpege at også DU forsøger at tillægge mig egenskaber, som du og andre altså ikke har belæg for – jeg kan ikke andet end at konkludere, at det må være dit/jeres desperate forsøg på at marginalisere mig som person, hvilket dog på ingen måde lykkes – hvor pokker finder du basis for dit nye postulat om mine indlæg: ”Se det er da spædende, forstår i nu hvorfor vi bare skal holde kæft”.
At du rammer FULDSTÆNDIG ved siden af MÅ være indlysende for selv den mest uintelligente herinde. Jeg har jo NETOP flere gange forsøgt, at få jeg til ”angribe” mine postulater dvs få jer til at kommentere yderligere……… Naturligvis havde jeg ikke forventet den omgang intetsigende pladder og bevidste/ubevidste fordrejninger, af hvad jeg har udtalt, som de fleste af jer kommer med. Men simpelthen et ønske om en blot rimelig intellektuel udveksling af synspunkter uden de der tåbelige personangreb, I tydeligvis er flittige til at gøre brug af.
LOPET: Det selvfølgelig OK at bringe noget nyt ind i diskussionen, men efter min mening er det endnu en misforståelse eller måske bevidst fordrejning i forhold til konteksten (efter at have citeret undertegnede) at du fortsætter med flg: ” Her kan jeg så supplere med at køretøjernes udrustning, konstruktion og beskaffenhed så sandelig også har en betydning. Hertil kommer sikkerhedsudstyr for så vidt angår motorcyklister. Det er ikke ligegyldig om man kører med eller uden styrthjelm.”
NEJ LOPET. I forhold til mine postulater er det igen mere eller mindre forfejlet/fordrejet. Det du skriver her er jo ikke elementer, der har indflydelse på om et uheld indtræffer eller ej – vel?
LOPET fortsætter:
Helt enig, hastigheden er ikke det store udløsende problem. Det er uopmærksomhed og spritkørsel. Men det er det forstærkende problem og det er det, man umiddelbart kan gøre noget ved. Det kan man nemlig ikke, hverken med uopmærksomhed eller spritkørsel. Det gør man så ved at lave stikprøvekontroller og fordi der er stikprøvekontroller, holder de fleste af os så nogenlunde i skindet. Hvis der ikke var stikprøvekontroller, ville hastigheden på de danske veje gå helt amok – det er så mit postulat. Det vil så resultere i voldsommere ulykker og flere dødsfald. At undgå den slags, må jo være målet.
Det er da interessant, at vi kan finde områder, hvor vi er enige, hvilket vi er i den første del af dit indlæg. –Men så stopper vores enighed. Du postulerer, at man intet kan gøre ved uopmærksomhed og spritkørsel, selvom du så i næste sætning modsiger dig selv ved at nævne fx stikprøvekontroller, men lad nu det ligge. Det ER altså ikke korrekt det du skriver. Vedr. spritkørsel har der gennem mange år jævnlig været kampagner af forskellig art og det ved man, har påvirket især den yngre del af befolkningen, så det i dag er utidigt/uacceptabelt at køre når man er påvirket over en vis grænse. Det synes jeg er fint – jeg er dog meget meget betænkelig ved det sidste nye vedr. narkotests og nultolerancen – men det er så en helt anden sag (HVIS der nu er nogen der vil kommentere dette – så læs og forstå hvad jeg skriver og undersøg så dernæst hvad fakta er – gider snart ikke kommentere på ignorante indlæg
Stikprøvekontroller har nok en vis virkning, men er ikke det der rykker på den lange bane og slet ikke, hvis folk grundlæggende ikke forstår/er uenig i det der forbydes/sættes grænser for – og det gælder, som vist alle ved, bl.a. hastighedsgrænserne generelt betragtet. Og nej – de undersøgelser jeg har set vedr. hastigheden underbygger IKKE dit postulat om at ” hastigheden på de danske veje gå helt amok”. Erfaringerne fra motorveje viser i hvert fald noget langt mere nuanceret. –Og i al beskedenhed stemmer det godt overens med de observationer jeg selv har gjort mig på de danske motorveje på strækninger, hvor hastighedsgrænsen er øget til 130. –Og farten kunne SAGTENS øges yderligere især hvis man tog andre forhold i betragtning samtidig.
