Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kædelås eller Skivelås ??
  • #1   16. jun 2015 Bruger en kæmpe abus kædelås, skulle være en af de mest sikre ud fra niveauer de fåes i.

Den ryger igennem fælget og bagsvinger og rundt om en pæl eller andet.

Så har jeg en abus skivelås foran.

• #2   16. jun 2015 Abus er noget hobby gøgl smiley smiley ( sorry) de kan alle klippes. Kun egnet til at have med på farten (sammen med en skivelås) da en ordentlig kæde ikke er til at have med.

• #3   16. jun 2015 Alt kan stjæles, så det gælder om at gøre de så besværligt som muligt...

En tyk kæde om en lygtepæl eller lign. Vil være at foretrække..

• Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 25
    #4   16. jun 2015 Kaskoforsikring ..

• #5   16. jun 2015 Dvs i anbefaler jeg både bruger Skivelås og kædelås

• kevin
    kevin Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #6   16. jun 2015 Jeg er mest til skive, da det er lettere at have med rundt, men hjemme hvis jeg er på ferie eller andet så får den en af hver just in case smiley

• #7   16. jun 2015 En kraftig kædelås omkring en lygtepæl .. Jamen så render polakkerne jo også med lygtepælen smiley

• #8   17. jun 2015 Og lad nu være med at føre din kæde igennem baghjulet... Hvorfor? Jo, fordi det er hurtigt at tage af... Før kæden igennem bagsvingeren eller andet stel på cyklen..

• #9   17. jun 2015 Det er 2015...

hvorfor nævner ingen skivelås med sirende og bevægelsessensor i? smiley

kan tages med i en rummelig bukselomme.
    koster ikke nødvendigvis ret meget
    Gør det svært at bryde cyklen op/bære den væk diskret...

og så en god kæde om noget svært rokkeligt på hjemstavnen. Og med alarmskivelås på så kan man trygt tage på ferie. Jeg bruger ikke engang kæde, bare alarmskivelås. Jeg deler så også parkeringskælder med andre inden for hørevidde af alarmen, så evt tyve kan ikke arbejde i ro og mag på noget tidspunkt

• #10   17. jun 2015 En skivelås med alarm er ikke bedre end en uden. Kun hvis ejeren kan høre alarmen. Alle andre er fuldstændig ligeglade.
    Eksempel: Når du sidder og roder med skivelåsen og alarmen går, så skulle folk jo omgående komme løbende og tage fat i dig for at forhindre dig i at stjæle cyklen. Gør de det? Nej!

• #12   17. jun 2015 En skivelås er INTET værd, de fryser den og slår den af, det tager under et minut og larmer ikke!!

• #13   17. jun 2015 Det er noget vrøvl den intet er værd. Står der en cykel ved siden af uden skivelås, så tager de den i stedet.
    Hvem løber lige rundt med udstyr til at fryse låsen og en hammer til at slå den i stykker?

• #14   17. jun 2015 Haha, hvem???? En målrettet mctyv!

• #15   17. jun 2015 Jakob så er det en lorte skivelås du har. den dyrer fra abus i titanium er frost sikret... og jo det hjælper at den larmer... det hjælper med at presse de få folk der vil tænke en ekstra gang de så noget mistænkeligt, til at handle hvis den bliver båret igennem byen, igen tvivl.

• #17   17. jun 2015 Elias, tror du også på julemanden smiley

Abus er ligeså ringe som alt muligt andet.
    Og så er langt de fleste ret ligeglade med en fremmed mc der hyler på vej ind i en kassevogn.

• #18   17. jun 2015 Du ved tilsyneladende ikke hvad du snakker om Jacob.

Prøv lige at tjekke lidt op på abus deteckto. inden du kloger dig yderligere.

• #19   17. jun 2015 Skal i bokse eller skal vi holde os til mit spørgsmål !!!

• kevin
    kevin Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #20   17. jun 2015 Er tidligere handicaphjælper og en kollega derfra var på job og havde taget biken ind på nørrebro, der holder han rundt blokken og hans skive alarm gik midt om natten, (og man må ikke forlade syns afstand fra brugeren) så han sad resten af natten og var i tvivl om der var sket noget, så alarm funktionen er super god.. for det meste smiley

• #21   17. jun 2015 nytårsaften stod mine 3 alarmlåse og aktiverede hinanden.
    Har fundet ud af at hvis man sætter dem så de ikke hænger frit under bremseskiven, og i øvrigt sørger for cyklen ikke rokker på centerstøttefoden i vinden eller at mc garagen dasker til den, så går de ikke så let i gang

nu ved jeg ikke med ude på landet, men i byområderne er mit indtryk at mindst 9/10 motorcykeltyverier bliver begået af folk med bumser og lidt værktøj de har stjålet et sted.
    og jeg har til dato ikke hørt om en mc eller scooter med armeret alarm som blev stjålet.

Har man en mc som bliver targeted af folk der læsser den ind i en bil, skiller den ad og fjerner/jammer evt tracker, så er det lige meget om man har thansen skivebremselås der hyler eller en næsten god nok kæde.

så hvorfor ikke nøjes med en lille alarmlås, og så skide på den 1% tyverier man skal gøre alt muligt for at undgå.

Har man penge til en diavel så køb måske 30 super stærke kæder og læg rundt omkring hvor du tit parkerer smiley

Jeg har tilfældigvis nogen tidligere bekendte der stjal en hel del biler, scootere og motorcykler.
    Så jeg kan forestille mig trusselsbilledet.
    De færreste ved hvordan de fleste tyverier foregår.

• #22   17. jun 2015 Jordens dummeste citat er nok "hvis en tyv vil ha din mc skal han nok få den". Af den eneste grund at det opfordre folk til ikke at tyverisikre sin mc. Simpelthen fordi det er den mc med thansen skivelåsen der bliver taget, og ikke den med abus skivelåsen.

Kommentér på:
Kædelås eller Skivelås ??

Annonce