P bøder til MC {{forumTopicSubject}}
hej
jeg vil gerne høre jeres mening om motorcykler og P bøder. kan de virkelig forlange, at vi mcer skal køre rundt med en P skive? vi holdt i randers i 1,5 time hvor vi må holde gratis i 2 timer, men fik en bøde på 650 kr for ikke at have en P skive på!!! jeg skrev til dem:
" kan selvfølgelig ikke acceptere en bøde straf fra jer, når vi kun har holdt 1.5 time på en P plads hvor man må holde GRATIS i 2 timer!
At man IKKE kan have en P skive på en motorcykel er jo indlysende for alle med bare lidt IQ!
Hvis i alligevel VIL diskriminere motorcykelister og dele dummebøder ud på rocker manerer så må i oplyse om dette med skiltning, men der står intet om motorcyklister!
Alt i alt uacceptabelt!
jeg appellerer hermed denne uacceptable afgørelse!
jun 2013
Følger: 24 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 439
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.325
http://www.fdm.dk/parkering/parkeringsregler-for-mc
det er tydeligt at man ikke har vægtet mc bestemmelserne højt da man ensrettede parkeringsreglerne i Danmark, desværre.
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 1.407
Kommuner kan lempe reglerne, men hvordan regler er i Randers ved jeg ikke.
jan 2014
Emner: 15 Svar: 80
Har faktisk set mc med pskive, pbillet har jeg ikke set endnu.
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 25
aug 2011
Så selvom de har ensrettet reglerne er det stadig en jungle da de enkelte kommuner kan lempe - dog ikke stramme. Men det betyder stadig at man skal ind på den enkelte kommunes hjemmeside og kontrollere reglerne før man parkerer i en ny kommune
sep 2007
En tur i retten vil derfor være hurtigt overstået med kedeligt resultat.
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 121 Svar: 811
sep 2007
Det har været fremme i diverse medier, og mange gange herinde, at der er kommet nyt parkeringsregulativ. Det er borgernes eget ansvar at sætte sig ind i nye regler, ligesom det er lovpligtigt at holde sig opdateret i færdselsloven.
jan 2014
Den ene så jeg på et billede en bruger havde uploadet herinde.
Jeg kunne også skrive "du godt nok shjow, under hvilken vinduesvisker sad bøden?"
Beklager du døde af grin Karl smart.
mar 2006
mar 2006
jan 2014
mar 2006
aug 2011
sep 2007
jan 2014
Er det ikke kun få "bøller" der ville gøre det? Ville i være skyld i andres pbøder?
Ja det er nok ønsketænkning at de kan sidde i fred, men sådan burde det være.
aug 2011
Tidsbegrænset parkering
Hvis der er tale om tidsbegrænset parkering, er udgangspunktet, at en motorcykel ikke må parkere på stedet. Kommunen kan dog lempe disse regler, hvilket i givet fald vil fremgå af kommunens lokale bekendtgørelse.
så selvom du har en p-skive og den bliver flyttet på eller fjernet, får du stadig en gyldig bøde!
Også selvom der kan argumenteres nok så meget for en mc fylder mindre og er mere egnet til bytrafik og og og og og....
mar 2006
jul 2012
Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 128
aug 2011
okt 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 108 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.340
aug 2011
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Find et sted ved en plads eller et bred fortov eller lign og parker der. Så er det politiet som skal udstede bøden for ulovlig parkering og der sker meget sjældent når det er en MC. Med mindre den er til gene for trafikken. Lige så snart man kører ind på et parkeringsområde så er "gribbene" der omgående !
apr 2012
Følger: 24 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 968
Om det er ironiskt ment eller ej, så er det lidt åndsvagt det du siger der, at forøge risken for at få endnu en højer bøde/afgift fordi du piller pladen af, og politiet finder din mc isted. Nej behold du den på, og find ud af en anden mulighed som er bedre og ikke giver en bøde/afgift.
#1,
Nej desværre ikke, det er op til den enkle kommune og des bekendtgørelse.
Når det kommer til MC og p-skive, det er en lokal bekendtgørelse i den enkle kommune. Eksempelvis København, der er du fritaget for bruge af p-skive (dog find et bedre sted at parkere isted for at optaget en plads her, med mindre dette er den eneste plads i km omkreds). Du er også lige nu fritaget for betalning på din MC i Københavns kommune når du parkerer indenfor betalningszonen.Og efter den nye lovgivning er du som MC'ist i Købehavns kommune også blevet tilladt at parkere i en normal bilbås...
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 61 Svar: 1.389
aug 2011
og jo, den kan faktisk godt justeres manuelt, da man eller ville parkere ulovligt hvis man parkere i en P-zone kl 7:15 med tidsbegrænsning fra kl 09:00, for så skal skiven faktisk skrues frem til 09:00 for at undgå en bøde - hvis reglerne skal følges 100%. Jeg vil dog tro de fleste normalt tænkende p-korps ser igennem øjnene med dette pga besværligheden i det
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 415
Det skal hertil siges at, for at de kan påkræve p-skive eller p-billet skal der være tilstrækkelig lovlig skiltning samt mulighed for at man kan betale for det i nærheden, hvilket vi nu har mulighed for med sms-betaling.