Jeg er bestemt også uenig med dig i, at uopmærksomhed ikke kan reguleres. Jeg vil så gerne kæde det sammen med nogle af de øvrige ting jeg har nævnt, nemlig manglende/dårlige kørefærdigheder (hvis jeg skal forsøge at finde en samlebetegnelse). Men det kræver jo en indsats!!!!!!!! Og der er så her jeg IGEN klandrer vores uduelige politikere og panserne. At gøre en observerende og fysisk indsats er efterhånden tilsyneladende ikke nogen væsentlig kompetence hos disse personager. Jeg ser masser af muligheder for at gøre en indsats her. –og her er jeg absolut ikke i tvivl om, at det ville have stor impact på antallet af uheld.
Men det er en meget lang snak vi så i givet fald skal ind i, og det er der jo ikke rigtig nogen der magter her – og det vil nok også være spildt tid for undertegnede.
LOPET fortsætter:
1. Nej – jeg tror ikke på hvad som helst. Men jeg tror på at fagfolk i det store hele ved hvad de har med at gøre og det inkluderer altså også de, der kommer fra Havarikommissionen. I øvrigt modsiger du fortsat dig selv, hvilket kan være forklaringen på at folk har svært ved at forstå dig. Manden fra TT kom jo netop af dage, fordi han kørte for stærkt, ergo var hastigheden alligevel den udløsende faktor. Det betyder egentlig at du alligevel, på trods af dit ovenfor anførte postulat, giver os andre ret i at høj hastighed sagtens kan være en ulykkesfaktor.
2. Eller har jeg misforstået noget? Jamen, hvad vil du egentlig bevise? Hvad er dit mål? Hvem vil du til livs? Har du mulighed for at formulere det i en enkelt sætning?
AD pkt 1:
Nej jeg har ikke misforstået noget og har heller ikke skiftet mening! Jeg forsøgte at drage en jordnær og forhåbentlig forståelig parallel for netop få nogle af jer til at indse, at farten IKKE er den udløsende faktor. Og det misforstår du så stadig. Vi tager den lige én gang til for prins Knud. Du mener de danske hastighedsgrænser er nødvendige bl.a. for at undgå, at ” hastigheden på de danske veje gå helt amok” og for at eliminere/ reducere (?) antallet af uheld.
Vi kan vel blive enige om at samtlige der kører banekørsel -fx dit eksempel (undtaget begyndere) kører mange gange stærkere end hastighedsgrænserne i DK.
Så er det mit spørgsmål er: Hvorfor kører de så ikke galt/dør de så ikke alle sammen????? Hvis højere og især meget høj fart = ulykke, så MÅ det jo nødvendigvis være således…… MEN det er det ikke!!! Deraf mit postulat: Det er IKKE farten der udløser (langt de fleste) ulykker. Det ER andre faktorer, som jeg efterhånden har beskrevet mange gange
AD pkt 2:
Ja - ligesom stort set alle andre af kongefamilien herinde – så har du misforstået rigtig meget, hvilket resten af din afsluttende replik meget tydeligt viser. Som akademiker kan jeg sagtens diskutere diverse problematikker uden at ville nogen til livs. Jeg har da sågar oplevet at blive mere oplyst af det eller i hvert fald fået et bedre indblik i andres tankegang. –Det har så ganske vist ikke været specielt horisontudvidende i den her diskussion, fordi I andre ikke forstår hvad postulaterne går på og i øvrigt ikke kan /har yderst vanskeligt ved at argumentere sagligt.
Jeg ville ønske man kunne formulere komplicerede/omfangsrige emner i enkeltsætninger, men havde det været muligt, ville de fleste jo ikke have brug for adskillige år for at uddanne sig. –Så kunne man vel, efter din indfaldsvinkel, nøjes med noget der minder om en pixi-bog. Det kan man selvfølgelig ikke! -så vil man være med og diskutere saglig, så ER man nødt til at kunne læse og forstå – endda flere sætninger på samme tid….
Kim O
”#86 11. nov Hvis: Nogen mener, at statistik er det rene løgn, at fart ikke dræber, at offentlige myndigheder hader borgerne og er fulde af løgn og at dem der mener noget andet er uvidende og manipulerede - giver det såmening at involvere sig i en diskussion med vedkommende?”
