Hvorfor stjæle skod-motorcykler? {{forumTopicSubject}}
Sidste år købte jeg en helt ny 2007-model SV650S. Jeg elsker den motorcykel og den er perfekt for mig.
Alligevel har jeg ikke gjort så meget for at tyverisikre den, selvom jeg bor i København, simpelthen fordi jeg ikke kan se, hvorfor nogen skulle stjæle den. Den er jo nærmest intet værd og inden for en radius af 1 km af hvor jeg bor holder der jo om sommeren et UTAL af motorcykler, der er meget federe end min. Så jeg tænker, at hvis nogen skulle stjæle en motorcykel, så ville de nok ikke lige vælge min 650 cc med 70 hk.
Og så læser man sådan noget her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=106815
Bevares, det er da en flot cykel tyvene er ude efter:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24147
Men helt ærligt! Jeg fornærmer forhåbentlig ikke nogen her ved at sige: "WTF?!" Hvorfor i alverden stjæle den? Med alle de fede motorcykler, der holder rundt omkring, hvad får så en professionel tyv til at tænke: "Jeg stjæler sgu en 12 år gammel 500 cc."
Hvis tyven skulle blive snuppet, bliver straffen så mildere, hvis han kun har stjålet gamle motorcykler? En professionel tyv med en varevogn kan jo bare afskærme den eller købe en GPS-jammer, så kan han være ligeglad med, om der er GPS-tracker på eller ej.
Sidste år tænkte jeg det samme, at der nok ikke var nogen, der gad løbe med min SV650'er, og så læste jeg om en 600F'er fra 90'erne, der var blevet kørt væk i en varevogn.
Så mit 100% seriøse spørgsmål er: Hvis jeg var en professionel tyv, så ville jeg da stjæle en ny 1000+ cc'er, ikke en 500 cc'er fra 90'erne eller en SV650S fra 2007. Hvorfor stjæler tyvene gamle og små motorcykler?
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 223
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.495
Nu skriver du jo selv at du ikke har gjort så meget for at sikre den , og det er jo nok svaret på hvorfor de stjæler cykler der er mindre værd , folk der har en mindre/ældre mc tror slet ikke det sker for dem , men det gør det .....
Mine MC står i en aflåst garage hvor der er adgang fra hundegården , så polski eller hvem der nu prøver får sig da en dejlig lille dans med 2 x 60 kg muskelhund (gad jeg godt se )
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 22
Så uden købere ville der ingen stjælere være.....
aug 2005
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 5 Emner: 106 Svar: 576
De stjæler jo for fanden ALT incl. Puch Maxi'er og lignende..
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 166
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 231
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Nogen leder efter en fed MC de kan more sig på.
Nogen leder efter dele
Nogen leder efter en MC de skal lege på, for bagefter at smide fra sig.
Fik stjålet min Cagiva, som nok er i din kategori af skod-cykler, af et par knægte der bare skulle more sig med den.
Hvorfor stjæle skod-motorcykler?