Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bliver en hård sommer!!!
  • #1   4. jan 2015 Det der passende kunne ske var, at man begyndte at overholde fartgrænserne smiley

• #2   4. jan 2015 1 gear ned og op på baghjul smiley

Så slipper du også for at montere div ulovlige ting smiley

• #3   4. jan 2015 Hvem fanden gider også at køre til Herning ?? Tsk.tsk.tsk..... Grunden til kontrollerne i den del af bondelandet er jo at så er betjentene tæt på deres familie smiley

• #4   4. jan 2015 Hvis du har de problemer, så pil dog pladen af! Når du alligevel kører som det passer dig, er det vel spild af penge med forsikring, og så kan du jo ligeså godt gå hele vejen og lade være med at betale afgift!

• #5   4. jan 2015 Datoer, tidsplaner og priser for Zenergys arrangementer (for stor) MC i 2015 er:

Cartagena 26-30. januar
    Dette arrangement tilbydes via en tysk samarbejdspartner. Se mere i shoppen.

Vinterfest 7. februar
    Afholdes igen i Hovborglejren, pris 550 dkk.

Aragon + Valencia 16-22. marts
    Dette arrangement tilbydes via en tysk samarbejdspartner. Se mere i shoppen.

Slovakiaring 16-19 april
    Tidlig: 3000
    Normal: 3375
    Sen: 3750

Padborg Park 07-08.05.2015
    Tidlig: 1500
    Normal: 1700
    Sen: 1900

Mantorp Park 15-17.05.2014
    Tidlig: 2700
    Normal: 3000
    Sen: 3300

Ring Knutstorp 12-13.06.2014
    Tidlig: 2400
    Normal: 2600
    Sen: 2800

Oschersleben 25-28. juni
    Dette arrangement tilbydes via en tysk samarbejdspartner. Pris og tidsplan kommer hurtigst muligt op i shoppen.

Ring Knutstorp 06-09.08.2014
    Tidlig: 3650
    Normal: 4050
    Sen: 4450

TT Circuit Assen 19-20.08.2015
    Tidlig: 2500
    Normal: 2750
    Sen: 3000

Gröss Dölln 22-23.08.2015
    Dette arrangement tilbydes via en tysk samarbejdspartner. Pris og tidsplan kommer hurtigst muligt op i shoppen.

Padborg Park 03-04.09.2014
    Tidlig: 1500
    Normal: 1700
    Sen: 1900

Autodrom Most 02-04.10.2015
    Tidlig: 2850
    Normal: 3150
    Sen: 3450

Du har ret. Det bliver en hård sommer smiley
    www.zenergyracing.com

• #7   4. jan 2015 Du er sgu skarp fra start Brian smiley

• #8   4. jan 2015 Du har jo kun givet mig mere at holde øje med Karsten smiley

Håber der er nogen der vil tage over for mig, på alle de banedage jeg har tænkt mig i år... Der har jeg det så sjovt at jeg simpelthen ikke har tid til at være "kant" på mcg smiley

• #9   4. jan 2015 sort visir og 30%+ på hastigheds grænsen
    så får du ikke nogen billeder
    dog lidt træls vis de så står med laser smiley

• #10   4. jan 2015 kun man ikke montere en lille motor fra en vinduesvisker.

• #11   4. jan 2015 KJJ92DK Kan de finde på imellem Vorbasse og Hejnsvig .. Fotovogn lige udenfor Vorbasse og 3-4km længere ude på et langt lige stræk står de med laseren på en rasteplads.. Enda set at de har gang i begge retninger på samme tid

• #12   4. jan 2015 hmm der kommer jeg da ellers jævnligt smiley ellers et dejligt åbent stk fra hejnsvig siden

• #13   4. jan 2015 Hvad er der galt i det? Der er jo budgetteret med det i statsbudgettet, og politi inspektøren skal også have sin bonus når X-antal kroner er uddelt i bøder. Så pengene skal rives ind på den ene eller den anden måde.

