2.135 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 51 Svar

Nu er det fanmar nok!! Nu er det fanmar nok!!

Jeg ved ik om I læser med på mc.dba.dk og Peter Rahbek's indlæg om (for) hurtige motorcykler og at ingen i DK på danske veje kan udnytte racer-mc'ernes formåen. At det er "sjovere" at køre på en "almindelig" mc. Jeg syn's problemet er at han tager sit afsæt i en argumentation som udelukker drømme og følelser...ja..jeg har ham sgu nærmest mistænkt for at være i "im getting too old for this shit"-mode.

Det skal åbenbart være en lavpraktisk, fornuftig/prisfornuftig realistisk, ydelsesmæssig forsvarlig anskaffelse når man køber mc. Her hopper min kæde af. JA for fanden!...jeg har en R1 stående i skuret som kan x100 mere end mig...JA den kan køre 150km/t i første....og HVAD SÅ?...hvis jeg er totalt uduelig klipper de mit kort eller jeg slår mig ihjel...men for helvede min følelse af gispende lykke over at fyre et brutalt monster af en bike af ...hvad med den??...så gir jeg en kold skid i alt det andet...and I love it!.

Hvis han var trafikminister kørte vi vel alle i en Opel Kadett 1,3 årgang 1987 i den rødbrune lettere solbrændte udgave UDEN cigartænder...

Hvad sir I?

læs f.eks artiklen om:

"Triumph Daytona er fantastisk - bare ikke på de små danske landeveje"

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu er det fanmar nok!!
  • #1   30. okt 2006 Argh, jeg kan ik finde den artikel smiley Kan du ik smide et link her i tråden... Jeg er da blevet nyskerrig!

~Nordskov

• #2   30. okt 2006 kan godt følge dig. Der er da ingen andre end en selv der skal bestemme hvilken type cykel man kører på. Personlig kunne jeg aldrig finde på at sætte mig op på en chopper. Jeg VIL kører en race mc.

• #3   30. okt 2006 Sådan et fjols,,,,

Hvad så med de biler (sportsmodeller)¨ der langt overstiger den almindelige gennemsnits bil's hk ???

• #5   30. okt 2006 tjaaa hva kan man sige . det er bare folk der vil gøre alt for at man ikke kan ha det sjovt eller betale sig fra noget i det danske land. håber regeringen og div. folk bliver klogere en dag. og vi alle har råd til en 150 til 200 hestes maskine. hvis han ikke kan klare ærterne længere må han jo omskoles tilen en puch maxi der er droslet

• #6   30. okt 2006 hehe kan dog godt lide de nederste han skriver

Nå, nu er det vist på tide at holde kæft. Ellers bliver din gamle redaktæør vist upopulær. =;0)

• #7   30. okt 2006 Kan godt se din argumentation -sådan en fornemmelse har vi alle jo nok, det kick det giver at skyde biken af kan ikke måles med ret meget andet.. Og vi kender konsekvensen af dette når vi sætter os op på cyklen.

Ingen tvivl om at manden (Peter Rahbek) også nyder det ovenstående, men han er nødsaget til at være lidt saglig og holde lav profil ift. love og paragrafer, da han ellers vil havne i en lidt akavet situation. Hvis han lod sine anmeldelser få frie tøjler kunne det godt være at hans job var noget truet!
    Når det så er sagt så er der sgu også mange af de nye bikes der dukker op der nærmest har svimlende præstationer, som jeg vil våge den påstand at meget få kan udnytte -ikke engang på en bane. Når vi skriver under 1 kg til hver HK på en sportscykel, så skal man være mere end dygtig til at tøjle den -men til spørgsmålet om hvorfor at ens mc har så mange HK kan man selvfølgelig altid svare at de er meget rare at have! smiley

• #8   30. okt 2006 Hold da kæft en nød at høre på.. "Lav en detunet udgave med opret kørestilling, mere momentstærke heste og gerne remtræk".

Se så har vi en cykel til min farfar.. Men hvad med os "knejter" (i alle aldre) der kan lide at have det sjovt på en sportslig mc? Om det så er en 600 eller en litercykel..

Efter min mening er manden helt ude i hampen, han er som allerede nævnt åbenbart ude på at gøre en mc til en fornuftsbetonet ting.. Hvilket det jo ofte ikke er!

/Anders

• #9   30. okt 2006 og hans afsnit om Trackday wannabees der for et syns skyld har sat carbon-fælge på, er dybest set kun af nedladende art.