Et eklatant eksempel på misforståelse OG fordrejning, selvfølgelig hvis retningen peger mod undertegnede ?
1. Hvis: Nogen mener, at statistik er det rene løgn,
Det har jeg ALDRIG!!!!!! Postuleret!
2. at fart ikke dræber,
3. at offentlige myndigheder hader borgerne
4. og er fulde af løgn
5. og at dem der mener noget andet er uvidende og manipulerede
-Og så er det nogle af os, der sidder tilbage…… øhhhhh hvad er det personen her kommenterer på. Er manden virkelig så mindre bemidlet at han bare skriver noget ”for at være med” eller hvad skal det egentlig gøre godt for? Vi lader spørgsmålet svæve i det uvisse – måske kan vi se svaret senere i julekalenderen…….
Man kunne også diskutere om ikke ressourcerne panserne anvender til de fartkontroller som udelukkende har formål af ekstraskat og ikke-sikkerhedsrelateret i stedet kunne anvendes andre steder. Til perspektivering og overvejelser af uheld og død i trafikken og udgifter hertil, kunne fx nævnes:
Der dør en 52-53 tusinde mennesker hvert år i DK.
I Danmark dør der cirka 1.000 personer hvert år under en almindelig influenza-epidemi.
Omkring 275 personer dør om året direkte på grund af stoffer.
Rygning forårsager cirka 85 procent af lungekræfttilfældene i Danmark. - Alle typer af lungekræft er associeret med rygning. Hvert år dør op mod 6000 danskere af rygerelaterede hjerte-kar-sygdomme. Rygning forårsager på nuværende omkring 85 procent af KOL-tilfældene i Danmark. Det skønnes at 300-400.000 danskere har KOL.
Stress: 1400 danskere dør hvert år af stress. 35.000 danskere er sygemeldt- hver dag. 250.000 - 300.000 danskere lider af alvorlig stress. 1 1/2 million fraværsdage. 30.000 hospitalsindlæggelser. 500.000 kontakter til egen læge. 3000 førtidspensioner. 14 mia. kr. koster stress Danmark om året i form af sygefravær, tidlig død m.v.
aug 2011
maj 2011
Men #189 har helt ret, luk røven, det klæder ingen at bruge nettet til at opføre sig på en måde man aldrig ville turde hvis man stod over for folk
nov 2008
At omtale sig selv i flertal er første indikation på storhedsvanvid
maj 2011
nov 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 90
jul 2010
Hvor intellektuelt/bidragende til en fornuftig diskussion synes I det er at skrive HOLD KÆFT (og mange gange som om det er det eneste vedkommende kan stave til) - fantastisk betegnende for en sådan persons intellektuelle bidrag.
Og Tom ... er det sådan en slags trussel eller en udfordring eller???? du fremfører her til sidst? vi kan da sikkert sagtens finde et mødested her i Aalborg, hvad du så end vil......
jun 2004
Snehvide, søg hjælp!
Du har virkelig brug for det.
jun 2011
Hvis der er noget jeg ikke har respekt for i denne verden, så er det mennesker, der forlanger at blive respekteret alene af den grund at de er akademikere. Det eneste positive, der kan siges om folk der betegner sig selv som akademikere, er at de har en blankslidt røv (uden hår, men masser glans på bukserne). Det har nemlig aldrig bestilt andet end at sidde på den hele deres liv. Det kommer der, som bekendt, ikke meget ud af.
Dermed er jeg helt på linje med #191 og #192. Snehvide – du må derfor gerne kommentere os under et. Det kan måske gøre det lidt lettere for dig. Hvordan har du, Snehvide kunnet overholde et begrænset sidetal da du skrev speciale eller fik du et par bemærkninger om at fatte dig i korthed med på vejen?
nov 2008
Tag dog og læg et par billeder af din MC op. Det er da meget mere interessant at sparke dæk i gruppen end at være vidne til din intellektuelle masturbation i fuld offentlighed.
maj 2011
maj 2011
aug 2011
btw. snehvide: HOLD KÆFT HOLD KÆFT HOLD KÆFT HOLD KÆFT HOLD KÆFT
nov 2008
nov 2007
Men hvis nogen så kommer til skade, er det ikke pga.farten, synes jeg at have hørt fra en klog akademiker.
