946 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Køb af hjelm! Køb af hjelm!

Hej derude.

Da jeg står og skal investere i en hjelm til den næste sæson vil jeg gerne høre jeres meninger og bud på valg af hjelm!

Jeg har været hos min lokale mc-forhandler for at se på sagerne. Han tilbød mig en Shoei xr-900 til 2500 (før 3695), er dette ok da den som sagt er udgået?

Jeg har også kigget forgæves på louis.de, da jeg ikke kan finde en p.t.

Prøv at kigge på denne side:
(link fjernet)

Her er der BILLIGE hjelme - eneste probelm er jeg ikke kan oprette mig som handlende? Anyone - som ved hvordan man kan bestille?`

Her til slut er jeg meget i tvivl med hensyn til størrelsen af hjelmen. Da jeg ikke syntes min lokale forhandler vejledede nok og grundigt. Det er self meget forskelligt efter hvilken model, men jeg svinger fra medium-large. Medium sidder TÆT, hvor Large også sidder tæt men hvor den er mere "luft" til kindbenene! Udvider hjelmen sig meget? Og er der nogle gode nyttige forholdsregler, som man kan gå ud fra.

Ved godt der er mange topic's om dette. MEn er virkelig i tvivl, da det som sagt er "første gang". Vil ikke give 2-3000 for en hjelm, som IKKE er den rette!

Mvh. Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe 400 kr.
  • Drill in concrete 300 kr.
  • Ophængning af lampe i loft udtag 500 kr.
  • Reparation af plæneklipper 880 kr.
  • Vakskemaskine tilslut 1.200 kr.
  • Ikea Pax Skab Estimat 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af hjelm!
  • #2   15. dec 2004 Ok - tak for det.

Nogen erfaringer med Shoei XR-900?

• #3   15. dec 2004 Bandit # : Lækker hjemmeside! De er nok fede de AGV Rossi hjelme! Er de billigere her end i DK butikker?

• #4   15. dec 2004 jeg har en Shoei xr-900 og er meget gld for den, men derfor er det ikke sikkert at den passer dig.. tag ud og prøv flerer typer for der er nok en der passer dig et sted der ude i hjelm-junglen

Basse

• #5   15. dec 2004 Ok! Jeg prøvede nemli en Shoei model til 5600 (nedsat til 3000) i en large. Men den sad tæt, men alligevel lidt for løst. Så prøvede jeg XR-900 i large også - den passede MEGET bedre!

• #7   15. dec 2004 hej jeg har lige købt en UVEX V1 i tyskland. Jeg har kørt et par ture med den, og er rigtig glad for den. som tidligere omtalt skal hjelmen sidde stramt når den er ny. jeg fik i tyskland fortalt, at en hjelm skal sidde så stramt at, man det første stykke tid skal have svært ved at tygge tyggegummi med hjelmen på. Selvom det ikke er årstid til at køre, så spørg i forretningerne om du må prøve en lille tur med de forskellige hjelme for ellers risikere man at få en hjelm der fløjter.

Christian

• #9   15. dec 2004 agv rosse hjelmen koster 4998 .... har nemlig selv en ... se billeder på min profil

det er den fedeste hjelm der er lavet ... jeg har osse en shoei xr 1000 hesser den vist

• #10   15. dec 2004 Jeg er lige med på en lytter smiley

• #11   16. dec 2004 mads er det din standart replik ..... smiley

• #12   16. dec 2004 Hehe, ja, i øjeblikket er det godt nok... smiley Men det er fordi jeg gerne skulle få mit kort i foråret, og så er det jo smart lige at være klar over hvad man hvad skal være opmærksom på, når man skal på indkøb smiley

Hygge

• #13   16. dec 2004 hehe smiley

• #14   16. dec 2004 Jeg har lige købt en Bieffe Capirossi replica til 995,00 incl. sorttonet visir hos kok-mc.

Det er en udgået model og normalprisen ligger på omkring 3300,00 + visiret.

Den sidder kanon, faktisk lidt bedre end min Noland N101 som jeg ellers er meget tilfreds med.

• #16   16. dec 2004 tsk tsk anders .....

måske måske ....

• #17   16. dec 2004 men jeg giver dig ret man skal ikke spare på en hjelm .....

• #18   16. dec 2004 I følge den seneste test i Bike så er det faktisk X-lite X-801 der er test vinder.......

• #19   16. dec 2004 Peter K: Okay, jeg er selv fra Holstebro af. Sådan én må jeg hellere ud at kigge på. Er der mange størrelser tilbage? Evt. billede?