Han kan have sine meninger som han lyster - blot syns jeg det er problematisk at han som redaktør for dba.dk' MC sektion skriver som han gør ....lidt som at lade en madanmelder der er vegatar prøve bøffen hos Hereford....hvad vil han skrive?...bwadr?

Just my two cents.

• #10   30. okt 2006 Daytona 675 er ynglings cykel... Basta... Han skal fandme ikke bestemme at den skal detunes og gøres mildere... Den er lige som den skal være... BASTA!!!

• #11   30. okt 2006 Den sidste linie i hans artikel skulle han nok have overvejet inden han skrev artiklen: "Nå, nu er det vist på tide at holde kæft. Ellers bliver din gamle redaktæør vist upopulær. =;0)" Du er allerede upopulær. SÅ LÆR DET DOG!!

• #12   30. okt 2006 Bemærk hans sidste linie:

...

"Nå, nu er det vist på tide at holde kæft. Ellers bliver din gamle redaktæør vist upopulær. =;0)"

Han ved udemærket godt at han er ved at skide i nælderne.. Heh.

Nå guys, nogle der har et Cbr 600 neddroslingskit eller en langslaget customforgaffel til at ligge, eller måske bare et remtræk en low noise potte og chopper sæde?!!! Tror at der skal ombygges.. Eller NOT!

• #13   30. okt 2006 Enig
    Alt hvad jeg ville skrive er allerede blevet skrevet, sååå...KLAPHAT

Søren

• #14   30. okt 2006 Så er det sgu' derfor at dba har anmeldt Kinesere så positivt på det sidste - max hastighed på 80km/t må lige være noget der får den gamle mand til at gnide sig i hænderne.

• #15   30. okt 2006 Tror bare at manden er bange for at kører mere en 110 km/t på to hjul. Tøsedreng og KLAPHAT.

• #16   30. okt 2006 Kan nu godt følge ham... Jeg synes sq det er sjovt at have en mindre mc, som man så kan rive rundt i alle gear uden at det bliver videre kriminelt.

Men hvad ved jeg... jeg er jo stadig ung og naiv smiley

• #17   30. okt 2006 Jeg oplever også tit forargelse når jeg fortæller at jeg har været over 140 kmt på en motorvej.. hmmmmmmm, det er jo nærmest kun tomgang i højeste gear, før jeg selv fik mc kunne jeg da også blive en smule grøn i osten når folk snakkede om 200 kmt "men det var dengang" ordsprog "egen" : man må gø med de hunde man har !!, hvad skulle man ellers med en hund ??

• #18   30. okt 2006 Peter M: du tager fejl. Han har betop fat i hvad køreglæde er. Det er mere end 120+Hk, mere end 0-100 på 3,5sek, mere end at køre 500m på hjul osv osv.

Manden har haft en CB500 med öhlins, og den kunne han køre så racerrødderne lignede nogen der kørte på neddroslet maskiner. På min GPZ500s kunne jeg hægte en liugeså rutineret kører af på hans GSX750f. Kender en der hægtede en 05 R1'er af på sin CBR1000SC21 osv osv osv.

Han er heller ikke alene i sin argumentation om mere momentstærke motore. Er fuldstændig enig, og det samme er Bike UK. Når man ligger med 100 i timen og så giver fuld hane, er det momentet der skyder en frem, og ikke hestene.
    Bike UK lavede et eksperiment sidste år med en R6'er. De gav den knaster med profil fra en ældre FZR600, mindre indsprøjtningsdyser fra en Fazer og så fik de den nogelunde mappet ordentligt.
    Så fik 20 personer lov til at teste den samme med en standard R6 og skulle så vælge den de mente var hurtigst.
    18 personer mente Bike's R6'er var stærkest. Og efter en tur på rullefelt havde den 3 hk mindre, men et MEGET bedre momentforløb. Og i mellemaccelerationerne kunne standard maskinen på ingen måde følge med.

Så i stedet for at have et race om hvem der har flest Hk, så overvej hvor meget mere momentet gør sammen med en ordentlig opsat affjedring. Og lær at brug det.
    Det er ikke fedt at sidde på en 1000'er og køre fra en på en 600ccm.... Men det omvendte giver et meget større grin!!!

/
    Jesper

• #19   30. okt 2006 køre han nomalt på en af de der invalide knallerter... kan skriver næsten som en der gør ..
    jeg køre min kværn som jeg vil ...

