{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

Underlig bremse for på min gsxr {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har et lidt træls problem jeg godt kunne tænke mig lidt input på.

Jeg har en 1998 gsxr 600 som driller lidt.

Ved første pump på bremsegreb går det helt ind til styret og derefter bremser den normalt, men stadig en lidt blød følelse... Efter en 30-40 sek når man skal bremse igen, så er den galt igen.

Har prøvet at lufte den idag skifte bremse væske, men lige lidt hjælper det...

Hvis det var hoved cyl på bremsegrebet, burde det så ikke være hele tiden den var blød?

Er der luft et eller andet sted???

Gode råd og tanker er velkommende


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig bremse for på min gsxr
  • #1   18. mar 2015 Den kan være rigtig træls at lufte ud, hvis du kan få fat i en stor sprøjte, så prøv at sprøjte bremsevæske ind gennem ud luftnings skrugen, ellers hjælper det mange gange at stå og "lege" med bremsen ved at lave små pump, med låget af væske beholderen....

  • #2   18. mar 2015 Prøv at slog let på bremseslanger med en nøgle til at flytte bobler i dem. Hvis det hjælpe ikke flyt det øverste kaliber bolt og løsne den nederste bolt. Flyt derefter Kaliber lidt. Der er nogle gange en boble, der sidder i toppen af en cylinder, hvis du har ændret O-ringene nylig osv. Husk at spænde boltene med det korrekte moment bag efter.

    I alt kan det tage et par minutter (10-20). Der er også pumpe på Thansen eller Biltema du kan bruge. Mange anbefale dem, men det har altid været hurtigere for mig at gøre det i hånden, end at købe en pumpe.



  • Kristian C
    Kristian C Tilmeldt:
    apr 2012

    Følgere: 4 MC-er: 2 Svar: 64
    #3   18. mar 2015 Det lyder som om din hoved cylinder er skidt, desværre.
    Har lavet en del biler med samme problem (hydraulisk kobling).
    Men som der bliver skrevet ovenfor kan du prøve, at presse bremse væske baglæs gennem systemet.


  • #4   18. mar 2015 Hej du skal skifte bremsevæsken har selv lige haft det sammen problem med min brugte en vakuumpistol med beholder på, lavede så vakuum nede ved caliperne så den selv sugede væsken ud meget nemt, også bare fylde på beholder så den ikke løber tør, bremsen virker bedre en den har gjort før smiley

  • #5   18. mar 2015 Har lige haft samme problem på min gsxr 1100, mine pakninger var færdig i bremse masteren

  • #6   18. mar 2015 Tak for input. Jeg vil prøve en sidste gang med at lufte dem ud. Ellers skal jeg måske have kigget efter en ny Master.

  • #7   18. mar 2015 Rep kit koster ca 200 kr med cylinder og det hele

  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 11 Svar: 278
    #8   18. mar 2015 Kunne det ikke også være møre slanger som "buler ud" når du aktiverer bremsen ?!

  • #9   18. mar 2015 Der sidder stålarmerede slanger på, og det er kun første "pump" den gør det på.. Jeg tror desværre også at det er en Master renovering der skal til...

  • #10   18. mar 2015 Så kan du med fordel skifte til en bedre master, har en k7 gsx-r på min.

  • #11   19. mar 2015 Det er bestemt en mulighed.
    Har lige bestilt et rep. Kit til den, så prøver vi det først


  • #12   22. mar 2015 havde samme problem med mine bremser. fejlen på min var at stemplerne/pakninger i bremscaliper var grodet fast i snavs og støv mancheterne ikke sad rigtigt efter 17 år.
    tror der var dele for under 500 kr. og et par timers arbejde.


  • #13   22. mar 2015 Jeg har også tænkt på om det kan være dernede den er galt.... Det er ihvertfald noget tid siden der er blevet muget ud i skidtet omkring i ringene på kalibrene kan jeg se.... Kan bestemt også være en mulighed.

    Har du ikke lyst til at sende en pm om det, fremgangsmåde osv.


  • #14   22. mar 2015 kan skrive her. det kunne være andre kan bruge det.
    1. løsen begge caliper så de hænger frit. tryk/pump nu stemplerne så langt ud det kan lade sig gøre. sæt en strips på bremsen. så slipper du for at alt bremsevæske løber ud.
    2. afmonter banjobolte, på bremseslanger ved caliper. husk klude så du ikke får bremsevæske på div. lakdele.
    3. afmonter caliper helt. evt en af gangen. så kan du altid sammenligne med den anden hvis du bliver i tvivl om noget
    4. skru de 4 bolte ud der holder caliperen sammen. så du har 2 halvdele med 2 eller 3 stempler i hver.
    pil alle stempler ud og rens dem med ståluld vædet i olie.
    5. fjern alle gummi ringe fra caliperen og rens meget grundigt der hvor de ligger. det er sikkert her du har problemet. jeg brugte en multidremmel med en hård fiberbørste. pas på du ikke laver dybe riser. andet kan sikkert også bruges.
    6. monter ny ringe i caliper. brug rigtig bremsefedt evt noget silikonefedt. sæt stemplerne i igen. samel de 2 halvdele igen.
    spænd i moment. ca 25 nm.
    7. gentag med den anden caliper.
    8. monter det hele igen med nye kobberpakniner. ved banjoboltene.
    9. på med bremsevæske og udluft.
    10. kør en tur i det gode vejr. og nyd dine "nye bremser"

    god arbejdslyst. vh. kim


  • #15   30. mar 2015 Jeg endte også med at renovere kalibre... Og tak for guide smiley

Kommentér på:
Underlig bremse for på min gsxr

Annonce