P.S. jeg synes det er under alt kritik at sådan noget kan finde sted. At det overhovedet kan lade sig gøre for politikerne at presse sådan noget her igennem - uden at den menige dansker gør oprør. Men når ja, vi må ikke glemme at vi har det så GODT herhjemme.

Ja? Jeg kan selvfølgelig overholde loven? Men tit og ofte er fotovogne placeret på veje der indbyder til højere hastighed end den tilladte, og hvor der er skiltet dårligt med det. Max profit skal hives ind jo. Lad være med at spille hellig! Vi alle køre 60 hvor vi må køre 50.. 90-100 hvor der må køres 80. And so on...
    Dem der køre 100 hvor der må køres 50 har jeg ingen medlidenhed med.

• #14   4. jan 2015 KJJ92DK Har boet der for et par år siden og da stod de der tit i begge retninger.. Alt for tit....

• #15   4. jan 2015 Kører på nøgen cykel! Så er ik fordi jeg skal ligge og køre race med 150+ den med baghjulet lyder sq godt smiley men evnerne rækker nok ikke smiley

• #16   4. jan 2015 Der var den!!
    http://youtu.be/zpHvSESpoQc

• #17   4. jan 2015 Lars .. Øvelse gør mester smiley .. Tilsat lidt motorkraft og STORE boller

• #18   4. jan 2015 men med så dan en vippe ting risikere en ny afgift

ved at bukke pladen 1000 1500kr

• #19   4. jan 2015 Host..host... Ny afgift for at skjule nrpladen... Det må være en ammestue historie.

• #20   4. jan 2015 det er en konstruktiv ændring der ikke kan godkendes

• #21   4. jan 2015 Det er noget vrøvl.... En ændring der ikke kan godkendes kan aldrig udløse ny afgift..

• #23   4. jan 2015 https://www.youtube.com/watch?v=TIyH0WF6wps

• #24   4. jan 2015 Brian så vis man montere en større(for stor) motor og diverse andre dele fra et andet mærke får man også kun en mindre bøde pr del??

• #25   4. jan 2015 Arh det er ikke ny afgift for at have en nummerplade der ikke kan aflæses. Heldigvis for det.

Der er mange måder at gøre det både ved at bygge selv eller købe en færdig kit men nu lyder det ikke særlig seriøst så...

• #26   4. jan 2015 Afgift er noget der opkræves for at gøre et køretøj lovligt. Men man kan få bøde for næsten alt smiley

• #27   4. jan 2015 det er heller ikke det at den ikke kan aflæses men det at den kan fjernes under kørsel der gør det ulovligt lige som at lys under en bil ikke må kunne tændes under kørsel smiley

• #28   4. jan 2015 Vi er 100% enige om at det er ulovligt at køre med usynlig eller forkert monteret nr plade. Men straf størrelsen for denne "milde" forseelse er vi slet ikke enige om smiley

• #29   4. jan 2015 Det er faktisk ikke ulovligt at ha monteret en nummerplade vipper... Det er dog ulovligt at bruge den...

Jeg fik en hjem fra usa... Noget værre skrammel..

• #31   4. jan 2015 det er kun vis de mener de ville kunne identifiseres og det er under klippe grænsen

• #32   4. jan 2015 Hvor kan den købes ??
    den er sku da mega fed, og sådan en skal man da ha fat i, hvis man kan slippe for de skide fotovogne så vil man da det ?

• #33   5. jan 2015 Måler de nye fotovogne over begge vejbaner, hvis nu man køre på jyllingevej og køre i yderbanen??

hvad med de gamle kunne de tag biler i en yderbane?? jeg er tit blevet blitzet af en fotovogn (på mc), men synes aldrig det er sket når man køre i yderbanen... måske det bare er fordi man ikke ser den, når man ligger derude... de gang jeg er blevet blitzet køre jeg altid i inderbanen, og lige i det sec inden man køre fordi, får man den blitz lige i hovedet og et mega chok hehe

