Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  200 cm, 110 kg og CBR F4
  • #1   31. dec 2003 Hej Rasmus...

Jeg er selv 190 cm høj, med meget lange ben, og vejer ca 108 kg. Jeg kender godt problemet med at finde en cykel, hvor man ikke føler at man er krøllet sammen som en kringle.
    Et godt forslag til en ny cykel, ville måske være at se på noget fra suzuki. De laver generelt lidt større cykler end fx Honda og Yamaha. Suzukis TL 1000 S/R, er generelt store cykler. Deres GSX-R serie er også relativt stor, sammenlignet med fx R1 eller Blade. Med stor skal ikke forstås at cyklerne er store og tunge, men derimod at de har en høj sædehøjde og lidt længere frem til styret. Man har jo stadig bevaret en rigtig god styre-geometri.
    Et andet forslag ville måske være en Aprilia. Mille eller Falco. Nogenlunde samme størrelse som Suzukierne.

Hilsen Søren

• #2   31. dec 2003 Foreslag !!

Jeg kender een som også er høj (190) og han kørte Rf900R. Den så godt ud til ham og han sad godt.
    Jeg ved godt at rf900r ikke fåes fra ny mere, men det er stadig en fed mc med 135 hk. til ca. 200 kg.

Bo

• #3   31. dec 2003 "Join the club", jeg er også 1,99m, så jeg ved godt, at det er svært at finde en motorcykel. Prøvede også nogle stykker inden jeg fandt een, som jeg fandt mig siddende godt på.

Nu har jeg ikke prøvet så mange dyre MC'er, da mit budget slet ikke rækker dertil. Noget man kan gøre er, at indstille forhvilerne ordentligt - det hjalp mig til at sidde noget bedre. Desuden sidder jeg altid med ret ryg selv om jeg ligger helt ned over tanken, uden at få det dårligt. Nu har jeg heller ikke kørt mere end 300-400 km ad gangen, så Spanien tur retur vil min ryg nok ikke være udbredt begejstret for.Jeg har også hørt om folk, der hæver cyklen på både for- og baghjul, men det skal jeg nu ikke nyde noget af på min motorcykel.

Ellers synes jeg det var noget sværere at finde læderbukser, der var lange nok til mine grashoppeben. Måtte få en skrædder til at ligge 12cm mere på benlængden. Havde nærmest heller intet valg, da jeg købte støvler(str. 47) og handsker (str. "kan holde om en spisetallerken"). Men jeg er på ingen måde bitter, for så har man så mange andre fordele, når man er høj...

MvH.
    Simon

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    dec 2003

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
    #4   31. dec 2003 Tak for svarene og at i gider dele jeres erfaringer med mig! Rf900R syntes jeg bare er lidt gammel at se på! TL 1000 S/R er måske lidt voldsom som begynder kværn??? hva med GSX-R serien er de store, uanset kubik størrelsen? (stellet tænker jeg på)
    Håber på endnu mere feedback!!!!!!!!!!

MVH Ralle K

• #5   31. dec 2003 Jeg har lige tjekket med de nye modeller og forskellen mellem GSX600R/GSX750R og GSX1000R er 5mm, så det skulle være til at overse.

Kig selv på:
    (link fjernet)

MvH.
    Simon

• #6   31. dec 2003 I sædehøjde altså, hvis det var hvad vi snakkede om...

MvH.
    Simon

• #7   31. dec 2003 Deminsionerne på GSX-R cyklerne er alle de samme, ligemeget om du vælger en 600, 750 eller 1000. Du kan også gå tilbage og vælge en 98/99 model. der er størrelsen også den samme på 600 og 750'eren.
    Med hensyn til om TL'erne er for voldsomme, så er der jo ingen af cyklerne, der kører hurtigere end man selv vil. Men jo... Det er meget voldsomme cykler at starte på.

Jeg så faktisk på www.mc.dba.dk at der var en GSX-R 750 årgang 99 til salg for kun 99.900. Den havde vist nok kun ca 5000 km på bagen.

Hilsen Søren

• #8   31. dec 2003 Sidder lige med MC-årbogen foran mig. Sædehøjden skulle være den samme (830 mm), til gengæld er akselafstanden 10 mm kortere på 600 end de to andre. (1400 mod 1410). 1000-eren har derimod en 5 mm længere totallængde.

Søren

• #9   1. jan 2004 Tjek også denne side, under mc-data i venstre kolonne finder du alle data på de forskellige mærker så kan du lure lidt på de forskellige modeller.

http://www.sydfynmcservice.dk/menu.html

Kommentér på:
200 cm, 110 kg og CBR F4

Annonce