• #21   30. okt 2006 Ja han træder uden tvivl en masse over tæerne, og det kan da også ses her.

Men lidt af den lange del af linen har han trodsalt fat i.
    Hvorfor få et lille smil at at køre sin Tuono 1000 når det kunne gøres meget bedre med en ER-6N.

Nu er min køre erfaring så også mest begrænset til maskiner på under 500 ccm, dog med ilter temprement, men efter at have prøvet både en nyere version af Aprilias store Tuono og Kawas smidige ER model. Så må jeg sige at jeg mest af alt nød turen på Kawa'en. Både med fine hastigheder og forhjuls løft og en skøn fornemmelse af kontrol
    Hvorimod at man på millen nærmere var mere på den, end med på den. Roling burner i 2. gear uden at man beder om det er ikke af det sjoveste. (Ja ok, der var lidt fugtigt)

Men all in all. Man skal lære at kravle før man kan gå.
    Og turen er nu sjovere når det er en selv der bestemmer tempoet.

• #22   30. okt 2006 Jesper: på min 1997 gsxr 600 gearet en tand ned foran kunne jeg næsten... læs "næaten " følge, dvs de trak minimalt fra mig, 2 1994 fireblades.. det kommer an på køren.. Min Tiller har jeg rykket en ´01er gsxr 750er.. og efter 3 gear var han sat af!. Jeg kører mc for at mærke det fede i farten og acceleration og når jeg river den på 1 hjul er det jo kun for fedt.. den følelse kan MAN aldrig opnå i en bil.. Jeg elsker det. Skulle jeg dø af det er det jo bare bad luck, jeg mærker nok smerte i et spilt sekund..

Som jeg siger: når jeg sætter mig for at komme ud og race på vejene er det en kalkuleret risiko.. Ellers burde jeg kører bil..

Mig med cam på tanken:
    http://videos.streetfire.net/video/538edd97-7922-4bd4-af96-983900f12df9.htm

Til næste år skal jeg nok filme hvor jeg holder den på hjul hehe og ja for at pisse folk af så 250+ ud af aalborg..

For fedt at møde panserne modgående og så rykke den på 1 hjul og se deres ansigter..

Nogen kan lide fart andre kan ikke. thats life.. Jeg kører som det passer mig.

• #23   30. okt 2006 Carsten O: Racerrødder i de klubber han kommer i i Kbh-området. Og dig på en 950ccm sportmaskine og ham på en nøgen MC. Ja du har meget af prale af når din MC kan trække fra hans....

Nik: Havde du været ligeså glad for at køre fra de 2 blades hvis du havde haft en 170hestes gixxer??
    Køreglæde måles på bredden af det grin man har i hjelmen. Hvis der skal 150 heste og lange powerwheelies til før man får det så fred være med det. I mit tilfælde er det bare ikke det eneste der formidler køreglæde, men hey. Det er jo en del af mangfoldigheden blandt MC'ister.

/
    Jesper

• #24   30. okt 2006 Og manden ahr også ret i at sportmaskinerne bliver mere og mere fokuseret på sport, hvilket gør dem til dårligere gadecykler end tidligere modeller. Bike UK laver tit test med den samme flok. Den ene er en bane test hvor det iår har været R6 og Daytona 675 der har kæmpet om 1.pladsen. I deres gadetest er R6 faldet ned på bunden fordi den for ekstrem til gaden og har en meget tamt mellemområdet, og det ikke altid er muligt at køre med +10.000 o/min

/
    Jesper

• #25   30. okt 2006 Tænk på at manden har en seriøs erfaring og kan udnytte maskinen næsten fuldt ud!
    Så er det vel logisk nok at netop han keder sig på vejene! Netop fordi de danske veje ikke kan lade ham udnytte maskinen. smiley Den er jo lavet til en bane! sådan da! hvad skal man med 130km/t i 1. gear og så på de danske landeveje! !!! Jeg kan sq godt forstå mandens desperation. Men omvendt ved jeg også godt at fordi han har det sådan er det jo ikke ensbetydende med at vi andre der kører sportsmc´er ikke kan have det sjovt! Vi får kicket et andet sted end han gør, netop fordi han bare er bedre på en cykel!