Den eneste forskel der er i forhold til parkering, er at du må parkere i opholds- og lejeområde samt gågader, og jeg har endnu ikke set en gågade som skilter for at man skal bruge p-skive eller p-billet - så der kan du holde gratis og lovligt.
aug 2011
Jeg betvivler ikke det du siger, men har du dokumentation for at du må parkere i opholds- og lejeområder samt gågader. At de ikke skilter med det og at de ikke deler rundhåndet ud med båder der, er ikke det samme som at det er lovligt. Men det kunne være et oplagt sted at parkere.
mar 2006
aug 2011
aug 2013
Følger: 1 MC-er: 4 Emner: 2 Svar: 39
https://www.louis.de/en/artikel/3-in-1-kombihalterung/10026433?filter_article_number=10026433
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.820
Jeg fik en i Horsens i regnvejr, man må holde der i 6 timer! og da jeg kom igen efter 15min fordi jeg opdagede man skulle stille p-skive sad den der allerede. Tog billeder og skrev at det jo var åbenlyst den ikke havde holdt der i 6 timer når forruden stadig ikke var våd efter vinduesviskeren havde kørt, vejen under bilen var våd og dækkene våde.
De henviste bare til paragraf bla bla om at man skal stille p-skive, og værsgo 650kr.
mar 2006
hvad med MC touring, gad vide om ikke de ville køre en princip sag, de repræsentere da endda nogle motorcyklister. jeg spør dem.
mar 2006
aug 2011
Prøv så at forestille jer hvordan det vil være, hvis det forslag der HAR været oppe om at privatisere / udlicitere den automatiske trafik kontrol (fotovogne)....
velkommen til DDP
Den Danske demokratiske Politistat
Da vi har monarki er vi en stat og ikke en republik.
Og ja, det er helt bevidst at demokrati er med småt!
og
jun 2013
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 4 Svar: 33
Men jeg har siden 29/3 2014 prøvet at samle underskrifter ind for at få de latterlige regler lavet om.....
Håber måske at der er lidt flere der får øjnene op og skriver under så vi kan få dem lavet om!!!!!
Jeg synes faktisk det er pinligt at der kun er 312 der har skrevet under til dato!!!!!!! Det viser mig, at man jo nærmest er ligeglad....!
Så for dem der har lyst, vil hjælpe og tør:::
http://www.skrivunder.net/signatures/helle_bang/
Ellers: Æd de bøder I får!!!
aug 2011
jun 2013
"Skriv under her på at motorcykler skal have mulighed for at parkere på fortove, hvor det ikke er til gene eller fare for andre og at motorcykler skal være undtaget betalingskrav indenfor betalingsområder."
Nu er det jo sådan at en overskrift blot skal være kort, så derfor står beskrivelsen i selve teksten....
Men foreslag til ændring modtages da gerne!!
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 509
Best
Tim
aug 2011
Jeg synes måske formålsbeskrivelsen er lidt snæver da den primært fokuserer på problemet i Kbh, selvom andre byer også er nævnt som notits Der bør nok fokuseres nationalt.
Idéen er grundlæggende god, men jeg tror der primært skal fokuseres på problemet med P-billet i forbindelse med tidsbegrænset parkering. Motorcykler skal selvfølgelig overholde loven, men det bør være P-vagtens opgave at bevise "forbrydelsen" vha fotodokumentation.
Dernæst bør der efter min mening fokuseres på at kommunerne IKKE må lave særlige lokale regler, også selvom det er lempelser - det forvirrer mere end det gavner.
Reglen om at 2 hjulede mc må parkere i alm bil bås bør også stryges, den er komplet tåbelig den regel. Hvilket du også har med i din tekst.
Istedet bør der være et krav om at der for hver x-bil bås i et område skal være et område med mc parkering, lidt i stil med kravet til handicap pladser, og det kan fint være langs med en fortovs kant eller et hjørne af en plads der alligevel ikke egner sig til bil parkering pga tilgængelighed.
En regel om parkering på fortov bliver nok svær at få godkendt, desværre.... for det ville være til fordel for alle hvor fortovet er bredt nok. Derfor bør det ikke blive en mærkesag, men blot et bonus ønske. Derimod kunne man måske få indført noget i stil med tilladt på åbne pladser, gågader, ved alm cykelparkering og langs husmure med fortove bredere end 2 meter..... (så kom den alligevel med :-b)
Jeg kan se du har opdateret teksten ift loven er vedtaget. Jeg ved ikke om det er muligt at lave en ny mere national rettet underskrift indsamling og så sende besked til dem der har skrevet under om at gøre det igen?
Måske var det en mulighed for at få flere underskrifter. Og så er det måske en god idé at sprede budskabet om den nye indsamling på diverse mc forum på facebook.
Jeg har ihvertfald skrevet under, så vil det jo vise sig om jeg får en opfordring til en ny underskrift med en bredere formålsbeskrivelse - også gerne en med konkrete løsningsforslag Du kan evt hente inspiration på FDM's hjemmeside.
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.820
Det eneste jeg synes burde ændres, er ved private p-pladser skal man kunne slippe hvis man ikke har overskredet den tilladte parkeringstid, og altså ikke få en bøde for en simpel forglemmelse. Især hvis man kan dokumentere man ikke har holdt der for længe.
Men nu har jeg fået en elektronisk pskive, så problemet er ikke så stort mere hehe
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
jun 2013
Må lige set at få gjort noget ved det....
