1.271 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Bøder Bøder

Det her er lidt mystisk synes jeg. Har kigget samtlige emner igennem omkring fotovogne og mc og har da godt nok nogle spørgsmål.
1. Hvordan kan det lade sig gøre at nogen skulle ha fået en bøde hvis de IKKE har din nummerplade ? Der er forholdsvis mange af min slags mc eksempelvis og de finkæmmer vel nok ikke lokal området for en bestemt type mc.
2. ER der eller er der IKKE et kamera i forruden. Blev knipset i 50 zone for 1 time siden med omkring 70. Kørte forbi bilen igen for 15 min siden og kiggede meget grundigt og så intet i førerkabinen på den vw.

bc

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bøder
  • #1   31. jul 2007 Ud af de x antal mcister der er på mcg må der jo være en politier imellem. Ka godt være man ikke vil ud med sproget, men der er godt nok mange modstridende oplysninger om det her emne.

bc

• #2   31. jul 2007 Betjenten kan jo se dig før du er forbi .. ergo kan de jo have et lille kamera liggende som han tager med igennen foruden .. som de så kombinere med det de har taget igennem bagruden ..

Udelukkende et gæt .. men det er vel sådan det hænger sammen ..

• #3   31. jul 2007 Det siges, at de selv manuelt skal nå at tænde for et kamera, der filmer din nummerplade gennem forruden. Når de ikke det, kan de af gode grunde ikke sende dig en bøde :]

Har endnu ikke kunnet finde ud af, om alle fotovogne har kameraer i forruden.

• #4   31. jul 2007 Det skal lige siges at jeg har intet problem med bøden i så fald. Gider ikke at brokke over noget jeg har gjort forkert, men det er da rart at få en afklaring. Jeg går udfra at der også i langt de fleste tilfælde ikke sidder nogen i dytten. Træls tjans i al fald hvis det forholder sig sådan ;o(

bc

• #5   31. jul 2007 Fotvognene er altid bemandet og tit er det pensioneret betjente.
    De har fået noget udstyr de kan sætte op i vejkanten og holder så i skjul med bilen. På dem kan de i hvert fald ikke tage et billed af den bagerste nummerplade.
    Bilerne skulle have et kamare i forruden som betjenten KAN tænde for, det er ikke tændt hele tiden.
    Det kan læses på politi.dk under fotovognenes FAQ.

• #6   31. jul 2007 kamare=kamera
    Det går ikke helt godt det her

• #7   31. jul 2007 Brian - fartfælderne (varevognene) er altid bemandet.

• #8   31. jul 2007 thanx. Har lige læst lidt om fotovogne på politiets hjemmeside og det var da ret informativt, så nu ser vi hvad der sker ;o)

bc

• #9   1. aug 2007 Kameravogne er altid bemandet og efter justistministeriets udtalelser er det pensionerede politifolk der sidder og leger landevejsrøvere, men sjovt nok ved udsendelser i fjernsynet er det ALTID unge og i tjenesten aktive betjente der sidder i vognen, så måske tager vognene alligevel lidt af nærpolitiet væk fra gaderne.

• #10   1. aug 2007 har været fotomodel, for de kamera vogne flere gange, men endnu ikke fået en bøde, måske er jeg bare heldig. smiley

Kommentér på:
Bøder

Annonce