Hverken sidste år og slet ikke i år, køre jeg en meter uden min GPS, som jo fortæller mig, hvis jeg overskrider fartgrænserne. sidste år slog jeg nogle gange den fart måler på lydløs fordi jeg ikke gad høre på den forbandet ding ding lyd, men det sker ikke i år. sidste gang jeg skrev det herinde, fik jeg ad vide at ville være meget kedlig at køre med smiley men det kan jeg sku godt leve med, så køre jeg sku bare alene NP smiley hehe eller med folk der gerne ville beholde deres pap

• #34   5. jan 2015 Tænk hvis folk rent faktisk begynder at overholde fartgrænserne, så skal de ude og finde en masse millioner andre steder

Ved ikke om det bare er mig, men synes jo det er helt fantatisk som folk har lært at sætte lys på deres cykler, efter de satte prisen på bøden op til 700 kr for at køre uden cykellygter, jeg synes der er langt imellem at man ser en cykel uden lys på i dag.?? så hvis det får samme effekt med de nye fotovogne/udstyr. så mangler de fandme mange penge i statskassen når året slutter

• #35   5. jan 2015 Det er nemt. Du skal bare køre det man må, så får du ingen bøder. smiley

Men installer du bare sådan en, og se hvad der sker, hvis du bliver snuppet i en rutine kontrol. Det skal nok blive MEGET dyrt. smiley

Stå ved dine overtrædelser som en MAND! Ellers så køb en begrænset knallert 45. Så får du ikke bøde. smiley

Ja, der kommer flere af de lorte fotovogne, og jeg er skam heller ikke fan af dem, men jeg forsøger bare, at køre pænt, og har dog aldrig fået en bøde.

Men fik jeg en, så ville jeg også stå ved det som en mand, og ikke krybe i skjul som en kujon.

• #36   5. jan 2015 @Mads W

For flere af os handler det her om princippet i, at politikerne har gjort det hele til en pengemaskine, og undskylder sig bag lovgivningen.

• #37   5. jan 2015 Nogle der ved hvad noget om, hvad alle de bøde penge skal gå til??

Lige som at afgifterne på benzin skal gå til den nye jernbane, så har de vel også en plan med alle de penge der kommer i kassen for at overskride fartgrænserne

• #38   5. jan 2015 <prejudice>
    De skal gå til den graduerede bonus, som politidirektører får, for at nå (eller i stigende grad endog overgå) de politisk vedtagne måltal i distriktet.
    Da et bødeforlæg tæller som en opklaret sag, på lige fod med en anholdelse af en indbrudstyv, eskalerer opklaringsprocenterne helt vildt i takt med at fokus flyttes over på trafikalt flueknepperi..
    De tiloversblevne penge investeres så i nyt ATK udstyr, så vi kan få endnu højere opklaringsprocenter.. (Der er jo rigtig mange, meget kriminelle, derude på vejene - og jo mere ATK de sætter op jo større er chancen for at fange dem!)
    </prejudice>

• #39   5. jan 2015 Jeg tror nu snarere folk begyndte at cykle med lygte fordi lygter faldt til 10 kr i pris
    Ærlige sjæle køber dem og uærlige sjæle stjæler dem
    Og til alle de dovne kom der magnetlygter til småpenge. De behøver nu kun gøre noget for at have lys på når de ødelægger lygten.

Jeg har aldrig hørt nogen nævne de 200 kr ekstra som grund til lige at få styr på lygteføringen, bortset fra spradebasserne selv selvfølgelig

• #40   5. jan 2015 Hehe det skal jeg ikke gøre mig klog på, men alle har jo en grænse for, hvornår de tænker nu bliver det for dyrt at bryde loven, eller som at nogle vælger at går over til at købe billiger mælk, end den fra Arla efter den er kommet op i 8-9 kr. for en liter

Men jeg er jo bare glad for at langt flere, end tidliger vælger at få noget lys på smiley

• #41   6. jan 2015 @Thunder

Ja, det er en pengemaskine. Det er ikke noget nyt. Hvis det ikke var en pengemaskine, så satte de et skilt op ca. 500 meter fra fotovognen hvor der stod,. "Fartkontrol længere fremme." Det ville få 99% af folk til, at sænke farten.