nov 2008
nov 2007
mar 2014
LOPET: Jeg tror du bliver nødt til at præcisere det til djøfere og ikke akademikere. For det er djøferne som sidder og indføre kontrol dagen lang, så de kan ansætte deres venner til at udføre den nye kontrol og sådan kan de blive ved. Og nej jeg har selvfølgelig ingen fordomme over for djøfere
nov 2008
De omtaler endda sig selv som de højest uddannede i samfundet!
mar 2014
aug 2011
jun 2011
aug 2005
Jeg er 58 og arbejdsløs akademiker- Jeg håber da du brændte dig:-)
aug 2011
Kærligste varme hilsner ham der holder af dig aller mest!
aug 2005
apr 2009
Lopen skriver;: Hvis der ikke var stikprøvekontroller, ville hastigheden på de danske veje gå helt amok – det er så mit postulat. Det vil så resultere i voldsommere ulykker og flere dødsfald. Tager du muligheden at det kunne resultere i højere færdigheder hos trafikkanter i betragtning eller er den helt udelukket??? Jeg kan huske at når jeg i en "fremskreden alder" af 30 år og superfærdigheder i bilen kom på gokart banen. Jeg mente at det der kan jeg bare....og så 12 årige knægter køre fra mig. Jeg kunne klart se forskellen mellem 10 årige og 18 årige. De hade lært en masse ved at køre lidt for stærk....
En anden tanke der slog mig nu er at tyskere kører stærkere og bedre end vi gør. De kan lade en skifte banen foran sig uden at accelerere og lukke til, de kan vente til man overhaler lastbilkolonne inden man skifter til højre bane uden at blinke og tude. Hvorfor er de ikke så skide agressive i trafikken som vi er? De har ikke frustrationer for der er ingen der jagter dem og prøver at stjæle hver krone fordi de kørte 6% stærkere end skiltet siger.
TT uheld på MAN. Har i set den bane? Det er selvmordspiloters race på en ikke vedligeholdt smal asfalt stribe mellem sten mure! Har altid været. Kan ikke bruges som et eksempel da enhver der deltager ved og accepterer at han kan dø af det...
aug 2005
Du skriver om at tyske trafikanter ikke er så aggressive som danske. Prøv at køre dernede med tyske nummerplader på en bil - det er sgu noget anderledes end med danske eller andre udenlandske!!!!!
apr 2009
Der findes nogle få agressive men det er dråben i havet jævnført med Danmark....
Har du set fletning øvelse i morgentrafikken på Sjælland? Det ser jeg hver morgen ved skift fra ring3 til Hillerødmotorvejen. Vorherrebevares!
Der er 2 modeller:
1. jeg fletter ca 100 meter før fletningsstedet og ingen må komme senere føre mig. (skaber konflikter der går ud over trafikken på ring3)
2. jeg kommer med lige i røven på manden føran mig. Igen konflikter fordi i praktikken er det 3 der fletter ind fra højre og en fra venstre (hoved bane). Enhver forsøg på at flette 1 mod 1 skaber konflikt og forøger trafikproppen på ring3. Har aldrig observeret lignende i tyskland. Hvorfor??????
nov 2008
nov 2008
apr 2009
apr 2009
Jeg blev flere gange belyst af blitzen der men aldrig fik fræk forslag om at jeg skal betale. Det var dog på danske nummerplader jeg kørte de gange. Har vi en særbehandling der eller blitzer de bare for at skabe lidt orden? Det kunne passe da jeg kørte de næste 10 km langsommere end andre og skabte lidt uro i trafikken der gled ganske fint inden da.
nov 2008
Jeg fik bare det indtryk, at der ikke udføres fartkontrol i Tyskland da jeg læste det her fra dig:
"De har ikke frustrationer for der er ingen der jagter dem og prøver at stjæle hver krone fordi de kørte 6% stærkere end skiltet siger... "
apr 2009
Ligeledes med holdning til trafikken...
Så er vi enige at der skal gøres en indsats der. Ikke med bøder og forfølgelse.
Med oplysning og oplæring.
