1.094 visninger
|
Oprettet:
Underlig bremse for på min gsxr {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har et lidt træls problem jeg godt kunne tænke mig lidt input på.
Jeg har en 1998 gsxr 600 som driller lidt.
Ved første pump på bremsegreb går det helt ind til styret og derefter bremser den normalt, men stadig en lidt blød følelse... Efter en 30-40 sek når man skal bremse igen, så er den galt igen.
Har prøvet at lufte den idag skifte bremse væske, men lige lidt hjælper det...
Hvis det var hoved cyl på bremsegrebet, burde det så ikke være hele tiden den var blød?
Er der luft et eller andet sted???
Gode råd og tanker er velkommende
apr 2014
Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 441
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 509
I alt kan det tage et par minutter (10-20). Der er også pumpe på Thansen eller Biltema du kan bruge. Mange anbefale dem, men det har altid været hurtigere for mig at gøre det i hånden, end at købe en pumpe.
apr 2012
Følgere: 4 MC-er: 2 Svar: 64
Har lavet en del biler med samme problem (hydraulisk kobling).
Men som der bliver skrevet ovenfor kan du prøve, at presse bremse væske baglæs gennem systemet.
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 19
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 83 MC-er: 10 Annoncer: 42 Emner: 240 Svar: 1.307
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 133
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 83 MC-er: 10 Annoncer: 42 Emner: 240 Svar: 1.307
aug 2012
Emner: 11 Svar: 278
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 133
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 133
Har lige bestilt et rep. Kit til den, så prøver vi det først
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Svar: 2
tror der var dele for under 500 kr. og et par timers arbejde.
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 133
Har du ikke lyst til at sende en pm om det, fremgangsmåde osv.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Svar: 2
1. løsen begge caliper så de hænger frit. tryk/pump nu stemplerne så langt ud det kan lade sig gøre. sæt en strips på bremsen. så slipper du for at alt bremsevæske løber ud.
2. afmonter banjobolte, på bremseslanger ved caliper. husk klude så du ikke får bremsevæske på div. lakdele.
3. afmonter caliper helt. evt en af gangen. så kan du altid sammenligne med den anden hvis du bliver i tvivl om noget
4. skru de 4 bolte ud der holder caliperen sammen. så du har 2 halvdele med 2 eller 3 stempler i hver.
pil alle stempler ud og rens dem med ståluld vædet i olie.
5. fjern alle gummi ringe fra caliperen og rens meget grundigt der hvor de ligger. det er sikkert her du har problemet. jeg brugte en multidremmel med en hård fiberbørste. pas på du ikke laver dybe riser. andet kan sikkert også bruges.
6. monter ny ringe i caliper. brug rigtig bremsefedt evt noget silikonefedt. sæt stemplerne i igen. samel de 2 halvdele igen.
spænd i moment. ca 25 nm.
7. gentag med den anden caliper.
8. monter det hele igen med nye kobberpakniner. ved banjoboltene.
9. på med bremsevæske og udluft.
10. kør en tur i det gode vejr. og nyd dine "nye bremser"
god arbejdslyst. vh. kim
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 133
Underlig bremse for på min gsxr