1.370 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

søren b
søren b
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24

Kædelås i stellet vs. kædelås i alarmskivelås? Kædelås i stellet vs. kædelås i alarmskivelås?

Jeg er i tvivl om, hvorvidt det kan svare sig at købe en kædelås til min abus 8000 skivelås med alarm.

Min tanke er - på trods af alarmen - om man i teorien ikke blot ville kunne afmontere hjulet og så løbe med mc'en.

Hvor hvis man sætter en kædelås igennem stellet er der intet at gøre..

Kunne ikke finde nogle emner på dette område: "Kæde i stellet eller i hjulet"

Mvh Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kædelås i stellet vs. kædelås i alarmskivelås?
  • #1   16. aug 2013 De har fået savet kæden over hurtigere end de kan pille hjulet af. Så det tror jeg ikke gør den store forskel.
    Men det er altid godt at have den låst fast til noget solidt. Det må tage noget længere tid for dem, og gøre den mindre interessant.

• søren b
    søren b Tilmeldt:
    maj 2012

#2   16. aug 2013 hmm, så er det jo et fedt. Det hjalp mig ikke videre. Hvad gør man så, mener du?

• #3   16. aug 2013 Så skal du vælge en ordentlig kæde. ABUS egne kæder er lige til at klippe op. En Almax tager noget længere tid at få tygget sig igennem. Men intet er sikkert. smiley Og en Almax passer jo så heller ikke sammen med en ABUS 8000.

• søren b
    søren b Tilmeldt:
    maj 2012

#4   16. aug 2013 ok, Så en almax kæde i stellet, f eks?

• #5   16. aug 2013 Nej, ville også have skrevet noget mere, men det kommer så her:
    Men det er altid godt at have den låst fast til noget solidt. Det må tage noget længere tid for dem, og gøre den mindre interessant.
    Jeg har selv en Abus 8000 Alarm med kæde til, den man lige klikker ind i låsen, og så på skiven. Den er låst fast til et gulv-anker, og så har jeg en kæde om baghjulet der kun er om hjulet. Så tror jeg ikke man kan gøre meget mere med kæde- og skivelås.

• #6   16. aug 2013 Almax kæder er i hvert fald nogle af de stærkeste. Men de fylder også temmelig meget. Så der skal være en del luft/plads, for at kunne få den igennem stellet.

• søren b
    søren b Tilmeldt:
    maj 2012

#7   16. aug 2013 Nice, tak for svaret. Men du er ikke nervøs for at de skal løbe med resten af den og lade hjulet hænge smiley

• søren b
    søren b Tilmeldt:
    maj 2012

#8   16. aug 2013 Der er ingen brugte almax kæder tilsalg smiley

• #9   16. aug 2013 Nej det er der ikke, folk bruger dem jo:)
    Vi var en hel flok herinde der købte for et par år siden, der var over 100 kg kæder og låse, den vejer 1 kg alene låsen.
    Gulvankeret kommer med både bor og bolt til sikring i gulvet og er meget flot udført.

• #10   16. aug 2013 Jeg er ikke nervøs for det, men er bevidst om at det kan ske. Men jeg tror nok de skal få kæden af hvis de har tid til det.
    Men min Mc står helt op af en mur, ind i et hak, hvor kæden ligger fra forhjulet og op mod muren, hvor så ankeret er midt for motorcyklen, så man kan slet ikke komme til med en boltsaks.
    Det er allerbedst hvis kan undgå at kæden ligger hen over jorden, for så kan man ikke bruge hele sin kropsvægt til at klippe den op..
    Ham her gutten har nogen problemer med en Almax kæde, men hvis han ikke kan komme let til kæden, så er det noget sværere for ham.
    http://youtu.be/ozppzywsLsk

• søren b
    søren b Tilmeldt:
    maj 2012

#11   16. aug 2013 Ja, det var det jeg tænkte - og ja jeg fandt faktisk et par emner fra forskellige sider hvor folk søgte nogle der ville købe fælles ind, hos almax og fik lidt rabat og sådan.

• søren b
    søren b Tilmeldt:
    maj 2012

#12   16. aug 2013 hehe, ja sad lige og så de videoer.. det ligner godt nok at de har bedre fat om(ifht vinklen på de to håndtag på tangen) abus'en som nemt bliver knækket.. men det er måske fordi den er tyndere.. men almax ser sgu ud til at virke! ingen tvivl..!

