Nu er det fanmar nok!! Nu er det fanmar nok!!
Jeg ved ik om I læser med på mc.dba.dk og Peter Rahbek's indlæg om (for) hurtige motorcykler og at ingen i DK på danske veje kan udnytte racer-mc'ernes formåen. At det er "sjovere" at køre på en "almindelig" mc. Jeg syn's problemet er at han tager sit afsæt i en argumentation som udelukker drømme og følelser...ja..jeg har ham sgu nærmest mistænkt for at være i "im getting too old for this shit"-mode.
Det skal åbenbart være en lavpraktisk, fornuftig/prisfornuftig realistisk, ydelsesmæssig forsvarlig anskaffelse når man køber mc. Her hopper min kæde af. JA for fanden!...jeg har en R1 stående i skuret som kan x100 mere end mig...JA den kan køre 150km/t i første....og HVAD SÅ?...hvis jeg er totalt uduelig klipper de mit kort eller jeg slår mig ihjel...men for helvede min følelse af gispende lykke over at fyre et brutalt monster af en bike af ...hvad med den??...så gir jeg en kold skid i alt det andet...and I love it!.
Hvis han var trafikminister kørte vi vel alle i en Opel Kadett 1,3 årgang 1987 i den rødbrune lettere solbrændte udgave UDEN cigartænder...
Hvad sir I?
læs f.eks artiklen om:
"Triumph Daytona er fantastisk - bare ikke på de små danske landeveje"
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 38 MC-er: 3 Emner: 87 Svar: 727
~Nordskov
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.489
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 221 Svar: 2.307
Hvad så med de biler (sportsmodeller)¨ der langt overstiger den almindelige gennemsnits bil's hk ???
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
dec 2005
Følger: 59 Følgere: 58 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 1.592
dec 2005
Følger: 59 Følgere: 58 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 1.592
Nå, nu er det vist på tide at holde kæft. Ellers bliver din gamle redaktæør vist upopulær. =;0)
apr 2005
Følger: 52 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 56 Svar: 601
Ingen tvivl om at manden (Peter Rahbek) også nyder det ovenstående, men han er nødsaget til at være lidt saglig og holde lav profil ift. love og paragrafer, da han ellers vil havne i en lidt akavet situation. Hvis han lod sine anmeldelser få frie tøjler kunne det godt være at hans job var noget truet!
Når det så er sagt så er der sgu også mange af de nye bikes der dukker op der nærmest har svimlende præstationer, som jeg vil våge den påstand at meget få kan udnytte -ikke engang på en bane. Når vi skriver under 1 kg til hver HK på en sportscykel, så skal man være mere end dygtig til at tøjle den -men til spørgsmålet om hvorfor at ens mc har så mange HK kan man selvfølgelig altid svare at de er meget rare at have!
apr 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 53 Svar: 437
Se så har vi en cykel til min farfar.. Men hvad med os "knejter" (i alle aldre) der kan lide at have det sjovt på en sportslig mc? Om det så er en 600 eller en litercykel..
Efter min mening er manden helt ude i hampen, han er som allerede nævnt åbenbart ude på at gøre en mc til en fornuftsbetonet ting.. Hvilket det jo ofte ikke er!
/Anders
aug 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Emner: 32 Svar: 258
Han kan have sine meninger som han lyster - blot syns jeg det er problematisk at han som redaktør for dba.dk' MC sektion skriver som han gør ....lidt som at lade en madanmelder der er vegatar prøve bøffen hos Hereford....hvad vil han skrive?...bwadr?
Just my two cents.
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.489
apr 2005
Følger: 52 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 56 Svar: 601
...
"Nå, nu er det vist på tide at holde kæft. Ellers bliver din gamle redaktæør vist upopulær. =;0)"
Han ved udemærket godt at han er ved at skide i nælderne.. Heh.