Men - der er så lige det med parkering på fortove..... For nogle år siden spurgte jeg en P-vagt og han sagde dengang at man godt måtte parkere dér, hvis man ikke var til gene for andre.....
Men dét var måske bare en uskreven regel?
Ang underskriftindsamlingen, jeg har faktisk delt linket på alle de sider jeg kunne komme på, også bilsider, da jeg også mener det indvirker på hvor mange P-pladser der er tilbage til dem, når nu motorcykler ikke længere må parkere på fortove....
Lasse (Hammel) hvor placerer du en sådan P-skive?
aug 2011
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 2
aug 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 9
Læg vægt på at det umuligt at parkere en mc lovligt efter loven som den er nu
- Må ikke parkere på fortove og lign selvom mc'en ikke er til gene (det vil ellers være det mest fornuftige mange steder da den så ikke optager de begrænsede pladser til biler)
- Må ikke parkere på steder med tidsbegrænsning.
- Det umulige i at have en P-skive placeret på mc'en.
Henvis gerne til at københavns kommune i øjeblikket træder vande og ikke ved hvordan de skal håndtere problemet med motorcykler og parkering
(For at holde det klart er det måske en ide at undgå hele problematikken om betalingsparkering - det er så næste skridt når først vi har fundet et sted at holde ...)
Send så den incl en kopi af p-bøden til FDM, DMC, MCTC, transportministeren (trm@trm.dk) og de trafikpolitiske ordførere.
For os andre der endnu ikke har modtaget en p-bøde er det mere et teoretisk problem. Du har en kæmpe fordel i at kunne henvise til en konkret sag og det urimelige deri !
Jeg har parkeret ulovligt på et fortov i valby regelmæssigt siden 1998 og aldrig fået en bøde for det. Men det er også det mest fornuftige sted at parkere der. Biler parkeret på samme fortov giver politiet dog bøder til .... Det er også så bredt at selvom jeg parkerer mc'en på tværs når den ikke ud til fliserne, men står kun på det inderste asfalt ... Men det er stadig fortov, og parkering er ulovlig ....
aug 2012
https://www.louis.de/en/artikel/3-in-1-kombihalterung/10026433?filter_article_number=10026433[/quote]
Den ligger ikke op til den danske lov mhs til størrelse og placering af p-skive. Skal det være lovligt og tamper proof så er der ingen vej uden om de elektroniske p-skiver der ikke lader sig stille på før mc'en har været startet og kørt et stykke. Så er der bare balladen i at tyverisikre dem da de jo er lavet til at sidde trygt i en bil og dernæst at gøre dem vandtætte ....
aug 2011
Man kan jo bygge en fin lille kasse i polycarbonat og lime den fast på indersiden af kåbeglasset og så lukke den med en fin lille messing hængelås
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 7 Emner: 9 Svar: 57
aug 2012
maj 2006
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 2
Jeg undersøgte lige parkeringsproblematikken for Københavns kommune, og fandt frem til denne info:
(link fjernet)
Måske det ville være en idé at undersøge om der er nogenlunde samme regler i de øvrige kommuner.
Blot til info
Mvh
Claus
sep 2005
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 20 Svar: 179
Jeg har købt en hård plastlomme med tilhørende lås, og i den har jeg sat et stykke klar plast med en p-skive på. Det virker fint, og man kan ikke stille på skiven udefra
Umiddelbart synes jeg, at den løsning virker lettere end at skulle til at slås med politikere og p-selskaber
aug 2011
sep 2005
(den ligger for det meste også under sædet)
aug 2011
Men for mit vedkommende der parkerer i byen 1-2 gange om året er det ikke noget jeg gider have til at rasle rundt under sædet, men en god ide hvis man ofte er i byen.
Det får mig dog ikke til at synes reglerne er tossede og derfor gerne vil bruge lidt mere tid over at brokke mig over dem
sep 2005
Men vi er enige om, at reglerne er snot-fucking-dumme ... som de unge vistnok ville sige det
okt 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
nov 2005
Følger: 1 Svar: 1
Niels B.
Hvor er udstyret købt ?
sep 2005
maj 2007
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 72
I retten med den og så grin af dem når de taber,bagefter laver du civilt søgsmål på dem og forlanger penge for tabt arbejdsfortjeneste osv
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 53 Svar: 493
mar 2006
mar 2006
apr 2013
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 1
Jeg ved ikke om det er blevet skrevet før, men her kommer det jeg fik af vide. Hvis selvskabet, i dette tilfælde Q-park ikke oplyser om særregler vedrørende MC´er, så er det den gængse færdselslov der gælder for den gældende kommune, i dette tilfælde var det Middelfart. Så jeg gik derefter ind og læste omkring reglerne på kommunens hjemmeside, og heller ikke her stod der noget omkring særskilte regler for MC´er som der f.eks er i Århus. Så jeg sendte en klage til Q-park med vedhæftede billeder af både deres hjemmeside, samt skiltet på den parkeringsplads som jeg havde holdt ved, og forklarede dem hvordan og hvorledes, og der er ikke sket noget siden. Jeg er ikke blevet opkrævet hverken rykkere eller ny p-bøde, og det er nu godt 4 måneder siden.