Det hjælper ikke, at give folk bøde for, at køre for stærkt på en strækning.
    Det virker måske 1 måned, også har bilisterne glemt det igen. Skilt med det i stedet det vil virke, også kan vi snakke om, at det IKKE er en pengemaskine.

Nu kan de jo tage hele udstyret ud og gemme sig bedre, så vi ikke når, at opdage dem.

http://www.trafikalarm.dk/nyheder.asp?n=2015-nye-fotovogne-goeres-usynlige

Da de nye regler med dobbelt takst i straf, ved vejarbejde kom, så skete denne episode.
    Politiet påstår, at de ikke har gjort det. Men det tror jeg ikke på, jeg tror, at det var for, at tjene dobbelt så meget. Tjek selv her. smiley

http://ekstrabladet.dk/112/article4720813.ece

• #42   7. jan 2015 Jeg køre altid for stærkt, det gør jeg også i bil.
    Det er jeg ligeglad med!

profilbillede
  • #45   9. jan 2015 #42 Hehe ja han er sku en sjov fætter

https://www.youtube.com/watch?v=jJbwhdQD1Yo

• #46   9. jan 2015 Jamen lad os få begrænset på alle køretøjer så de max kan køre 130kmt måske 140kmt ..

• #47   9. jan 2015 Fandme da ikke vores 2 hjulet. dårligt forslag, det må være en ommer smiley

• #48   9. jan 2015 hva er da det fornoget vrøvl med at teknikken ikke er på plads hvordan virker det så i lastbiler ??

• #49   9. jan 2015 begrænsning af fart er dummeste forslag næst efter vedtagelsen af registeringsafgiften...

• #50   9. jan 2015 Denny .. Ja og MCerne skal drosles på samme måde som div. knallert og scooter ..

Fjerne et par gear og en skive i udstødningen så de render max 130kmt og har nul optræk smiley

• #51   9. jan 2015 Hehe så skal flere af os jo ha cykelpedaler på, for at vi overhovedet kommer fra start... eller jeg skal i hvert fald, man er jo blevet lidt tung i røven hehe smiley

• #52   9. jan 2015 Vi har de fart grænser vi har og hvis der skal afreageres må det foregå på bane eller syd for grænsen , jeg synes også de er lave men retter mig efter dem , lige som jeg overholder andre love som folketinget har vedtaget , husk at ham der kører forest kører alene smiley

• #53   9. jan 2015 Denny .. Har du nogensinde prøvet en lovlig 30/45scooter/knallert ?

Aprillia classic jeg havde kunne 50-55 på flad vej hvis der ikke var modvind .. 50kmt fordelt på 5 gear smiley
    Opad bakke kunne den 35-40kmt..Skulle man sætte igang op ad bakke kom den ikke over 25kmt før det fladede ud

Tænk hvis MCerne blev så
    130kmt på flad vej uden modvind og max 75kmt op ad bakke smiley

• #54   9. jan 2015 mon ikke det så ville blive lavet en elektronisk boks så hver gang den røg på 130km/t kunne man bare ikke dreje mere/lukkede den af for benzin.. lækker jerky kørsel smiley

• #55   9. jan 2015 Sidste gang jeg var over 130 på min var på autobahn på vej hjem fra italien, skulle jo finde ud af topfarten på den gamle Honda smiley (185)

Det bliver heller ikke gentaget, 120 er rigeligt til mig.

Flip-plader burde straffes med konfiskering af maskine, kørekort og venstre testikel - hvis man har.

• #56   9. jan 2015 #53

Ja for fanden, har haft op flere Peugeot Speedfights og 2 af den lidt smarter jetforce med indsprøjtning. det er jo faktisk derfor jeg fik nosset mig sammen til at tag et MC kort i 2012 efter 12 år med scooters fik jeg sku nok smiley og vi er helt enige, de er sgu lidt sløve på en landevej... også selv om de ikke er lovlige, bare lidt god blæst, som i dag kan gøre livet på en scooter meget kedligt smiley

• #57   9. jan 2015 Elias .. Sikkert .. Men så bliver prisen også hurtig 10-15K mere FØR afgift .....

