1.099 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Høreskade nej tak... Høreskade nej tak...

Hey derude,

Har kørt mine første lange ture tværs over landet på motorvejen.
Har i forvejen tinnitus, og fornemmelsen er at den ikke ligefrem er blevet mere mindre efter de ture. Bruger høreværn i forvejen, men stadig!

Har en RXA hjelm, ikke så dyr. Ved sku ikke om det bare er det lydniveau man kan forvente, men tvivler - vindstøjen er voldsom inde i hjelmen, mistænker de ventilations indgange rundt på hjelmen, eller så er den bare lydfølsom.

Vil høre om der ikke er nogen kender til hjelme som er gode ift vindstøj, og om der er andre som oplever lignende selvom de har propper i ørene? Kører på naked model, og vil gerne kunne fortsætte med dette, ellers må der lygtekåbe på, men igen hjælper dette mod støjen, tænker det kun letter presset på kroppen?

Tak på forhånd og god weekend.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Høreskade nej tak...
  • #1   24. maj 2014 Køre med Scorpion Exo 1000 Air, helt fantastisk hjelm, har ingen problemer med ørene, men synes lydstøjen på motorvejen er så minimal at jeg slet ikke tænker over det.

• Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    apr 2014

Følgere: 2 MC-er: 4 Svar: 72
    #2   24. maj 2014 Hvilke propper bruger du?

Jeg har selv en smule tinitus og kørte derfor altid med de gule propper fra Ear / 3M.
    Jeg har fundet ud af, at de "kun" dæmper støj 28 db.

Nu har jeg købt apotekets ekstra dæmpende (34 db). Der er en himmel til forskel i støjen.
    30kr for tre sæt......
    http://www.webapoteket.dk/personlig-pleje/oejen-oere-naesepleje/apotekets-stoejdaempende-oerepropper-34db-p-213698

• #3   24. maj 2014 Jeg har også en Scorpion EXO 1000 air, og jeg kan kun give Mikkel B ret. Den er helt fantastisk.

• #5   24. maj 2014 Jeg har fået lavet formstøbte smiley

• Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    okt 2010

Emner: 11 Svar: 60
    #7   24. maj 2014 Jeg kan anbefale HJC R-PHA MAX, hvis du er til flipup-hjelme.

Samtidigt har jeg formstøbt høreværn, og dem er jeg rigtig glad for. Kan kun anbefale det.

• #8   24. maj 2014 Kan kun anbefale dig formstøbte propper, kørte jeg altid med på gaden, de senere år har jeg næsten kun kørt en smule race, men med en schubert s1 hjelm, den er klasser bedre end min gamle agv og nolan hjelm.

• #9   24. maj 2014 Schuberth.
    Og så køb den tilvalgsmulighed så der er lukket omkring halsen. Den er meget støjsvag!

Mvh.

• #10   24. maj 2014 Kører naked med Schuberth C3Pro og SRC, konen og jeg kører jævnligt til fyn fra kbh og har ikke problemer med at snakke når vi triller 140-150 km/t
    Vi kører begge uden ørepropper.

Er super glade for vores hjelme, klart de bedste penge vi har brugt.

• #11   25. maj 2014 Køre med form støbte propper og en exo 1000 hjelm... Er på ingen måder generet af lyd under 200..

• #12   26. maj 2014 Tak for svar alle sammen! Kan se i forums at det kan være vidt forkelligt fra cykel til cykel, og om positionen/størrelse af fører, og evt jakke og hagerem osv, så der er flere faktorer end bare hjelm, men det er da et godt udgangspunkt! Vil ud og prøve nogle forskellige hjelme, kan se i andre forums at netop Schuberth C3 skulle være støjsvag, men EXO 1000 air har også fået gode anmeldelser, der iblandt også på grund af den er støjsvag, så det bliver nok en af de to med mindre der findes bedre.
    Har et par custompropper nu som er brugt til koncerter og lign, men de gør nas med hjelmen på, så det er 3mm propper, vil prøve lidt forskellige af dem der er nævnt, og så nok bestille nye custom som ikke klemmer smiley Endnu en god MC dag i vente, må man snart få fri fra job!

• Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    okt 2010

Emner: 11 Svar: 60
    #13   26. maj 2014 Dine formstøbte propper er for lange til at bruge under hjelmen. Jeg prøvede det samme inden jeg købte et sæt til mc. Der er en verden til forskel.

Kommentér på:
Høreskade nej tak...

Annonce