Sådan som jeg har forstået det, så afhænger det hele af kommunens regler omkring parkering, samt eventuelle selvskab. Så vidt jeg husker, så er MC´er undskyld ved Europark, da det som sagt kan være noget svært enten at have en p-skive (som en eventuel træls vagt kunne stille på) eller have en p-billet sidden som andre ikke kan tage.
aug 2009
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 386 Svar: 2.293
Hvor holdte du henne af?
jul 2012
Følger: 1 Svar: 2
I Randers må du ikke parkere på tidsbegrænsedepladser, men på betalingspladser må du holde gratis! Det er fan'me en underlig verden......
aug 2009
Især det sidste er vigtigt a vide.
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
feb 2011
aug 2009
I mellem vognbanerne på Østervold?
aug 2009
Burde sgu alle parkere der indtil kommunen ville finde ud af hvad der er gældende i byen.
apr 2014
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 23
apr 2012
Steen, om din sikre kilde kommer fra en parkeringsvagt, om at man må stille sin mc på fortovet, og han siger det med fuld overlæg, så er jeg ked af at sige, din kilde burde ikke være parkeringsvagt, da den information er forkert.
At holde et registreret køretøj på fortovet er ulovligt, dog er det op til de enkelte kommuner om man laver nogen restriktioner lempelser, eksempelvis, vejen er så smal at man tillader delvist fortov ved hjælp af skiltning, eller opmalning på fortovet.
Og dette skal være skrevet i den lokale bekendtgørelse for kommunen. Ellers må du ikke stå på fortov.
Hvis vi nu tager Københavns kommune, da det er der jeg arbejder som parkeringsvagt. At der i kommun har givet det man kalder for conduits til mc ved at holde på fortovet, hvis, holder pænt til siden så man kan komme forbi, men betyder det at mc må holde der, nej det må den ikke, men mc i København har i mange år ikke været et indsatsområde, men med den nye lov som regeringen fik lavet blev der mere fokus omkring mc.
Mc'ister i København må idag holde i en bilbås samt i en mc bås, hvis mc stiller sig på fortovet så tager mc'ister en chanse at få en afgift, hvis der bliver klaget, eller politiet selv skriver mc, eller når/hvis København laver forøget indsats omkring mc, og derved dem som holder på fortovet.(som pt ikke er aktuelt).
Men alle de mc'ister jeg har talet/vejledt under snart 4år som parkeringsvagt, tror jeg blev vildt glade for info, men samtidigt også er indforstået at de tager en chanse ved at stå på fortovet. Man behøver ikke kunde lide alt indforstået parkering, det er ens ret at føle anderledes, men uvanset hvad man synes er love der at følge, uvanset man er gæst, dansker, udlands fra m.m
Og jeg har skrevet så mange gange, spørg gerne, hvis jeg kan så svarer jeg gerne, men altid nogen som skal røre rundt i gryden uden at have korrekt info på sine udtalelser. Siger ikke jeg er perfekt, langt fra, men kender parkeringsvagt og færdselslov og synes det er interessant.
Hvem i all verlden har bildt dig ind at en parkeringsvagt ikke kan skrive et registreret køretøj på fortovet, og kun politiet?
Hvis vi taler private parkeringsselskaber kan de ikke skrive færdselslov på kommunal vej, da de ikke er udannede i dette, om de kan skrive på egen privat grund ved jeg ikke. Men som jeg, kommunal parkeringsvagt i København, kan jeg skrive all færdselslov omkring henstilling af køretøj, parkering, standsning af køretøjer.
Så beklager din info er forkert.
apr 2012
Jens, en kommunal parkeringsvagt kan/må også skrive i en gågade....
apr 2014
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 23
jul 2012
Følger: 1 Svar: 2
mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
sep 2005
apr 2012
Ikke helt sikker på dit spørgsmål, men prøver. Hvis det er tale om færdselslov forseelse kan en parkeringsvagt pålægge en afgift med detsamma, tager alt fra 10-30 sekunder. Hvis det er tale om p-skive, manglende billet, udløbet billet, af- og pålæsning, gågade, leje- og opholds område, parkeringsforbud m.m - så skal en parkeringsvagt vente 4 min (ihvertfald i Københavns kommune) da vores maskiner er sat til 4 min inden en parkeringsvagt tidligst kan udskrive en afgift. En registreret køretøj anses for parkeret når det har gået op til 3 min, og derfor vores terminaler køre 4 min, da vores ure ikke altid køre ens.
Var det svar på spørgsmålet, hvis ikke, prøve at ud dybe dit spørgsmål.
Mvh
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 24
http://carzapper.info
Problem solved.
sep 2005
apr 2012
feb 2012
feb 2012
Prøv at søg på Google.
Skriv "Car zapper 9000".
Enjoy.
feb 2012
1. Utroligt primitivt men sandt: Parkeringsvagter er yderst imødekommende når en skaldet mand mand på små 2 meter og 115kg kampvægt smiler venligt til dem. (så let røven og kom ned i træningscentret - og husk at klippe håret af så du ligner en bølle)
2. Scorpio SR-i900 (inkl. perimeter sensor). Husk at armere dimsen inden du forlader cyklen. Så snart parkeringsvagten forsøger at sætte en klam elastik med bøde fast på din cykel, så smækker den 110db lige ud i ægget på den kære parkeringsvagt (virker også mod snotunger med fedtede isfingre og underudviklede individer som ikke kender forskel på "dit og mit".)
