Bliv eller kør afsted til opbevaring? {{forumTopicSubject}}
Havde for travlt og vinteren (salten og frosten) overhalede mig indenom.
Nu står den i en betalings parkeringskælder pt. som er frostfrit og fint på den måde, med overvågning men ikke aflåst.
Men der var en flink man der gik forbi forleden og sagde at hans Royal Enfield blev stjålet lige præcis på den mc plads min står på og det har gjort mig syg lidt nervøs. Faktisk synes jeg også jeg i dag så at der var trukket en bitte smule op i coveret i dag, men det ku være tilsynsmanden i princippet.
Jeg har gratis opbevarings mulighed ved Kalundborg, og pt. holder den til ved mig her i KBH NV.
Så er spørgsmålet: hvor mange dage skal der ikke saltes før salten er væk fra vejen, hvis jeg selv skulle køre på den derud? Den må ikke røre salt!
Når jeg gør den helt klar til vinter, kommer den til at stå på en paddock stand, skivelås både foran og bagved, kædelås samt vintercover som også har en indbygget lås så man kan sikre man ikke bare lige kan hive coveret af.
Hvad skal man gøre??
okt 2008
Følger: 364 Følgere: 59 MC-er: 5 Annoncer: 1 Emner: 8 Svar: 217
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 520
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 472
Du har ikke mulighed for en grundig vask når du når frem hvis du vælger at køre den?
Ellers vil jeg også sige, at et pr dage med regn, efter der er saltet, så tør jeg også godt at tage min ud på vejen
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.038
Vejret er også sådan at man ikke stjæler for at køre mc før mandag.
Men er det en værdifuld ged havde jeg lejet en lukket trailer med det vuns. Og så havde jeg ikke stillet den der igen mere end højst nødvendigt.
Jeg bruger så heller ikke penge på kasko forsikringer. Istedet bruger jeg pengene på at indrette mig så jeg ka passe ordentligt på mine ting.
-Og købe flere af dem.
jan 2022
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 6 Svar: 38
Så hvis jeg nu kører onsdag, efter det har regnet søndag, mandag og tirsdag. Burde den så ikke være fri for salt på vejene?
Jeg kan også låne en kassevogn af min ven, men min kværn er sgu tung og jeg har aldrig læsset en mc ind i en vogn. Og skal desuden ud og købe ramper og den slags. ????
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 532
Hvad salt på vejene angår, så handler det ikke om antal dage efter der er saltet.
Der skal en god portion regn til, for at skylle salten væk fra vejene.
jul 2022
Følgere: 27 Svar: 56
Motorcyklen skal vaskes grundigt, smøres og tankes op, ud og trille en tur og så ind til opbevaring, tørres lige af til sidst med en klud når du sætter den. Husk at åbn tankdækslet og tjek der ikke ligger vand der, tør af hvis. Alt dette foregår FØR sensommer bliver til efterår, hvis det er den slags sommercykel der kun kører i godt vejr og skal se pæn ud længe, vi snakker om.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.027
lige om lidt er vi døde og begravede.. hvor er det synd vi ikke kører alt det vi har lyst til mens vi kan… salt er noget vi vasker af både biler,motorcykler og hvad vi ellers pøser dette hvide vidundermiddel på
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 192
Men, sådan har vi hver sin smag...
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 532
Jeg tror ikke at han har tid til at køre på den, så når han har, så skal han lægges mærke til.
Det er ikke køreturen i sig selv.
Måske endda instagram tingeltangel.
Eller han bare er øm over for sit køretøj.
Jeg holder stadig på at den bare skal ind i en lukket trailer og afsted.
De er gratis at låne i IKEA.
jan 2020
Følger: 45 Følgere: 41 Emner: 16 Svar: 283
Bliv eller kør afsted til opbevaring?