Hvad med et fjernsyn program "Brug hovedet i trafikken -det betaler sig"
Jeg kunne tænke mig at man tager de værste "idiot opførsler" på tapetten og forklarer lidt om dem. Flettekørsel som først. Vise og forklare hvorfor det med at komme lige efter en indflettende bil er dumsmart. Ingen gevindst men en forhindring i trafikken der tvinger bil nr 3 til at stoppe. Bilen efter ham ska ligeledes stoppe og stoppet forplanter sig bagud i kørebanen. Det akkumulerer sig og lige pludselig har man en kø "uden grund". ham der skabte køen er ikke klar at det var ham der skabte den.
aug 2005
apr 2009
nov 2008
Jeg tror bare det har noget med mentaliteten at gøre, at bilister optræder forskelligt forskellige steder.
apr 2009
Derfor er det for mig en fornøjelse at køre i Tyskland da de alle (undtagen M. Schumacher) forstår hvad sport er for en størrelse.
Italien var ligeledes sjov da der kører alle mod alle en ræs! En nonne på cykel kører om kam med cinquecento. Cinquecento kæmper med alfa og alfa slås mod ferrari. De kunne ændre sig med tiden men det er min idtryk fra 70, 80,90 og 00.
nov 2008
Antal trafikdræbte pr. million indbyggere i 2014:
Italien: 52
Tyskland: 42
Danmark: 33
Ligger vi så på førstepladsen blandt de tre lande fordi vi har dygtigere trafikanter?
aug 2005
Grundet afgiftsystemet har vi den ældste bilpark
Grundet de lave hastigheder har vi de dårligste førere
Grundet den hensynsløse danske optræden har vi de færreste trafikdræbte
jeg elsker simpelt hen når folk udtaler sig med konsekvens i overensstemmelse,med foreliggende fakta:-)
nov 2008
aug 2005
Der sker det samme, men for bare 4 år siden var det helt anderledes!
apr 2009
Hvad skal det statistik være godt for?
Jeg har en fin forklaring for det hvis du absolut skal på det niveau.
I 2014 var kongeriget Danmark en kæmpe byggeplads så det var køkørsel hele vejen. Resten brugte kollektiv trafik. Derfor så lav indeks af dræbte per milion indbyggere.
Iovrigt er det irrelevant og uærligt at beregne det per milion indbyggere da de fleste sidder hjemme på grund af klimatiske forhold her i riget. Tyskere og italiener er mere på vejen end vi er. Den der har lavet det statistik enten er bund uærlig eller eller mindre uddannet/begavet end gennemsnittet er.
Vores vejnet er en lillepute i forhold til Italien eller Tyskland, dermed sandsynligheden for ulykker er meget mindre. Vi har kun en storby og Tyskland har flere og større. Man kan ikke jævnføre trafikintensitet da der er simpelthen en anden klasse.
apr 2009
Det er ikke sandt men det er godt fundet på.
Pyt da, bare man er ærlig i diskussionen.. ikk..?
Har du deltaget i kurser i materialistisk dialektik når du var ung?
Jeg er bare nysgerrig...
aug 2005
Mit råd til dig er: Hold op-Nu! Du serverer den tyndeste kop te jeg meget længe har set - jeg gider ikke det her længere
nov 2008
Kilden er EU Kommisionen, som det fremgår af artiklen:
http://www.altinget.dk/transport/artikel/eu-om-nye-tal-for-trafikdraebte-alarmklokkerne-ringer
Lad være med at beklikke min hæderlighed. Når jeg benytter statistik opgiver jeg kilder som nu, så din bemærkning om at "det ikke er sandt men godt fundet på" er fuldstændig uhørt i en diskussion blandt voksne mennesker.
Danmark var et stort vejarbejde..... de fleste benyttede offentlige transportmidler...... vejret var dårligt - så de fleste sad indendøre....... vi har kun een storby........ trafikintensiteten er mindre i Danmark........Den der har lavet statistikken er uærlig eller slet og ret dum......
Kig lige på dine argumenter med kritiske øjne...
Andrzej: Mon ikke det er dig der har en lidt alternativ virkelighedsopfattelse?
nov 2008
Nej jeg gik til fodbold!
apr 2009
Jeg skrev om statistikken fordi den er ikke ærlig da den ikke tager de relevante parametre med. Pudsig at du tog det til dig!!! Jeg har da ikke nævnt dig med et ord. Jeg har ikke beklikket din hæderlighed som du skriver.