3. Kontakt alle (ja ALLE) parkeringsselskaber og offentlige instanser der regulerer og driver parkeringsforhold på de områder hvor du færder dig. Få en udførlig besvarelse på mail hvor de respektive selskaber uddyber parkeringsregler på deres områder for motorcykler og efterlev derefter deres krav. (Denne løsning virker utrolig godt, men er også ret omfattende).
God fornøjelse
aug 2011
apr 2012
aug 2011
Men ja som jeg altid siger, få et mc cover, de må ikke løfte det af for at se nr plade. kun politiet må, og de kommer ikke ud tilsådan en lille opgave. virker!
feb 2012
Jeg forstår godt din holdning mht. at du og andre parkeringsvagter passer jeres arbejde. Men hvis man ikke kan holde fingrene for sig selv, så kan der være konsekvenser. Selvfølgelig bør alle overholde gældende love og regler, men det er ingen hemmelighed at det er yderst uigennemsigtige regler vedr. parkering af MC.
Sidst men ikke mindst, så er der er vel ingen, som tvinger folk til at tage det arbejde, som de nu en gang har taget (på lovlig vis) her i Danmark.
Så er man utilfreds med arbejdsforholdende - så find et andet job.
feb 2012
Jeg er i hvert fald godt tilfreds med min. Den virker bare!
Mht. til # 99 inlæg vedrørende decibelniveauer, så er der ikke noget at være bekymret for - der foreligger en godkendelse på alarmen, som understøtter lovligheden af alarmen. Men ligesom alle andre alarmer - så kan høreskader forekomme medmindre man flytter sig væk fra hyletonen.
apr 2012
Dette handler jo ikke om at holder fingerne for sig selv, det er jo sådan man som parkeringsvagt sætter fast en afgift på en MC (rundt om håndtaget med elastik), det er jo ikke sådan at jeg er ude på at stjæle jeres MC eller bil, skulle aldrig falde mig ind, du skulle du vide hvor mange gange jeg fanget nogen som har været ved at stjæle noget i/på en MC, bil og diverse genstande, men jeg kunne jo bare være lige glad, men det er jeg ikke.
Angående hylende toner, vist kender jeg til decibel nivået, og det er jo fint at en bil, MC har sager som beskytter en imod tyveri, men at bevidst lavet noget som evt. kan skade andre er jo i min verden ikke i orden.
At nogen tvinger en til at arbejde specielle steder, det kan godt være nogen gør det, hvad ved jeg. men jeg personligt er ikke utilfreds med mit job eller arbejdsesforholden, jeg siger blot man skal respektere andre mennesker uvanset hvad de laver, kommer fra, eller holdninger. Man behøver ikke være enige, langt fra , men så længe man respekterer andres holdning kommer man jo langt. Uvanset hvordan vi vender mønten og man parkerer ulovligt er det jo ens eget ansvar, det kan jeg jo næppe holdes til ansvar for.
Men som sagt, ser jo i ikke er enig med mig og det er fint, det er jeres holdning, men tak for jeres indput i sagen....
apr 2012
mar 2009
det var nu ironisk ment, så derfor kan jeg ikke se det åndsvage i det. Ville nu mene samtlige MC'ister herinde ved det ville være dumt
Mht til #103, så er en alarm, en alarm om folk kan få høreskade eller ej. Dog er der selvfølgelig forskellige grunde til hvorfor man har den. Om det er for at give p-vagten høreskade eller skræmme "Pille fingre" væk. Hvis den overholder db niveauet er der vel intet at gøre ved det (Jeg har ikke selv alarm monteret, så min cykel giver hverken høreskade eller skræmmer pille fingre væk)
Nogen som ved hvor mange db vi skal op i for at risikere høreskader?
feb 2012
Bare lige for at sætte prikken over i'et, så skal du/I lige have denne med på vejen:
Jeg har én gang informeret en parkeringsvagt om, at jeg lige var gået forbi en bil, hvor der ikke var sat p-skive. Parkeringsvagten lyste helt op og spurgte mig hvilken bil det var. Jeg sagde til ham, at det kunne jeg da lige vise ham. Da vi kom over til bilen, begyndte jeg at grine fordi det var parkeringsvagtens egen bil. Den bil fik på mærkværdig vis ingen parkeringsbøde/afgift/pålæg, eller hvad man nu vælger at kalde det. Da parkeringsanlægget ikke ejes af de samme som driver parkeringskontrol på området, så burde firmavognen da have fået en "lille hilsen" på 510, 590, eller hvor meget det nu er folk bliver opkrævet for at glemme, at sætte p-skive.
Det kan være der ligger en underliggende forklaring på mysteriet om den manglende udstedelse afgift ved parkeringskontrol, men min tid er simpelthen for dyr til at jeg frivilligt gider beskæftige med med at undersøge sagen nærmere.
Jeg ophører at modtage beskeder på dette topic når der er nye indlæg, så ret venligst direkte henvendelse via en besked her på forummet, hvis du ønsker yderligere kontakt til mig.