Jeg kan give et eksempel de rmåske kan bruges
    Kører jeg på min MILLE kontra min TL´er. De har stort set samme power! Ja så skal millen altså højere op i fart og hurtigere igennem sving og hurtigere ud af landevejen, før den er ligeså sjov som TL´eren! Det er netop fordi den bare ligger bedre og er mere stabil! Millen skal på en bane før man kan give den klø! Det behøner TL´eren ikke selvom den faktisk yder det samme

• #26   30. okt 2006 Og jesper ht din sidste kommentar! Det er netop derfor jeg ikke gider 600ccm sportsmaskiner! De skal alt for langt op i rpm før de laver noget! Og det kan man bare ikke i byen Jeg holde rmig til V2 netop da de allerede yder ved laver rpm. Så er helt enig med dig! For mange idag gælder det bare om at have noget flot på papiret istedet for at have noget der virker i praksis smiley

• #27   30. okt 2006 JA jesper, nu fik jeg læst det sidste af det du har skrevet! Dit indlæg fra kl 20:05:47 siger det hele. Jeg er helt enig med dig hele vejen igennem! Der er bare ikke mange der forstår hvordan det hænger sammen! smiley

• #28   30. okt 2006 Sebastian: Nemlig. Tror selv Rossi keder sig på en R6'er hvis han skal køre i DK.
    Den MC jeg har haft, som kunne komme hurtigst rundt i de små sving, var min Canyon 500 med kun 34 Hk. Kunne bremse MEGET sent, Havde uanede mængder af frihøjde, samt give gas meget tidligere ned på mine andre MCer... Men ok, hvis jeg kører 10.000 fornuftige km på en vfr idag kan jeg nok køre den hurtigere end jeg kunne da jeg havde en som 20-årig...

/
    Jesper

• #29   30. okt 2006 Det giver da sig selv at en sports mc der er lavet og udviklet til banekørsel ikke er speciel god at kkøre på de danske veje! For det første er der fart begrænsninger på 80km/t. En sportsmc på 600ccm skal typisk op på 120km/t inden der skiftes til 2. gear! Så kan ikke se hvorfor der er så meget uenighed med ham.

Manen kan udnytte mc´en fuldt ud fordi han er proff! Så det er jo logisk han synes den er kedelig på de danske veje!

Jeg tror Peter R gør lidt oprør mod markedet idag! Mange vil kun se hvad deres mc yder og blære sig med hvad den kan! Ikke mange kan eller har mulighed for at udnytte cyklen! Enten pga de simpelthen bare ikek er gode nok til at udnytte cyklen eller fordi de pga love og regler ikek kan!
    Kan i ikke følge manden? Man finder da nemt en anden cykel der er meget mere velegnet og giver meget mere køreglæde p de danske veje end en ekstrem sportsmc.

• #30   30. okt 2006 Carsten O. Jeg er skam ikek enig i alt hvad han skriver! Men synes nu det lyder meget fornuftigt det her! Han stiller j flot spørgsmålstegn ved ekstremsportsmc´er på landeveje!
    Der er en grund til jeg ikke selv gider at købe en 600ccm sportsmc. smiley Det er sq for kedeligt i DK smiley Så hellere noget moment ved lave rpm således man i det mindste kan mærke kicket selv i byen smiley
    På en bane ja da ville en 600 eller 750´er være perfekt, dvs perfekt der hvor den er bygget til, at få rpm og bliver tæsket igennem!

• #31   30. okt 2006 Det er de enkelte der bare må eje fordi det er det ypperste som han nok er efter! smiley Og jeg giver ham ret! Hvis bare man køber en mc fordi der står noget flot på papiret, så siger det jo alt! smiley

Jeg skrev lige i den anden tråd her
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=25122

Paster lige, da det giver et godt indblik i min mening til ham og det han skriver

"peter, du ved jo udemærket godt at der findes mange af netop de der wannabees!
    Fx mig! Jeg har letvægtsfælge på min TL´er, der også er voldsomt peppet i motoren! Samme med min Mille! De udstråler begge at jeg er en værre karl der sikkert kan køre fra alle andre og også altod kører råddent!! Men det er jo ikke sandheden! Selvom nogen måske tror det når de ser mine cykler.