• #13   16. aug 2013 Det værste var at de tog en helvedes tid om at bygge dem, tror der gik over en måned. Emil fra Ålborg ordnede bestillinger og penge indsamling og jeg ordnede transporten fra Nottingham, via min kontakt der.
    Låsen er unik, der er 4 nøgler, og hvis man mister sin nøgle, så tager man den næste i sættet, så blokkerer den for den mistede nøgle, hele vejen til den sidste nøgle, smart.

• søren b
    søren b Tilmeldt:
    maj 2012

#14   16. aug 2013 Jeg læste godt om nøgle systemet, det er ekstremt godt og innovativt tænkt.

Tror altså jeg nøjes med en abus m kæde til, og satser, det er også en ældre dame jeg kører på. Min største frygt er at låse hjulet fast, for så kan de jo bare tage resten?

• #15   16. aug 2013 Ved ikke om der er nogen af dem der købte som har været udsat for tyveri forsøg.

• #16   16. aug 2013 Baghjulet er måske bedre at låse den til?

• #18   16. aug 2013 Søren - jeg må indrømme jeg også har dem mistænkt for 'at tage sig mere sammen' til konkurrenternes låse i den video:) når boltsaksen svæver oppe i luften klipper den ikke meget over. Men ingen tvivl, de ser mere solide ud. Men den Abuskæde jeg har, en 12 mm specialhærdet som de kalder den, tror jeg nu heller ikke man bare lige klipper op, den er virkelig tyk.

• #20   16. aug 2013 Men en mc uden hjul er der jo ikke meget grin ved, så mon ikke det kun efterlader de mest ihærdige, langfingrede abekatte - altså dem, der VIL have din cykel, og ikke bare dem, der vil have noget, de kan køre rundt på og smadre?
    Selvfølgelig er hjul ikke umulige at skaffe, men med mindre det er en meget dyr cykel, eller man har planer om at starte en reservedelsbutik, ville man så gide besværet som tyv?

• #21   16. aug 2013 Jeg tror du har helt ret Nels. Mange af de billigere cykler der bliver stjålet, er jo typisk tidsfordriv de er udsat for.
    Jeg har i øvrigt aldrig nogen sinde set et løst MC-hjul ligge et sted, ligesom man ser med cykler.

• #22   16. aug 2013 Dem der VIL have den smider den bare op i en varevogn og kører væk, alarm, kæde eller ej.

• søren b
    søren b Tilmeldt:
    maj 2012

#23   16. aug 2013 Fedt, nice video.. smart.

tak for jeres mange gode svar!

• #24   16. aug 2013 Hvor hurtigt kan man lige "løbe" med en mc der mangler forhjulet??

• #25   16. aug 2013 hmm..

er sgu bange for at de bare banker på... stikker en Gun op i næsen på en... og forlanger at få nøglerne..

• #26   16. aug 2013 Så er vi jo ovre i væbnet røveri

• #27   16. aug 2013 tjo.. tja.. og..

For der er vist nogle der er helt lige glad.. i skrivende stund, kan jeg se at en mand på ca 53 år , er blevet banket af 2 gutter da han åbnet sin dør, de har taget penge og 3 skyde våben fra ham...

så desværre, nogle er så syge i deres hoveder, og er total ligeglade med andre mennesker... de vil bare stjæle til dem selv, og det breder sig vist ..
    hvis man kan gøre sig til tyv for det kan de tosser vel også finde på det med en mc.. bil... osv..osv..
    de svin..

• #28   16. aug 2013 Godt nyt..

de sataner er blevet anholdt...

mvh

http://ekstrabladet.dk/112/article2069286.ece

• #30   17. aug 2013 Mon ikke en lille opladelig vinkelsliber, kunde klare den lille sag på ca.et minut

• #31   17. aug 2013 Hvis der er nogen der vil have noget lavet i titanium, så står jeg til rådighed, drejning og fræsning.

• #32   17. aug 2013 I øvrigt er der lige en i Kolding her der har "lånt" sin GSX 1100 1995 ud til en prøvekørsel. Kom ikke tilbage.

Kommentér på:
Kædelås i stellet vs. kædelås i alarmskivelås?

Annonce