{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  p bøder
  • #1   7. feb 2008 gælder kun biler . du har jo ikke mulighed for at sætte en p-skive på en mc . ikke uden der er nogen der piller smiley

• #2   7. feb 2008 Nemli ja, kun biler

• #3   7. feb 2008 til gengæld må en mc ikke alle steder blive parkeret i en bil-bås . det skal være en mc mærket p-plads .

• #4   7. feb 2008 og hvor skulle han gøre af bøden? under vinduesviskeren ? smiley

• #5   7. feb 2008 Præsi, Og den slags båse er der ofte ikke, og de kan jo heller ikke lægge en bøde da den jo blæser væk. Gør de så intet ved det, eller tager de nummertpladen og får sendt en bøde til ens bopæl, eller?

• #6   7. feb 2008 Er der ikke noget med, at de sætter en kridt streg eller lignende på dækket, og så ser noterer de tidspunkt. Og hvis han så er der eksempelvis om 30 min. udskriver han bøde.

Hvad med betalingspladser egenlig? Fedt at smide sin billet på tanken... Not!

• #7   7. feb 2008 i mange byer har man lov at parkere på fortovet . men du er nødt til at finde ud af om du må via den enkelte kommuneinformation .
    de kan fortælle dig hvor du med mc kan parkere lovligt .

• #8   7. feb 2008 ja det er længe siden kom bare til at tænke på det har nu heller algrig hørt om en p bøde til mc en kunne ikke forestille man måtte perkerer i flere dage på en 2 timers bås

• Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #9   7. feb 2008 Hvad er egentlig grunden til en MC ikke skal have P-Skive i??

• #10   7. feb 2008 hmm så hvis man kører til Kbh og vælger at stoppe et sted skal man lige på NET CAFE for at se om man må holde der i den kommune ??

• #11   7. feb 2008 @ Claus H

Var det ikke en ide at læse tråden igennem, før du spøger?
    Præsi har svaret på det længere oppe.....

• Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #12   7. feb 2008 My bad smiley

• #13   7. feb 2008 Claus H >> fordi alle der kommer forbi kan ændre på skiven... det samme glæder vist for cabrio-biler hvor man har kalechen nede

• #14   7. feb 2008 Det er helt i orden;-)

• #15   7. feb 2008 bøden bliver rulet rundt om gashondtaget og sat fast med gummi bånd har fået 2 på den måde

• #16   7. feb 2008 - Finn R
    Det har jeg også. Det er fordi, jeg har holdt i en bilbås og det må man ikke i København. Der skal man holde i mc-båse eller ved vejkant, hvor det er lovligt.

• #17   7. feb 2008 Hmm, ikke misforstå mit spørgsmål.

Har læst mig frem og hørt det herinde, MEN som jyde der feks lige har taget kørekort og besøger min syge moster i Kbh så er der andre regler der som dem man bliver gjordt opmærksom på idet man tager kortet.
    Godt eksempel for 10 år siden løb jeg ind i min første rundkørsel med trafiklys i ( på amager )
    Mener bare at man ikke lærer de specielle regler i jylland !
    Så man skal være erfaren og læse sig frem til alle de regler osv.
    Lyder sku ikke normalt når landet ikke er større.

• #18   7. feb 2008 Du har ret Lars, det er sku ik helt normalt i et lille land som DK, men som de andre siger, det op til kommunen hvilke regler der gælder ang. parkering (og vist også andre få ting for den sags skyld).

fik vi ihvertfald at vide til mc-kort.

• #19   7. feb 2008 NB!

I generel færdselslov rangerer parkering akkurat som parkering med bil, dog med to undtagelser:

Indløsning af P-billet og P-båse.

Er der krav om P-billet, skal en sådan ikke løses til MC, idet den ikke kan fastgøres sikkert på cyklen.

MC skal parkeres i Pbås til MC, hvis en sådan forefindes! Er der ingen, må den stilles som bil!

Er der krav om p-skive til f.eks en times parkering, skal der ikke være P-skive på MC, da den ikke kan fsatgøres sikkert - imidlertid gælder tidsbegrænsningen stadig!!! Der kan sættes mærker eller MC-en kan slet og ret observeres!