Nå guys, nogle der har et Cbr 600 neddroslingskit eller en langslaget customforgaffel til at ligge, eller måske bare et remtræk en low noise potte og chopper sæde?!!! Tror at der skal ombygges.. Eller NOT!
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 1.116
Alt hvad jeg ville skrive er allerede blevet skrevet, sååå...KLAPHAT
Søren
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 856
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.489
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
Men hvad ved jeg... jeg er jo stadig ung og naiv
okt 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 52 Svar: 999
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Manden har haft en CB500 med öhlins, og den kunne han køre så racerrødderne lignede nogen der kørte på neddroslet maskiner. På min GPZ500s kunne jeg hægte en liugeså rutineret kører af på hans GSX750f. Kender en der hægtede en 05 R1'er af på sin CBR1000SC21 osv osv osv.
Han er heller ikke alene i sin argumentation om mere momentstærke motore. Er fuldstændig enig, og det samme er Bike UK. Når man ligger med 100 i timen og så giver fuld hane, er det momentet der skyder en frem, og ikke hestene.
Bike UK lavede et eksperiment sidste år med en R6'er. De gav den knaster med profil fra en ældre FZR600, mindre indsprøjtningsdyser fra en Fazer og så fik de den nogelunde mappet ordentligt.
Så fik 20 personer lov til at teste den samme med en standard R6 og skulle så vælge den de mente var hurtigst.
18 personer mente Bike's R6'er var stærkest. Og efter en tur på rullefelt havde den 3 hk mindre, men et MEGET bedre momentforløb. Og i mellemaccelerationerne kunne standard maskinen på ingen måde følge med.
Så i stedet for at have et race om hvem der har flest Hk, så overvej hvor meget mere momentet gør sammen med en ordentlig opsat affjedring. Og lær at brug det.
Det er ikke fedt at sidde på en 1000'er og køre fra en på en 600ccm.... Men det omvendte giver et meget større grin!!!
/
Jesper
apr 2006
Følger: 92 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 183 Svar: 1.405
jeg køre min kværn som jeg vil ...
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Men lidt af den lange del af linen har han trodsalt fat i.
Hvorfor få et lille smil at at køre sin Tuono 1000 når det kunne gøres meget bedre med en ER-6N.
Nu er min køre erfaring så også mest begrænset til maskiner på under 500 ccm, dog med ilter temprement, men efter at have prøvet både en nyere version af Aprilias store Tuono og Kawas smidige ER model. Så må jeg sige at jeg mest af alt nød turen på Kawa'en. Både med fine hastigheder og forhjuls løft og en skøn fornemmelse af kontrol
Hvorimod at man på millen nærmere var mere på den, end med på den. Roling burner i 2. gear uden at man beder om det er ikke af det sjoveste. (Ja ok, der var lidt fugtigt)
Men all in all. Man skal lære at kravle før man kan gå.
Og turen er nu sjovere når det er en selv der bestemmer tempoet.
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.744
Som jeg siger: når jeg sætter mig for at komme ud og race på vejene er det en kalkuleret risiko.. Ellers burde jeg kører bil..
Mig med cam på tanken:
http://videos.streetfire.net/video/538edd97-7922-4bd4-af96-983900f12df9.htm
Til næste år skal jeg nok filme hvor jeg holder den på hjul hehe og ja for at pisse folk af så 250+ ud af aalborg..
For fedt at møde panserne modgående og så rykke den på 1 hjul og se deres ansigter..
Nogen kan lide fart andre kan ikke. thats life.. Jeg kører som det passer mig.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Nik: Havde du været ligeså glad for at køre fra de 2 blades hvis du havde haft en 170hestes gixxer??
Køreglæde måles på bredden af det grin man har i hjelmen. Hvis der skal 150 heste og lange powerwheelies til før man får det så fred være med det. I mit tilfælde er det bare ikke det eneste der formidler køreglæde, men hey. Det er jo en del af mangfoldigheden blandt MC'ister.