- Tilbage til topic.
mar 2009
http://www.htk.dk/Borger/Parkering-veje/Parkering/Parkeringsregler.aspx
feb 2012
feb 2012
http://justitsministeriet.dk/sites/default/files/media/Arbejdsomraader/Faerdsel/Hoeje-Taastrup.pdf
Du skylder en luksusbajer i lufthavnen.
mar 2009
nov 2010
nov 2013
apr 2012
Man må gerne holde flere mc i en bil bås, hvis/hvornår betaling så skal alle mc have være sin billet.
#112,
I gamle dage måtte man ikke holde med en mc i bil bås en, og derfor i desværre fået en afgift. Men nu med den nye lov/bekendtgørelse i Københavns kommune, må man idag stå i en bil bås.
nov 2010
Takker,men vil da mene at skal man betale for hver sin bås kan man også lige så godt fylde en bås hver.
Nu er jeg fra midtvest gylland og her er problemet ikke så stort,men ja en dag kunne jeg ikke finde en ledig p bås og kørte ind i gågaden og parkerede lige uden for banken,det var jo en form for pålæsning da jeg skulle ind og hæve penge
mar 2006
jeg kan forholde mig til, at man ikke må misbruge P-båse og plads i byen, men 10 min. ved i hvad det er i mine øjne ingen forbrydelse og det pisser mig ærlig talt af. At man oveni den intolerante adfærd ikke giver Mc,er en fair mulighed for at parkere lovligt gør ikke sagen bedre. Vi bør forlange bedre vilkår! og i det lys må P-vagter og P-selskaber ikke undre sig over, at de risikerer, at blive lagt for had!
apr 2012
Delvis enig med din sidste kommentar i #116.
Nu er det jo sådan at det er ikke os parkeringsvagter som har lavet den danske lovgivning, hverken kommunalt eller privat. Vi udfør jo kun dette stykke arbejde som vi er sat til under dansk lovgivning, ingenting andet.
Parkeringsvagter som lurer eller på anden måde laver unåder tager jeg stort afstand fra, jeg er klar over at vi som parkeringsvagter er dem som møder billisten først, og derved står for lidt skud ord mæssigt, det er fint så længe det bliver der, og ikke går til en trussel. Jeg ved parkeringsvagter har i mange år været et "som de fleste kalder haddet job", men jeg bliver rent faktisk ked af sagerne når man dømmer allesammen over en og samme kam. Det betyder ikke jeg gør et dårligt job som parkeringsvagt, nej tvært emod i min bog, jeg prøver altid at informere, holde billister eller lignende, opdaterede omkring lovgivning, (ja jeg ved jeg nogen gange snakker for meget), men prøver at gøre det kort så at alle førstår.
Skal man have noget ændret hjælper det jo ikke at man lader sagerne gå ud over vagten, det er jo vores politiker i skal råbe op, vi kan jo ikke lave en forskel selv om vi er mange der også prøver at komme med forskellige indslag til hvordan man skulle kunne lave det isted på forskellige områder.
Jeg er også klar over at vi alle er mennesker, og det ikke altid at man har mødt en parkeringsvagt som taler pænt til en billist,(orsagen er jo svær for mig at sige på forhånd hvorfor), men i situationer hvor det ikke er berettiget, kan man jo kun beklage, men igen vi er ikke ens, langt fra!
For mig uvanset man har fået en afgift eller ej, (ja det er trist, men bilen eller køretøjet må jo holdt ulovligt siden man har fået den), det man kommer længst med er ømsesidig respekt. Tale pænt til alle, man for jo serfølig ikke afgiften annulleret bare fordi man vælger at tale pænt eller blinke med øjnene, men respekt emod andre mennesker uvanset hvor meget/lidt man kan lide dem/det er jo bare top ti i min bog.
Fortsat god søndag til jer allesammen!
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 621
Mener reglerne i Fredericia er at du kan parkerer på en offentlig parkeringsplads uden at få en bøde, men dog opfordres til at bruge MC parkering. Mens at du på samtlige private pladser SKAL følge deres skiltning.
aug 2011
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 78
aug 2009
Der er mc parkering ved bussen stationen og hvor ekspert lå i gamle dage.
Ved ikke om der er flere mc pladser i Randers, men p-vagterne siger at de er gratis.
Derudover siger de at de nye regler ikke helt er kommet til Randers, da der langt fra er pladser nok, hverken til bil eller mc, så ser de helst ikke at mc tager en bil plads, så derfor kører de efter fortovs reglen.
Der skal være plads til tvillinger barnevogn og rullestol, og må ikke holde i vejen for butikker eller andre.
Så jeg parkeret mc 'en på fortovet mens jeg småsludret med de 2 yderst flinke personer.
aug 2011
aug 2009
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Smid sådan en sag over dyret... mig bekendt må de ikke begynde at fjerne ting fra køretøjet.
...om ordensmagtens så kan blive indblandet ved jeg ikke
aug 2011
aug 2011
apr 2012
Nej en parkeringsvagt må ikke lyfte/fjerne sådan en mc garage, dog må/kan politiet vis mistanke om snyd.
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 509
In KBH V We had two parking attendents round who said that everything is going to change for motorcycle parking in our street soon, mostly for MC but also somewhat for cars, they couldnt explain more than that at the moment. (hans Dansk er endnu værre en mine så svært a for detalje).
They had also let us know before the March 1 deadline that there would be changes.
