798 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hr.Suzuki 650 gr
Hr.Suzuki 650 gr
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 20

Tyverisikre Tyverisikre

Har lige fået første mc, så ingen erfaring med at sikre mc. Kun en flink ung guts råd fra thansen smiley Er nysgerrig på hvordan i bedst sikre jeres mc.

Hvad kan man gøre mere end kæde, ratlås og skrivebremsealarm ?
Er der meget forskel på hvilken mærke af kæde man vælger. Der er stor prisforskel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tyverisikre
  • #1   23. maj 2014 gps tracker

• #2   23. maj 2014 Haglgevær!!!

• #3   23. maj 2014 fedt! nogle specifikke anbefalinger evt. ? link eller noget.

• #4   23. maj 2014 Almax

• #5   23. maj 2014 har en med alarm i, som jeg sætter oppe ved styret, så det ville være livs farligt at køre, og svær at komme til med værktøj og en kæde rundt i bag hjulet..
    og et skilt på garasen .. tekst.. ind tregene vil skudt.. overlevende vil blive skudt igen.. smiley hc

• #6   23. maj 2014 Sårede vil blive ædt af hundene!

• #7   23. maj 2014 Almax og lad nu være med at bruge den styrlås, den skader mere end den gavner ved tyveri

• #8   23. maj 2014 Almax eller Protector i minimum 16 mm. Gerne 19mm
    Kør kæden igennem stellet eller bagsvingeren ved hjælp af den der stang de sælger til formålet i stedet for bare at køre kæden igennem baghjulet. Kør også kæden igennem et grund-anker. Stor bremseskivelås med alarm. Alarm med GPS installeret i selve cyklen, og alarm i garagen/lokalet mc'en står. Gitter for evt. Vinduer.

• #9   23. maj 2014 Kraftig kæde og lås 2000,- ( bruges der hjemme) skivebremse lås 1000,- alarm med startspærre 2000,- og en tracker 2000,- så har du gjort hvad der skal til, og mindre kan faktisk ikke gøre det.... De satans mc tyve stjæler jo alt smiley

• #10   23. maj 2014 Skrive bremselås med alarm og i aflås garage

• #11   23. maj 2014 Hvor finder jeg en Almax eller Protector låse i dk ?

• #12   23. maj 2014 @Thunder: Har du link til sådan en stang man køre gennem stellet. Er ikke lige helt sikker på hvordan det skal gøres.

• #13   23. maj 2014 Jeg har fået nye døre i garagen med 3 punktslås som åbner udad, og lås på den nye port smiley
    Så her kommer de ikke ind .. Hehe

• #14   24. maj 2014 Jeg har gået med tankerne om at bygge den ultimative alarm. Bygge gps, gyrometer, gsm modul, startspærre og horn sammen. Skal fungere således at systemet monteres således at det ikke er tilgængeligt uden at hele maskinen skal skilles ad.
    Maskinen skal kun kunne tændes hvis man sender den rigtige kode til det rigtige nummer(gsm modulet). På samme måde låses systemet og alarmen aktiveres. Hvis nogen forsøger at rykke på motorcyklen, så opfatter gyrometeret og alarmen går igang + der bliver sendt en sms til min telefon. Så selvom jeg er inde ie n bygning og ikke kan høre alarmen, så får jeg besked alligevel.

Det er min lille plan for sikkerhed i fremtiden. Jeg skal ikke kunne sige om man kan købe en sådan færdig pakke, men kan man så er jeg dog sikker på at den er dyr desværre...

• #15   24. maj 2014 God ide, håber den kan sælges under 3 kilo, ellers står alle jo af.

• #16   24. maj 2014 Nu var det jo sådanset bare til eget brug. Men når jeg lige regner på tingene, så koster alt elektronikken kun omkring en 600kr. Det er hvis man køber det enkeltvis. SKulle man købe stort ind til en produktion, så kan det nummer sikkert halveres.

Anyway 600kr og så kommer et mobiltelefon abonement så oveni. Men det er bare samme abonnement som med en alm mobiltelefon. Også bare alm sim kort. Så man kan jo bare købe en 50kr pr måned abonemment.

Så 3.000kr? Nej jeg tror det vil kunne sælges med profit for under 1.500kr. Men hva ved jeg. Jeg er bare en simpel maskinmesterstuderende. Elektronik er egentlig ikke min boldgade smiley

• #17   24. maj 2014 Arsukfjorden : Det findes jo så næsten med den nye version af BlueLommy trackeren smiley

• #18   24. maj 2014 Tjoe men det ser ud til at det bare er en gps tracker. Det jeg ønsker mig er en gps tracker/alarm/startspærre kombo. Dvs at motorcyklen skal kun kunne startes hvis jeg aktiverer den med telefonen. Hvis nogen rører ved motorcyklen, så skal den selvfølgelig larme men også sende mig en sms, så jeg kan fatte den nærmeste brandøkse og storme tyvene i møde smiley
    Sidst hvis den bliver stjålet så skal den fx hvert 5 minut sende mig koordinaterne til hvor den er nu.

Nu kan jeg se at der er flere blue lommy versioner, men jeg kan ikke lige finde en der kan bare nær så meget som ovenstående smiley

• #19   24. maj 2014 Den nye version af Lommy kan du ikke finde så mange steder, så det er med garanti den forkerte du har kigget på smiley
    Den kan du selv bestemme om skal sende et koordinat hvert år, eller hvert sekund (og derimellem)
    Samtidig, kan den store model sende dig en alarm hvis strømen bliver taget fra, eller hvis den bliver fjernet da der sidder lyssensor i og meget mere smiley

• #20   24. maj 2014 link

• #21   24. maj 2014 I kan ikke finde link så mange steder, men prøver lige at se om jeg kan få brochuren og fulde specs på dem smiley det bliver dog først i løbet af ugen for leverandøren holder weekend smiley

Kommentér på:
Tyverisikre

Annonce