Det var de helt generelle - dertil kommer så en række lokale afvigelser, så man er faktisk nødt til at undersøge lokalt, hvad man må og ikke må, og man skal faktosk vide hvilken kreds man er i!

Fandens rod.

Eks. i Københavns Kommune, må man stille MC på fortovet, bare der er rimelig plads til at komme forbi (typisk plads til kørestol eller tvillingbarnevogn), Kører man ind på Frederiksberg må man ikke holde på fortovet.

• #20   7. feb 2008 Det er sku en jungle men jeg vil gerne støtte Knud op med at man gerne må parkere i bås uden p skive men man skal stadig overholde tidsbegrænsningen....

Men helt ærligt gutter så har vi jo ikke mc for at holde parkeret.... Den skal der sku køres på.....

• #21   7. feb 2008 jeg ved ikke om det her hjælper - men hvis jeg er i tvivl om reglerne på det pågældende sted ringer jeg til det tlf.: nummer som står på betalingsstanderen Kontrolselskabet.

Har faktisk prøvet sidste år jeg var i Kbh at jeg blev i tvivl om hvordan det forholdt sig de steder hvor man normalt løser billet. Det kunne vedkommende jeg fik fat i (det var søndag) ikke fortælle mig. da han normalt ikke havde noget med det at gøre. Jeg fik hans navn og fik at vide at jeg skulle løse billet som var det en bil. Skulle bare beholde billetten og i tilfælde af at jeg havde fået en bøde/parkeringsafgift skulle jeg sende kvittering ind sammen med bøden og så ville den blive annulleret.

Men så inden jeg nåede at løse billetten ringede han mig op igen og fortalte mig at Motorcykler har fri parkering i København. Dog ikke ved EUROPARK eller lign selskaber - Men alle de steder hvor det er kommunen som har kontrollen med parkering er det gratis. så det må siges at være fin service - selv på en søndag.

Lars

• #22   8. feb 2008 jeg plejer bare at sætte pisset hvor jeg nu syntes den står mindst udsat...

fik på et tidspunkt en pbøde i kbh den var tapet på tanken, ja oki det kostede mig 510 kr men det kostede carpark en komplet omlakering af et stk blackbird

så kunne de squ lære det.... det er den billigste lakering jeg nogen sinde får *G*

• #23   8. feb 2008 Bekalger Knud: men du må ikke parkere MC på fortov i København: se venligst:

http://www.parkering.dk/nc/p-service/motorcykler/?sword_list%5B%5D=MC

At de så ikke hidtil har gjort noget ved det, er en anden sag, men mon ikke kommunens behov for midler også kommer ti dette punkt en dag :o).

JLL

• #24   8. feb 2008 Bekalger = Beklager :o)

• #25   8. feb 2008 Skylder måske at supplere med den generelle regel omkring parkering som der er forfattet i færdselsloven

Bare et uddrag;

§ 28. Standsning eller parkering må ikke ske på et sådant sted eller på en sådan måde, at der opstår fare eller ulempe for færdslen.

Stk. 3. Standsning eller parkering må ikke ske på cykelsti, gangsti eller fortov.
    Fortolkningen fra Københavns Kommunes side, er således helt i tråd med den generelle færdselslov, og altså ikke en særregel.

JLL

• #26   8. feb 2008 JLL:-)

Det var s.....

Jeg kan godt se, hvad der står i linket. Så sent som i august blev jeg sendt derop på Nørrenrogade af en af Parkering Københavns folk??????

• #27   8. feb 2008 Det har før været lovligt at parkere på fortov i KBH, bare man ikke holdt til gene. I 04 (mener jeg) blev den nye lov indført under stort påstyr, da der ikke er mange MC pladser i KBH.
    Har talt med et par københavnske P-vagter om det, og ingen af dem vil udstede en bøde til en MC der ikke er til gene. De er godt klar over problemet.

• #28   8. feb 2008 Ok det forklarer jo en del:-)

Tak Jesper *G*

• #29   8. feb 2008 Ja det giver jo mening Jesper, og fint at P-vagterne er fleksible :o).

Knud, det var sku da godt at du ikke fik en bøde efter du blev verfet op på fortovet :o)

Hilsen
    JLL

Kommentér på:
p bøder

Annonce