Best
Tim
apr 2007
Mente jeg nok så er det spørgsmålet om det er noget politiet ''gider'' at rykke ud til. Det er jo ikke noget som giver penge i deres egen kasse...
Om ikke andet kan man da købe sig selv lidt tid, før de får en patruljevogn ud
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
(Lidt træls at køre rundt med sådan et læ-sejl i lommen)
apr 2007
Er ret sikkert på at der findes en paragraf om, at man ikke må tildække/skjule sin nummerplade...heller ikke ved parkering
Tror bare det er langt nemmere at bortforklare med overstående ''mc-garage''/overtræk, end hvis du taper plade og stel nr. til.
mar 2010
Ved godt at der findes en paragraf der forbyder henstilling af uindregistreret køretøj, men jeg mener at man har 24 timer til at fjerne den, inden politiet gør det for dig..
nov 2013
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 621
1: Du forhindrer mig at lave en kontrol af om du har overholdt reglerne for pakeringen og får derfor en p-afgift da jeg jo som sådan ikke må fjerne den og kigge.
2: Jeg løfter i garagen for at se om du nu faktisk har stillet p-skive etc og du derfor muligvis slipper såfremt at jeg konstatere at forholdet er iorden.
Jeg er så typen der med let hånd børster sne af folks ruder for at se om de har p-bevis etc, sådan at folk UNDGÅR en afgift, istedet for bare resolut at skrive dem. Så enten accepterer folk servicen, eller også så må de bare æde afgifter istedet for...
apr 2007
Om det så forholder sig anderledes i den virkelige verden, og om en p-vagt løfter overtrækket lidt til siden, det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Har aldrig udført overstående praksis...ved bare at en p-vagt ikke må pille ved køretøjet
apr 2007
...man bliver vel nød til at tage kampen op imod de tåbelige regler på en eller anden måde.
nov 2010
Det er besværligt at bekæmpe tåbelige regler,og hvis man ikke fjerner dem ved roden bliver der bare ved med at kommer nye,så vi skal fjerne de tåber som laver tåbelige regler.
apr 2007
apr 2012
For at være helt ærlig ved jeg ikke, har kun i mine snart 4 år set politiet komme ud til (dog en bil) som gjorde nummeret med at snyde opladt snyd ihvertfald. men eller tør jeg ikke sige om de gøre det eller ej.
apr 2012
Nej den samme regel gælder der, men hvad politiet kan/må i DK kan jeg ikke helt svare på, så jeg må be jer om at rette den henvendelse til dem.
feb 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 17
Selvom det er lidt sent, så er jeg nødt til at skrive, at det ikke er tilladt at løfte "garagen" eller i øvrigt flytte noget på køretøjet for at kunen skrive en parkeringsafgift.
Der er så tale om en ransagning, der alene må foretages af politiet og efter udstedelse af en ransagningstilladelse (med mindre øjemeddet tilsiger andet - og det gør det nok ikke ved en parkeringsafgift)
Ovenfår er der nogen, ser slår til lyd for at MotorCykler slet ikke må parkeres hvor der er tidsbegrænset parkering:
"§ 1. På steder, hvor adgangen til parkering er tidsbegrænset, og hvor der ikke er stillet krav om parkeringsbilletter og/eller parkeringstilladelser, må kun parkeres biler, som er forsynet med parkeringsskiver."
Der er tvivl om hvorvidt Parkeringsskivebekendtgørelsens §1 er korrekt fortolket.
Den anførte fortolkning af denne regel anses i Københavns Kommune og hos Københavns politi som værende forkert og at reglen alene vedrører biler.
Det vil sige, at FORTOLKNINGEN formentligt er, at motorcykler gerne må parkeres UDEN brug af parkeringsskive, men skal overholde tidsbegrænsningen.
Det fremgår også af "Vejledning for parkeringskontrollører"
Jeg vil samle op på dette spørgsmål når der foreligger en konkret afgørelse.
BEMÆRK: På privat parkeringsområde kan der stadig laves særlige krav om at Motorcykler skal anvende parkeringsskive. Men det skal så fremgå af skiltningen at ALLE KØRETØJER skal anvende parkeringsskive. Hvis der står BILER, så gælder det ikke MOTORCYKLER.
jun 2007
MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 61
'Frederik H' var muligvis sarkastisk, men måske var det for sjov eller bare ærligt.
'ivan g' menener at sætningen er sjov, men sætningen er vist ironisk.
'Simon Ø' og 'Jyden' mener tilsyneladende ikke at det er sjovt, og de er hverken sarkastiske eller ironiske.
Det er jo ikke nemt at forstå - og jeg er ikke ironisk.
mar 2010
RESPEKT!
feb 2017
Beklager, hvis jeg er årsag til at nogen bliver drillet
Til gengæld gør det jo mit æreinde mere synligt; nemlig at finde ud af hvordan vi kan parkere vores motorcykler på tidsbegrænsede parkeringspladser uden at få en parkeringsbøde.
I'll be back....
feb 2017
Jeg har forelagt Københavns Kommunes juridiske afdeling spørgsmålet om motorcyklers adgang til at parkere på steder med tidsbegrænset parkering.
Det er Københavns Kommunes opfattelse, at motorcykler gerne må parkere på tidsbegrænsede pladser (eller i tidsbegrænsede zoner). Motorcykler har imidlertid ingen pligt til at have en p-skive, og kan derfor heller ikke pålægges en afgift for overtrædelse af p-skivebekendtgørelsen.
