{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.751 visninger | Oprettet:

Køb af GSXR 600 SRAD {{forumTopicSubject}}

Hej
Går med tankerne om at smide mine surt tjente lommepenge efter sådan en cykel, men er desværre stadigvæk lidt grøn indenfor området..
Hvor stor betydning har kørte kilometer og årgange, når vi snakker om cykler fra 97-99?
Og er det generelt en stabil model, eller er den kendt for at have flere fejl end gennemsnittet og hvad skal man være obs. på?
Er det et fint valg, når man har et budget på ca. 30.000,-? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af GSXR 600 SRAD
  • #1   22. sep 2015 en 750srad med indsprøjtning 98-99 kan du få for mellem 30-35kg.
    jeg ville nok vælge den istedet.


  • #2   22. sep 2015 #1 Hvorfor?

  • #3   22. sep 2015 #2
    Fordi carburator er noget ømfindigt pis når det bliver gammelt og slidt...


  • #4   22. sep 2015 600 srad girls bike,750 mans bike

  • #5   22. sep 2015 @tue.

    Bevis det på banen.......


  • #6   22. sep 2015 1: du får styrdæmper fabriksmonteret på en srad 750 98-99
    2: indsprøjtning af benzin
    3: 6" bagfælg .
    4: usd forgaffel (upsidedown forgaffel)
    5: trækker mere end en 600 srad.



  • #7   22. sep 2015 Tak for jeres svar
    Har tænkt på en 750'er, men da jeg ikke har så meget erfaring endnu er jeg lidt i tvivl om den bliver lige hidsig nok smiley
    Men er karburator så ustabilt, havde det på min gamle Gixxer 400 og der fungerede det da ok synes jeg?


  • #8   22. sep 2015 alle cykler kan fejle...
    også en indsprøjtnings cykel..

    750ern er ikke så hissig, når du har vænnet dig til den.. tror bare du vil fortryde du ikke har købt en 750srad om en år hvis du sad på en 600 + du får mere for næsten de samme penge..


  • #10   22. sep 2015 Men det er kun 98' og frem der har indsprøjtning på 750'eren?
    Og kan man undersøge standen på karburator, eller er det helt umuligt? smiley


  • #11   22. sep 2015 Når vi snakker modeller der ligger årgangsmæssig lige der hvor de får sprøjt, så bør valget være enkelt..
    Der sidder 4 carburatore på sådan en satan, er de slidte,forskruede og forkneppede kan man ikke bare købe 4 nye, da de koster det samme som mc'en.. Sprøjt fejler yderst sjældent noget, og kan justeres uden at en mekanikker bruger en hel dag på det, og resultatet stadig er tvivlsomt...
    Jeg kastede til enhver tid 10000,- ekstra efter en 750 med sprøjt.. Den smider dig ikke hurtigere af end 600eren. Da den leverer sine kræfter meget pænere.

    Prøv og jeg er sikker på du forstår ( de fleste ejere af 600srad har ikke prøvet en 750 med sprøjt før de handlede.......)


  • #12   22. sep 2015 Kan godt se fordelene ved indsprøjtning fremfor karburator, men er 750'ere til at finde til lige omkring de 30.000,-?
    Og er nedslidte karburatorer et generelt problem på 600'erene fra slut 90'erne?


  • #13   22. sep 2015 Slidte karburatore er et problem på alle karburator cykler med nogle år og km på bagen....

  • #14   22. sep 2015 Du kunne jo også kigge efter 600 fra 01 de har sprøjt. Og så er de jo noget kønnere end srad. Du finder dem ikke helt ned til 30k. Men de ekstra penge de koster er givet godt ud ( spar på Apple produkterne smiley )

  • #15   22. sep 2015 Eller finde en 1000'er fra 2001, som vil kunne findes marginalt dyrere end en 600'er - så har man noget, der trækker begge arme af smiley

  • #16   22. sep 2015 Havde selv en srad 600/750'er. Den kørte bare rigtig godt og blev kun bedre, da jeg byttede til en 750'er med sprøjt. Jeg ville ikke være bange for lidt kilometre. Min havde kørt over 50.000km og gjorde det udemærket. Bare der bliver skiftet lidt olie og filter en gang imellem, så skal den nok gøre dig glad.
    Det eneste "svage" punkt jeg sådan lige husker, er knastkædestrammeren. Men det er vidst et kronisk syndrom på mange motorcykler. Man er ikke i tvivl, hvis den er ved at fejle.
    Min lød som en gammel fiat dieselmotor, da strammeren var slidt.


  • #18   22. sep 2015 ....og som styrer som en færge, ja! smiley

  • #19   23. sep 2015 Tak for jeres svar ??
    Må se om jeg kan få prøvet dem begge her i weekenden smiley
    Ville i selv turde at købe en maskine med karburator i den alder og med de kørte km mellem 40.000 og 88.000, såfremt pengene ikke rækker til noget med indsprøjtning?


  • #20   23. sep 2015 #19 kommer an på om den er behandlet godt og om det er Brian som sælger den

  • #22   23. sep 2015 600 srad, den har rundet 110.000km, bare du vedligeholder den så kører den fint længe, den har problemer med ensretteren som næsten alle andre cykler også har, også har den en svag knastkæde strammer, ellers er der ikke noget specielt ved dem.
    mht karburator så har jeg ikke haft gjort noget ved mine endnu, andet end at adskille og rense også synkronisere dem.
    ellers kan du også få et renoveringssæt ved mcnøglen.


  • #23   24. sep 2015 Så karburator er ikke en direkte Deal breaker kan jeg forstå smiley
    Har 600'eren andre kendte svagheder man skal kigge efter?


Kommentér på:
Køb af GSXR 600 SRAD

Annonce