Vedr. brev (eboks) om betinget frakendelse. Vedr. brev (eboks) om betinget frakendelse.
Nu har jeg søgt internettet fra hoved til hale for at finde svar på mit følgende spørgsmål.
- Jeg må pointere, at jeg gerne vil frabedes dum-smarte bemærkninger!
Kære MC'ister. Jeg er den heldige ejer af en betinget frakendelse, TROR JEG! I midten af sæsonen blev jeg stoppet, og ca. en måned efter modtog jeg en bøde, der naturligvis er betalt. Jeg fik da et brev hvori der stod, at jeg inden for en uge (hvis jeg husker rigtigt) ville modtage endnu et brev med tidsfrist for min kontrollerende prøve. Jeg har bare ikke modtaget dette brev. Jeg er klar over, at det bør komme på eboks, men det mest forvirrende for mig er, at jeg blev stoppet sammen med en kammerat, der modtog sit brev med tidsfrist i efterårsferien - så ca. 3 uger siden.
Har de glemt mig? Eller har jeg bare intet modtaget og kan bare vente? Hvor lang tid venter man normalt på sådanne et brev?
- Er i tvivl om jeg selv bør kontakte dem eller bare afvente. Jeg vil jo nødig blive stoppet, når den nye sæson kommer og få af vide, jeg ikke har overholdt min prøve-frist, når intet er modtaget. Ligeledes vil jeg jo gerne 'slippe' for den betingede frakendelse, hvis det ikke er tastet i deres system (hvad ved jeg).
På forhånd tusind tak for jeres hjælp!
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 60 Svar: 155
Ringede derefter til en kørerlærer. Han kunne fortælle mig at der kunne gå mellem 3-6 måneder inden de skrev tilbage ang tidsfristen for at tage kørerkortet om.
Som sagt er det en del tid siden. Men gik op og tog mc-kortet i stedet for generhvervelse ( der var et hul i loven på dette tidspunkt). Så fik jeg både bil og mc-kort.
Da jeg fik mckortet kom brevet med tidspunktet. at generhvervelsen skulle være foretaget. og det var i sidste i april, hvis jeg husker rigtigt. Så du kan se jeg gik fra nov til sidst i april.
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Og du HAR været logget på og tjekket? Der sendes normalt en mail, at der ligger ny post, men du kunne jo have fået tilsendt mailen en til postkasse, du ikke havde tjekket. Tjek for en sikkerheds skyld derinde
maj 2013
Følger: 1 Følgere: 39 Emner: 2 Svar: 713
sep 2013
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 81
i brevet var så en dato for tidsfrist. ca 4 måneder fra jeg modtog brevet hvis jeg husker rigtigt.
så lad være at hold vejret. det skal nok dukke op:)
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Hvis jeg var dig, så ville jeg vælge at kontakte Etaten og høre, om der er afsendt en skrivelse. Skulle dette være tilfældet, så har du proaktivt gjort noget og kan undgå en længere udredning om, at du ikke har overholdt tidsfristen. Faktisk er det nogle rigtig flinke mennesker som sidder på det kontor!
apr 2015
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 11 Svar: 38
Jeg får lidt forskellige meninger, kan jeg høre. Jeg har allerede vedkendt mig bøden og betalt den, så mon jeg nogensinde vil slippe for en generhvervelse. Jeg tror dog, at jeg bare venter, da flere af jer skriver det kan tage tid - det har jeg også fuld forståelse for, men sammenlignede naturligvis bare med min ven, der har modtaget sin.
- Jeg har været på eboks og dobbelt tjekket samtlige mapper. Jeg får ligeledes både email samt SMS ved modtagelse af noget på eboks, så det er næppe fordi jeg har overset noget.
Er der andre med relevant input, så vil jeg naturligvis fortsat gerne høre mere - ligeledes kan dette post nok være relevant for andre i samme situation.
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 293
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.233
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.233
apr 2006
#12 Hvis du bliver sigtet *og* du erkender, hvilket f.eks. kan skyldes, at du reelt har kørt for hurtigt, at du ikke "gider" at lyve, at der foreligger og er fremvist "sød video", at du har haft en personlig samtale med "laser-håndteringen"....tja, så er der jo ingen grund til at trække sagen i langdrag- og skubbe din 6 mdr. periode (fristen).
Eftersom Søren omtaler "betinget frakendelse" (tror han), så mister han ikke førerretten, men skal som sagt inden for 6 mdr. generhverve førerretten - med mindre hans alder og periode gør, at han tildeles kørselsforbud. Og skulle sidste være tilfældet, så er og ville dette være oplyst allerede da Søren havde den første og famøse samtaleterapi.
apr 2015
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 11 Svar: 38
Jeg har dog fortsat intet hørt fra politiet, og jeg venter spændt. Hvis det fortsætter sådan her, så kan det komme til at passe med opgradering af mit MC-kort. Det ville passe mig fint.
Jeg er dog fortsat bekymret for om beskeden aldrig er kommet frem til mig. I så fald er det jo næsten min skyld siden jeg ikke kan bevise, at det aldrig er kommet frem.
apr 2006
Håndtering af bøde og generhvervelse er ikke samme sted.....
*MEN*
...du kan uopfordret selv påbegynde teori såvel praktisk køreprøve, idet prøver aflagt efter dato'en for din forseelse ligeledes er gældende! Så afsted til nærmeste Borgerservice og få udfyldt formular - og så igang!
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 1
apr 2006
Der er 2 dato'er som du skal være opmærksom på - og disse "kan" komme i spil:
1). Dato for forseelse er gældende såfremt du erkender/vedkender dig!
2). Dato for afsagt kendelse (byretten) såfremt du bliver pålagt forseelsen!
.....så, spar besværet, vi ved jo alle-zu-sammen hvornår man "har" kørt for hurtigt, så op til køreskolen, få skidtet bestået ASAP - og så kører man pænt, ikke?
Vedr. brev (eboks) om betinget frakendelse.