Københavns Kommune kan alene udtale sig om, hvordan reglerne forstås i København. De kan dog imidlertid oplyse, at rigtig mange kommuner spørger Københavns Kommune til råds, når det vedrører fortolkning af parkeringsreglerne, så langt hen ad vejen, vil opfattelsen nok være den samme. (Bl.a. følger Århus kommune angiveligt Københavns Kommune)
Dette ændrer imidlertid ikke ved, at motorcykleristerne skal overholde den offentligretlige skiltning, som er opsat jf. færdselslovens § 4. Overtrædelse af tidsbegrænsningen vil vi kunne dokumentere ved ventilkontrol.
Afgiften vil således heller ikke blive pålagt motorcyklisten for overtrædelse af p-skivebekendtgørelsen, men derimod for overtrædelse af vejafmærkningsbekendtgørelsen § 23, E 33 (evt. E 68) samt § 9 jf. FÆL § 121, stk. 1, nr. 8.
Københavns Kommune er opmærksomme på, at man naturligvis også kan læse § 1 i p-skivebekendtgørelsen således, at der alene må parkeres biler på tidsbegrænsede pladser (i den forstand at alle andre køretøjer slet ikke må parkere der). Dette mener Københavns Kommune er en usikker fortolkning, og henset til Københavns Kommunes forsigtighedsprincip, har vi valgt den for trafikanterne mest lempelige fortolkning.
Grunden til at Københavns Kommune finder denne fortolkning lidt usikker er, at adgangen til parkering er fri og lige for alle, og det kræver klar lovhjemmel at indskrænke mulighederne for at anvende vejen for visse trafikanter. Da færdselslovens § 93 omtaler parkering af motorkøretøjer, så mener Københavns Kommune ikke, at der er klar lovhjemmel til at p-skivebekendtgørelsen egenhændigt kan fraskære alle andre end biler muligheden for at parkere på visse strækninger/områder.
Da p-skivebekendtgørelsen skal tolkes i lyset af FÆL § 93, har Københavns Kommune derfor forstået § 1 således, at såfremt en bil parkerer på en tidsbegrænset plads, så er der pålagt bilisten nogle forpligtigelser til at stille en p-skive. Disse særlige forpligtigelser gælder ikke for andre trafikanter, men dette er ikke ensbetydende med, at de ikke skal overholde den offentligretlige skiltning.
Jeg skal lige bemærke, at Københavns Politi’s afdeling for parkeringssager er orienteret om Københavns Kommunes fortolkning og er enig i denne.
feb 2017
NEJ - Motorcykler skal IKKE anvende P-skive og de må gerne parkeres på steder, hvor der er tidsbegrænsetparkering, men ikke krav om betaling.
Jeg stillede Vejdirektoratet følgende spørgsmål:
1: Er motorcykler omfattet af parkeringsskivebekendtgørelsen?
2: Skal motorcykler anvende parkeringsskive ved parkering, hvor der tidsbegrænset parkering, men ikke krav om betaling?
3: Må motorcykler parkere på steder, hvor der er tidsbegrænset parkering, men ikke krav om betaling?
4: Kan kommuner selv beslutte om motorcykler er omfattet af parkeringsskivebekendtgørelsen, hvilke regler, der gælder for parkering af motorcykler og hvorledes skal det i givet fald bekendtgøres?
Vejdirektoratet har i dag kvitteret for min omfangsrige undersøgelse af kommunernes praksis på området og sendt følgende svar:
1: Motorcykler er ikke omfattet af parkeringsskivebekendtgørelsen.
2: Motorcykler skal ikke anvende parkeringsskive ved parkering på steder, hvor der er tidsbegrænset parkering.
3: Motorcykler er ikke afskåret fra at kunne parkere på steder, hvor der er tidsbegrænset parkering.
4: Kommuner kan ikke selv bestemme om motorcykler skal være omfattet af parkeringsbekendtgørelsen, men kommuner kan med hjemmel i Færdselslovens § 92, stk. 1, nr. 1, med samtykke fra politiet, fastsætte bestemmelser om parkering og standsning – herunder regler som specifikt retter sig motorcykler. Sådanne regler skal som udgangspunkt tilkendegives ved autoriseret afmærkning (typisk tavler og afmærkning på vejen), men kan også offentliggøres i en kommunal parkeringsbekendtgørelse, hvis reglen alene udvider det område, hvor der lovligt kan parkeres eller standses.
Jeg har lagt links til redegørelse og Vejdirektoratets svar.
De bedste hilsner
Poul Erik
http://www.weidick.dk/Skal_motorcykler_bruge_parkeringsskive.pdf
http://www.weidick.dk/Besvarelse_VD.jpg
mar 2006
De skilter ikke med andet end, gratis parkering i 2 timer, ingen særregler eller skilte. så buuuh til Randers og Euro-park, de skal være mere fair over for os med Mc.!
og det gælder jo også alle andre byer i kongeriget.
jeg havde desværre ikke tiden og overskuddet til at få fulgt op på min klage, men håber andre når at se denne tråd, så de kan få klaget. Derved kan der forhåbentlig komme bedre skiltning og fair regler for Mc Parkering.
feb 2017
MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 11
P bøder til MC