Jeg kan da mærke en forskel på det der er lavet ved mine cykler, men det er ikke noget jeg kan udnytte til fulde! Jeg ved bare at de ting jeg har lavet på mine mc´er har gjort at jeg er blevet gladere for dem og kan udnytte dem begge mere. Det er det der tæller, og ikke at hannedgør folk som mig! Det må han skam også gerne for min skyld! Men det er hans mening og jeg er ikke enig med ham

Derudover må vi ikke glemme at manden jo proff! For ham er mc et redskab, ligesom en tennisketscher er for en tennisspiller!
    Det er det ikke for mig. Jeg bruger min mc til daglig og til hygge, jeg holder af den, jeg nusser om den og jeg bruger enorm meget tid på den..
    Tror det er der forskellen ligger!
    "

• #34   30. okt 2006 Tjaaaaa.... Lige umiddelbart er jeg sku ligeglad hvad "tossen" skriver... Han har lov til at have sine meninger, og jeg har lov til mine...

Hans holdninger og nedladende stik bemærkninger får ikke mig til at ændre holdning til hvad der for MIG er den rigtige cykel! Det er og bliver en racer... så enkelt er det bare!

Nu var jeg i 2006 på ferietur sydpå (sydfrankrig), 2 gange til MotoGP, henholdsvis i Assen (Holland) og i Saksen (Tyskland)... Hvis han har lyst til at tage sådan en omgang på hans CB500 med öhlins, ja så held og lykke med det...

Rune

• #35   30. okt 2006 sebbe, hvilke 600ccm cykler går 120 i første???

• #39   30. okt 2006 jeg kunne da lave wheelies på min gs500, nøj det var skægt, nu hvor jeg har fået en 600 er jeg bare blevet endnu bedre til det.

Har dog også den mening at alt over en 600ccm er lidt overkill på vores veje, men jeg vil da alle dem der gerne vil have en 1000 eller større lov til det, det er jo deres pengepung og hårde slid der har betalt, så det respekterer jeg da fuldt ud...

For mig er køreglæde forskellig fra dag til dag, nogle dage har jeg smilet på over at solen skinner og cyklen er vasket og flot.
    Andre dage er det sving der får smilet frem, og andre dage kunne jeg altså godt tænke min en 1000BLADE

hvad man har lyst til er jo individuelt, peter R har jo lyst til en cb500, så lad ham, bare vi andre kan have vores mening og lyster som vi vil, i øvrigt er banedage sgu det bedste som der har set dagens lys, prøv lige at tænk på hvor gode billister vi kunne fpå hvis vi ALLE skulle på tvunget kørekurser ind i mellem

• #40   30. okt 2006 Nu læste jeg for noget siden denne artikel af Peter Rahbek http://www.dba.dk//asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=41195&NyhedskategoriID=82&SekItem=82&Sogning=&Query=Indtast+et+s%F8geord
    Og jeg vil da et langt stykke hen ad vejen give ham ret.
    Køreglæde er vel individuelt??
    Jeg har før haft en Kawa ER5 ´03 og er du gal jeg havde det sjovt på den.
    Uden at ville træde nogen over tæerne, er jeg heller ikke en af dem der drømmer om en racercykel med 180hk.
    Men som sagt køreglæde er individuelt og hvis jeg kan have det enormt sjovt på en 500ccm kan jeg snildt forstå hvis nogen kan have det dobbelt så sjovt på en 1000´er med 3 gange så menge hk.

• #41   30. okt 2006 wheelie king. Det gør de fleste 600ccm fra 04 og frem?!?!

• #42   30. okt 2006 Enig med willy king der.. nogle gange ligger køreglæden ved at smutte rundt på en nypudset kværn, andre gange langt nede i sjove sving, overhale 15 biler på et split sekund, andre gange bare at se speedo'en læse 299. kort sagt, at bruge det man nu engang har "det skal så nærmest prøves før det helt kan forståes". momentet alene kan også virke en anelse ophidsende.. smiley

• #43   30. okt 2006 nævn sebbe jeg kan nævne de første 4 som jeg har prøvet som ikke gør fra standart

• #44   30. okt 2006 Hvor er det rart, at man selv kan vælge sin mc ud fra egne ønsker og drømme.
    Jeg vil da ti gange hellere eje en mc, jeg ikke kan udnytte 100% end en jeg kan.
    Det ville da være trist med en lovlig 50 ccm Aprilia Sonic, både på ferieturen og til banedagene.
    smiley
    Jan L

• #45   31. okt 2006 vil da 10 gange heller ha en cykel jeg overhovede ikke kan udnytte.. når man har en cykel man kan udnytte fuld ud så bliver man træt af den og køber en ny.. sådan har jeg det...

• #46   31. okt 2006 Jeg synes vi alle skulle få os en chopper.....Den der Kinesiske ...model med 35 Hk ...dejlig TAM slæde....