Mvh. Thomas

• #20   16. dec 2004 Peter K: Fik du presset dem i pris yderligere end den var på tilbud til?

• #22   16. dec 2004 Hej Hej
    Det er rigtig som alle bikerne siger, prøv nogle forskellige hjelme inden du bestemmer dig. Hvis du er heldig kan du endda få lov at prøve en tur med dem på.
    De store problemer jeg har oplevet er ikke så meget pas formen, for den er man ikke tvivl om når den først kommer på hovedet. Det der har irreteret mig på min hjelm er vindstøjen i den. Under 100 km/h. går det ok, men over 100 km/h. larmer den faneme helt vildt. Jeg skal lige hilse at sige, at en Ninja har svært ved at holde sig under 100 Km/h. så larmen er der hele tiden.
    På motorvej skal jeg have ørepropper i, ellers bliver jeg tosset i hovedet.
    Min hjelm er en shark RS 2, som for 3 år siden kostede ca. 3500 kr.

• #23   16. dec 2004 Jeg køre med en AGV hjelm og den er kanon og køre med, jeg gav 800 kr for den. mvh Jan k

• #24   16. dec 2004 Thomas S@ Jeg ved ikke hvor mange størrelser de har tilbage, men jeg fik hjelmen incl. et sorttonet visir. Jeg vil gerne tage et billed af den hvis du er interesseret.

mvh
    Peter

• #25   17. dec 2004 Peter K: Jeg har lige været ude i KOK MC - og hjelmen var væk! Kiggede på nogle Shoei hjelme - men sys ikke rigtig pasformen var helt optimalt i mange af modellerne.

• #26   17. dec 2004 Thomas S@ Surt!!!!!!!!!!! Mon ikke der er andre forhandlere der vil af med deres "gamle" hjelme.........

• #27   17. dec 2004 Der er kun et mærke til dit kære lille hoved, ARAI!! De laver noget nær for ikk at sige de aller bedste og flotteste hjelme, hellere betale 5-6000 kr for en kvali hjelm der holder når uheldet er ude.. KS Motor i Vejle har mange forskellige modeller.. Har selv et par Arai hjelme og pasformen er optimal, 110 procent.. Køb ikke andet end Arai, hva kører verdens bedste MC kører med, Valentino Rossi, selvfølgelig Arai og Spyke, plus Yamaha..
    Mvh Jakob

• #28   17. dec 2004 øøøhhhh... Jakob
    Nu skal det vel lige nævnes at Rossi lammetævede Yamahaér da han kørte Honda. Så jeg tror at det har mere med manden at gøre end cyklen. Og det gælder vel også det udstyr han bruger, så det er nok lige at trække den lidt at sige at Arai er verdens bedste hjelm. Det er nok forskellig fra person til person, hvad der passer bedst. Jeg kører f.eks. med en Shoei Diabolic og den er jeg meget glad for, har også prøvet Arai. Men syntes at Shoei passede mig bedre...
    mvh.
    Ronni G.

• #29   17. dec 2004 He he ja er godt klar over han vandt for honda ronni G, men nu kører han altså Yamaha, det var nu heller ikke ment så alvorligt.. Meen stadig så kan man ikke komme udenom at Arai er noget af det ypperste indenfor hjelme, vil give dig ret i at shoei osse er kvali vare, nævnte heller ikke på noget tidspunkt at Arai VAR den bedste hjelm, men konstaterede bar at det var noget af det ypperste Okay!!.. Det var bare min personlige mening, der var nu osse en smule sarkasme underlagt i teksten..
    vh Jakob

• #30   18. dec 2004 Hej Jakob...
    Jeg var næsten klar over at det var med et smil du havde skrevet det. Og jeg giver dig fuldstændig ret med hensyn til Arai, De laver nogle gode hjelme. Men som du selv skriver så er Shoei også med oppe i samme klasse.
    Og med hensyn til ham Rossi, så vil jeg foreslå at Aprillia
    låner 150-200 millioner i banken og prøver at hyre ham.
    Så du kunne komme lidt op foran hvor de hærer til...:-)

Glædelig jul
    Ronni G.

• #31   18. dec 2004 Hold nu, Aprilla hører ingen steder hjemme i MotoGP!!:-) Der er for mange problemer med de aprilla cykler desværre, men de gik jo vist osse konkurs..
    Tror ikke der er andre teams der får fingrene i Rossi i den kommende fremtid, da Yamaha har lavet en god solid aftale med den lille italiener..
    Tak i lige måde, glædelig jul
    Jakob

Kommentér på:
Køb af hjelm!

Annonce