1.543 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Autozug Autozug

En ven og jeg tænker på en tur sydpå her til sommer. Vi har i tankerne at kører til Hamborg, for så at tage et autozug fra Hamborg-München. Også kører nede i Alperne og bl.a. Stelviopasset i Schweiz. Grunden til at vi ønsker at benytte os af autozug er for vi kører på 125'ere. Og hvis turen fra Hamborg til München skulle foregå på 2 hjul vil turen blive for lang.

nu til mit spørgsmål: Kan det virkelig passe at det for 2 motorcykler og 2 personer, koster 1000€ med den billigste kabine eller hvad det nu er? Det er bare det jeg kommer frem til inde på dbautozug.de!

Del endelig ud hvis i har erfaringer med sådan et autozug smiley

mvh. og god aften smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe 400 kr.
  • Drill in concrete 300 kr.
  • Ophængning af lampe i loft udtag 500 kr.
  • Reparation af plæneklipper 880 kr.
  • Vakskemaskine tilslut 1.200 kr.
  • Ikea Pax Skab Estimat 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Autozug
  • #1   12. maj 2014 ;ange syes at autotoget er for dyrt, men husk lige at det også dækker en overnatning og ud og hjem et bagdæk!

I lyset af det kan man betale en del!

Detailler kan du selv beregne her - så bliver det vist ikke meget bedre - dovne karl:-)

http://www.dbautozug.de/autozug-dk/destinationer/

• #2   12. maj 2014 Men kan det virkelig passe at beregner mig frem til at det koster godt 4000 kr. tur retur? Det lyder helt vanvittigt! Har læst et eller andet engelsk forum hvor han betalte 200€ tur/retur!

Er der andre en dbautozug der kører Hamborg-München?

På forhånd tak og mvh.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #3   13. maj 2014 Prisen afhænger jo af det tidspunkt I vælger at køre på.... om som alle andre former for transport, så er ferietiden dyr ift. hvis du ruller afsted imorgen!

Når dette er sagt, så er der en "grundregel" i forhold til prisen... det koster nogenlunde det samme at køre med tog som at køre selv... så spørgsmålet handler mere om I vil nyde turen og flere oplevelser undervejs- og om I ikke piver over at køre mere end 500km om dagen! Hvis I har tiden til det, så burde i forære jer selv den oplevelse at "opdage" tyskland udenfor Autobahn - specielt når man kommer syd for Hannover, så findes der lækre veje, skøn natur og utallige oplevelser. Dertil krydret med nemme og billige overnatninger på familiedrevet Gasthof's, hvor I typisk får overnatning med eget værelse inkl. morgenmad for EUR 25-35.

En 125 overlever fint en tur frem- og tilbage fra sydeuropa..... så find trygt jeres pas, telefon og kreditkort frem...fyld tanken op og afsted!!!!

• #4   13. maj 2014 lyder som en super tur og 4000 kr , betal dem og gæld jer til jeres ferie , det bliver garenteret super , husk billeder til os ander her

• #5   13. maj 2014 Hvis i skal med i-eller op til en Weekend, kan det godt passe, men prøv at checke Hamburg- Lörrach(basel) der er det ofte billigere, du kan komme med for 99 eur hvis DE må bestemme tidspunktet! Vi har feks. været med til Villach for 1350kr

• #6   13. maj 2014 En 125'er i Alperne? Har i tænkt jer at trække dem når det går opad? smiley

• #7   13. maj 2014 Det er hvad det koster, jeg vil dog gerne betale 1500-2000kr for at slippe for tyskland næste gang jeg tager til italien, sydfrankrig, spanien, whatever....

tænk på benzin, sliddele, overnatning...

• #9   13. maj 2014 Det er ofte billigere hvis du kører Berlin - Munchen, der kan du få det for 99€ pr vej...

Jeg fandt billet München - Hamburg for 146€, som jeg desværre ikke skaæl bruge alligevel...

• #11   13. maj 2014 Jeg har booket en tur til Schweiz med denne

profilbillede
  • #12   13. maj 2014 Søren S: Hvordan foregår det, kører man selv? Og er der så forskellige checkpoints rundt om i Tyskland? Og vil de gerne udleje sådan en til en 18-årig? mvh

• #14   13. maj 2014 jeg var afsted for 3 år siden og jeg mener jeg gav 1700kr for toget den ene vej.
    vi var 4 afsted hvor af den ene kørte på en 250cc maskine og den havde det ikke let ved at komme op i alperne. Det var 1 og 2 gear hele tiden.
    Så hvis i har godt med oppakning med over Stelviopasset kommer i nok til at trække opad smiley men det er da også en oplevelse

• #15   13. maj 2014 Søren s

der står i det link du kommer med at man skal være mindst 21 år så trådstarter må vist kigge efter noget andet

Kommentér på:
Autozug

Annonce