Rene .. Nææ begrænsere på ala dem man finder på droslede MCer samt scooter/knallert også dødsstraf for at pille ved den

Eller som vi har nu med 30/45 .. Kan den på rullefelt rende over det tilladte (f.x. 140kmt) så er det bøde og 2. gang det sker så ryger MCen .. Og det er personen det skal følge ikke MCen

• #59   9. jan 2015 Claus, fair nok at du bliver ramt og tydeligvis tøsefornærmet. Men det er da dumhed udover alle grænser at sidde som voksne mennesker og opfordre til lovbrud.

• #60   9. jan 2015 Arrrghhh Rene for dælen da.... Du er jo så hellig at man får lyst til at begå selvmord i din baghave..... Og få det til at ligne en forbrydelse smiley :P smiley

At nogen har svært ved at se,føle og køre på veteran lignende genstande, hvilket tilsammen gør at det føles vildt at bevæge sig i det lovlige hastigheds spænd, er helt ok.... Men at kaste foragt efter medborgere som har taget lidt af den moderne teknik til sig er sgu for gammelklogt..... Noget min gamle fatter kunne finde på at lukke ud efter 30 km i Opel'n fra '62 smiley

• #61   9. jan 2015 smiley dumhed ud over alle grænser at opfordre til lovbrud smiley

• #63   9. jan 2015 Der er vel forskel på at "tage moderne teknik til sig" og installere james bond gadgets med det formå at undgå bøder når man kører for stærkt smiley

• #64   9. jan 2015 For det første , er jeg helt rolig - jeg hyler ikke smiley

for det andet , henviser jeg til nr plade vipperen , som ER ulovlig idet der faktisk er lovbestemmelser for synlig nr plade.

• #65   9. jan 2015 James bond smiley

profilbillede
  • #68   9. jan 2015 Claus helt ærligt, prøv lige at hør på dig selv "Jamen de er fuld lovlige hvis man ikke bruger dem"....

jeg tuner ud igen, debatter må gerne føre et sted hen smiley

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #70   9. jan 2015 Vend nummer pladen, med bagsiden ud af..

• #71   10. jan 2015 Renè Wagner
    Det er korrekt som Claus V skriver. I teksten i vejledningen om syn af køretøjer, er der ikke noteret noget om at en nr. plade ikke må kan vippes. I vejledningen er det altid beskrevet med en af følgende ord, kan, skal og må, og sidste mulighed er at der ikke er nævnt noget om emnet, og anses derfor at være lovlig, men det er klart, den må ikke i den offentlige trafik, have en stilling der gør den ulæselig.
    Det fremgår heller ikke af nedenstående tekst at nummerpladen skal være fastgjort direkte til køretøjet, det vil sige, indirekte er tilstrækkeligt.

http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/626278A5B54143B1BC848F3D7269A4A4.ashx
    Rb. § 68. Med de undtagelser, der følger af stk. 2-4, skal et registreret køretøj føre to
    nummerplader. Den ene nummerplade monteres foran og den anden bag på køretøjet.
    Stk. 2. En registreret motorcykel, knallert eller påhængskøretøj skal kun føre én
    nummerplade. Nummerpladen monteres bag på køretøjet. Nummerpladen må ikke
    monteres på siden af køretøjet.

• #72   10. jan 2015 Hvorfor er det så at dem der køre chopper/harley cykler får en bøde for at nummerpladen sidder nede ved siden af bagdækket?

• #73   10. jan 2015 #72

Det står jo lige der

"Stk. 2. En registreret motorcykel, knallert eller påhængskøretøj skal kun føre én
    nummerplade. Nummerpladen monteres bag på køretøjet. Nummerpladen må ikke monteres på siden af køretøjet."

• #74   10. jan 2015 Hah nå ja sorry.. Træt og ikke fået min kaffe på daværende tidspunkt smiley

• #75   10. jan 2015 Hehe smiley det er da helt ok, før dagens første kop kaffe, er vi sgu nok mange der er både blinde, døve og udulige smiley

Kommentér på:
Bliver en hård sommer!!!

Annonce