/
Jesper
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
/
Jesper
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Så er det vel logisk nok at netop han keder sig på vejene! Netop fordi de danske veje ikke kan lade ham udnytte maskinen.
Jeg kan give et eksempel de rmåske kan bruges
Kører jeg på min MILLE kontra min TL´er. De har stort set samme power! Ja så skal millen altså højere op i fart og hurtigere igennem sving og hurtigere ud af landevejen, før den er ligeså sjov som TL´eren! Det er netop fordi den bare ligger bedre og er mere stabil! Millen skal på en bane før man kan give den klø! Det behøner TL´eren ikke selvom den faktisk yder det samme
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Den MC jeg har haft, som kunne komme hurtigst rundt i de små sving, var min Canyon 500 med kun 34 Hk. Kunne bremse MEGET sent, Havde uanede mængder af frihøjde, samt give gas meget tidligere ned på mine andre MCer... Men ok, hvis jeg kører 10.000 fornuftige km på en vfr idag kan jeg nok køre den hurtigere end jeg kunne da jeg havde en som 20-årig...
/
Jesper
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Manen kan udnytte mc´en fuldt ud fordi han er proff! Så det er jo logisk han synes den er kedelig på de danske veje!
Jeg tror Peter R gør lidt oprør mod markedet idag! Mange vil kun se hvad deres mc yder og blære sig med hvad den kan! Ikke mange kan eller har mulighed for at udnytte cyklen! Enten pga de simpelthen bare ikek er gode nok til at udnytte cyklen eller fordi de pga love og regler ikek kan!
Kan i ikke følge manden? Man finder da nemt en anden cykel der er meget mere velegnet og giver meget mere køreglæde p de danske veje end en ekstrem sportsmc.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Der er en grund til jeg ikke selv gider at købe en 600ccm sportsmc.
På en bane ja da ville en 600 eller 750´er være perfekt, dvs perfekt der hvor den er bygget til, at få rpm og bliver tæsket igennem!
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Jeg skrev lige i den anden tråd her
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=25122
Paster lige, da det giver et godt indblik i min mening til ham og det han skriver
"peter, du ved jo udemærket godt at der findes mange af netop de der wannabees!
Fx mig! Jeg har letvægtsfælge på min TL´er, der også er voldsomt peppet i motoren! Samme med min Mille! De udstråler begge at jeg er en værre karl der sikkert kan køre fra alle andre og også altod kører råddent!! Men det er jo ikke sandheden! Selvom nogen måske tror det når de ser mine cykler.
Jeg kan da mærke en forskel på det der er lavet ved mine cykler, men det er ikke noget jeg kan udnytte til fulde! Jeg ved bare at de ting jeg har lavet på mine mc´er har gjort at jeg er blevet gladere for dem og kan udnytte dem begge mere. Det er det der tæller, og ikke at hannedgør folk som mig! Det må han skam også gerne for min skyld! Men det er hans mening og jeg er ikke enig med ham
Derudover må vi ikke glemme at manden jo proff! For ham er mc et redskab, ligesom en tennisketscher er for en tennisspiller!
Det er det ikke for mig. Jeg bruger min mc til daglig og til hygge, jeg holder af den, jeg nusser om den og jeg bruger enorm meget tid på den..
Tror det er der forskellen ligger!
"
jan 2004
Følger: 107 Følgere: 100 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 1.270
Hans holdninger og nedladende stik bemærkninger får ikke mig til at ændre holdning til hvad der for MIG er den rigtige cykel! Det er og bliver en racer... så enkelt er det bare!
Nu var jeg i 2006 på ferietur sydpå (sydfrankrig), 2 gange til MotoGP, henholdsvis i Assen (Holland) og i Saksen (Tyskland)... Hvis han har lyst til at tage sådan en omgang på hans CB500 med öhlins, ja så held og lykke med det...