Var den baseret på antal kørte kilometre, antal af ulykker og trafikintensitet ville jeg nok holde stille. Antallet indbyggere der ikke kører bil og kommer ud i trafikken er meget forskellig fra land til land. I Italien lever man bogstavelig på gaden. Trafikken er aktiv næsten døgnet rundt. Herhjemme er den intens når man kører på arbejde og hjem igen. Efter 20 er der mennesketømt på gaderne. Mine argumenter var med vilje latterlige og lige så ærlige som statistikken du tilføjede. Synd at du ikke har gennemskuet ironi i det.
Er det din mening at fornærme mig når du skriver at jeg har en alternativ virkelighedsopfattelse? Ikke sandt men godt fundet på var adresseret til Knud.
Har du problemer med at huske hvem skrev hvad?
AD #237 Det igen var ikke adresseret til dig, men siden du svarede kan jeg kun sige at jeg var i skolen mens du spillede fodbold...
nov 2008
apr 2009
Nu er vi på det niveau hvor du slår mig med årelang erfaring.
Farveeeeeel........
nov 2008
jun 2011
I DK kan man møde folk i en Golf, som kører præcis 130 på motorvejen i venstre spor og som ikke vil lade en Porsche komme forbi. Sådan er vi danskere: Ingen må komme foran mig. Det vil man aldrig opleve på en tysk Autobahn.
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Svar: 5
Utroligt som man kan ødelægge et ellers fornuftigt og godt forum.
Trist at det skal være sådan.
aug 2005
nov 2008
"Det gør i hvert fald jeg ikke ønsker at være en del af denne tråd."
Så derfor skrev du et indlæg om at du ikke har lyst til at skrive et indlæg
nov 2008
nov 2007
apr 2009
Det gælder bilernes udseende/tuning der skulle få (nu bliver jeg lidt drilsk) danske bilister del ligger i overhalingsbane med 130 i timen til at flytte på sig uden at man blinker eller tuder på dem.. Fenomænet opstod når danske bilister skulle på bilferie i sydtyskland - påstår onde tunger.
jun 2011
https://youtu.be/Mha8aG403rk
jun 2011
aug 2005
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 621
sep 2012
nov 2007
Endelig en det lyder til at vide lidt om emnet. Ved du så fra denne "kilde", om nummerpladens eventuelle vinkel kan være udslagsgivende for, om billedet bliver klart nok?
Ikke at jeg på nogen måde ville udnytte det, hvis det var tilfældet...aldrig, aldrig.
okt 2013
#255 Så vidt jeg kunne forstå på ham har det noget med størrelsen af "målet" at gøre, ergo at MC'erne ikke er store nok til at give et udslag.
nov 2007
Jeg udtrykte mig vist ikke klart nok: jeg var interesseret i, om den vinkel nummerpladen har på en Mc kan gøre, at billedet ikke kan bruges? Altså om der kunne være en strategisk fordel i at sætte nummerpladen næsten vandret?
sep 2012
aug 2011
nov 2007
Alle rygterne kender jeg godt i forvejen.
nov 2008
Der er regler for placering af nummerpladen....
Men du har ret: Hvis du placerer numerpladen vandret, kan man ikke få et billede af nummeret
nov 2007
Men det kunne være interessant at vide hvordan pladen skal sidde for at fotografiet ikke kan bruges. Mange choppere har eksempelvis pladen siddende på venstre side af baghjulet på en sindrig anordning. Det kan måske give problemer for en fotovogn?*
* = eksemplet er teoretisk, da en chopper naturligvis ikke kan køre så hurtigt, at det bliver ulovligt
nov 2008
okt 2013
jun 2011
jun 2011
nov 2008
En opløsning af sildelage blandet med kattegrus og groft salt virker også.
Det hindrer dannelse af pixels på den chippen i politiets kamera og kan aldrig bevises. Hvis man ikke lige har det ved hånden, er hårlak som du nævner også stensikkert, men det skal være Elnett fra Rema1000 ......
nov 2008
Ja næmlig ja, de kommer nemlig med dobbeltklæbende tape når de drysser ned fra træerne
aug 2005
Forstå venligst at fotografering er en optisk proces - også digitaliserede billeder.
