692 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Gear skift - funger ikke helt optimalt Z750 Gear skift - funger ikke helt optimalt Z750

Når jeg køre i et højt gear (5-6 ihvertfald) og stopper trækker koblingen og bremser ned for rødt. Når jeg så skal i lettere gear, har den utroligt svært ved at komme ned, føler næsten jeg hopper på cyklen for at få den ned. Det hjælper lidt, hvis jeg prøver at skubbe cyklen lidt fremad imens jeg skifter - men har flere gange været nød til at starter i 2 eller måske 3 gear (ved ikke hvilket gear jeg har været i, men kom ikke under frigear)
Nogle ideer til hvad det kan være?

Og så, tændrør, der er 4 right - hvis et af dem ikke funger ordentligt, kan det så gøre, at ved kold opstart, at den kæmper lidt for ikke at gå ud?

Føler alle de mekker jeg har været hos, intet har kunne lave ved det her problem, og nu er jeg så havnet et sted, hvor de mener det er tændrørenes skyld

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gear skift - funger ikke helt optimalt Z750
  • #1   8. jul 2015 Det er helt normal, du skal geare ned inden du stopper.. smiley

• #2   8. jul 2015 Som Brian skriver, så skal du geare ned inden du når til rødt !! gearkassen på en mc er ikke det samme som på en bil !! jeg geare altid ned til frigear når jeg holder for rødt og skifter så i 1 gear når der bliver grønt !! ;0)

• #3   8. jul 2015 Du geare vel ned mens du bremser? smiley

Eller stopper du op og så begynder at gå ned i gear? smiley

Det med starterne.. Ka sagtens være tændrør men sådan noget ville jeg da kigge på som det aller første..

• #4   8. jul 2015 Føler mig som en idiot!

Geare også altid ned, ved nedbremsning - kan huske sidste sensommer, hvor jeg skulle nødbremse, der koblede jeg bare ud og gav alt hvad bremserne kunne få - men da jeg så skulle ned i gear, gad den jo ikke - og så prøvede jeg bare lige igår - men fair, troede bare godt man kunne gøre sådan. anyways no problem then! smiley

Og håber det værksted jeg har aftale med nu, er bedre end det tidligere -,- Hillerød no-go værksted

• #5   8. jul 2015 Og MHT til din ujævne tomgang , har du fået rullet cyklet ind efter der er monteret sportspotte på ?? er der powercommander på cyklen ??

• #6   8. jul 2015 Ingen PC - den blev kørt gennem en computer i slut sidste uge - hvor intet var galt (Ved dog ikke præcist hvad den computer måler)
    Men kun ujævn ved kold opstart - og kun de første 20-30sek efter der er der intet. Det er bare at den falder lidt i tomgang, og prøver man at give lidt gas der, vil den gå ud (hvis man giver for meget) men du kan ikke køre afsted med det samme, efter kold opstart

• #7   8. jul 2015 Og bare sig hvis min besked er forvirrende, kan dårligt nok selv forstå den

• #9   8. jul 2015 Ja, jeg tror nu også at en pc er løsningen på dit problem ! , prøv at ofre de få hundrede det koster og få den smidt på rullefelt og se om den ikke går for magert i blandingen, og tag den derfra..

• #11   20. jul 2015 Har du problemer med f1 lampe begynder at lyse ved højere hastighed og motorvej ?

Kommentér på:
Gear skift - funger ikke helt optimalt Z750

Annonce