Rune
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
Har dog også den mening at alt over en 600ccm er lidt overkill på vores veje, men jeg vil da alle dem der gerne vil have en 1000 eller større lov til det, det er jo deres pengepung og hårde slid der har betalt, så det respekterer jeg da fuldt ud...
For mig er køreglæde forskellig fra dag til dag, nogle dage har jeg smilet på over at solen skinner og cyklen er vasket og flot.
Andre dage er det sving der får smilet frem, og andre dage kunne jeg altså godt tænke min en 1000BLADE
hvad man har lyst til er jo individuelt, peter R har jo lyst til en cb500, så lad ham, bare vi andre kan have vores mening og lyster som vi vil, i øvrigt er banedage sgu det bedste som der har set dagens lys, prøv lige at tænk på hvor gode billister vi kunne fpå hvis vi ALLE skulle på tvunget kørekurser ind i mellem
dec 2003
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 341
Og jeg vil da et langt stykke hen ad vejen give ham ret.
Køreglæde er vel individuelt??
Jeg har før haft en Kawa ER5 ´03 og er du gal jeg havde det sjovt på den.
Uden at ville træde nogen over tæerne, er jeg heller ikke en af dem der drømmer om en racercykel med 180hk.
Men som sagt køreglæde er individuelt og hvis jeg kan have det enormt sjovt på en 500ccm kan jeg snildt forstå hvis nogen kan have det dobbelt så sjovt på en 1000´er med 3 gange så menge hk.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
okt 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 52 Svar: 999
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
Jeg vil da ti gange hellere eje en mc, jeg ikke kan udnytte 100% end en jeg kan.
Det ville da være trist med en lovlig 50 ccm Aprilia Sonic, både på ferieturen og til banedagene.
Jan L
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 147 Svar: 505
jun 2006
Følger: 48 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 214
Griner ind i mig selv hvergang jeg overhaler en chopper på vejen...og tænker...hvad fand er køre glæden ved sådan en ? ...
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.892
Og i det hele taget er det ikke pænt at tale ned om andres præferencer
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
/
Jesper
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Carsten O: Lige præcis. Synes det er et tåbeligt folk... Og jeg kun aldrig selv finde på at eje en fuldkåbe MC med sportslig design og +100Hk...
jun 2006
Følger: 48 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 214
Faktum enten er man til stil eller til at køre MC...og respekt for begge ting.....
Men faktum er......alle med choppers ....ved ikke hvad det vil sige at køre bike......hvis de ikke har prøvet race.
Så faktisk kan de folk ikke udtale sig om peter's artikel...det er i den uvidne verden..indtil de har prøvet RAZE....
Min kører sgu kun 8 km lieteren med 280 km igennem tyskland....
Og måske har jeg lidt mere ondt i ryggen end en chopper...men jeg nåer først frem og har kneppet de første 10 piger før dem på choppers når frem...
HA HA HA
jun 2006
Følger: 48 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 214
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Og nej Carsten, jeg snyder mig bestemt ikke for en masse oplevelser. Kan sagtens køre race på gaden (har gjort det), med den rigtige cykel. Har bl.a. hægtet en ligeså rutineret kører af på hans GSX750F og jeg på min GPZ500s. Og har også fulgt med en CBR1000 SC21 på en snoet vej med samme 500ccm maskine.
Så jeg kan sagtens se det fede i at køre frisk/race.
Men fornuften tager tit overhånd.
Men jeg er også så underlig, at jeg selv på en ETZ251, en lun sommerdag og på en øde snoet landevej, kan nyde kørslen for kørslen skyld, og alle de indtryk jeg får ekstra af at køre MC, som man går glip af i en bil. Det er køreglæde for mig.
Choppere bruger man når man ikke skal noget specielt sted hen, og har masser af tid til at nå derhen....
/
Jesper
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
/
Jesper
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 14
Kan kun give dig ret!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
/
Jesper
Nu er det fanmar nok!!