Så længe tal og bogstaver kan skelnes visuelt kan de fotograferes!
maj 2011
okt 2013
jun 2011
maj 2011
nov 2008
Så se du at få købt nogle selvklæbende ahornblade
Du har ret i at betjentene har øjne over næsen - i lighed med den øvrige del af menneskeracen.
jun 2011
jul 2010
Nu venter jeg så spændt på alle de kloge herinde, der sikkert har nogle fantastiske modargumenter i stil med fx "HOLD KÆFT HOLD KÆFT HOLD KÆFT...." som vi jo har set et par gange. Se det er jo virkelig noget der siger nogen om afsenderen og som kan berige vi andre *SSS*
nov 2007
Men godt der er kommet gang i den her tråd igen. Har influenza og keder mig lidt.
jul 2010
Jeg forstår at jeg er god til at hovere - og det er jo godt at være god til noget, så det skal jeg nok fortsætte med
aug 2011
jul 2010
aug 2011
jun 2004
http://www.sikkertrafik.dk/raad-og-viden/i-bil/hastighed-og-fart#DZckkDOuR1FjjTFq.97
jun 2011
Helt ærligt – jeg fatter ikke hvorfor du bliver ved ævle om det. Er det fordi du har en sygelig trang til at få anerkendelse? Ingen har bestridt nogensinde at hastigheden i sig selv ikke er nogen ulykkesårsag. Men hastigheden forværrer ulykkerne. Det er nu en gang ikke helt ligegyldig om du rammer en fodgænger med 30 km/t eller med 50 km/t. Har du nogensinde hørt om begrebet »standselængde« og hvilke parametre, der indgår i ligningen? En af dem er hastigheden – jo højere hastighed, jo højere standselængde. Hastigheden kan være forskellen mellem liv og død.
jul 2010
jul 2010
aug 2011
jun 2011
Aha – debatten drejer sig, ifølge Snehvide, om, og jeg citerer: ”en mere eller mindre blind tro på at bl.a. politiet ALTID har ret og aldrig taler usandt/bevidst manipulerer og mangel på at læse hvad der faktuelt er skrevet”. Nu gik jeg hen og bildte mig ind at dette var et mc-forum. Men det, du ønsker at diskutere hører ind under kategorierne filosofi (blind tro; usandt/bevidst) og politik (bevidst manipuler). Helt ærligt, Snehvide, jeg tror, du har valgt det forkerte forum. Måske er det forklaringen på de negative tilbagemeldinger, du har fået og manglende forståelse for dine pointer. Så vidt jeg husker, så var emnet for debatten »Fotovogne kan GODT fange motorcykler«. Undskyld, men jeg tror, du er kommet for langt væk fra emnet i det forkerte forum. Skal vi så ikke lade den hvile der?
maj 2011
aug 2005
jul 2010
-Men det ER åbenbart også vanskeligt for mange af skribenterne, når de, som Lopet, gang på gang manifesterer at de efter utallige forsøg STADIG ikke har begrebet, hvad det her handler om - og STADIG piller enkeltdele ud af den kontekstuelle sammenhæng. Christ man ..... (det er engelsk/denglish - til orientering). Men det kan da godt være, at jeg til dels skal tænke over Lopets sidste input her, for der er tilsyneladende ikke tilstrækkeligt med personer med tilstrækkeligt intellektuelt overskud til at gå ind i en reel saglig diskussion om lidt "dybere" emner. ........
jul 2010
nov 2008
det for'år
nov 2008
Jeg synes Snejvide er lidt uklar i sin argumentation, og det ville være rart at få sat tingene helt på plads.
aug 2005
Når nu der er sådan et par kloge hoveder i denne streng, skal vi to så ikke bare være glade for at vi er dumme??
nov 2008
Og tak for det
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.032
#295.
Det kan få på det rene for dig. Kort og godt:
'Nej.'
nov 2008
jun 2011
aug 2005
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 509
nov 2008
jun 2011
jul 2010
aug 2011
jun 2015
jul 2010
(KOM SÅ "analyserende" filosoferende lommepsykologiske kloge-Åger!!!!)
dec 2016
Følger: 1 Svar: 1
https://www.mobilenumbertrackergps.in/google-phone-tracker/
bigo download for pc
https://www.bigolivepc.com/bigo-live-pc-windows-xp788-110-mac/
Fotovogne kan GODT fange motorcykler