Griner ind i mig selv hvergang jeg overhaler en chopper på vejen...og tænker...hvad fand er køre glæden ved sådan en ? ...

• #47   31. okt 2006 Kim, Jeg tror du skal prøve en for at finde ud af det.. Men hvis jeg skulle køre 2000 kilometer, og valget stod mellem min duc, og min brors intruder 1500.. ved jeg godt hvad jeg ville vælge..

Og i det hele taget er det ikke pænt at tale ned om andres præferencer

• #48   31. okt 2006 Kim: ved præcis hvad du mener. Griner også over racerrødderne der kun kan køre 14km pr L og skal holde pause hver 1/2 time for at hvile deres ømme håndled og ryg...

• #49   31. okt 2006 Kwak: Tjaeee, det svinger efter model, men 14 km/L er det bedste jeg har hørt for en sports MC der får noget at leve af. Det er en ældre ZX9R

/
    Jesper

• #50   31. okt 2006 -Kwak-: Regnede jeg nu også med det var.

Carsten O: Lige præcis. Synes det er et tåbeligt folk... Og jeg kun aldrig selv finde på at eje en fuldkåbe MC med sportslig design og +100Hk...

• #51   31. okt 2006 Prøv nu at hør her....hvad er køreglæde på en chopper ? ...at se smart ud ...ikke andet.....

Faktum enten er man til stil eller til at køre MC...og respekt for begge ting.....
    Men faktum er......alle med choppers ....ved ikke hvad det vil sige at køre bike......hvis de ikke har prøvet race.

Så faktisk kan de folk ikke udtale sig om peter's artikel...det er i den uvidne verden..indtil de har prøvet RAZE....
    Min kører sgu kun 8 km lieteren med 280 km igennem tyskland....
    Og måske har jeg lidt mere ondt i ryggen end en chopper...men jeg nåer først frem og har kneppet de første 10 piger før dem på choppers når frem...
    HA HA HA

• #52   31. okt 2006 elsker snegle....

• #53   31. okt 2006 Kawak & Carsten: Har haft en RC36 og vil meget gerne have en igen når økonomien er til det, så det jeg har skrevet skal tages med et glimt i øjet. Har været på siden her i 3 år, og dem der har været med fra starten af kender min ironi.
    Og nej Carsten, jeg snyder mig bestemt ikke for en masse oplevelser. Kan sagtens køre race på gaden (har gjort det), med den rigtige cykel. Har bl.a. hægtet en ligeså rutineret kører af på hans GSX750F og jeg på min GPZ500s. Og har også fulgt med en CBR1000 SC21 på en snoet vej med samme 500ccm maskine.
    Så jeg kan sagtens se det fede i at køre frisk/race.
    Men fornuften tager tit overhånd.

Men jeg er også så underlig, at jeg selv på en ETZ251, en lun sommerdag og på en øde snoet landevej, kan nyde kørslen for kørslen skyld, og alle de indtryk jeg får ekstra af at køre MC, som man går glip af i en bil. Det er køreglæde for mig.

Choppere bruger man når man ikke skal noget specielt sted hen, og har masser af tid til at nå derhen....

/
    Jesper

• #54   31. okt 2006 Kim M: Det er sjældent dem på R-maskiner når hurtigere frem. I den tidligere klub jeg kørte i, delte vi os på ferieturene op i et R-hold og et for dem der ikke havde så travlt. Vi kom samtidig til Sydfrankrig (indenfor en time). R-holdet var ret smadret da de kom derned, vi andre kunne gå ud og nyde vi havde lidt flere penge på lommen, grundet det lavere benzinforbrug.

/
    Jesper

• #55   31. okt 2006 jeg racer også rigtig ofte, men jeg må da indrømme nogle gange kører jeg også morfar og fordømmer at jeg har investeret i de skidt potter, vil jo gerne køre rundt og kigge i landskabet og høre fuglene kvidre....sådan totalt morten korch

• #56   31. okt 2006 Kwak:
    Kan kun give dig ret!

• #57   31. okt 2006 -Kwak.: Sorry, mente at der i min profil stod hvad jeg tidligere havde trillet rundt på. Det er rettet nu. Men med den historie jeg skrev meget tidligere i tråden om at hægte en 750'er af på en 500ccm maskien, gjorde jeg da lidt opmærksom på jeg godt kan lide det går stærkt.

/
    Jesper

Kommentér på:
Nu er det fanmar nok!!

Annonce